Hooistomer Nisse Hoeve ervaringen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Steppe

Hooistomer Nisse Hoeve ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-25 12:52

Omdat mijn paard aardig hoest op zoek naar een hooistomer.
Nu zie ik de Haygain hooistomer maar erg duur, maar zie ook de Nisse Hoeve hooistomer, deze laatste ziet er super goed uit en ook goede recensies maar heeft iemand ervaring met de Nisse hooistomers?
Er zijn 3 maten De krui voor ca 10-12 kg hooi, de Trog voor ca 12-14 kg hooi en de Ton XXL tot ca 22 kg hooi.
De prijzen zijn ook erg netjes en je kunt ook extra's aanschaffen zoals een timer.
Op de site ook keurig rekenvoorbeeld hoeveel stroom het kost.
Ik heb ze al gemaild omdat ik ze toch wel echt wil zien.

Heeft iemand een Nisse hoeve hooistomer en wat zijn je ervaringen?

Nynkee94

Re: Hooistomer Nisse Hoeve ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 14:14

Toevallig heb ik net de Ton XXL besteld en komt dit weekend binnen. Ik had al de Trog maar merkte dat ik in het paddock seizoen niet uit kom met 1x stomen. Dit vanwege mijn pony met ander paard staat in de paddock.

Gebruik de Trog nu 2 maanden ongeveer. Heb de trog niet bij Nisse hoeve gekocht maar bij Hayworlds. Nu Nisse Hoeve wel aan verzenden doet heb ik hier de Ton XXL variant besteld.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 16:09

Ik heb mijn haygain te koop staan.
Kan een ruime halve baal hooi in. Ik heb hem nog geeneens 10x gebruikt. Compleet met de boiler mocht je interesse hebben.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-25 16:14

Popstra schreef:
Kan een ruime halve baal hooi in. Ik heb hem nog geeneens 10x gebruikt. Compleet met de boiler mocht je interesse hebben.

Helaas is die echt te klein we staan met 4 paarden, dan ben ik de hele dag bezig met hooi stomen, maar dank je wel voor het aanbod.
Is dit de HG600?
Laatst bijgewerkt door Steppe op 07-08-25 16:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-25 16:16

Nynkee94 schreef:
Toevallig heb ik net de Ton XXL besteld en komt dit weekend binnen. Ik had al de Trog maar merkte dat ik in het paddock seizoen niet uit kom met 1x stomen. Dit vanwege mijn pony met ander paard staat in de paddock.

Gebruik de Trog nu 2 maanden ongeveer. Heb de trog niet bij Nisse hoeve gekocht maar bij Hayworlds. Nu Nisse Hoeve wel aan verzenden doet heb ik hier de Ton XXL variant besteld.

Bevalt de trog wel? Qua gebruiksvriendelijkheid en schoonmaken enz.

Nynkee94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 17:10

Steppe schreef:
Nynkee94 schreef:

Bevalt de trog wel? Qua gebruiksvriendelijkheid en schoonmaken enz.

Ja heel gebruiksvriendelijk. Het is water vullen en aanzetten (en dan 1x in de 2 weken ontkalken).

Schoonmaken doe ik of even met veger of met tuinslang er door.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 20:35

Steppe schreef:
Popstra schreef:

Helaas is die echt te klein we staan met 4 paarden, dan ben ik de hele dag bezig met hooi stomen, maar dank je wel voor het aanbod.
Is dit de HG600?

Het is de HG 605

__nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 12:32

Een van mijn ponys is ook aan het hoesten geslagen helaas, dus ik ben ook naar een hooistomer aan het kijken. Ik kwam voor nu ook uit bij die van Nisse Hoeve, voornamelijk ivm prijsverschil. Heb zelf verder geen ervaring nog met hooistomers, dus hoor ook heel graag of mensen tevreden zijn over deze!

Daarbij een ervaringsvraag: alle paarden staan 24/7 buiten in de kudde, het gaat om 1 van de 2 shetlanders die hoest, shetlanders hebben een eigen stukje waar alleen zij heen kunnen, waar zij ook hooi krijgen en vaak en graag staan te eten, alleen ze kunnen ook naar het hooi van de rest lopen en eten. Nu zit ik er een beetje mee, zou ik een grote variant moeten kopen zodat ik al het hooi kan stomen, of kan ik net zo goed een kleine variant kopen omdat het eigenlijk dus voornamelijk om hooi van 2 shetlanders gaat (die overdag op de weide staan)

Nynkee94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 23:12

__nikita schreef:
Een van mijn ponys is ook aan het hoesten geslagen helaas, dus ik ben ook naar een hooistomer aan het kijken. Ik kwam voor nu ook uit bij die van Nisse Hoeve, voornamelijk ivm prijsverschil. Heb zelf verder geen ervaring nog met hooistomers, dus hoor ook heel graag of mensen tevreden zijn over deze!

Daarbij een ervaringsvraag: alle paarden staan 24/7 buiten in de kudde, het gaat om 1 van de 2 shetlanders die hoest, shetlanders hebben een eigen stukje waar alleen zij heen kunnen, waar zij ook hooi krijgen en vaak en graag staan te eten, alleen ze kunnen ook naar het hooi van de rest lopen en eten. Nu zit ik er een beetje mee, zou ik een grote variant moeten kopen zodat ik al het hooi kan stomen, of kan ik net zo goed een kleine variant kopen omdat het eigenlijk dus voornamelijk om hooi van 2 shetlanders gaat (die overdag op de weide staan)

Als de Shetlanders ook van het andere hooi kunnen eten dan moet echt alles gestoomd worden. Anders blijf je dweilen met de kraan open.