Wij wonen sinds Februari 2025 op ons prachtige landgoed in de Franse Vogezen, samen met onze drie paarden, kippen, een super lieve witte herder, en een terrein waar altijd iets te doen is (plus nog meer ideeën!).
We zijn hier The Big Fields aan het opbouwen: een plek voor rust, ruimte en herstel. In de toekomst willen we hier retraites en vakanties organiseren voor jongeren (en hun gezin) die wat hebben meegemaakt (mijn expertise ligt met name bij de eetstoornissen), maar voor nu zijn we vooral nog aan het bouwen, planten, schuren en slepen. En daar kunnen we wel wat helpende handen bij gebruiken.
In september zoeken we dan ook één jonge vrouw (18–25) die het leuk vindt om een maand met ons mee te leven en mee te werken. Misschien heb je net eindexamen gedaan, zit je tussen twee dingen in, of zoek je een fijne plek om je tussenjaar te beginnen.
Je helpt mee met:
- Het verzorgen van de paarden en kippen
- Werken in de moestuin
- Buitenklussen op het terrein
- Af en toe licht renovatie werk zoals het schilderen van het kippenhok, creatieve projectjes
- Meehelpen met het verwerken van het fruit (jams, compotes etc.), bakken van brood, of maken van foto's/filmpjes voor onze beginnende instagram
- Mee op wandelingen of rustige ritjes te paard door de prachtige omgeving
Je werkt 5 uur per dag (in overleg in te delen), 5 dagen per week. In ruil daarvoor krijg je kost en inwoning:
- Drie maaltijden per dag (vegetarisch en waar mogelijk uit eigen tuin)
- Een eigen kamer in een gezellige gîte (keuken, woonkamer, badkamer, twee wc's) die je deelt met de andere vrijwilligster
- Glasvezel internet
- Vrije toegang tot het meer, riviertje, en bos op ons terrein. Klein stadje met genoeg voorzieningen (intermarche, bakker, restaurantjes) op 3,5km afstand.
- Ophaal/wegbreng-service vanaf station Epinal (in 6.5u naar Nederland met de trein)
We zoeken iemand die:
- Graag buiten is
- Fysiek buitenwerk leuk vindt en aankan
- Houdt van dieren en de handen (zelfstandig) uit de mouwen steken
- Leuk vindt om nieuwe dingen te leren en creatief bezig te zijn
Dit is echt bedoeld als meewerk-maand, maar gezien mijn achtergrond en werk is dit is wél een plek waar jouw verhaal welkom is als je dat fijn vindt. We staan stil bij je doelen als je dat fijn vindt (bijvoorbeeld het maken van een plan voor je jaar, sparren over dromen, opleidingen of keuzes), maar het hoeft niet. Ook is er mogelijkheid tot paardencoaching sessies.
Over mij:
Ik ben Maud, 34 jaar, (paarden)coach en ervaringsdeskundige in eetstoornisherstel, en woon hier samen met mijn verloofde, 3 paarden, 2 kippen, 1 hond en een boel projecten. In september geef ik vooral online sessies, dus verwachten we geen cliënten op de boerderij. Je draait mee in het gewone leven hier, samen met ons, de dieren, het land, en soms een vriend of familielid die langskomt voor een klus of een koffie.
Iets voor jou (of iemand die je kent)? Of nog vragen of twijfels?
Stuur me een PB of mail naar maud@maudbuseman.nl
Onze instagram geeft wat meer een idee van de plek! https://www.instagram.com/thebigfields.ranch