gestolen paarden, informatie gezocht

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

CriolloPer

gestolen paarden, informatie gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-25 22:36

in mei zijn 2 paarden gestolen in Echt. We zoeken nog steeds, alle informatie is welkom. Alvast bedankt.
Afbeelding

Afbeelding

senna21

Re: gestolen paarden, informatie gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-25 22:59

Wat ontzettend naar dat ze nog steeds niet gevonden zijn. Een ware nachtmerrie.
Sterkte. :knuffel:

marfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-25 23:09

Wat ellendig.

Onderzoekt de politie de diefstal nog?
Want ik zou denken dat ze met camerabeelden van omliggende wegen wel de trailers/paarden vrachtwagens eruit moeten kunnen halen.

Ze hebben hier in de regio ook een keer mbv de verkeerscamera’s inbrekers gevonden wiens kenteken rond 3 inbraken op de beelden stond.

Wens jullie veel sterkte en hoop dat ze snel en gezond terug gevonden zullen worden.

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 02:28

marfries schreef:
Wat ellendig.

Onderzoekt de politie de diefstal nog?
Want ik zou denken dat ze met camerabeelden van omliggende wegen wel de trailers/paarden vrachtwagens eruit moeten kunnen halen.

Ze hebben hier in de regio ook een keer mbv de verkeerscamera’s inbrekers gevonden wiens kenteken rond 3 inbraken op de beelden stond.

Wens jullie veel sterkte en hoop dat ze snel en gezond terug gevonden zullen worden.

Verkeerscamera’s maken geen opnames, die zijn er alleen om te monitoren. Als er een kenteken bekend was geweest hadden ze anpr aan kunnen zetten. Maar verder helaas vrijwel niks..

CriolloPer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-25 08:09

De politie doet heel weinig, kentekens zijn niet leesbaar geweest. Er is geen samenwerking met Belgische en Duitse politie. NVWA, Amivedi, etc kunnen niet veel. We hebben nog hoop op een tip via social media en de paardenmarkten worden zoveel mogelijk bezocht. :(

marfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 08:53

Off topic: er wordt inderdaad altijd gesteld dat verkeerscameras alleen monitoren; dan hadden ze echter niet die beelden kunnen gebruiken om dieven te vinden die in 3 verschillende plaatsen in Drenthe op 3 verschillende dagen een inbraak hadden gepleegd. Blijkbaar vindt er dus toch opslag van beelden plaats.

On topic: misschien ook rijverenigingen en maneges in de buurt bezoeken? En, niet leuk maar misschien toch nodig, paardenslachters?

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 09:24

Duitsland, belgie of Frankrijk gok ik.

Bizar dit. Ik zou helemaal gek worden als ik mijn paarden niet aantrof.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 09:30

Oh wat lijkt me dat erg als je paarden gestolen zijn.

Ja, als ze geslacht zouden zijn zou dat met chipnummer op te zoeken moeten zijn. In Nederland dan..maar als ze op transport zijn gezet naar bijv. Oost Europa en daar geslacht dan ga je er nooit achter komen.

Ik hoop echt dat ze nog gevonden worden in levende lijve.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 09:33

Verkeerscamera's nemen niet op, anders hadden ze de vrachtwagen die mij heeft aangereden en is doorgereden nadat ik op de A20 in de vangrail was gevouwen wel kunnen vinden.

Ik hoop dat jullie snel een teken van leven van de paarden krijgen!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 09:49

Vreselijk. Maar de dieven hebben de paspoorten toch niet, dan kun je er legaal niets mee lijkt me.

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 11:22

Heel erg dat ze nog steeds niet terecht zijn.

In de buurt van wanneperveen zijn kort geleden twee fjorden gestolen uit de wei en de politie doet zo goed als niks vanwege de wet dat een paard een product is volgens de wet.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 12:41

Elisa2 schreef:

Ja, als ze geslacht zouden zijn zou dat met chipnummer op te zoeken moeten zijn. In Nederland dan..maar als ze op transport zijn gezet naar bijv. Oost Europa en daar geslacht dan ga je er nooit achter komen.

Mijn inziens brengt dit toch geen zak op?
Kosten vervoer, benzine/ diesel, verblijf, eten/ drinken (mens, gok dat de dieren niet veel zullen krijgen)

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 13:11

Wat verschrikkelijk dit..

Omdat het niet om een "Totilas" oid gaat.. (begrijp me niet verkeerd, je maakt mij blijer met een stel bontgekleurde paarden in allerlei leeftijden, dan 1 of ander duur super goed sportpaard van 5)

Zijn er geen onenigheden tussen eigenaren/familie/staleigenaren/verzorgers?

Heel veel sterkte :knuffel:

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 13:37

Wat bizar. Waarom zouden ze dit soort paarden stelen? En dan nog een oudje erbij, wat sneu.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 13:41

Dat paarden nog gestolen worden. Ooit is er volgens mij via Bokt een gestolen haflinger gevonden. Maar wel lang geleden. Hopelijk worden ze teruggevonden.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 13:47

littleroosie schreef:
Heel erg dat ze nog steeds niet terecht zijn.

In de buurt van wanneperveen zijn kort geleden twee fjorden gestolen uit de wei en de politie doet zo goed als niks vanwege de wet dat een paard een product is volgens de wet.

Had ik ook gezien en gedeeld/ gemeld bij de nieuws pagina hier op Bokt maar ze geven er ook hier geen enkele aandacht aan...

CriolloPer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-25 13:57

Coentjuh schreef:

Omdat het niet om een "Totilas" oid gaat.. (begrijp me niet verkeerd, je maakt mij blijer met een stel bontgekleurde paarden in allerlei leeftijden, dan 1 of ander duur super goed sportpaard van 5)

Er is geen ruzie oid. In de buurt (Koningsbosch) is diezelfde tijd nog een paard gestolen, een oude merrie.
bedankt voor je medeleven, we hopen gewoon heel veel mensen te bereiken waarvan er maar 1 een gouden tip hoeft te geven.

CriolloPer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-25 13:59

Alvast allemaal bedankt voor het meedenken, meeleven en hopelijk delen.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 14:06

Via google kwam ik op een video van de eigenaar van Lafiante (het andere paard dat ook gestolen is).
Ik deel dat even hier zodat de diefstal "een gezicht krijgt" waardoor het geweten van mensen die meer weten wellicht gaat spreken.

https://www.facebook.com/watch/?v=1719896115285503

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 15:03

CriolloPer schreef:
Coentjuh schreef:

Er is geen ruzie oid. In de buurt (Koningsbosch) is diezelfde tijd nog een paard gestolen, een oude merrie.
bedankt voor je medeleven, we hopen gewoon heel veel mensen te bereiken waarvan er maar 1 een gouden tip hoeft te geven.

Natuurlijk, hoe meer mensen dit weten hoe beter..

Kun je ook niets via Hart van Nederland proberen... ze zenden redelijk vaak paarden-nieuws uit..

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 20:12

Onali schreef:
Elisa2 schreef:

Mijn inziens brengt dit toch geen zak op?
Kosten vervoer, benzine/ diesel, verblijf, eten/ drinken (mens, gok dat de dieren niet veel zullen krijgen)

Nee, maar voor handel zijn ze met die leeftijden ook niet interessant qua opbrengst. Ik weet het dus niet, hoop echt dat ze toch ergens opduiken in het handelscircuit ofzo.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 20:55

CriolloPer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-25 20:18

Legaal kan niet, de paspoorten zijn er niet bij. Onze hoop zijn (anonieme) tips en paardenmarkten. Verder flyers verspreiden bij dierenartsen, maneges, parken en op wedstrijden. Het budget is beperkt maar er is zeker een fatsoenlijke beloning voor een bruikbare tip.