Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
henshem schreef:Ik woon in Nederland op een mooi plekje en als ik op vakantie wil, komt er een oppas. En zij krijgt natuurlijk een onkostenvergoeding per dag. Paarden en pony’s, 4 stuks, staan bijna altijd buiten en toch 3 volle kruiwagens mest per dag.
henshem schreef:Klopt, ik mest heel trouw het land uit. Maar ik vind jouw aanbod eerlijk gezegd niet kunnen omdat je verwacht dat iemand kosten maakt om bij jullie de boel draaiend te houden.
Pareltjes schreef:In mijn beleving vraag je geen oppas maar een flinke werker.
Oppassen doe je op de dieren en het huis. De rest is naar mijn idee onderhouden.
Ik zou het niet in m’n hoofd halen te vragen om onkruid te trekken hoe klein het stukje ook.
Tenzij ik iemand zou betalen. Zou de vraag anders stellen dan alleen oppas.
tamary schreef:Wil wel Frankrijk snuffelen (mogelijk huisje), maar boven Dijon (iets met water en minder bosbranden, etc.)
Yinthee schreef:Vergeet ook niet dat het vanuit NL gemiddeld minimaal 1200km/12 uur rijden is (enkele reis, dus totaal +- 2500km en +24u) en je dus waarschijnlijk ook onderweg nog 2x een overnachting moet doen als je het verantwoord wilt houden, én dus 4 dagen aan het reizen bent.
Ik vind de reacties wbt een vergoeding dus ook helemaal niet zo gek eigenlijk, icm de eisen/verwachtingen die gesteld worden én dat je 3 dagen per week niet van het terrein af mag/kan
Jessix schreef:Flink werken maak je er zelf een beetje van door te stellen dat je ervoor met z’n tweeën moet zijn en spierkracht moet hebben. Ik heb dit vroeger veel gedaan maar wel altijd betaald. Maar als jij zegt dat het met gesloten beurs kan dan neem ik dat gewoon van je aan. Hoop dat jullie een geschikt koppel vinden!
Nyaleti schreef:Ik zit zelf in verschillende oppasgroepen dus weet wel een beetje van het aanbod. Ik zou je advertentie aanpassen. Heb je het met deze tekst ook op andere platforms staan?
Onkruid trekken: lijkt nu alsof het een must is, zou ik persoonlijk geen trek in hebben dat het een moetje is. Maar je verwoordt het later al anders; fijn als het gedaan wordt en is maar 20m2. < Dit zou ik sowieso uit de advertentie laten. Die verwachting dat iemand onkruid gaat trekken zou ik loslaten.
Uitmesten: vermeld dat het maar 1 kruiwagen is.
2 man nodig: klinkt alsof het veel meer werk is. Blijkt later om 1 kruiwagen sjouwen en een pomp open draaien. Benoem dat je iemand zoekt die fysiek gezond / sterk is want ...
Draad langs lopen: hoeveel hectare aflopen is dat?
En benoem hoelang je er ongeveer mee bezig bent per dag.
En haal wat basics in huis.
Gesloten beurs prima maar wat brood en een pizza in de vriezer en wat kaas en melk in de koelkast vind ik persoonlijk het minimale. (Voorbeelden hè maar gewoon wat basic)
Yinthee schreef:Vergeet ook niet dat het vanuit NL gemiddeld minimaal 1200km/12 uur rijden is (enkele reis, dus totaal +- 2500km en +24u) en je dus waarschijnlijk ook onderweg nog 2x een overnachting moet doen als je het verantwoord wilt houden, én dus 4 dagen aan het reizen bent. Plus nog flinke tolkosten.
Ik vind de reacties wbt een vergoeding dus ook helemaal niet zo gek eigenlijk, icm de eisen/verwachtingen die gesteld worden én dat je 3 dagen per week niet van het terrein af mag/kan
henshem schreef:Mijn oppas krijgt geen gevulde ijskast omdat zij vegetarisch is en zelf boodschappen doet. Wel voldoende koffiebonen etc in huis voor haar. Verder maakt zij gebruik van een van onze auto’s die voorzien is van een volle tank. Zij laat de twee honden 3x per dag uit en geeft ze hun eten. En de paard/pony afdeling mest ze uit en ze geeft hooi en krachtvoer. Hiervoor krijgt ze een onkostenvergoeding van €30 per dag.
henshem schreef:Mijn oppas krijgt geen gevulde ijskast omdat zij vegetarisch is en zelf boodschappen doet. Wel voldoende koffiebonen etc in huis voor haar. Verder maakt zij gebruik van een van onze auto’s die voorzien is van een volle tank. Zij laat de twee honden 3x per dag uit en geeft ze hun eten. En de paard/pony afdeling mest ze uit en ze geeft hooi en krachtvoer. Hiervoor krijgt ze een onkostenvergoeding van €30 per dag.