Huis- en dierenoppas gezocht – september in de Gers (Zuid-Frankrijk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

henshem

Re: Huis- en dierenoppas gezocht – september in de Gers (Zuid-Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 18:51

Ik woon in Nederland op een mooi plekje en als ik op vakantie wil, komt er een oppas. En zij krijgt natuurlijk een onkostenvergoeding per dag. Paarden en pony’s, 4 stuks, staan bijna altijd buiten en toch 3 volle kruiwagens mest per dag.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-25 18:56

henshem schreef:
Ik woon in Nederland op een mooi plekje en als ik op vakantie wil, komt er een oppas. En zij krijgt natuurlijk een onkostenvergoeding per dag. Paarden en pony’s, 4 stuks, staan bijna altijd buiten en toch 3 volle kruiwagens mest per dag.

Wat fijn dat je dat zo geregeld hebt. Ik heb 2 d-pony's, een shet en een mini, die mesten misschien minder dan de jouwe? Ik moet er niet aan denken 3 volle kruiwagens per dag! Het scheelt misschien dat ze bij mij op 12 hectare lopen, dat er uit het land niets gehaald hoeft te worden en dat ze alleen in de inloop komen schuilen wanneer nodig en dan daar mesten.

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 19:10

Klopt, ik mest heel trouw het land uit. Maar ik vind jouw aanbod eerlijk gezegd niet kunnen omdat je verwacht dat iemand kosten maakt om bij jullie de boel draaiend te houden.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-25 19:12

henshem schreef:
Klopt, ik mest heel trouw het land uit. Maar ik vind jouw aanbod eerlijk gezegd niet kunnen omdat je verwacht dat iemand kosten maakt om bij jullie de boel draaiend te houden.

Zoals ik al gezegd heb en zoals iemand anders ook al bevestigde, is het net zo normaal om te vragen als het is om betaald te vragen.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 19:17

In mijn beleving vraag je geen oppas maar een flinke werker.
Oppassen doe je op de dieren en het huis. De rest is naar mijn idee onderhouden.

Ik zou het niet in m’n hoofd halen te vragen om onkruid te trekken hoe klein het stukje ook.
Tenzij ik iemand zou betalen. Zou de vraag anders stellen dan alleen oppas.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 19:23

Wil wel Frankrijk snuffelen (mogelijk huisje), maar boven Dijon (iets met water en minder bosbranden, etc.)

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-25 19:27

Pareltjes schreef:
In mijn beleving vraag je geen oppas maar een flinke werker.
Oppassen doe je op de dieren en het huis. De rest is naar mijn idee onderhouden.

Ik zou het niet in m’n hoofd halen te vragen om onkruid te trekken hoe klein het stukje ook.
Tenzij ik iemand zou betalen. Zou de vraag anders stellen dan alleen oppas.

Dank voor je mening. Gelukkig verschilt beleving per persoon, zoals ik herhaaldelijk al heb uitgelegd. Bij oppassen op paarden zit lijkt mij logischerwijs ook mesten. Gelukkig is het nog niet eens een kruiwagen per dag, en als ze niet in de inloop komen, is het zelfs helemaal niets.

Zoals ik ook al gezegd heb, wordt het kleine tuintje grind gewoon netjes achter gelaten. Maar het zou fijn zijn, gesteld dát er wat onkruid de kop opsteekt, dat dat even weggehaald wordt.

Dus tja, als je dat flink werken noemt, dan is dat jouw beleving.

Ik denk dat de mensen graag aan het zwembad liggen, het heerlijk vinden om lange wandelingen over ons eigen terrein te maken, lekker in de Franse zon van een wijntje genieten en fijn kunnen klooien met de dieren.

Het gaat dus hier niet om gratis tuinmannen inhuren, maar om iemand die tijdens z’n verblijf misschien af en toe een handje helpt waar nodig.

tamary schreef:
Wil wel Frankrijk snuffelen (mogelijk huisje), maar boven Dijon (iets met water en minder bosbranden, etc.)

Hey Tamary!!!! Nou wat leuk je hier te zien. Er zijn gelukkig in onze streek bijna nooit bosbranden. Daarom zijn we hier ook gaan wonen o.a. omdat in ons vorige huis in Frankrijk er wel dat risico was.

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 19:27

Vergeet ook niet dat het vanuit NL gemiddeld minimaal 1200km/12 uur rijden is (enkele reis, dus totaal +- 2500km en +24u) en je dus waarschijnlijk ook onderweg nog 2x een overnachting moet doen als je het verantwoord wilt houden, én dus 4 dagen aan het reizen bent. Plus nog flinke tolkosten.

Ik vind de reacties wbt een vergoeding dus ook helemaal niet zo gek eigenlijk, icm de eisen/verwachtingen die gesteld worden én dat je 3 dagen per week niet van het terrein af mag/kan :)
Laatst bijgewerkt door Yinthee op 19-07-25 19:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 19:30

Flink werken maak je er zelf een beetje van door te stellen dat je ervoor met z’n tweeën moet zijn en spierkracht moet hebben. Ik heb dit vroeger veel gedaan maar wel altijd betaald. Maar als jij zegt dat het met gesloten beurs kan dan neem ik dat gewoon van je aan. Hoop dat jullie een geschikt koppel vinden!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-25 19:34

Yinthee schreef:
Vergeet ook niet dat het vanuit NL gemiddeld minimaal 1200km/12 uur rijden is (enkele reis, dus totaal +- 2500km en +24u) en je dus waarschijnlijk ook onderweg nog 2x een overnachting moet doen als je het verantwoord wilt houden, én dus 4 dagen aan het reizen bent.

Ik vind de reacties wbt een vergoeding dus ook helemaal niet zo gek eigenlijk, icm de eisen/verwachtingen die gesteld worden én dat je 3 dagen per week niet van het terrein af mag/kan :)

Ik snap je punt, en het is zeker waar dat het wat reistijd kost — maar dat is eigenlijk standaard bij dit soort oppasconstructies. Platforms zoals TrustedHousesitters draaien juist om een uitwisseling zonder geld: een gratis verblijf in ruil voor zorg en verantwoordelijkheid. Veel mensen vinden dat een mooie deal, zeker als ze een rustige plek zoeken, willen schrijven, wandelen of gewoon even iets anders willen. Het is geen betaalde baan. Gewoon heldere afspraken vooraf, en dan past het voor de juiste persoon perfect.

Jessix schreef:
Flink werken maak je er zelf een beetje van door te stellen dat je ervoor met z’n tweeën moet zijn en spierkracht moet hebben. Ik heb dit vroeger veel gedaan maar wel altijd betaald. Maar als jij zegt dat het met gesloten beurs kan dan neem ik dat gewoon van je aan. Hoop dat jullie een geschikt koppel vinden!

Dank je Jessix! De vermelding over spierkracht is puur om te voorkomen dat iemand voor verrassingen komt te staan — zoals eerder gebeurd is met de laatste oppas van vorige week toen bleek dat tillen niet mogelijk was, wat dan gewoon lastig is met bijvoorbeeld een kruiwagen of het open draaien van de vijverpomp. Het hoeft allemaal niet loeizwaar te zijn, maar ik wil liever duidelijk zijn dan iemand in een situatie brengen die niet bij ze past. En dat het met gesloten beurs is klopt inderdaad, net zoals op veel andere platforms. Dank voor je reactie en de goede wens!

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 20:02

Hou maar op Monique, ik heb een tijdje geleden iets soortgelijks aangeboden voor een kennis, en wat een ***reacties!
Vergoeding, vliegtickets, gebruik van auto's, gevulde koelkasten (ja, echt) wat een arrogante reacties van veel mensen. Gratis op vakantie én daar niets voor hoeven doen lijkt het nieuwe normaal.

Succes, je vind vast wel iemand, mijn kennis is het ook gelukt

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 20:11

Als ik op vakantie ga hoef ik niet andermans terrein te onderhouden, stront te scheppen noch op het erf te blijven op vastgestelde tijden, waar qua vakantie activiteiten ook nog heel weinig te beleven valt.

Heel simpel - als jullie aanbod daadwerkelijk "gratis vakantie" was, dan zouden er meer dan genoeg geïnteresseerden zijn geweest :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 20:22

Het is dat ik niet kan (en als ik wel kon dat ik de honden niet mee mag nemen), maar mij lijkt dit wel heerlijk.
Ik verafschuw zon,zee,strand-vakanties en ben op mijn gelukkigst op een mooie, doodstille plek in de natuur weg van drukte en andere mensen. Ik hoef ook niet stil te zitten en aan een zwembad te liggen, dus een beetje onderhoud en dieren verzorgen op zo'n geweldige locatie lijkt me heerlijk.

Jammer dat het zo moeilijk is om iemand te vinden. Reiskosten zou ik trouwens wel normaal vinden, het is niet slechts een uurtje reizen.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 20:30

Ik vind dit heel leuk en heb dit ook al meerdere keren voor anderen gedaan. Gratis wel te verstaan. Voor mij is het echt ontspanning om lekker voor dieren te zorgen incl. bijbehorend werk. Voor de een voelt het als een verplichting voor de ander is het vakantie. Ieder zijn ding toch?

Het is dat ik geen 3 weken vrij meer kan krijgen dit jaar, anders had ik je een PB gestuur Monique :)

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 21:05

Ik zit zelf in verschillende oppasgroepen dus weet wel een beetje van het aanbod. Ik zou je advertentie aanpassen. Heb je het met deze tekst ook op andere platforms staan?

Onkruid trekken: lijkt nu alsof het een must is, zou ik persoonlijk geen trek in hebben dat het een moetje is. Maar je verwoordt het later al anders; fijn als het gedaan wordt en is maar 20m2. < Dit zou ik sowieso uit de advertentie laten. Die verwachting dat iemand onkruid gaat trekken zou ik loslaten.
Uitmesten: vermeld dat het maar 1 kruiwagen is.
2 man nodig: klinkt alsof het veel meer werk is. Blijkt later om 1 kruiwagen sjouwen en een pomp open draaien. Benoem dat je iemand zoekt die fysiek gezond / sterk is want ...
Draad langs lopen: hoeveel hectare aflopen is dat?
En benoem hoelang je er ongeveer mee bezig bent per dag.

En haal wat basics in huis.
Gesloten beurs prima maar wat brood en een pizza in de vriezer en wat kaas en melk in de koelkast vind ik persoonlijk het minimale. (Voorbeelden hè maar gewoon wat basic)

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 21:10

Ik zie het op deze manier ook niet echt als "vakantie", zeker omdat je dus 3 dagen per week (het gehele weekend!) Niet van het terrein af kan/ mag...

En Zuid-Frankrijk ligt niet naast de deur en aan reiskosten ben je minimaal wel enkele honderden € kwijt inclusief 4 overnachtingen. (2x2)

Ik heb een hond die katten haat, dus dat is zowieso geen optie.

Ik hoop dat je optijd iemand kan vinden met gesloten beurs en anders misschien een onkosten/reiskosten vergoeding aanbieden aan een oppas die uit Nederland jullie kant op wil komen, maar voor wie de reiskosten een belemmering blijken te zijn?

roekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 22:27

Ik pas al op in zweden die data.
Ik zou het heerlijk vinden zo'n vakantie!
Stil zitten is niks voor mij. Ik ben altijd blij als ik wat te doen heb op mn oppas adresjes.
Een gevulde koelkast wordt altijd gewaardeerd. Verder heb ik niet veel nodig :o

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 07:18

Nyaleti schreef:
Ik zit zelf in verschillende oppasgroepen dus weet wel een beetje van het aanbod. Ik zou je advertentie aanpassen. Heb je het met deze tekst ook op andere platforms staan?

Onkruid trekken: lijkt nu alsof het een must is, zou ik persoonlijk geen trek in hebben dat het een moetje is. Maar je verwoordt het later al anders; fijn als het gedaan wordt en is maar 20m2. < Dit zou ik sowieso uit de advertentie laten. Die verwachting dat iemand onkruid gaat trekken zou ik loslaten.
Uitmesten: vermeld dat het maar 1 kruiwagen is.
2 man nodig: klinkt alsof het veel meer werk is. Blijkt later om 1 kruiwagen sjouwen en een pomp open draaien. Benoem dat je iemand zoekt die fysiek gezond / sterk is want ...
Draad langs lopen: hoeveel hectare aflopen is dat?
En benoem hoelang je er ongeveer mee bezig bent per dag.

En haal wat basics in huis.
Gesloten beurs prima maar wat brood en een pizza in de vriezer en wat kaas en melk in de koelkast vind ik persoonlijk het minimale. (Voorbeelden hè maar gewoon wat basic)

Eens, als je geen 3 tientjes oid over heb voor wat boodschappen voor de oppas :n
Ook al haal je 2 brood, pot pindakaas, jam, ham en kaas en wat diepvriespizza’s inderdaad. Wat kost dat nou? Komt al een stuk vriendelijker over..

En ja, ik heb dit (dan in NL) ook eens gedaan en had een goed gevulde koelkast tot mijn beschikking.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 08:25

Als ik een huisoppas heb ligt er per week € 50,— aan boodschappen- en benzinegeld klaar. Als het voor een weekend is, haal ik zelf de boodschappen in huis. De auto mag gebruikt worden.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 08:29

Later als ik groot ben, nou nee als de hond en kat er niet meer zijn, willen mijn man en ik dit soort oppas " vakantie " gaan doen.
Ik heb niet veel nodig en als je voor mij pizza haalt , ik ben vegan, ligt ie er aan t eind nog steeds denk. Dus als je weet wat je krijgt, en verwacht van elkaar, is het prima.
Ik denk persoonlijk wel, als je geen onkruid wil dan verwijder je dat, net als ik , na de vakantie weer. Dat vind ik niet perse bij de taak horen. Maar goed dat vinden er meer blijkbaar

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 08:36

Yinthee schreef:
Vergeet ook niet dat het vanuit NL gemiddeld minimaal 1200km/12 uur rijden is (enkele reis, dus totaal +- 2500km en +24u) en je dus waarschijnlijk ook onderweg nog 2x een overnachting moet doen als je het verantwoord wilt houden, én dus 4 dagen aan het reizen bent. Plus nog flinke tolkosten.

Mee eens. In jouw tekst @TS, komt het iig over alsof er veel van je verwacht wordt en dat noem ik persoonlijk geen oppassen. Ook nog onkruid weg moeten halen, omheining dagelijks checken en evt repareren... Dat zou voor veel mensen als werkvakantie voelen, niet als oppassen.
Niet gek dat mensen daar een vergoeding voor verwachten.
Als dat niet klopt en het allemaal wel meevalt zoals jij stelt, zou ik de tekst heroverwegen.

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 08:52

Mijn oppas krijgt geen gevulde ijskast omdat zij vegetarisch is en zelf boodschappen doet. Wel voldoende koffiebonen etc in huis voor haar. Verder maakt zij gebruik van een van onze auto’s die voorzien is van een volle tank. Zij laat de twee honden 3x per dag uit en geeft ze hun eten. En de paard/pony afdeling mest ze uit en ze geeft hooi en krachtvoer. Hiervoor krijgt ze een onkostenvergoeding van €30 per dag.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 08:57

henshem schreef:
Mijn oppas krijgt geen gevulde ijskast omdat zij vegetarisch is en zelf boodschappen doet. Wel voldoende koffiebonen etc in huis voor haar. Verder maakt zij gebruik van een van onze auto’s die voorzien is van een volle tank. Zij laat de twee honden 3x per dag uit en geeft ze hun eten. En de paard/pony afdeling mest ze uit en ze geeft hooi en krachtvoer. Hiervoor krijgt ze een onkostenvergoeding van €30 per dag.

Prima bedrag lijkt mij en goeie overeenkomst.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 09:03

Zou je advertentie wat wijzigen. Onkruid verhaal weg

Beschrijven dat de paarden op n grote wei zijn, met toegang tot inloop. En dat deze gemest moet worden.

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 10:28

henshem schreef:

Zie mijn eerdere bericht :o
Ik redeneer anders. Als ik een vakantiehuis moet huren ben ik zomaar 1000 euro kwijt per week. Nu woon ik gratis voor wat hobbywerk. Dus nee ik hoef geen vergoeding daarvoor.