Paard in training, wat is gangbaar qua update krijgen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Desi_2409

Paard in training, wat is gangbaar qua update krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-25 23:15

Ik heb nu een aantal keer een paard in training gezet, bij verschillende ruiters.

Het valt me op dat bij de ene ik dagelijks een update kreeg op de app en bij de andere 1 x per week en dan moest ik er nog naar vragen. Is het raar dat ik graag regelmatig een update ontvang? Mag prima gewoon ingesproken op de app als typen teveel tijd kost, maar zelfs daar neemt de trainer geen tijd voor :(

Ik merk dat ik daar lastig mee om kan gaan. Ligt dit aan mij?

Bowo

Re: Paard in training, wat is gangbaar qua update krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 00:20

Ik krijg eigenlijk nooit dagelijks een update, en op zich hoeft dat ook niet.
Heb je aangegeven bij de trainer hoe vaak je updates zou willen krijgen?

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 00:29

Ik vind dat zeker niet raar dat jij updates wilt! Ik denk alleen dat het voor de trainer soms nogal lastig kan zijn. Ene wilt elke dag, andere elke week, andere eens per maand. Kan me voorstellen als je meerdere trainpaarden hebt, dat je je gewoon focust op het trainen van de paarden ipv communiceren naar eigenaren toe.

Maar zou zelf natuurlijk het liefste elke dag uitgebreid verslag willen hebben als die van mij in training zou staan.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 00:47

Waarom maak je dit geen onderdeel van je afspraak?

'Ik verwacht een wekelijkse update'

Verwachtingspatroon creëren is heel praktisch denk ik

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 05:25

Ja, heb je daar vooraf niet over gepraat?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 07:44

Idd vooraf over praten. Dan kan de trainer ook zeggen van ik heb het te druk voor wekelijkse updates bijvoorbeeld. Kun jij er nog voor kiezen om een ander te kiezen.

Ik maak me niet zo druk om updates. Ik vraag als ik wat wil weten en verder zie ik het wel.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 08:12

Gangbaar is dat je een frequentie afspreekt/te horen krijgt. Er is geen standaard dat iedere trainer altijd wekelijks (of dagelijks, of welke frequentie dan ook) een update geeft.

Afhankelijk van waar ik mijn paarden in training heb gegeven kreeg ik alleen bij hoogtepunten (voor het eerst ruiter er op bv) of wekelijks dan wel vrijwel dagelijks - ongeacht of er iets bijzonders was bereikt, een update. Dagelijks is wel ontzettend leuk, zeker met foto's en filmpjes, maar domweg niet haalbaar voor wat grotere trainingsstallen. Je kunt niet verwachten dat iemand dagelijks meerdere klanten ná al het werk nog eens gaat appen/bellen/mailen, met ook nog foto's of filmpjes. En die foto's en filmpjes moet je ook nog iemand voor 'vrij' hebben om te maken.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 08:57

troi schreef:
Waarom maak je dit geen onderdeel van je afspraak?

'Ik verwacht een wekelijkse update'

Verwachtingspatroon creëren is heel praktisch denk ik

:j

Ik denk ook dat het belangrijk is om afspraken over te maken. Een keer per week lijkt mij sowieso wel te moeten kunnen qua update.

Haaskrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 09:03

Wij geven zeker niet dagelijks een update. Inderdaad bij de hoogtepunten. Het ligt ook wel een beetje aan de klant, als het voor een kind is of voor iemand waarvan het echt een huisdier is, sturen we ook even een fotootje als het paard lekker ligt in de stal, of een mooie foto op de wei ofzo, dan komt er echt wel wekelijks iets en zijn de tussentijdse hoogtepunten ook dat het paard net even zijn tong uitsteekt ofzo ;) . Maar bij meer zakelijke klanten hoef je daar echt niet mee aan te komen. Als iemand wekelijks een update wil kan dat zeker geregeld worden en als iemand tussendoor wil weten hoe het gaat zorgen we voor een leuk filmpje of een foto. Ik snap dat het iemands beestje is en dat je op de hoogte wil blijven, maar dagelijks gaat um niet worden. Communiceer, liefst van tevoren, even wat je verwacht, dan kan daar best rekening mee gehouden worden.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 09:27

Ik heb bij verschillende trainers jonge paarden in opleiding en krijg zelden updates.
Ik vraag er zelf naar en ga zo eens in de zoveel tijd kijken. Staan ook in het buitenland. Daar kom ik nauwelijks.
De trainers waar ik over praat hebben het rete druk en kunnen niet ganse dag op hun telefoon zitten. Ik snap dat. Ze moeten ook de kans en tijd gebruiken met het paard vooruit te gaan dus dagelijks een update is nutteloos. 1x in de 2 weken of maand is mij prima want dan zie je of je paard vooruit gaat.

Haaskrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 10:05

Maar dat is het ook. Je ziet niet dagelijks vooruitgang en je moet een jong paard ook de rust geven om dingen te verwerken. Een dagelijkse update is voor de leuk: kijk, hij flappert met z'n oor. Je schiet er verder niet zo gek veel mee op anders dan dat het leuk is om je paard even te zien. Heel vaak gaat het de eerste weken heel snel, dan kan het zelfs even minder goed gaan waardoor je echt voor de ontwikkeling van het paard een stapje terug moet doen. Doorduwen om een mooi filmpje te kunnen maken werkt averechts

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 10:22

Ik denk dat het vooral heeft te maken met de gemaakte afspraak erover?