Urgente vraag ; Rendak !

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 16:47

Hoezo is dat heftig?
Ja het is slecht geregeld en blijkbaar alweer 2x iets mis gegaan met melden. Hebben ze misschien net een nieuw systeem of juist een heel oud systeem? Krijg je nooit een bevestiging van rendac? Zal toch een reden voor zijn?

Vervelend suffie, dat zeker. Zijn de bomen in die 30 jaar niet gegroeid of is de situatie nog altijd hetzelfde?

TS je hebt het gemeld. Ergens kunnen ze best een bevestiging sturen dat die is aangekomen. Anderzijds kost dit jou alleen maar meer energie en frustratie. Je hebt ze op de hoogte gesteld en daar zou het voor mij prima mee zijn. En door. Denk aan je zelf!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 17:08

suffie schreef:
Wij hebben geen erfabonnement, dus elders aanbieden kan niet.
Nooit problemen gehad en in dit geval was ik blij dat het maar een geit was en geen paard of koe.....

Ik ook niet (ben particulier) maar afgelopen jaar zijn ze gewoon (achteruit) het erf opgekomen om een pony op te halen en er stond eenmalig 3,73 E op de factuur ivm erfabonnement.
Had het gevraagd ivm dat mijn man de pony anders naar de weg moest slepen of wij haar mochten laten liggen waar ze lag.
Als de vrachtwagen maar het erf op kon (en met de grijper bij de pony) was het geen probleem.

ElCamino

Re: Urgente vraag ; Rendak !

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 11:49

persoonlijk bellen we altijd op.
Ook wanneer we het via een bericht aanmelden oid, er wordt altijd er achteraan gebeld of het goed doorgekomen is. Gewoon om dit soort miscommunicatie te voorkomen....

Wanneer je bv met Hemelvaart iets inspreekt/mailt of whatever..... dan gewoon vrijdagmorgen even bellen of het doorgekomen is en niet tot vrijdagavond wachten en niet meer kunnen reageren.

Je moet uit kunnen gaan van een systeem maar met dit soort dingen gok ik dat gewoon niet, dan maar een keertje dubbel bellen of reageren...

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 11:57

Hier ook goede ervaring.
Maandag 2e pinsterdag was er een schaapje dood gegaan. Geprobeert via het systeem maar dat lukte niet dus gistermorgen ,dinsdag, gebeld en vanmorgen voor 7 uur al opgehaald .
Dikke prima

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-25 18:18

Kabayo schreef:
Hoezo is dat heftig?
Ja het is slecht geregeld en blijkbaar alweer 2x iets mis gegaan met melden. Hebben ze misschien net een nieuw systeem of juist een heel oud systeem? Krijg je nooit een bevestiging van rendac? Zal toch een reden voor zijn?

Vervelend suffie, dat zeker. Zijn de bomen in die 30 jaar niet gegroeid of is de situatie nog altijd hetzelfde?

TS je hebt het gemeld. Ergens kunnen ze best een bevestiging sturen dat die is aangekomen. Anderzijds kost dit jou alleen maar meer energie en frustratie. Je hebt ze op de hoogte gesteld en daar zou het voor mij prima mee zijn. En door. Denk aan je zelf!

Dat vind ik niet.
Als ik ergens een klacht indien dan verwacht ik een reactie of het nu Rendak is of een ander bedrijf. Is gewoon normaal fatsoen.
Het is inmiddels een maand verder en geen enkele reactie terwijl ze toch grof de fout in zijn gegaan. Ook op mijn vraag of de klacht is aangekomen is niet gereageerd .. gewoon een kort antwoord zoals is ontvangen en in behandeling of word nagekeken was al correct geweest

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-25 16:01

Inmiddels is de rekening binnen (per email)
maar nog steeds geen reaktie op mijn klacht.

Ik vind het oprecht jammer dat een groot bedrijf
zoals Rendak waar iedereen afhankelijk van is (want veel keuze
heb je niet nadat je paard is overleden ) zo met klachten omgaat..

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-25 16:04

Weet je zeker dat je het juiste mailadres gebruikt hebt?
Je schrijft hier stelselmatig 'Rendak'. Het bedrijf heet 'Rendac'.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-25 16:06

Ik ben dyslectisch en schrijf soms woorden verkeerd maar het mail adres is inderdaad het juiste. copy en paste van hun website. Het gaat om 2 verschillende mails en beide zijn succesvol verstuurd.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-25 16:07

Ah oke, dan zit het daar in elk geval niet in. Zou vervelend zijn als je op antwoord zat te wachten en het zou niet goed verstuurd zijn.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-25 16:07

ook op de factuur heb ik ookeen reply gestuurd om te vragen waarom mijn klacht niet is behandeld en ook daar geen reaktie

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-25 16:13

Denk je dat er nog reactie komt? Ik denk het niet…

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-25 16:16

nee ik verwacht het niet meer.. maar vind het toch best kl.te
Dat ze het niet oppakken en niets met een klacht doen in mijn
ogen zeggen dat ze niets doen om dit soort dingen volgende keer
te voorkomen en dat is echt jammer.

Ik ga nog wel kijken wat ik eraan kan doen qua klacht ergens anders
leggen zodat er toch naar word gekeken.

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-25 16:32

Ga er maar niet vanuit dat je er nog iets van hoort. De 'klacht' zal eerder een melding zijn waarin ze globaal (en dus niet inhoudelijk) kunnen zien hoe vaak het mis gaat en wordt het einde van het jaar omgezet naar een grafiek om te zien hoe vaak het wel goed gaat in combinatie met de klachten die binnen zijn gekomen. Mijn ervaring met grote bedrijven is dat er zelden inhoudelijk wordt ingegaan op dit soort klachten. Zou het nou bijvoorbeeld een klacht zijn waarbij klantenservice centraal staat (Bol.com/Amazon etc.) dan kunnen ze vaak ook meer voor je betekenen door je terug te betalen of een nieuwe zending toe te sturen. Gaat voor het soort bedrijf als Rendac natuurlijk niet, gezien ze je in deze geen fysieke oplossing kunnen bieden zullen ze waarschijnlijk niets met je klacht doen.
Heel erg jammer maar ik denk echt dat je hierin je verlies moet nemen :(

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 13:34

Ik denk dat je het gewoon los moet laten en er geen ding meer van moet maken.
Het is gebeurt.... het is kl.te maar niks aan te doen.
Je hebt het gemeld,bij de Rendac en hier.... meer kun je niet meer doen.

Ik werk op kantoor in een fabriek. Er komen dagelijks klachten binnen, de een serieus de ander lachwekkend. Iedere klacht wordt gelogd in een database.
De serieuze klachten worden zeker bekeken en actie ondernomen, en er wordt idd gekeken hoe vaak iets voorkomt.
We geven wel altijd reactie naar de klant toe. Zou wel zo netjes zijn van de Rendac ook....

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 13:43

of je belt gewoon nog een keer naar het algemene nummer. Al dat gemail schiet ook niet op

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 14:50

Mailtjes verdwijnen ook gewoon.
Als het je echt heel hoog zit zou ik nogmaals bellen of nog een keertje mailen.
Het kan ook zijn dat het er tussen door is geschoten zonder dat zij er erg in hebben.

detos240

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 15:44

[quote="Monique1963"]Wat ontzettend rot en verdrietig voor je dat je pony is overleden. Gecondoleerd.

Op zulke onprettige contacten zit je niet te wachten.

Ik vind vaak met zulke bedrijven dat de werknemers niet het onderscheid weten te maken tussen een huisdier en een consumptiedier. Een boer die een van zijn 200 koeien verliest en dat moet laten ophalen, dan gaat het om een artikel. En dan snap ik zakelijkheid wel.

Nou dat ben ik niet met je eens. Van die 200 koeien zijn er vele waar je toch een speciale band mee hebt hoor!

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-25 15:48

Kinke schreef:
of je belt gewoon nog een keer naar het algemene nummer. Al dat gemail schiet ook niet op

zodat ze weer de haak erop kunnen gooien?

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-25 15:48

purny schreef:
Mailtjes verdwijnen ook gewoon.
Als het je echt heel hoog zit zou ik nogmaals bellen of nog een keertje mailen.
Het kan ook zijn dat het er tussen door is geschoten zonder dat zij er erg in hebben.

inmiddels dan 3 mailtjes die verdwenen zijn..

Dahlia85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 15:49

Inderdaad, een koe/ varken/ wat dan ook word dan wel bedrijfsmatig gehouden maar ook daar heb je een band mee, al is het minder diepgaand vaak. Ook dan is het een verlies waar je dagen last van hebben hoor

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-25 15:50

detos240 schreef:
Monique1963 schreef:
Wat ontzettend rot en verdrietig voor je dat je pony is overleden. Gecondoleerd.

Op zulke onprettige contacten zit je niet te wachten.

Ik vind vaak met zulke bedrijven dat de werknemers niet het onderscheid weten te maken tussen een huisdier en een consumptiedier. Een boer die een van zijn 200 koeien verliest en dat moet laten ophalen, dan gaat het om een artikel. En dan snap ik zakelijkheid wel.

Nou dat ben ik niet met je eens. Van die 200 koeien zijn er vele waar je toch een speciale band mee hebt hoor!

dat vind ik ook. En zelfs met een dier waar je een minder goede band mee hebt; als je dan meerdere malen belt voor je koe die nog steeds niet opgehaald is en je melding is dan 2 x kwijt raakt en ze gooien vervolgens de haak erop als je belt. En je mailt dan met een klacht waar geen reactie op komt.. dan is het nog steeds niet echt leuk en al helemaal niet zakelijk om zo met je klanten om te gaan..

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 15:51

Sassy4barrel schreef:

als je mij de details pb't dan bel ik wel even. Benieuwd of ze de haak er weer opgooien

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-25 15:52

Inmiddels weer een update; na het betalen van de factuur heb ik nog een 4e mail gestuurd naar het factuur adres deze keer en die schrijven dat het inmiddels te laat is om de klacht nog in behandeling te nemen.. wel schreef ze excuses erbij dus het is toch iets.. ik laat het erbij maar netjes is het niet.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-25 15:53

Kinke schreef:
Sassy4barrel schreef:

als je mij de details pb't dan bel ik wel even. Benieuwd of ze de haak er weer opgooien

dat had ik een week geleden graag gedaan. Ik heb inmiddels (vanmiddag) een reactie van het factuur mail adres (na het betalen van de factuur) dat het te laat is om de klacht in behandeling te nemen. Ze schreef bij excuses ervoor dus ik laat het erbij. Vind het nog steeds niet okay hoe het is gegaan maar ik denk dat ik er weinig aan kan veranderen en niet kan voorkomen dat dit nogmaals bij een ander gebeurd.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 15:57

Dat is wel lekker makkelijk vanuit hun kant :') gewoon een aantal weken laten liggen en dan zeggen ja sorry is nu te laat