Ervaring Tinkerhoeve de bonteparels?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nien102

Ervaring Tinkerhoeve de bonteparels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-25 12:52

Dag bokkers!

Ik ben opzoek naar ervaringen mbt Tinkerhoeve de Bonte Parels. En dan heb ik het over aankoop! Niet fokkerij aangezien ik weet dat ze voornamelijk een hengstenhouderij/stoeterij zijn.

Ik ben opzoek naar een leuke Tinker, ik heb niet veel eisen behalve dat hij/zij minimaal 145cm moet zijn en het liefst vele kilometers heeft gemaakt.. dus geen jaarling! Ik ben voornamelijk opzoek naar een leuk recreatief paardje die alleen naar buiten kan dus hij moet natuurlijk wel “bombproef” zijn en van niks schrikken of omkijken :) en ik vroeg me dus af of bonte parels ook ervaren tinkers aanbied? Of echt voornamelijk jonge groene paarden? Ik heb goede ervaringen gehoord over hun en ben wel voorbereid om op bezoek te komen. Maar ik kom van ver dus het zou zonde zijn als ik kom voor niks right? (Ja die kans zit er altijd in) dus ik hoor graag jullie ervaringen! Of meningen *\o/*

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 12:54

Misschien stom, maar heb je hun zelf al gevraagd of ze iets hebben staan wat aan jou eisen kan voldoen?

Nien102

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-25 12:59

SandraWierda schreef:
Misschien stom, maar heb je hun zelf al gevraagd of ze iets hebben staan wat aan jou eisen kan voldoen?

Ja, ik had vorige week een Whatsappje gestuurd met mijn eisen en wat ik precies zoek. Ze reageerde vrij snel op mijn bericht! Wat natuurlijk fijn is maar ze raadde me aan om op bezoek te komen aangezien ze best vaak, veel tinkers binnen krijgt. Nou heb ik op bokt lopen zoeken maar krijg ik bijna niks te vinden over aankoop ervaring, alleen maar stoeterij :') ik heb ook geen belang naar een groen onbeleerd paardje dus vandaar mijn vraag

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 17:19

Dat is idd een lastig antwoord waar je net niets mee kunt, ik krijg dan meteen het gevoel van; we je smeren je wel wat leuks aan als je hier eenmaal bent :D Maar dat is uiteraard nergens op gebaseerd hoor _/-\o_

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 17:44

Ga er maar eens langs. Het is een prima adres. Of ze wat hebben staan wat bij jou past, dat is altijd afwachten.

Griffioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 17:55

Nien102 schreef:
Dag bokkers!

Ik ben opzoek naar ervaringen mbt Tinkerhoeve de Bonte Parels. En dan heb ik het over aankoop! Niet fokkerij aangezien ik weet dat ze voornamelijk een hengstenhouderij/stoeterij zijn.

Ik ben opzoek naar een leuke Tinker, ik heb niet veel eisen behalve dat hij/zij minimaal 145cm moet zijn en het liefst vele kilometers heeft gemaakt.. dus geen jaarling! Ik ben voornamelijk opzoek naar een leuk recreatief paardje die alleen naar buiten kan dus hij moet natuurlijk wel “bombproef” zijn en van niks schrikken of omkijken :) en ik vroeg me dus af of bonte parels ook ervaren tinkers aanbied? Of echt voornamelijk jonge groene paarden? Ik heb goede ervaringen gehoord over hun en ben wel voorbereid om op bezoek te komen. Maar ik kom van ver dus het zou zonde zijn als ik kom voor niks right? (Ja die kans zit er altijd in) dus ik hoor graag jullie ervaringen! Of meningen *\o/*

Op de website staat van wel.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Ervaring Tinkerhoeve de bonteparels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 18:38

Ik kan me voorstellen dat ts ook bedoeld of de stal te vertrouwen is.
Er zijn ook wel stallen bekend waar alles braaf en gezond is maar waar dat in werkelijkheid te vaak niet zo is.

Ik ken de stal verder niet.
Enkel ook maar van naam.

Wel vermoed Ik als deze stal niet al 100 keer hier voorbij is gekomen op bokt dat het wel een positief ding is.

abby

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 19:27

De Bonte Parels is één van de oudste (zo niet de eerste in Nederland!) en nog steeds actieve fokkerij en verkoopstal van Tinkers. Als je kennis wilt opdoen, goede verhalen wilt horen en de allerhartelijkste mensen wilt ontmoeten in je zoektocht naar een Tinker dan moet je daar gewoon heen gaan! Ik kocht mijn Tinker daar 25 jaar geleden en de mensen van de Bonte Parels wonen nog steeds in mijn hart.