In welke (nieuwere) trailer past een western zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pipiepa

In welke (nieuwere) trailer past een western zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-25 22:21

Hoi,
Ik ben op zoek naar een (nieuwere) trailer met zadelkamer waar een western zadel in past.
Ik heb de Bockman Comfort en Master bekeken maar helaas past het zadel, ondanks de ruime zadelkamer, niet.
Heeft er iemand een tip?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 22:32

Ik heb geen westernzadel, wel een trailer met ruime zadelkamer, een Sirius.
Wellicht dat daar een westernzadel in past?

xDenies

Re: In welke (nieuwere) trailer past een western zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 23:11

In mijn Starline Atec past ie iig niet. Heb je niets aan, maar kan je iig afstrepen. Wij nemen hem gewoon op de achterbank mee. Ideaal? Nee. Functioneel? Prima!

vladimir1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 23:15

Humbauer Single Alu hier, 1.5 paards met zadelkamer past mijn wijde Continental westernzadel met gemak in.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 13:00

vladimir1979 schreef:
Humbauer Single Alu hier, 1.5 paards met zadelkamer past mijn wijde Continental westernzadel met gemak in.

M'n billy cook show zadel past er ook makkelijk in idd :j fijn ruime zadelkamer!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 14:09

Hoewel ik twee westernzadels in de zadelkamer van mijn oude cheval liberté kon ophangen op de aanwezige zadeldragers, heb ik die eruit gesloopt om de zadels gewoon op hun fork op de bodem van de zadelkamer te zetten. Dat vond en vind ik gewoon veel handiger. Dus dat is altijd ook een optie om te doen als de zadeldragers makkelijk te verwijderen zijn.

Ik heb nu een nieuwe cheval liberte met koetsframe, die een nieuw model zadeldragers heeft - waarvan ik me sowieso afvraag wat daar de rationale achter is, tuigdragers is bij een mentrailer een stuk logischer.
Hier kan ik mijn westernzadels totaal niet op kwijt, en ik kan 'm er ook niet makkelijk uitslopen.

Kortom: Cheval Liberté heeft nu zadeldragers die ongeschikt zijn voor westernzadels. Ik weet niet precies vanaf welk bouwjaar, dus ik vermeld toch even dat de oudere types wél geschikt zijn.

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 14:39

Bockmann Portax L SR of big portax...

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 14:42

Maar moeten de zadels erin passen of ook echt opgehangen? Ik vind de zadelbokjes voor gewone zadels niet geschikt voor westernzadels, dus dan kunnen ze er imo ook afvallen.

Waar ik ze niet kan ophangen of op een zadelkar/bok kan leggen, zet ik ze op de knop. Dan zet je er ook makkelijk meerdere tegen elkaar. Scheelt ook wel ruimte.
Ik vind de lengte van de pad soms lastiger. Die moet je ook rechtop zetten of in de auto.