Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Captain schreef:Elisa2 schreef:Paarden laden altijd makkelijker op een vrachtwagen dan op een trailer.
Nou, nee hoor.
Maar ik zou lekker de trailer pakken, paard is trailer wel gewend en vrachtwagen niet. Het is maar een paar uurtjes en een paard heeft toch geen besef of hij er 1 of 3 uur op staat.
Kabayo schreef:996981 schreef:Friesland-Brabant lang op de trailer...?
Hele dikke rit.. toch?
Ik zou gewoon de trailer pakken. Pony is dit gewent
Vind die uitsparingen die je in die busjes hebt voor de wielen ook altijd maar eng. Genoeg die daar over vallen
emtb schreef:Ik ben zelf gek op mijn paardenwagentje (B rijbewijs) maar dat is voor iedereen idd verschillend. Als je pony een trailer prima vindt kun je dat net zo goed doen. Die van mij wil de trailer niet op maar een grote vrachtwagen of de paardenwagen is geen probleem. Ik zou gewoon kijken wat jij zelf fijner vindt rijden.
Over het algemeen zijn paarden heel makkelijk te laden op een wagentje en ze vinden het fijner om tegen de rijrichting in te staan (de meeste druk gaat naar de achterhand, die over het algemeen sterker is). Daarnaast heb je een kortere remweg omdat je geen drukkende massa achter je hebt hangen.
ikke schreef:emtb schreef:Ik ben zelf gek op mijn paardenwagentje (B rijbewijs) maar dat is voor iedereen idd verschillend. Als je pony een trailer prima vindt kun je dat net zo goed doen. Die van mij wil de trailer niet op maar een grote vrachtwagen of de paardenwagen is geen probleem. Ik zou gewoon kijken wat jij zelf fijner vindt rijden.
Over het algemeen zijn paarden heel makkelijk te laden op een wagentje en ze vinden het fijner om tegen de rijrichting in te staan (de meeste druk gaat naar de achterhand, die over het algemeen sterker is). Daarnaast heb je een kortere remweg omdat je geen drukkende massa achter je hebt hangen.
Dat laatste is een bewijs van slecht onderhoud.
emtb schreef:ikke schreef:Dat laatste is een bewijs van slecht onderhoud.
Dat van een drukkende massa? Waarom zou dat slecht onderhoud zijn?
emtb schreef:Nee natuurlijk wil je dat niet! Maar met de manier hoe mensen tegenwoordig rijden is het helaas toch soms nodig. Daar heb ik het ook meer over. Hoe goed je ook kan rijden als chauffeur, er zijn altijd mensen die nog even besluiten voor je langs te schieten, de afslag nog moeten hebben of gewoon uit het niets remmen. Tenminste hier in Groningen maak ik het dagelijks mee met mijn eigen auto
pol013 schreef:ikke, dat vind ik wat arrogant eigenlijk.
Juist als je veel verkeerservaring hebt weet je prima dat er ooit tóch eens een keer iets mis gaat. Samenloop van omstandigheden, fout van degene voor je of gewoon een fout van de chauffeur zélf. Want ook dát kan iedereen wel eens gebeuren.
Dat dat niet aan de orde van de dag is, is vers 2.