Heeft iemand ervaring met de Equiband? Ik gebruik wel eens een bandage, maar dit oogt wat steviger....
L_Ruiterhuis
Geplaatst: 03-02-23 17:42
Daar ben ik ook benieuwd naar, de dierenarts raadde het me aan.
Ninx
Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-25 12:36
Lekker oud topic.... maar wie weet zijn er nieuwe ervaringen?
L_Ruiterhuis
Geplaatst: 05-05-25 14:05
Ik heb het gebruikt sinds maart 2023 en heeft enorm veel geholpen op verschillende manieren. Zowel qua kracht maar ook gaf het balans. Mijn paard heeft hem ook graag aan. En in de beginperiode was hij onregelmatig zonder band en met band regelmatig. Mee gestapt, gelongeerd, in de aquatrainer en mee gereden. Uiteindelijk tot de zwaarste stand mee opgebouwd, hij was er ook enorm gespierd door geworden. Dierenarts was ook enorm positief door het verschil wat ze zag.
Heb ook de goedkopere “namaak” in handen gehad, maar die geretourneerd. Dat is niet te vergelijken, niet alleen qua dekje maar ook de banden. Ken ook wat mensen die die andere systemen gebruiken maar zie dan vrijwel geen verschil bij de paarden tussen zonder en met.
Celebi
Geplaatst: 05-05-25 14:26
Ik heb een simpele elastische band gehad voor aan een longeersingel omdat veel mensen me dat toentertijd aangeraden hebben. Had het idee dat het vooral alleen maar schuurde achter de benen bij elke pas eigenlijk. Kwam toch veel beweging op te staan. Onder de buik door schuurde het trouwens niet en paard ging er dan wel beter zijn buikspieren van aanspannen. Dus dat deze banden van dit merk zowel achter als onder de buik zitten is wel interessant. Ben benieuwd welke band het meeste doet.
Oh interessant zeg. Ik ken dat niet. Al zou ik er weinig aan hebben met mijn western tack. Lijkt mij ook goed als de paarden een tijdje vakantie gehad hebben en dus niet getraind werden deze te gebruiken.
Ik gebruikte weleens een elastische bandage maar die zakt snel naar beneden is mijn ervaring, soms zelfs wel richting de sprong..
Mrijn
Geplaatst: 10-05-25 10:59
Ik kan me voorstellen dat het grote verschil van deze ten opzichte van alle kopieën het materiaal is. Latex blijft natuurlijk meer plakken op de huid en zal daardoor minder schuren en een ander soort prikkel geven. Denk ik... Daarbij is het voordeel van vastmaken aan een dekje tov je singel dat de band op de juiste hoogte ligt in plaats van dat hij alle kanten op kan. Ik heb een namaak van Kramer en maak die wel eens vast aan mijn singelstoten en die verdwijnt heel makkelijk onder haar staartwortel als ze een sprintje trekt of een bokje geeft. Ik geloof wel in dit systeem, maar vind 260 euro wel echt schreeuwend duur. Ik zag op Etsy een mooie neppert van EquineBalance.