Waar Quarter Horse kopen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 21:38

Beemsterkaas schreef:
Waarom zou ik de info op je profiel moeten doornemen?

Nou.. het is nogal veel informatie die er op staat. Had dat dan allemaal in haar post gezet moeten worden?

Er mag toch wel verwezen worden naar je eigen profiel?

Beemsterkaas

Re: Waar Quarter Horse kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 22:17

Maar met welke intentie?
Wat moet ik te weten komen?

Ik volg even niet.

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 22:44

België en Duitsland is meer aanbod

BoktVerlaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 23:15

Er is vooral onderzoek gedaan naar racepaarden en het zijn een beetje “wij van WC eend” onderzoeken helaas. Er is een wetenschappelijk onderzoek te vinden waar de conclusie is dat tweejarige paarden onder het zadel getraind zouden moeten worden. Dus jong belasten kan helpen de weke structuren aan te laten passen aan het werk (pezen etc) maar jong overbelasten geeft problemen. Het gaat dus om doseren van training, de training aanpassen aan de ontwikkeling van het paard en overbelasting voorkomen. Tja…..slidingstops op 2 jarige leeftijd lijkt mij vallen onder overbelasting, ondermeer vanwege de compressie op de rug en de belasting van de achterhand. Maar met 2-3 jaar wat grondwerk, keertje wennen aan zadeltje etc…kan bijdragen aan een gezond sterk paard.

Hier een linkje naar een onderzoek. In het onderzoek vind je ook referentielijsten voor als je meer onderzoeken en wetenschappelijke onderbouwingen wil lezen.
Met deze kennis en gezond verstand kom je een heel eind als je een jong paard op wil leiden.

https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC7916178/

Beemsterkaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 00:15

Ik vind het niet nodig die discussie over onderzoeken etc. hier te voeren. Misschien wel in een ander topic, voor wie dit interessant vindt. Maar in dit topic is er geen publiek voor.

Popstra is voor mij een paardenvrouw met veel kennis en nuchterheid, zij geeft aan niet in discussie te willen gaan, dus respecteer dat dan ook.

Ikzelf ben (zoals ik al zei) geen westernruiter en ben geen voorstander van zo jong zadelmak maken. Meer nog: hoe ouder ik word, hoe moeilijker ik het begin te vinden überhaupt nog te rijden (wat geweten betreft). Lees het nog eens: je hoeft mij dus echt niet naar je profiel door te verwijzen om een uitleg over 3-jarige paarden te doen.

Dus naar wie richten jullie de discussie? Er is geen betrokken tegenstander.

De vraag in dit topic is: waar koop je een Quarter?

Ik begrijp jullie reacties wel hoor. Ik heb zelf geen Facebook meer, dus geen actieve volger. Ben net even wezen kijken en het zijn inderdaad echt nog babies die op dit moment aangeboden worden. Dat is niet het type paarden wat ik bedoelde - voor de duidelijkheid.

Toen ik daar (voor iemand anders) ben gaan kijken, heb ik op een mooie 3-jarige gereden. Super fijn paard, ik ben niet op zoek anders had ik hem zelf gekocht, zo'n leuk dier.

De andere paarden daar op stal waren toen naar mijn idee zeker geen iele twenters / veulens.

Een goede ervaring dus met deze stal, en vanuit die ervaring tip ik hem.

Het spreekt voor zich dat je op zoek gaat naar een gezond paard, in een situatie waar jij je 100% goed bij voelt.
Laatst bijgewerkt door Beemsterkaas op 06-04-25 00:52, in het totaal 1 keer bewerkt

BoktVerlaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 00:42

Beemsterkaas schreef:
Ik vind het niet nodig die discussie over onderzoeken etc. hier te voeren. Misschien wel in een ander topic, voor wie dit interessant vindt. Maar in dit topic is er geen publiek voor.

Popstra is voor mij een paardenvrouw met veel kennis en nuchterheid, zij geeft aan niet in discussie te willen gaan, dus respecteer dat dan ook.

Ikzelf ben (zoals ik al zei) geen westernruiter en ben geen voorstander van zo jong zadelmak maken. Meer nog: hoe ouder ik word, hoe moeilijker ik het begin te vinden überhaupt nog te rijden (wat geweten betreft). Lees het nog eens: je hoeft mij dus echt niet naar je profiel door te verwijzen om een uitleg over 3-jarige paarden te doen.

Dus naar wie richten jullie de discussie? Er is geen betrokken tegenstander.

De vraag in dit topic is: waar koop je een Quarter?

Ik begrijp jullie reacties wel hoor. Ik heb zelf geen Facebook meer, dus geen actieve volger. Ben net even wezen kijken en het zijn inderdaad echt nog babies die op dit moment aangeboden worden. Dat is niet het type paarden wat ik bedoelde - voor de duidelijkheid.

Toen ik daar (voor iemand anders) ben gaan kijken, heb ik op een mooie 3-jarige gereden. Super fijn paard, ik ben niet op zoek anders had ik hem zelf gekocht, zo'n leuk dier.

De andere paarden daar op stal waren toen naar mijn idee zeker geen iele twenters / veulens.

Een goede ervaring dus met deze stal, en vanuit die ervaring tip ik hem.

Een close-up van mijn ritje met het paard in kwestie:

Het spreekt voor zich dat je op zoek gaat naar een gezond paard, in een situatie waar jij je 100% goed bij voelt.

Er was iemand in het topic die vroeg om een wetenschappelijk onderzoek, dat geef ik door uit respect voor haar vraag. Of jij nou vindt dat ik moet respecteren dat Popstra met al haar kennis en nuchterheid nou wel of niet een discussie wil voeren is voor mij niet relevant.

Even voor TS, ik ben in het verleden op meerdere fijne stallen geslaagd voor leuke quarters maar het is ook wel een kwestie van geluk hebben…. Ik kan je ook Starnmeer aanraden. Heeft ze zelf niets, weet ze wellicht wel iets.
Laatst bijgewerkt door Firelight op 06-04-25 13:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto verwijderd

Beemsterkaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 00:52

Mijn reactie is op de hele discussie bedoeld - niet alleen op jou BoktVerlaten. Mijn punt: er zijn geen tegenstanders en het is offtopic.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 08:43

Anne Grether in Vorstenbosch (RX quarterhorses) heeft ook leuke quarters te koop voor heel redelijke prijzen.

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 09:34

Mijn 25 jarige paint, komt oorspronkelijk bij Rolf Peterka vandaan. Zou daar ook zeker eens informeren. Zit in Duitsland, maar volgens mij niet ver van de grens.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 13:22

TS, heb je begin van de week een PB gestuurd....... Heb je die gezien ?

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 09:13

Deze al gezien?

https://www.facebook.com/share/p/163wXcT2u2/

Hele betrouwbare mensen

Tekst bij de advertentie op Facebook :

2 jarige paint (nog) hengst zoekt ruiter met ambitie. Reining gefokt. Degelijke bloedlijnen. Wordt mooie maat +/- 1,55. Mooie soepele beweger. Goed van karakter, rustig in de groep. Mensgericht. Moeder aanwezig. Geregistreerd bij de APHA. Wil je meer weten over deze hunk en hem met eigen ogen zien stuur dan een pb.