Stalling in de Randstad: maar wáár dan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tinkies7

Berichten: 182
Geregistreerd: 24-10-10

Re: Stalling in de Randstad: maar wáár dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 22:30

Mogelijk is stal Ammerlaan ook een idee. Deze zit in Schipluiden, naast "Op Hodenpijl". Betreft een boerenbedrijf met 11 paarden. In de zomer staan ze de hele dag op het land en 's nachts binnen. In de winter staan ze de hele dag met hooi in een eigen zandpaddock die redelijk goed droog te houden zijn. Er is een dienstrooster voor buiten en binnenzetten, maar verder verzorg je alleen je eigen paard. Ruim hooi, want dat pak je zelf en zet je zelf klaar. Er is een buitenbak (soms wat zwaar in de zomer en wat nat in de winter, maar over het algemeen goed en wordt gesleept en bijgehouden) en de uitrijmogelijkheden in Midden- Delfland zijn leuk, ruiterpaden zijn aanwezig.
Op deze stal is een hele gezellige groep mensen, allen recreatieve ruiters. Is ook ruim onder je budget, dacht < 300 euro. Staat momenteel alleen wel vol..

Nikass

Berichten: 16721
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 00:00

Dat is toch verre van vol pension? >;)

Charmaine
Berichten: 1414
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Stalling in de Randstad: maar wáár dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 00:23

Is de Jacobshoeve in Reeuwijk/Bodegraven niet wat voor je?
Individuele paddock 3 uur pd, zonder voer. Of dagpaddock in groepsverband mèt voer.
Alles half of volpension en evt wat diensten af te kopen met inroosteren van jezelf.
Buitenrijden mogelijk in Reeuwijkse Hout (wordt gedoogd)
En goed te doen vanaf Benthuizen. Je zou helemaal binnendoor kunnen.
Nadeel vond ik wel de drukte door de snelweg en recreatiemensen...

louise30
Berichten: 14
Geregistreerd: 31-10-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 10:51

BopjeBo schreef:
Dan is stal de Knip op de Kniplaan in Stompwijk misschien wat voor je, op facebook zie je vaak een advertentie als ze plek hebben. Kleinschalig, de eigenaresse zelf voert, mest uit, zet binnen en buiten en zit onder de € 400 per maand. Zomers weiland. Staan winter hele dagen buiten in paddock met hooi/kuil in groepsverband. Hebben een longeerbak, in de bak rijden kun je bij de rijvereniging op 1 km stappen in het dorp met 2 goede buitenbakken en longeerring, worden ook wedstrijden georganiseerd. Vlietland zit 5 min stappen afstand, moet je wel viaduct de A4 over maar ben je zo. Zit ongeveer tussen de Four star stables en Groene Meer in ongeveer, en kun je ook nog 2 andere recreatiegebieden bereiken daar in de buurt. Moet wel bij je passen, is geen superdeluxe accomodatie maar de eigenaresse is enorm zorgzaam en eerlijk, het beste voor de dieren.


Hebben zij een eigen facebook? Want ik kan op internet nergens info vinden over deze stal

ryukapple

Berichten: 1777
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Re: Stalling in de Randstad: maar wáár dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 11:20

Geen idee of ze op dit moment plek hebben maar je kan eens kijken bij de wilgenhoeve in Schoonhoven.
In de winter overdag in de paddock met ruwvoer en snachts op stal in de zomer 24/7 weidegang. Hebben een goede buitenbak die vrijwel altijd te rijden is en een longeerbak al is die laatste wel wat zwaar. geen hele goede uitrijmogelijkheden maar rondje polder is goed te doen. in de zomer gaan er vaak een aantal met de paarden zwemmen bij een plek in de buurt. Wel zelf mesten en ongv een keer per week de paarden in overleg binnenhalen. Paddock mesten doe je met degene waar je paard mee in de paddock staat. Weet niet wat de prijs ondertussen is maar moet zeker binnen budget vallen. een nadeel is dat je wel met openingstijden zit en ze zondag wat korter open zijn dus niet een ideale plek als je heel regelmatig op wedstrijd wil.

dianaw33

Berichten: 1884
Geregistreerd: 09-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 11:27

Stal de Knip heeft een bijna doorlopende advertentie op marktplaats, ze wil eigenlijk alleen ruinen. Ik volg ook even want heb een stuiterende 3 jarige merrie die ik tot nu toe nergens kwijt kan wegens gebrek aan echt goed buiten in de winter. Is Stal de Paap al genoemd, in Zoeterwoude? Prima stal voor als je een braaf paard hebt wat volop aan het werk is. Ze gaan daar hele dagen met slowfeeders op een paddock. Gedraineerde verlichte buitenbak en longeercirkel. Uitrijden: met een beetje stapwerk kun je naar de Vlietlanden. Mijn 3 jarige heeft daar even gestaan, maar als je alleen kunt longeren (wat je met een 3 jarige niet elke dag wil) zijn de paddocks echt te klein, dus die heb ik verhuisd voor de winter naar een vriendin met een groot weiland.

Nikass

Berichten: 16721
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 14:05

Ik vind het leuk dat iedereen mee denkt, maar veel van de opties die genoemd worden zijn imo helemaal geen volpension. Kan aan mij liggen, maar ik snap niet helemaal dat mensen daar dan mee komen?

MyWishMax

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 14:07

Nee en diensten zijn geen optie, dus stallen met diensten aanraden is dan niet handig. Helaas komt het vaak voor dat bij een stal die aan meer eisen voldoet je wel diensten hebt of andere belangrijke dingen weer ontbreken. Minder buiten staan bijvoorbeeld. Ts geeft aan dat ze langer wil als de 4 uur nu in de winter. Een stal waar ze dan 2 uur buitenkomen en je zelf de overige uren moet regelen is dan niet iets wat ts zoekt, lijkt mij

Dat wil ts dus niet, dan kan ze beter blijven staan waar ze staat. Het gaat dus om een stal die wel aan alle eisen voldoet, anders hoeft ze niet re verhuizen. En hoe verder weg, hoe belangrijker volpension is zodat ze niet elke dag erheen moet.

Marie111
Berichten: 4671
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 14:16

beegee schreef:
Volgens mij worden er nu wel wat dingen uit zijn verband gehaald.

Als eerst: jaarrond op het weiland is geen eis, heb ik ook nergens gezegd. Dat bestaat hier gewoon niet, vraag ik dus ook niet om.

Binnenbak: geen eis. Gewoon een normaal rijdbare bak. Is die er ook niet, oké, maar dan dus ook geen bizarre prijs van 400 pm als je in de winter niets met je paard kunt doen.

Paard op stro: geen eis. Ik heb hem zelfs liever op vlas, al is dat meestal de duurdere optie :P

Hooi: geen eis. Maakt me echt niet uit wat hij krijgt, hooi, voordroog, kuil, als de kwaliteit maar goed is. Geen beschimmelde troep of spul wat net stro is.

Stapmolen: geen eis. Heb ik nu, maak ik geen gebruik van. Idem voor solarium.

Hooi in de paddock zie ik absoluut het nut wel van in en schrik er eerder van dat dat niet de standaard is. Ik kan het helemaal begrijpen vanuit het oogpunt van de stalhouder, het geeft idd troep en kan ook veel verspilling geven. Maakt niet dat ik het niet jammer vind dat het bijna niet te vinden is.

Wbt uitrijmogelijkheden: hoeft niet spectaculair, als we ook maar eens wat anders kunnen doen dan in de bak rijden. Enorme bossen of parken: niet nodig! Maar wel veilig buiten de deur een blokje om kunnen.

Waar komt het dan uiteindelijk op neer: de basisbehoeften van mijn paard (wat voor mij dus bestaat uit ‘s winters óók met eten buiten kunnen staan) plus een rijbak en een (kleine) route buiten om te rijden. Klinkt voor mij niet als bijzonder veel, maar de combinatie van deze drie is moeilijk te vinden. Zeker omdat doe het zelf/samen voor mij niet haalbaar is. En bestaat het niet, nogmaals prima, dan blijven er twee opties over. Ofwel blijven staan, ofwel verder weg zoeken. En gezien ik vind dat hij nu eigenlijk te weinig buiten staat, zal het dan het tweede worden :)


Over verder weg zoeken. Wellicht Velvet Stables bij het Kuinderbos in Bant?
https://m.facebook.com/people/Velvet-St ... 683692399/

Ik weet dat er meerdere paarden staan, waarvan de eigenaren verder weg wonen.

Nikass

Berichten: 16721
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 14:20

Dat bedoel ik inderdaad :j

En het klopt dat vaak bij echt volpension stallen de paarden minder buiten komen.
En je dus eigenlijk zelf méér moet doen als je wil dat je paard toch voldoende uit zijn stal komt. En dat terwijl je dus niet voor niks volpension wilt/nodig hebt.
Het is een heel vervelende spagaat.
Mijn ervaring op stallen is dat je eigenlijk altijd heel veel zelf moet doen (dagelijks), wil je het welzijn van je paard nog enigszins kunnen waarborgen.

Maar hoe zit het met de stal van Ruitje? Die zou toch in principe alles kunnen bieden (als ze plek heeft dan)?

MyWishMax

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Stalling in de Randstad: maar wáár dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 15:00

Ik weet eerlijk gezegd niet hoelang ze buiten komen als je niet jn de groepsstalling staat. Want die groep is niet geschikt voor het paard van ts schreef ze.

Ik vind opzich zelf diensten niet erg, ze noemen hier in de buurt iets al snel volpension als je niet hoeft te voeren en mesten. Maar wij hebben 1 of 2 keer per week dienst en dat is wel alles binnen of buiten zetten en alle paddocks mesten. Dat is te doen omdat het dichtbij is, maar als wij verderweg zouden wonen hadden we dat ook niet gewild. Dat red je dan gewoon niet qua tijd, want het is toch wel een flinke tijd erbij die je maar net moet redden met werktijden en daarna eigen paard nog doen.

Nikass

Berichten: 16721
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 15:47

Ik vind het heel vreemd ook dat paarden die niet in de groep naar buiten kunnen dan minder lang buiten staan en zonder eten :=

MyWishMax

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Stalling in de Randstad: maar wáár dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 16:24

Ik bedoel de groepstalling he? Die 24/7 stal. Die is qua voer niet geschikt, maar weet niet het geregeld is voor de stal paarden. Dacht dat ze daar juist ook wijzigingen in hadden gemaakt waardoor ze niet meer alleen kunnen staan, maar ook in groep. Maar hoe lang enzovoorts weet ik niet.

ruitje

Berichten: 12320
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 16:51

Ik reageer eigenlijk normaal niet echt( voelt beetje raar, ik wil niet dat een klant het idee heeft dat ik zit mee te lezen/zich gevolgd voelt oid, maarja ik lees dit natuurlijk wel :o ) maar als ik 1+1 optel staat de TS nu dus bij ons op stal. Super fijne pensionklant overigens, dus als iemand een plekje vrij heeft en wel wat meer maatwerk kan leveren: vooral doen want je hebt er echter een leuke stalgenoot bij :) ! Tenminste, als ik het goed heb, kan ook zijn dat ik nu super positief ben over iemand die helemaal niet bij ons staat :')


Dan even over de laatste berichten:

Bij ons staan bijna geen paarden meer alleen( die nemen we niet meer aan sinds dit jaar, om dus meer ruimte te geven aan de groepen) .

Zoiets is best 'spannend' , want we sluiten een hele groep klanten uit om door de tijd betere keuzes te kunnen maken voor de groepen( want zo creëren we meer paddock tijd voor de rest uiteindelijk)

We hebben dus groepsstalling 24/7, waar de ervaring is dat die vooral geschikt is voor paarden die makkelijk op gewicht blijven. Deze kunnen zomer en winter kiezen of ze buiten of binnen staan.

De andere paarden staan ook in groepen buiten. In de zomer de gehele dag of 24/7 op het land en in de winter 4 uur( wij voeren op dit moment niet op de paddocks en dan is 4 uur i.m.o. het maximum zonder ruwvoer)

De paddocks liggen leeg na 16.00, dus je hebt de tijd om zelf te verlengen maar ja, dan zit je dus weer aan dat je dat zelf moet doen terwijl de rest van ons pakket eigenlijk geen doe het zelf is.

Waar we in de toekomst zijn: Wie weet, verandering kost soms ook tijd wil je als bedrijf overeind blijven en met 100 pensionpaarden is het misschien ook lastiger dan met 10 :)

Ik kruip weer onder mijn meeleessteen, want het is niet de bedoeling dat dit topic over onze stal gaat ipv de vraag van de TS, maar dacht na de laatste posts ik moet toch maar even reageren.

MyWishMax

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Stalling in de Randstad: maar wáár dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 17:13

Dank je ruitje! Ik wilde niks verder schrijven, want ik wist het niet zeker. Had alleen gelezen dat jullie nu geen paddocks meer voor 1 paard hadden (vind ik positief haha) maar verder niet en wilde geen onwaarheden de wereld in brengen. Jullie zijn keihard bezig en vind ik heel mooi om te lezen. Je kan niet in 1 klap alles veranderen.

Babootje

Berichten: 26293
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 17:24

ruitje schreef:
Ik reageer eigenlijk normaal niet echt( voelt beetje raar, ik wil niet dat een klant het idee heeft dat ik zit mee te lezen/zich gevolgd voelt oid, maarja ik lees dit natuurlijk wel :o ) maar als ik 1+1 optel staat de TS nu dus bij ons op stal. Super fijne pensionklant overigens, dus als iemand een plekje vrij heeft en wel wat meer maatwerk kan leveren: vooral doen want je hebt er echter een leuke stalgenoot bij :) ! Tenminste, als ik het goed heb, kan ook zijn dat ik nu super positief ben over iemand die helemaal niet bij ons staat :')


Dan even over de laatste berichten:

Bij ons staan bijna geen paarden meer alleen( die nemen we niet meer aan sinds dit jaar, om dus meer ruimte te geven aan de groepen) .

Zoiets is best 'spannend' , want we sluiten een hele groep klanten uit om door de tijd betere keuzes te kunnen maken voor de groepen( want zo creëren we meer paddock tijd voor de rest uiteindelijk)

We hebben dus groepsstalling 24/7, waar de ervaring is dat die vooral geschikt is voor paarden die makkelijk op gewicht blijven. Deze kunnen zomer en winter kiezen of ze buiten of binnen staan.

De andere paarden staan ook in groepen buiten. In de zomer de gehele dag of 24/7 op het land en in de winter 4 uur( wij voeren op dit moment niet op de paddocks en dan is 4 uur i.m.o. het maximum zonder ruwvoer)

De paddocks liggen leeg na 16.00, dus je hebt de tijd om zelf te verlengen maar ja, dan zit je dus weer aan dat je dat zelf moet doen terwijl de rest van ons pakket eigenlijk geen doe het zelf is.

Waar we in de toekomst zijn: Wie weet, verandering kost soms ook tijd wil je als bedrijf overeind blijven en met 100 pensionpaarden is het misschien ook lastiger dan met 10 :)

Ik kruip weer onder mijn meeleessteen, want het is niet de bedoeling dat dit topic over onze stal gaat ipv de vraag van de TS, maar dacht na de laatste posts ik moet toch maar even reageren.


Ik snap dat het maken van keuzes voor de toekomst van je stal echt super lastig is.
100 pensionpaarden vind ik ook wel echt heel veel hoor om te verzorgen; dan is groepsstalling wel een uitkomst, maar mest is mest zullen we maar zeggen en dr wordt wat gedraaid per dag :+ .
Voor de faciliteiten, die er zijn lijkt het me ook een fors aantal. Dan moeten er toch veel bij zitten die daar geen gebruik van maken. Van origine waren jullie een draverstal toch? Hebben jullie daar nog veel van of meer klanten die aangespannen rijden?
Ik stond vroeger (laaang geleden) bij manege de Wildhoef, een postzegel in de bosjes van Pexx vlakbij het strand. Zou ik nu niet meer acceptabel vinden, maar vroeger wist je niet beter. Stonden toch echt ook nog flink wat paarden; was 's winters ook echt afzien om je paard genoeg beweging te geven.

Babootje

Berichten: 26293
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 17:30

MyWishMax schreef:
Dank je ruitje! Ik wilde niks verder schrijven, want ik wist het niet zeker. Had alleen gelezen dat jullie nu geen paddocks meer voor 1 paard hadden (vind ik positief haha)


En ik heb dat dan weer liever niet _O- _O- 's Zomers vind ik het geen probleem om paarden die prima met elkaar kunnen een ruim weitje met elkaar te laten delen, dan staat er gras en daar is meer belangstelling voor. Maar in de paddocks zie ik daar toch een hoop ellende van zeker als er ook nog hooi ligt. Veeartsrekeningen zijn hoog tegenwoordig. Ik neem liever het risico niet.
Maar dat is ook paardafhankelijk hoor.

nine1987

Berichten: 8336
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Stalling in de Randstad: maar wáár dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 17:39

Dus eigenlijk..

Je levert liever op welzijn in, om kosten te besparen..

miereneter

Berichten: 2539
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 18:22

Fly_high schreef:
@beegee ik denk dat je helaas iets zoekt wat er helemaal niet is in de Randstad :') of je moet bij een heel kleinschalig plekje terecht kunnen.


Het bestaat wel in de Randstad, al weet ik niet of het bestaat in de buurt van de TS. Ik sta zelf op zo'n stal onder de rook van Amsterdam. OK, geen 100 paarden, een 20-tal. In de winter de hele dag op een enorme zandpaddock in kuddeverband, waar gevoerd wordt. Een klein deel staat ook 's winters 24/7 buiten, de rest 's nachts op stal. Met schuilgelegenheid. In de zomer 24/7 op het land. Zeer goede zorg, volpension, en betaalbaar. Moet wel zeggen dat ik extreem veel geluk had dat er een plekje vrij was toen ik er aanklopte, op dit moment alles vol.

Sorry TS, dit is niet in jouw richting volgens mij en er is nu ook geen plek, maar het kán dus wel. Ik hoop hier nooit ofte nimmer weg te moeten. Het enige waar ik op moest inleveren tegenover onze vorige stal, zijn de uitrijmogelijkheden. Dat is hier niet zo, alleen de weg en het fietspad. Maar mijn paard staat paradijselijk.
Laatst bijgewerkt door miereneter op 25-01-23 18:28, in het totaal 1 keer bewerkt

ruitje

Berichten: 12320
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 18:27

@Babootje Onze accomodatie is een van de andere dingen die beter kan. Ik had graag nog wat overdekt maar we hebben land gekocht.(moeilijke keuze want meestal betalen mensen iets beter voor een droge bak dan een extra graspol :+ ) We hebben veel mensen staan die dus niet 7 dagen per week trainen voor een M proef of inderdaad aangespannen rijden of buiten rijden, maar ook de recreatie ruiters wil gewoon een goede bodem toch? Daarin herken ik ook wel wat de TS zegt, onze stal heeft een hoop maar kan ook echt nog beter.
Voelt voor mij ook niet als erg ofzo hoor MyWishMax, als iemand zegt: het systeem past niet bij mij of dit kan beter. Is ook gewoon de realiteit en wij zien zelf ook wat er beter kan. Gaat gewoon niet allemaal tegelijk :D

En nu verdwijn ik echt weer haha :+

Babootje

Berichten: 26293
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 19:18

ruitje schreef:
@Babootje Onze accomodatie is een van de andere dingen die beter kan. Ik had graag nog wat overdekt maar we hebben land gekocht.(moeilijke keuze want meestal betalen mensen iets beter voor een droge bak dan een extra graspol :+ ) We hebben veel mensen staan die dus niet 7 dagen per week trainen voor een M proef of inderdaad aangespannen rijden of buiten rijden, maar ook de recreatie ruiters wil gewoon een goede bodem toch? Daarin herken ik ook wel wat de TS zegt, onze stal heeft een hoop maar kan ook echt nog beter.
Voelt voor mij ook niet als erg ofzo hoor MyWishMax, als iemand zegt: het systeem past niet bij mij of dit kan beter. Is ook gewoon de realiteit en wij zien zelf ook wat er beter kan. Gaat gewoon niet allemaal tegelijk :D

En nu verdwijn ik echt weer haha :+


Dat "meer land" snap ik heel goed. Ik zou denk ik die keuze ook gemaakt hebben. En een goede bodem ook belangrijk.

Verder zou ik zeker niet in een groepshuisvesting willen en is "iets" meer overdekt ook wel fijn. In ieder geval een overdekte stapmolen. Voor de veiligheid. (Heb toch nare dingen met niet overdekte molens gezien; glad, glijpartijen en soms valpartijen, brrr).
Stallen minimaal 12m2. Een uitloop bij je stal zou helemaal geweldig zijn. Maar dat zijn me potverdorie investeringen zeg!.
En als je nu al 100 tevreden klanten hebt staan, is dat natuurlijk van ondergeschikt belang.
Ik vind het alleen ontzettend!! jammer dat het er niet is in mijn omgeving.

beegee
Berichten: 950
Geregistreerd: 12-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-23 19:37

Wiiii, toch ontdekt door ruitje :P. Ik sta idd op de Groene Meer. Wilde dat echter niet zo het topic in gooien, omdat ik 1) niet het gevoel wilde geven dat ik graag weg wil of op een schopstoel zit en 2) niet de stal in een kwaad daglicht wil stellen (of andere mensen dat uit eigen beweging laten doen). Fijn om te horen dat je mij een fijne klant vindt, ik vind jou ook een fijne staleigenaar en daarom ergens dubbel uiteraard dat we nu beide in dit topic zitten :').

Maar goed, misschien verklaart dat ook wel waarom ik door velen als te kritisch word gezien en alles af lijk te slaan: want eigenlijk héb ik alles al :D. Want laten we wel wezen, waar ik nu sta is op papier eigenlijk ook de best passende stal. Het deel waarop dan geüpgraded kan worden is het buiten komen. Ik denk dat hij er baat bij heeft om de hele dag door te kunnen eten, ook buiten.

En wat het wat lastiger maakt, dat kan ruitje ongetwijfeld beamen, is dat ik een behoorlijk complex paard heb (helaas :')), dat eigenlijk echt maatwerk nodig heeft. Hij wijkt zeg maar altijd af van de norm, lijkt zijn eigen plannetje te trekken. Dit werkt voor de overige 99 paarden op onze stal? Leuk, voor mij dus niet :)), gaan jullie maar puzzelen samen. En op een gegeven moment kan dat wat lastig worden als je als pensioneigenaar een groot bedrijf te runnen hebt, maar er eentje tegen de stroming in blijft zwemmen (wil ik ook even bij vermelden dat er altijd ontzettend goed met mij en m’n barbiepaard wordt meegedacht, echt hulde daarvoor!) Hij staat nu echt wel goed, maar ik denk dus dat er op bepaalde punten nog verbeterd kan worden, en daarom heb in dit topic geopend. Mocht er dus binnen de genoemde opties iets zitten dat aan mijn eisen voldoet en kleinschalig(er) is, zou dat zomaar heel goed bij ons kunnen passen.

Want kan er daadwerkelijk verbeterd worden, of is dat een ideaalbeeld dat ik in mijn hoofd heb? Komt het uit op het laatste, dan is het toch simpel; hebben de we beste plek voor hem gevonden en hoeven we nooooit meer weg :)

Ik wil weten wat er is, maar dan ook echt goed in kaart hebben, zodat ik ook weet wat ik wel heb, waarmee ik mogelijk ontzettend in mijn handjes mag knijpen en mijn zegeningen mag tellen. Of wie weet is er juist het allerlaatste puzzelstukje dat alles op zijn plek kan laten vallen. Daar zit ik nu dus tussenin :) Het gaan om puntjes op de i, maar wie weet staat er al een dikke punt op en dan leg ik dat ook naast mij neer.

Nielojram

Berichten: 7805
Geregistreerd: 14-02-02

Re: Stalling in de Randstad: maar wáár dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 20:37

@Ruitje, waarom kunnen jullie niet de mogelijkheid bieden tot bv 8 uur buiten?

Simbaa
Berichten: 3963
Geregistreerd: 17-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 21:00

Nielojram schreef:
@Ruitje, waarom kunnen jullie niet de mogelijkheid bieden tot bv 8 uur buiten?


Ik kan me best voorstellen dat dat geen doen is. Dan heb je namelijk ook personeel nodig dat tot laat blijft om alles binnen te gooien en kan je zelf ook je eigen avond al wel afschrijven.
Bovendien denk ik dat er veel mensen zijn die hun paard in het donker niet buiten hoeven :)

Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 21:03

Ik sta in Zwijndrecht. Elke nieuwsvolgende bokker weet inmiddels wel waar het ligt, maar zo'n 15 min onder Rotterdam. Op de in-de-bagger-staande-pp's na is dit volgens mij de enige stal waar ze zomer en winter hele dagen buiten staan. Vorig jaar hebben de pony's 24//7 buiten gestaan in de winter, behalve tijdens extreme regenval 's nachts en tijdens oud en nieuw, toen hebben we ze op stal gezet omdat we geen schuilstal in de paddock hebben. Inmiddels staan ze in een uitloopstal. Nee, ze kunnen geen sprintje trekken wanneer ze willen, maar wel hele dagen scharrelen. Hebben alleen een buitenbak die alleen met vorst niet te doen is. Natte bak is vervelend voor de viezigheid maar verder kun je er prima in. Wel doehetzelf maar wij doen alles als we er zijn. Buitenzetten en binnenhalen hoeven wij niet meer maar de paarden met stal regelen dat onder elkaar. Je bepaalt dus wel alles zelf, van de hoeveelheid brok, hooi (echt hooi en geen voordroog) tot de tijd op de paddock.
Uitrijmogelijkheden hebben we minder, klein bosje op loopafstand maar wil ik naar het bos laad ik de boel op de trailer.

Hier gekomen door heel brutaal langs te gaan want met 4 'stal' paarden en 4 in de uitlopen is er geen website of commercieel belang.