Stalling gezocht insuline resistent paard omgeving Elst UT

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
StoryofSola
Berichten: 9
Geregistreerd: 21-09-19

Stalling gezocht insuline resistent paard omgeving Elst UT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-22 21:28

Hoi! Ik ben op zoek naar een plek om mijn merrie Sola te stallen. Sola is 15 jaar en erg gevoelig voor hoefbevangenheid, zeer waarschijnlijk insuline resistent. Ze staat nu op een paddock paradise aan huis, alleen gaat de eigenaresse van die plek in zomer 2023 verhuizen, vandaar dat ik op zoek ben naar een nieuwe plek.
Ik woon in Elst UT (bij Rhenen), dus zoek iets daar ergens in de buurt. Voor volpension is wat langere reistijd niet erg, als ik zelf moet mesten/voeren moet het wat dichterbij omdat ik zelf geen auto heb en dus vaak met de fiets zal moeten. (Ik kan wel een auto lenen, maar niet altijd op vaste dagen dus als ik dan mee moet draaien in een mest/voer rooster is dat niet handig.)

Wat ik zoek:
24/7 buiten met schuil mogelijkheid
Geen of minimale weidegang ivm gevoelig reageren op gras
Goede kwaliteit hooi met laag suikergehalte (geen voordroog)
Liefst uitrij mogelijkheden naar het bos
Rijbak zou ook fijn zijn (buitenbak is prima)

Volpension heeft mijn voorkeur, maar met een rooster meedraaien voor mest/voer beurten kan ook, afhankelijk van hoe ver het reizen is vanaf hier.

Ik heb zelf al wel rondgekeken naar geschikte plekken, maar tot nu toe is het meeste wat ik vind met veel weidegang, wat niet geschikt is voor Sola. Hopelijk weet iemand hier een goede plek!

Effects

Berichten: 561
Geregistreerd: 26-08-05

Re: Stalling gezocht insuline resistent paard omgeving Elst UT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 19:04


Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 16:20


StoryofSola
Berichten: 9
Geregistreerd: 21-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-22 12:47

Effects schreef:
Hoe groot is je merrie?
Ik bied een plek aan in Bennekom voor het liefst max. een C-pony, groter in overleg. De bak is niet zo groot en het bos is op 5 km afstand, verder voldoet het aan je eisen.
https://www.facebook.com/ananja.stehouw ... XapwHCXBhl


Sola is 144cm, dus wel net iets boven een C-pony. Je plek ziet er leuk uit, maar 5km naar het bos is toch iets te ver voor ons. Sola heeft ook astma en daardoor niet de beste conditie, en als we dan een uur onderweg zouden zijn om in het bos te komen zullen we er niet zo vaak heen kunnen denk ik. Toch bedankt voor je reactie!

StoryofSola
Berichten: 9
Geregistreerd: 21-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-22 12:49

Jet schreef:
Misschien is dit een optie in Maarsbergen: https://www.hoeveromantico.nl/contact/ ?


Hoeve Romantico was ik zelf ook al tegen gekomen idd, en ben ik ook gaan kijken. Paarden staan daar op zich op een mooie paddock paradise, maar ze hebben ook wiedes waar ze 24/7 toegang tot hebben. Daardoor dus geen optie voor Sola helaas!

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 12:59

Wat jammer dat ze daar 24/7 gras erbij hebben, dat wist ik niet.

MyChoice

Berichten: 2194
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Stalling gezocht insuline resistent paard omgeving Elst UT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 13:07

Daar tegenover zit ook een paddock paradise, heet PP Maarsbergen. Adverteren regelmatig. Eventueel kan ik je via PB aan een CP helpen.

StoryofSola
Berichten: 9
Geregistreerd: 21-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-22 15:14

MyChoice schreef:
Daar tegenover zit ook een paddock paradise, heet PP Maarsbergen. Adverteren regelmatig. Eventueel kan ik je via PB aan een CP helpen.


Daar tegenover kende ik ook ja, ben ik ook gaan kijken Er zitten er daar twee voor zover ik weet, ik ben bij eentje gaan kijken maar heb toen ook meteen kennis gemaakt met de mensen van de andere PP. De eerste hadden helaas een andere pony gevonden die wat beter in de kudde paste, en de andere hadden alleen plek voor een ruin op dit moment.