Smartex rain na wassen niet meer waterdicht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Smartex rain na wassen niet meer waterdicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-21 22:00

Ik heb afgelopen zomer mijn dekens professioneel laten wassen bij een dekenwaspunt die met Bucas wash en waterdicht waste. Nu heb ik m’n collectie dekens terug gehad. Ik heb meerdere smartexen. Mijn rain variant, vrijwel de minst gebruikte die is beschadigd. Ik heb nu dan ook mijn twijfels of deze nog waterdicht is. De dekens voelden ook vrij zacht. Zijn ze dan wel waterdicht nog. De overige dekens hebben dit niet of kleine puntjes.

Wie heeft dezelfde ervaring met de Bucas dekens wassen?


Afbeelding

Ellen_ov

Berichten: 1317
Geregistreerd: 12-01-17

Re: Smartex rain na wassen niet meer waterdicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 22:16

Ohnee wat is dat -O-
Ik heb ook smartex dekens en die voelen niet per se zacht na het wassen, buitenkant al helemaal niet. Wat zegt de winkel/wasserette?

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-21 22:18

Ellen_ov schreef:
Ohnee wat is dat -O-
Ik heb ook smartex dekens en die voelen niet per se zacht na het wassen, buitenkant al helemaal niet. Wat zegt de winkel/wasserette?


Nog geen contact mee gehad. Heb de dekens in de verpakking gehouden. Had ik beter niet kunnen doen.

beegee
Berichten: 950
Geregistreerd: 12-02-21

Re: Smartex rain na wassen niet meer waterdicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 22:19

Ik vind het bijna lijken op schimmel. Heb je de deken de hele zomer lang in verpakking gehouden? Wellicht dat t nog wat vochtig was en is gaan broeien…

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 22:22

Die is te heet gewassen. Je coating is gesmolten.

Edit: en die is ook zeker niet meer waterdicht. Pak een emmertje, leg een deel van de deken er overheen en duw hem een klein beetje in zodat er een kuiltje onstaat. Gooi er wat water op en als hij waterdicht is blijft het liggen, als hij niet waterdicht is loopt het door je emmer in. Maar deze hoef je echt niet meer te testen, want deze is verpest...

Yenni
Berichten: 5459
Geregistreerd: 01-07-14

Re: Smartex rain na wassen niet meer waterdicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 22:42

Ohh wat balen zeg! En dat is nog zacht uitgedrukt denk ik... Daarom was ik ze altijd zelf met de speciale producten van bucas. Heb mijn dekens 2 keer laten wassen bij een officele deken wasserette, en beide keren is het gewoon mislukt. De dekens waren niet meer waterdicht helaas. Sindsdien was ik ze zelf en maak ze zelf weer water"dicht"/afstotend

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-21 22:56

beegee schreef:
Ik vind het bijna lijken op schimmel. Heb je de deken de hele zomer lang in verpakking gehouden? Wellicht dat t nog wat vochtig was en is gaan broeien…


Nee het is echt het rubber wat los gelaten is.

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-21 22:57

November108 schreef:
Die is te heet gewassen. Je coating is gesmolten.

Edit: en die is ook zeker niet meer waterdicht. Pak een emmertje, leg een deel van de deken er overheen en duw hem een klein beetje in zodat er een kuiltje onstaat. Gooi er wat water op en als hij waterdicht is blijft het liggen, als hij niet waterdicht is loopt het door je emmer in. Maar deze hoef je echt niet meer te testen, want deze is verpest...


Wat zonde! Dit was m’n nieuwste Smartex…

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-21 22:59

Yenni schreef:
Ohh wat balen zeg! En dat is nog zacht uitgedrukt denk ik... Daarom was ik ze altijd zelf met de speciale producten van bucas. Heb mijn dekens 2 keer laten wassen bij een officele deken wasserette, en beide keren is het gewoon mislukt. De dekens waren niet meer waterdicht helaas. Sindsdien was ik ze zelf en maak ze zelf weer water"dicht"/afstotend


Ze zijn met dat speciale spul van Bucas gewassen bij die wasserette, daarom dat ik het ook niet begrijp. M’n andere dekens van smartex hebben dit niet..

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70541
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Smartex rain na wassen niet meer waterdicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 23:13

Ik verplaats dit topic naar Harnachement.

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 23:13

Gizeppie schreef:
November108 schreef:
Die is te heet gewassen. Je coating is gesmolten.

Edit: en die is ook zeker niet meer waterdicht. Pak een emmertje, leg een deel van de deken er overheen en duw hem een klein beetje in zodat er een kuiltje onstaat. Gooi er wat water op en als hij waterdicht is blijft het liggen, als hij niet waterdicht is loopt het door je emmer in. Maar deze hoef je echt niet meer te testen, want deze is verpest...


Wat zonde! Dit was m’n nieuwste Smartex…


Ja, super zonde -O- Begrijp echt dat je baalt want ze zijn hartstikke duur... Ik heb ze zelf ook en vind het gewoon eng om ze te laten wassen om deze reden.

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Re: Smartex rain na wassen niet meer waterdicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-21 23:26

Ik waste ze ook nooit. Maar ik dacht na een paar seizoenen laat ik het toch maar doen. Ik heb er spijt van. Het is nu bij de borst en staartflap. Maar zou het dan ook onder de voering beschadigd zijn? Ik ga het morgen voor de zekerheid testen. M’n andere deken is heel. Maar ze voelen anders dan toen ik ze kocht. Dus ik ben benieuwd. Kan wel huilen.

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 01:36

Gizeppie schreef:
Ik waste ze ook nooit. Maar ik dacht na een paar seizoenen laat ik het toch maar doen. Ik heb er spijt van. Het is nu bij de borst en staartflap. Maar zou het dan ook onder de voering beschadigd zijn? Ik ga het morgen voor de zekerheid testen. M’n andere deken is heel. Maar ze voelen anders dan toen ik ze kocht. Dus ik ben benieuwd. Kan wel huilen.


Mijne was tot aan het deel van de voering nog wel enigzins waterdicht. Vanaf de plek waar je geen voering meer hebt en dan gelijk de coating aan de binnenkant ziet was hij lek :(

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Re: Smartex rain na wassen niet meer waterdicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 05:41

Wat zegt de wasserij ervan?

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Smartex rain na wassen niet meer waterdicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 06:36

Terug naar de wasserij zou ik zeggen

_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Re: Smartex rain na wassen niet meer waterdicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 06:38

Ik heb dit ook ooit gehad, deken kun je weggooien. Ik zou teruggaan naar de wasserette.

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-21 07:14

_Reneee schreef:
Ik heb dit ook ooit gehad, deken kun je weggooien. Ik zou teruggaan naar de wasserette.


Aw wat zonde! Dat is wel een duur grapje! Ik ga hem vanavond voor de zekerheid testen, in de hoop dat hij onder de voering nog wel waterdicht is.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 07:17

Weggooien is niet nodig. Binnen en voor droge dagen kan de deken nog prima. Maar waterdicht is hij niet meer.

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-21 07:34

Jennyj01 schreef:
Weggooien is niet nodig. Binnen en voor droge dagen kan de deken nog prima. Maar waterdicht is hij niet meer.


Hij heeft dit bij de borst en staartflap. De rest van deken moet ik testen, omdat daar stay dry zit.

Mdrf
Berichten: 349
Geregistreerd: 19-02-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 09:28

Gizeppie schreef:
Ik heb afgelopen zomer mijn dekens professioneel laten wassen bij een dekenwaspunt die met Bucas wash en waterdicht waste. Nu heb ik m’n collectie dekens terug gehad. Ik heb meerdere smartexen. Mijn rain variant, vrijwel de minst gebruikte die is beschadigd. Ik heb nu dan ook mijn twijfels of deze nog waterdicht is. De dekens voelden ook vrij zacht. Zijn ze dan wel waterdicht nog. De overige dekens hebben dit niet of kleine puntjes.

Wie heeft dezelfde ervaring met de Bucas dekens wassen?


[ [url=m/LB8kKi.jpg]Afbeelding[/url] ]


Bucas zal zeggen dat het door inwerken van urine/mest is gekomen waardoor de binnenlaag heeft losgelaten. Uit ervaring weet ik dat het vaak te heet gewassen is of verkeerd laten drogen. Bucas heeft jaren terug ook een productiefout gehad waardoor de onderste helft van de deken aan de binnenkant ging afbladderen. Maar dat is echt al een jaar of 4/5 terug.

Als het alleen de onderzijde is, dan heeft het misschien geen effect op de waterdichtheid. Zou het wel melden bij de dekenwasserij.

Ashleytjuhh

Berichten: 6660
Geregistreerd: 24-06-08

Re: Smartex rain na wassen niet meer waterdicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 09:35

Ik heb dit ook eens gehad. De wasserette zei geen schuld te hebben, terwijl wij wisten dat die kwam door te heet wassen. maar ze dit niet toegaf Nou daar gingen 3 bucas dekens van net 3 maanden oud -O- -O-

wat ik heb gedaan is zelf water dicht maken met spul voor regenjassen, dit doe ik elk jaar opnieuw en nu al zon 7 jaar gaat die goed al beginnen ze wel door te gaan laten wat als ze echt in de harde stortbuien staan bij de schouders.

danamuts

Berichten: 1478
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Smartex rain na wassen niet meer waterdicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 09:51

Mijn deken heeft dit ook gehad aan de onderzijde en bij de startflap, die is gelukkig nog steeds waterdicht. Paardlief heeft hem hele winters op.
Even testen dus

zasread

Berichten: 2464
Geregistreerd: 28-03-05

Re: Smartex rain na wassen niet meer waterdicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 09:55

Ik heb helaas ook al twee keer een Smartex weg kunnen gooien na een professionele wasbeurt. Voor mij dus geen Bucas meer en ik laat mijn dekens ook niet meer wassen.

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Re: Smartex rain na wassen niet meer waterdicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-21 12:11

Dank jullie wel voor het commentaar! Ik laat jullie even weten wat de deken doet als ik de deken test.

Popstra
Berichten: 13751
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Smartex rain na wassen niet meer waterdicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 12:22

vreselijk balen is dat he!? Helemaal omdat die dekens best duur zijn.
Ik laat ze ook niet graag wassen maar soms moet het wel. Ze gaan best stinken