Zadelpasser

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Remia
Berichten: 2
Geregistreerd: 09-04-21

Zadelpasser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-21 17:05

Ik zoek een tweedehandszadel. Nu heb ik twee zadelmakers gebeld, maar die hebben beide geen tweedehands zadels op het moment. Iemand nog een tip voor een zadelmaker (niet te ver van regio Amsterdam) die wel betaalbare tweedehands zadels heeft? En weet iemand of het anders ook mogelijk is om met een zelf aangeschaft tweedehands zadel of nieuw gekocht kunsstof zadel naar een zadelpasser te gaan om het te laten aanmeten/passend te maken?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34634
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 10:06

Dat laatste zou ik niet doen, je loopt veel kans dat het zadel niet aan te passen is op je paard.

Weet niet of je Leusden te ver vindt? Wij hebben goede ervaringen met John Kool. Heeft een grote vrachtwagen met zadels en komt op locatie. Heeft ook tweedehands en als je bij het maken van de afspraak je budget doorgeeft en wat je ongeveer zoekt dan zorgt hij dat hij dergelijke zadels in de vrachtwagen heeft liggen.

jujujujulie

Berichten: 224
Geregistreerd: 23-02-13
Woonplaats: Aalter (Belgiƫ)

Re: Zadelpasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 10:26

Als je een aanpasbaar zadel wil kopen, kun je ook eerst eens de maat opnemen door een zadelpasser. Vervolgens een geschikt tweedehands zadel zoeken en dan dit laten aanpassen. Zo deed ik het in mijn tienerjaren toen ik geen nieuw zadel kon veroorloven :p. Wintec, arena en bates zijn hier heel geschikt voor.

Flevolander

Berichten: 3841
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 10:30

jujujujulie schreef:
Als je een aanpasbaar zadel wil kopen, kun je ook eerst eens de maat opnemen door een zadelpasser. Vervolgens een geschikt tweedehands zadel zoeken en dan dit laten aanpassen. Zo deed ik het in mijn tienerjaren toen ik geen nieuw zadel kon veroorloven :p. Wintec, arena en bates zijn hier heel geschikt voor.


de merken die jij noemt zijn als zoveel merken alleen aanpasbaar in het kopijzer of wel te boommaatbreedte. Dit is echt totaal geen garantie dat dit gaat passen op je paard. De vorm van de boom en het soort kussen die er onder zit kan namelijk in veel gevallen niet bij het type paard passen..

jujujujulie

Berichten: 224
Geregistreerd: 23-02-13
Woonplaats: Aalter (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 10:34

Flevolander schreef:
jujujujulie schreef:
Als je een aanpasbaar zadel wil kopen, kun je ook eerst eens de maat opnemen door een zadelpasser. Vervolgens een geschikt tweedehands zadel zoeken en dan dit laten aanpassen. Zo deed ik het in mijn tienerjaren toen ik geen nieuw zadel kon veroorloven :p. Wintec, arena en bates zijn hier heel geschikt voor.


de merken die jij noemt zijn als zoveel merken alleen aanpasbaar in het kopijzer of wel te boommaatbreedte. Dit is echt totaal geen garantie dat dit gaat passen op je paard. De vorm van de boom en het soort kussen die er onder zit kan namelijk in veel gevallen niet bij het type paard passen..


Daarom dat ik wel voorstel om bij die keuze altijd eerst te laten opmeten door een zadelpasser ;). Als ik mij niet vergis zijn er nog extra mogelijkheden met padjes, maar er zullen zeker nog paarden uit die categorie vallen natuurlijk.

Remia
Berichten: 2
Geregistreerd: 09-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-21 20:10

@flevolander, @jujujujulie, @susanh dank voor jullie tips en adviezen!