Stalling omgeving Haarlem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karpouzi
Berichten: 26
Geregistreerd: 17-09-20

Stalling omgeving Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-20 17:36

Ik ben op zoek naar stalling in omgeving Haarlem. Meest belangrijk vind ik dat de paarden zo veel mogelijk buiten zijn. Liefst 24/7 zowel in de zomer als in de winter. Ik begrijp natuurlijk dat dit vooral in de winter in het westen van het land niet makkelijk is om te vinden.

Boerderij Sinneveld komt wat mij betreft al prima in de buurt. Voor zover ik weet staan de paarden in de zomer 24/7 in de wei, in de winter over dag in de paddock en 's nachts op stal.

Ik heb ook van Stal Berkenrode in Heemstede gehoord maar kan online nergens informatie vinden. Heeft iemand contactgegevens?

Hebben jullie tips voor nog meer stallen in de omgeving?

Hindo2
Berichten: 981
Geregistreerd: 09-05-07
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Stalling omgeving Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 17:42


meisje

Berichten: 919
Geregistreerd: 10-02-02
Woonplaats: ijmuiden

Re: Stalling omgeving Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 17:47

heb je een pb gestuurd met telefoon nummer van berkenrode

karpouzi
Berichten: 26
Geregistreerd: 17-09-20

Re: Stalling omgeving Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-20 19:10

Dankjewel meisje! Ik ga volgende week even bellen denk ik :)

Bij Stal s'Gravenweg ben ik idd laatst langs geweest. De eerste indruk was op zich wel leuk. Super voorzieningen, de paarden altijd buiten als je wil en de duinen om de hoek. Het is alleen heel grootschalig (160 paarden) en ik weet niet of dat bij mij past. Iets tussen de 5 en 25 paarden zou ik toch leuker vinden denk ik. Ik heb ook niet zo heel erg veel eisen (denk ik?). Een binnenbaan is natuurlijk fantastisch maar in principe ben ik al blij met een goede buitenbak en, zoals gezegt, veel buiten zijn voor het paard.

Kent iemand nog meer kleinere stallen zoals Sinneveld en Berkenrode?

boyca
Berichten: 1082
Geregistreerd: 14-12-11

Re: Stalling omgeving Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 11:10

Zorgboerderij Dier en Vriend Vijfhuizen is ook een fijne stal en niet zo groot

Roos_h

Berichten: 111
Geregistreerd: 01-03-20
Woonplaats: Haarlem

Re: Stalling omgeving Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 11:37

Ik heb van 2012 tot 2016 met verzorgpaarden bij Sinneveld (Sintenie) gestaan. Inderdaad in de zomer 24 uur per dag buiten en in de winter van 9-17 in de paddock en de rest op stal.

Ik heb het er altijd erg naar mijn zin gehad, al zou ik er denk ik met mijn eigen paard niet gaan staan. Toen ik daar nog kwam stonden de paarden op de paddock zonder voer, wat voor mij nu echt een no-go zou zijn. Laatst reed ik erlangs en dacht ik wel een ruif te zien staan op de paddock, dus misschien hebben ze dat inmiddels aangepast. Verder staan de paarden in de winter wel echt volledig in de blubber, zo erg dat ik zelf meerdere keren tot mn knieen heb vastgestaan. Veel gevallen van mok en dergelijken dus... Op die dingen na vond ik het altijd prima en kon ik het ook goed vinden met de stalgenoten. Het ligt er denk ik een beetje aan wat je wensen zijn qua faciliteiten, je zit best snel in de duinen daar dus dat is heerlijk! De bak daarentegen is in de zomer vaak te zwaar en in de winter te nat (al heb je dat op veel plekken vrees ik).

Ik sta nu met mijn eigen paard bij 's gravenweg. Ja het is groot, maar daardoor heb je wel alles wat je nodig hebt vind ik. Bovendien is Rutger echt ontzettend begaan met de paarden en kan er echt heel veel geregeld worden in overleg (hij kent ook alle 160 paarden van naam en bijzonderheden!). De meeste mensen op stal zijn buitenrij-mensen, dus de drukte op stal valt altijd wel mee. Je kan eigenlijk altijd de bakken in en ook de longeerkralen/parellibak is het grootste deel van de dag vrij. Ja, er is altijd reuring en je bent nooit helemaal alleen op stal, en dat moet je wel liggen natuurlijk!

Als je nog vragen hebt over 1 van de stallen mag je natuurlijk altijd een pb sturen!

karpouzi
Berichten: 26
Geregistreerd: 17-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-20 20:16

Dank boyca en Roos_h. Ik heb Dier en Vriend even via facebook benaderd. Misschien kan ik een keertje langs gaan.

Fijn om te horen dat je zowel bij Sinneveld en bij 's Gravenweg goede ervaringen gemaakt hebt! Blubberpaddock en zware/natte bak is wel vervelend.. maar zie je idd wel vaker helaas. Ik begreep wel dat ze bij Sinneveld bezig zijn met een renovatie/verhuizing en dat op de nieuwe plek een nieuwe bak aangelegd wordt. Ze krijgen ook hooi in de paddocks overdag. Alleen is daar op dit moment geen plek. Dat is op zich ook (nog) geen probleem want ik heb ook (nog) geen paard. Maar het zou wel fijn zijn meerdere opties te hebben voor het geval dat ik sneller dan verwacht mijn droompaardje tegen kom ;). Het is lastig zoeken als je niet zeker weet dat je dan ook straks een plekje hebt voor je paard.

Wat er bij mij toch ook nog bij komt is de fietsafstand vanuit centrum Haarlem. Sinneveld vind ik prima te doen. 's Gravenweg misschien ook nog net wel maar toch iets minder makkelijk.

Maarja, ik ben echt nog aan het verkennen. Misschien lukt het ook helemaal niet en moet ik eerst ergens naartoe verhuizen waar ik de auto voor de deur kan parkeren...

Roos_h

Berichten: 111
Geregistreerd: 01-03-20
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 21:31

Ja het is lastig in de omgeving hoor. Als je je paard een beetje redelijke bewegingsruimte wil geven valt er al veel af. Ik woon zelf ook in Haarlem, en ga eigenlijk altijd met de auto naar stal. Liever had ik ook op fietsafstand gezeten, maar helaas was dat niet echt een optie. Ik heb de keuze gemaakt voor stal ‘s gravenweg met het idee: het is ideaal voor mijn paard, en die moet er uiteindelijk wonen :)

Fijn dat ze bij sintenie aan het verbouwen zijn: dat kan dan wel erg mooi worden! Gaan ze ook iets met de spoorovergang doen?

karpouzi
Berichten: 26
Geregistreerd: 17-09-20

Re: Stalling omgeving Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-20 00:15

Ja, ze gaan in principe gewoon helemaal aan de andere kant van de spoorovergang zitten. Dus je hoeft er dan niet meer over heen.

Roos_h

Berichten: 111
Geregistreerd: 01-03-20
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 00:34

karpouzi schreef:
Ja, ze gaan in principe gewoon helemaal aan de andere kant van de spoorovergang zitten. Dus je hoeft er dan niet meer over heen.

Dat scheelt al heel erg!

f4bjheu
Berichten: 987
Geregistreerd: 09-03-13
Woonplaats: op de aarde

Re: Stalling omgeving Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 00:43

Ik zou vooral ook even op MP kijken, daar staan vaak de kleiner stallen op :)
Verder is afstand/richting ook wel van belang (richting amsterdam of juist richting de bollen bijvoorbeeld).
Er is wel veel in de omgeving maar in de winter veel buiten is vaak wel meer uitdaging helaas (zeker als je geen postzegel wilt)

karpouzi
Berichten: 26
Geregistreerd: 17-09-20

Re: Stalling omgeving Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-20 08:39

Kent iemand Stal Heeremans of Pensionstal Vink? Die heb ik ook weleens langs zien komen maar kan online verder niet zoveel informatie vinden.

Straww_

Berichten: 1539
Geregistreerd: 27-12-10
Woonplaats: Midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 09:17

Je hebt ook nog EasyRiders en stal Ooms in Vijfhuizen, bij de 1e kwamen ze halve dagen buiten (weet niet of dat veranderd is, is al een tijd geleden) en bij de 2e volgens mij hele dagen. Stal 's Gravenweg is sowieso een aanrader! Ondanks de hoeveelheid paarden doet het totaal niet groot aan en ik vond de sfeer erg fijn. Ik dacht wel dat ze een wachtlijst hadden.

Kaula

Berichten: 2497
Geregistreerd: 22-09-09
Woonplaats: Aan het einde van de wereld

Re: Stalling omgeving Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 09:56

Vlakbij het station van Halfweg-Zwanenburg zitten twee plekken met 24/7 buiten. Wellicht dat je die eens zou kunnen proberen. Een daarvan is ook een paddock paradise. Persoonlijke ervaring met deze stallen heb ik niet.

Gee
Berichten: 175
Geregistreerd: 03-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 10:17

Stal Heeremans: Ik heb er zelf nooit gestaan, maar ben ooit gaan kijken omdat ik zelf stalling zocht. In de winter staan ze overdag buiten in 2 paddocks. De groep is ingedeeld in een ruinen en een merrie groep. In de zomer gaan ze wel met gemengde groep de wei in, maar of dat 24/7 is, weet ik niet meer.
Ook hebben ze een bak en is het wat buitenrij mogelijkheden vergelijkbaar met Sintenie.
Verder heb ik dingen alleen van horen zeggen, dus of het klopt weet ik niet.

Stal Vink: heb er kort een paard bijgereden.
In de winter staan de paarden of alleen of in groepjes van 2 of 3 in kleine paddocks. Sommige blijven redelijk droog, andere staan gewoon helemaal onder water. Dan staat ook de bak gedeeltelijk vol. (maar goed, dat is vaker in deze regio). De buitenrit mogelijkheden zijn beperkt.
In de zomer staan de paarden op de wei, maar ook hier weet ik niet of dat 24/7 is.
In de winter staan ze trouwens best veel binnen. (laat buiten, vroeg binnen) Zo heb ik het in ieder geval ervaren. Dat omdat er geen vast tijden zijn en men het onderling regelt en dus als iedereen die dag toevallig vroeg op stal is, de paarden ook maar vroeg binnen gehaald worden. (per stalgang) Daardoor staan sommige paarden eerder binnen, krijgen eerder eten, enz. Dat geeft in mijn beleving onrust.

Bij beide stallen moet je zelf uitmesten.
Voeren moet je bij stal Vink ook zelf of het onderling regelen. Of dat bij Heeremans zo is, weet ik niet meer.

karpouzi
Berichten: 26
Geregistreerd: 17-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-20 19:05

Poeh poeh, lastig allemaal! Ik kan binnenkort wel een database beginnen. Wat een werk dit allemaal uit te zoeken!


f4bjheu schreef:
Ik zou vooral ook even op MP kijken, daar staan vaak de kleiner stallen op :)

Daar dacht ik ook al aan. Heb je een tip hoe je daar goed naar kan zoeken? Er is niet echt een categorie voor, toch? En "Stalling Haarlem" levert niet echt veel zoekresultaten op.

Straww_ schreef:
Je hebt ook nog EasyRiders en stal Ooms in Vijfhuizen

Ik kan online niet echt veel informatie vinden. Van EasyRiders likt de website offline te zijn (of ik zoek gewoon iet goed) en Stal Ooms vind ik helemaal niet. Weet je meer over deze stallen? Of weet je de websites of telefoonnummers te vinden?

Kaula schreef:
Vlakbij het station van Halfweg-Zwanenburg zitten twee plekken met 24/7 buiten. Wellicht dat je die eens zou kunnen proberen. Een daarvan is ook een paddock paradise. Persoonlijke ervaring met deze stallen heb ik niet.

Weet je hoe die stallen heten?


@Gee dankjewel voor het delen van je ervaringen met Heeremans en Stal Vink.

f4bjheu
Berichten: 987
Geregistreerd: 09-03-13
Woonplaats: op de aarde

Re: Stalling omgeving Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 19:29

Marktplaats > dieren en toebehoren in kolom links > paarden > (dan krijg je heel schema met allerlei opties) > stalling en weidegang
Dan gewoon je postcode invullen en radius aanpassen :)

f4bjheu
Berichten: 987
Geregistreerd: 09-03-13
Woonplaats: op de aarde

Re: Stalling omgeving Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 19:31

Wat ook wel een ding is; waar zit je op de schaal doe het zelf - vol pension?

Nielojram

Berichten: 7833
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 19:44

karpouzi schreef:
Kent iemand Stal Heeremans of Pensionstal Vink? Die heb ik ook weleens langs zien komen maar kan online verder niet zoveel informatie vinden.


Beide stallen zijn niet scheutig in het voeren van hooi.
Laat staan goed hooi....

Ik zou even verder kijken.
Sinnevelt klinkt allemaal leuk, maar laat AUB je afspraken met hem op papier zetten, ik kwam ook terug van een koude kermis.

Als ik je een tip mag geven voor de omgeving Haarlem, ga niet bij een koeienboer staan, ( ik noem een Heeremans, Vink, H. Rutte) er zijn er maar weinig die paarden echt behandelen als paarden en alleen maar aan de stalhuur denken...

Straww_

Berichten: 1539
Geregistreerd: 27-12-10
Woonplaats: Midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 20:05

karpouzi schreef:
Straww_ schreef:
Je hebt ook nog EasyRiders en stal Ooms in Vijfhuizen

Ik kan online niet echt veel informatie vinden. Van EasyRiders likt de website offline te zijn (of ik zoek gewoon iet goed) en Stal Ooms vind ik helemaal niet. Weet je meer over deze stallen? Of weet je de websites of telefoonnummers te vinden?


EasyRiders was voorheen een manege (heb daar mijn jeugd doorgebracht), maar nu alleen nog pensionstal (of alleen westernlessen). Ze zitten aan Vijfhuizerdijk 153 en je kan ze op FB vinden onder Rijvereniging Nieuwebrug Ruiters.

Stal Ooms zit daar vlakbij, ook aan de Vijfhuizerdijk maar weet helaas het nummer niet! Zelf niet gestaan, wel eens een paard verzorgd. Als je gaat kijken dan zie je het vanzelf liggen, maar kan je helaas niet aan contactgegevens helpen!

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 23:04

Ik vind het ook heel lastig in deze omgeving. Ik ben zelf recentelijk verhuist naar Haarlem, maar paardlief staat nog steeds op de vorige stal op 30min auto rit, opzich prima te doen maar ideaal is anders.

Het lastige is dat we het daar heel goed hebben, het enige dat ik zou willen veranderen is de afstand en de buitenrij mogelijkheden (die zijn op onze huidige plek minimaal).

Hij staat op deze plek 24/7 in de kudde met een grote schuil, grote uitloop, onbeperkt goed hooi en in een hele fijne stabiele kudde.
Voor mij moet een potentiële nieuwe stal wel echt minimaal even goed of beter zijn voor mijn paard als mijn huidige stal, dus ik vrees dat ik voorlopig nog niet aan verhuizen toe kom :+


Heel veel succes met jouw zoektocht voor je plekje en uiteindelijk natuurlijk ook naar je paardje :)

karpouzi
Berichten: 26
Geregistreerd: 17-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-20 23:22

f4bjheu schreef:
Marktplaats > dieren en toebehoren in kolom links > paarden > (dan krijg je heel schema met allerlei opties) > stalling en weidegang
Dan gewoon je postcode invullen en radius aanpassen :)

Dankjewel, zoekopdracht is bewaard :)


f4bjheu schreef:
Wat ook wel een ding is; waar zit je op de schaal doe het zelf - vol pension?

Waarschijnlijk eerder aan de volpension kant. Dat is natuurlijk luxe. Maar het ligt er ook aan, als er bijvoorbeeld een kleinschalige stal is waarbij met een rooster gewerkt wordt en er is een goede klik met de mensen daar lijkt me dat ook prima te doen en juist leuk. Maar zelf elke dag binnen/buitenzetten, voeren en mesten zou me niet lukken.


Nielojram schreef:
Sinnevelt klinkt allemaal leuk, maar laat AUB je afspraken met hem op papier zetten, ik kwam ook terug van een koude kermis.

Wat bedoel je? Mag natuurlijk ook via pb.


Straww_ schreef:
EasyRiders was voorheen een manege (heb daar mijn jeugd doorgebracht), maar nu alleen nog pensionstal (of alleen westernlessen). Ze zitten aan Vijfhuizerdijk 153 en je kan ze op FB vinden onder Rijvereniging Nieuwebrug Ruiters.

Aha!
Straww_ schreef:
Stal Ooms zit daar vlakbij, ook aan de Vijfhuizerdijk maar weet helaas het nummer niet! Zelf niet gestaan, wel eens een paard verzorgd. Als je gaat kijken dan zie je het vanzelf liggen, maar kan je helaas niet aan contactgegevens helpen!

Dan ga ik binnenkort (misschien als het qua Corona weer wat rustiger wordt :( ) een keer langs. Sowieso interessant om te zien.

Cera_D schreef:
Voor mij moet een potentiële nieuwe stal wel echt minimaal even goed of beter zijn voor mijn paard als mijn huidige stal, dus ik vrees dat ik voorlopig nog niet aan verhuizen toe kom :+

Heel begrijpelijk. Zou ik waarschijnlijk ook zo doen. Ik zou het ook prima vinden een stukje te rijden met de auto, maar onze auto staat 10min fietsen van ons huis. Dat schiet niet op..

gr_roos
Berichten: 7577
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 11:54

Nielojram schreef:
karpouzi schreef:
Kent iemand Stal Heeremans of Pensionstal Vink? Die heb ik ook weleens langs zien komen maar kan online verder niet zoveel informatie vinden.


Beide stallen zijn niet scheutig in het voeren van hooi.
Laat staan goed hooi....

Ik zou even verder kijken.
Sinnevelt klinkt allemaal leuk, maar laat AUB je afspraken met hem op papier zetten, ik kwam ook terug van een koude kermis.

Als ik je een tip mag geven voor de omgeving Haarlem, ga niet bij een koeienboer staan, ( ik noem een Heeremans, Vink, H. Rutte) er zijn er maar weinig die paarden echt behandelen als paarden en alleen maar aan de stalhuur denken...


Helemaal mee eens en als je richting Spaarndam denkt dan is Zandvliet ook niet echt een aanrader.

Nielojram

Berichten: 7833
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 12:16

gr_roos schreef:
Helemaal mee eens en als je richting Spaarndam denkt dan is Zandvliet ook niet echt een aanrader.


Nou, inderdaad... Die heeft dan geen koeien meer, maar dat komt puur en alleen omdat die in beslag zijn genomen omdat hij er slecht voor zorgde. Dus kan je ook niet echt een dierenvriend noemen...

Overigens ervaring uit eerste hand met deze stal. Helaas...

Lotte_Wessel

Berichten: 3587
Geregistreerd: 12-05-08
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 12:22

Ik sta bij iemand privé in Lijnden en hier hebben wij nog 2 stallen vrij. In voorjaar (maart/april wanneer klok ook vooruit gaat vaak) gaan paarden dag en nacht op land tot einde van het jaar (zolang weer toelaat). Nu staan ze de hele dag in de wei en s nachts op stal want land is wat natter maar op een droge dag mogen ze gewoon buiten blijven staan. Er is ook een rijbak (buitenbak) van 40x40 waar we de paarden ook los in hebben staan en een paddock waar ze in kunnen. Daarnaast zijn er 3 weilanden waarvan eentje ook een schuilstal heeft. Je kunt me een berichtje sturen mocht je een keer willen komen kijken/ mocht het in de buurt zijn. Het is wel een doe het zelf stal. Nu kunnen we onderling afspreken jij zet binnen/ ik zet buiten/ de een voert dan en de andere dan maar het is wel echt doe het zelf dus als 1 van ons een keer niet alle paarden binnen/ buiten kan zetten moet je het zelf doen.