Paard importeren uit Amerika

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
av24s
Berichten: 16
Geregistreerd: 08-10-20

Paard importeren uit Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-20 14:59

Hallo!

Ik vroeg mij af of er hier iemand is die ervaring heeft met het importeren/over laten komen van een paard uit Amerika?
Ik ben al eventjes bezig met de voorbereidingen hiervoor maar merk dat ik nog heeeel veel vragen heb over verschillende zaken binnen dit traject.
Hopelijk kan ik iemand met ervaring hierin vinden bij wie ik al mijn vragen uit kan storten :D

Groetjes :wave:

Suzanne F.

Berichten: 49215
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Paard importeren uit Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 16:16

Misschien Snowwhite PBen, zij heeft in ieder geval ervaring met andersom. Waarschijnlijk weet ze ook wel wat over deze situatie.

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Re: Paard importeren uit Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 16:31

Er zijn toch bedrijven die dat allemaal voor je kunnen regelen?

StalNollie

Berichten: 9118
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Paard importeren uit Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 16:39

Potdijk bellen of ander vervoersbedrijf en die kunnen je alles vertellen en ook prijzen etc

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 16:46

Welkom op Bokt. Kies op de beginpagina de optie "uitgebreid zoeken"

Vul dan zoekwoorden in als "importeren usa" of "paard amerika". Zoek alleen in titels en toon resultaten als onderwerp. Er komen ook behoorlijk oude topics boven maar dan heb je alvast wat leesvoer.

Afbeelding

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Paard importeren uit Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 17:09

Ik heb ervaring met paarden tussen Amerika en Europa laten reizen, beide kanten op. Dus je kunt altijd wat vragen stellen. Vanaf waar moet het paard vliegen? Amerika is nogal een breed begrip.

anjali
Berichten: 15086
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Paard importeren uit Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 17:32

Ik wilde ooit een paard kopen in het Caraibisch gebied (Dominicaanse Republiek) die ik op vakantie had leren kennen. Ik ben toen gaan informeren naar de mogelijkheden.Toen vloog Martinair die route nog. Het kon wel maar werd verschrikkelijk duur.Zo duur dat ik er maar vanaf heb gezien.

anjali
Berichten: 15086
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Paard importeren uit Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 17:45

Nog een aanvulling: toen ging het vervoer per krat waar 3 paarden in konden.Je betaalde het vliegen dus per krat,even duur voor 1 als voor 3.Je zou dat deel van de reis dus met anderen kunnen delen.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 18:13

anjali schreef:
Nog een aanvulling: toen ging het vervoer per krat waar 3 paarden in konden.Je betaalde het vliegen dus per krat,even duur voor 1 als voor 3.Je zou dat deel van de reis dus met anderen kunnen delen.

Als je het importeren via een organisatie laat regelen (bijv. Horse Service International), wordt dat voor je geregeld en hoef je er geen rekening mee te houden. Je betaalt dus gewoon 1/3e van de krat.

TS, ik heb 10 jaar geleden mijn Quarter laten importeren. Hij woonde in Texas (uur van Houston), heeft in Oklahoma in quarantaine gestaan (4 weken) en is toen met KLM van Houston naar Amsterdam gevlogen. Daar heb ik hem zelf met de trailer opgehaald.
Ik heb zo’n service gebruikt, waardoor ik weinig zelf hoefde te doen. Bloedtesten en quarantaine etc werd geregeld, incl. transport van locatie naar quarantaine en van quarantaine naar het vliegveld.

av24s
Berichten: 16
Geregistreerd: 08-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-20 18:21

Katja schreef:
Ik heb ervaring met paarden tussen Amerika en Europa laten reizen, beide kanten op. Dus je kunt altijd wat vragen stellen. Vanaf waar moet het paard vliegen? Amerika is nogal een breed begrip.


Hij staat nu in Tucsun Arizona. Heb al contact gehad met meerdere vervoermaatschappijen en hij moet vliegen vanaf LA.

av24s
Berichten: 16
Geregistreerd: 08-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-20 18:33

Nabster schreef:
Er zijn toch bedrijven die dat allemaal voor je kunnen regelen?


Klopt, daarmee ben ik ook in contact. Alleen zij hebben nu ook nog niet alle informatie voor mij. Ik ga (als het lukt) mijn paardje pas eind maart 2021 naar Nederland halen. Veel gebeurt, zoals ik heb gegrepen, via een agent in Amerika die pas tegen die tijd alles gaat regelen. Ik wil graag nu al weten wat mij te wachten staat, voornamelijk nog qua bijkomende kosten, om te kijken of het (financieel) haalbaar is.

av24s
Berichten: 16
Geregistreerd: 08-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-20 18:35

Hilary schreef:
anjali schreef:
Nog een aanvulling: toen ging het vervoer per krat waar 3 paarden in konden.Je betaalde het vliegen dus per krat,even duur voor 1 als voor 3.Je zou dat deel van de reis dus met anderen kunnen delen.

Als je het importeren via een organisatie laat regelen (bijv. Horse Service International), wordt dat voor je geregeld en hoef je er geen rekening mee te houden. Je betaalt dus gewoon 1/3e van de krat.

TS, ik heb 10 jaar geleden mijn Quarter laten importeren. Hij woonde in Texas (uur van Houston), heeft in Oklahoma in quarantaine gestaan (4 weken) en is toen met KLM van Houston naar Amsterdam gevlogen. Daar heb ik hem zelf met de trailer opgehaald.
Ik heb zo’n service gebruikt, waardoor ik weinig zelf hoefde te doen. Bloedtesten en quarantaine etc werd geregeld, incl. transport van locatie naar quarantaine en van quarantaine naar het vliegveld.


Mag ik vragen hoeveel je helemaal aan het eind van alles ongeveer kwijt was? Heb je veel onverwachtse bijkomende kosten gehad?

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Paard importeren uit Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 18:49

Uit m’n hoofd ca €4.000. Ik geloof dat ze een keurige all-in prijs hadden berekend en dat ik geen onverwachtse kosten meer had.

av24s
Berichten: 16
Geregistreerd: 08-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-20 19:11

Hilary schreef:
Uit m’n hoofd ca €4.000. Ik geloof dat ze een keurige all-in prijs hadden berekend en dat ik geen onverwachtse kosten meer had.


Wauw, dat is een heel stuk minder dan ik tot nu toe heb meegekregen.
Bij welk transport bedrijf heb jij je paard laten vervoeren?

av24s
Berichten: 16
Geregistreerd: 08-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-20 19:12

av24s schreef:
Hilary schreef:
Uit m’n hoofd ca €4.000. Ik geloof dat ze een keurige all-in prijs hadden berekend en dat ik geen onverwachtse kosten meer had.


Wauw, dat is een heel stuk minder dan ik tot nu toe heb meegekregen.
Bij welk transport bedrijf heb jij je paard laten vervoeren?


Ah het zou 10 jaar geleden natuurlijk ook wel wat anders hebben gezeten qua kosten. :))

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Paard importeren uit Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 19:16

€4000 is wel heel goedkoop. Soms kun je mazzel hebben dat ze nog een plek in een container over hebben waarvan ze verwacht hadden dat die leeg zou blijven door een afzegging en dan kun je een goede deal maken.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Paard importeren uit Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 20:34

De mijne ging met Horse Service international :)

Ik heb de kosten even opgezocht, het was ietsjes hoger:
Dus de kosten worden
€ 3350,- Luchtvracht IAH – AMS incl 30 dagen quarantaine, gezondheid certificaten, bloed testen ( USD 4500,-)
€ 250,- Transport van [stal] naar de quarantaine
€ 300,- Persoonlijke Afhandeling op Schiphol, KLM dierenhotel, veterinair, douane, import document
€ 350,- Invoerrechten
€ 200,- Omzetbelasting
**********
€ 4450,- Totale kosten

anjali
Berichten: 15086
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Paard importeren uit Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 08:58

Nou dat is heel goedkoop zeg!Ik weet nu niet meer wat ik indertijd zou hebben moeten betalen maar dat was veel meer,zo'n astronomisch bedrag dat het voor mij niet te doen was en ik er vanaf zag.

Popstra
Berichten: 13752
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Paard importeren uit Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 09:05

Ik heb ook 2 paarden uit de States vandaan. Kost rond de 5000 om ze hier te krijgen.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 12:06

anjali schreef:
Nou dat is heel goedkoop zeg!Ik weet nu niet meer wat ik indertijd zou hebben moeten betalen maar dat was veel meer,zo'n astronomisch bedrag dat het voor mij niet te doen was en ik er vanaf zag.


Maar een paard uit de Dominicaanse republiek is ook een heel ander verhaal dan uit de USA zelf.
Het hangt zelfs in de USA er vanaf van waar ze vliegen en waarheen. Vanuit LA is duurder dan vanuit Texas. En zover ik weet is zelfs New York duurder.

Die van mij is ondertussen alweer 12 jaar hier. Vanuit Indianapolis door eigenaar naar Oklahoma gebracht (daar zat toen Nedpoint, maar die bestaan helaas niet meer). Daar quarantaine enz enz. Nedpoint heeft alles voor mij geregeld. En een maand later naar Amsterdam gevlogen, waar ik dr voor het eerst zag. Was toendertijd ook iets van 5000 euro kwijt.

av24s
Berichten: 16
Geregistreerd: 08-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-20 23:00

Popstra schreef:
Ik heb ook 2 paarden uit de States vandaan. Kost rond de 5000 om ze hier te krijgen.


Via welke organisatie heb je dat toen geregeld? En hoe lang geleden was dat? :D

Molfre

Berichten: 2635
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Re: Paard importeren uit Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 23:13

Neem contact op met de stichting die Mustangs uit Amerika naar België vliegt. Wellicht dat zij je kunnen helpen.

Popstra
Berichten: 13752
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 10:36

av24s schreef:
Popstra schreef:
Ik heb ook 2 paarden uit de States vandaan. Kost rond de 5000 om ze hier te krijgen.


Via welke organisatie heb je dat toen geregeld? En hoe lang geleden was dat? :D

https://equiflightfarms.com/quote-request

Is wel rond de 5000 per paard he

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 11:31

anjali schreef:
Nou dat is heel goedkoop zeg!Ik weet nu niet meer wat ik indertijd zou hebben moeten betalen maar dat was veel meer,zo'n astronomisch bedrag dat het voor mij niet te doen was en ik er vanaf zag.
Amerika is best wel een standaard bestemming voor im- en export van paarden en dat scheelt enorm. Zodra je naar echt afwijkende landen moet wordt de prijs echt heel veel hoger. Het verdubbelt al snel per paard en dan moet je ook nog een container vol zien te krijgen.

MariekeS_

Berichten: 4706
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 11:49

av24s schreef:
Katja schreef:
Ik heb ervaring met paarden tussen Amerika en Europa laten reizen, beide kanten op. Dus je kunt altijd wat vragen stellen. Vanaf waar moet het paard vliegen? Amerika is nogal een breed begrip.


Hij staat nu in Tucsun Arizona. Heb al contact gehad met meerdere vervoermaatschappijen en hij moet vliegen vanaf LA.


Jet Pets zit in LA en verzorgen oa de import van sportpaarden vanuit Amsterdam. Misschien kunnen zij je nog helpen? Export zullen ze ook wel kennen dan