paard doorrijden, daarna verkopen ervaringen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
celine181
Berichten: 16
Geregistreerd: 30-09-20

paard doorrijden, daarna verkopen ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-20 12:53

Hallo,

Ik heb even een account aangemaakt omdat ik graag jullie ervaring wil horen en ik kon hier niet echt een topic over vinden....

Ik heb in gedachten om een leuk paard te kopen, ik heb een 5 jarige op het oog voor 3000 euro. Hij is alleen nog zadelmak en enkele keren bereden (hij schijnt wel erg braaf te zijn). Ik wil hem zelf graag doorrijden, later wat wedstrijdjes te rijden tot ong. L niveau, en verkeersmak te maken en dan hoop ik hem over een half jaar ongeveer te kunnen verkopen voor zon 7000 euro. (als ik op marktplaats rond kijk, is dat niet een te hoge prijs voor een jong, goed paard).

Ik heb de maandelijkse kosten al berekend en ik zou er in principe wat aan kunnen verdienen. Uiteraard gaat het paard alleen weg naar een goed huis (ook heb ik geen haast met het verkopen) en doe ik het niet alleen maar voor het geld, ik vind het zelf gewoon een leuke uitdaging en ik mis het rijden nu mijn paard al een tijd kreupel is en aan het revalideren is.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Re: paard doorrijden, daarna verkopen ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 12:56

Waarom kost deze nu maar 3000? Een 5 jarige die zadelmak is zou denk ik in deze markt wel meer op moeten leveren dus ik zou wel zeer voorzichtig zijn als een paard zo goedkoop is.

Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 12:57

Allemaal leuk en wel tot er een medische tegenslag is met het paard of je zelf er iets aan overhoud.
Je kunt er geld aan verdienen, maar ook geld aan verliezen.

Ik kocht vroeger onbeleerde projectjes, weliswaar een ander soort paard (grotemaats mini's of shets) om dan te beleren voor de wagen. Hoe leuk ik het het zelf vond, heb ik ook al vaker de niet positieve kant meegemaakt wat mij heeft doen besluiten dat ik het best bij mijn eigen paarden hield.

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 12:58

Als paard nu al 3000 kost dan ben ik erg bang dat je bijna niet meer met winst kunt verkopen in de toekomst. Het mooist is onbeleerde paard rond de 1500,-

Ayasha
Blogger

Berichten: 57940
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 13:01

Kopen en verkopen kan lucratief zijn maar is het vaker niet dan wel. Als je álles bij elkaar telt zal je snel leren dat je "winst' relatief is. :) Dan kan je nog beter gaan trainen voor mensen.

Een 5jarige goede en brave voor 3.000 euro vind ik bijzonder goedkoop. Mijn 17jarige niet zo brave niet heel bijzondere merrie (en eerlijk geweest over dat feit) kwamen ze als vliegen op stront op af voor een hogere prijs. := Die was wel verder door gereden (Z niveau) maar een echt leerpaard was ze omwille van haar gedrag dan weer niet.

Voor 7.000 euro verkopen, gaat uiteindelijk niet zo heel veel winst zijn (als het je al lukt.) als je alle tijd, energie en bijkomende kosten er bij telt(stalling, voer, smid, eventuele dierenarts, keuringen, vanaf dat bedrag mag je nl. wel de vraag naar keuringen verwachten.)

Doe je het dus meer "voor de lol" en ben je zeker dat er geen reden is dat deze vrij goedkoop verkocht wordt dan zou ik zeggen; ga er voor.

Wil je echt winst gaan maken dan zou ik zeggen; dit gaat 'm niet worden. :D
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 30-09-20 13:02, in het totaal 1 keer bewerkt

celine181
Berichten: 16
Geregistreerd: 30-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-20 13:02

Jolynne schreef:
Allemaal leuk en wel tot er een medische tegenslag is met het paard of je zelf er iets aan overhoud.
Je kunt er geld aan verdienen, maar ook geld aan verliezen.

Ik kocht vroeger onbeleerde projectjes, weliswaar een ander soort paard (grotemaats mini's of shets) om dan te beleren voor de wagen. Hoe leuk ik het het zelf vond, heb ik ook al vaker de niet positieve kant meegemaakt wat mij heeft doen besluiten dat ik het best bij mijn eigen paarden hield.



Bedankt voor je reactie! Ja daar ben ik ook een beetje bang voor indd, dat is ook enige wat mij tegen houd om het niet direct zonder twijfel te doen....

celine181
Berichten: 16
Geregistreerd: 30-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-20 13:06

Ayasha schreef:
Kopen en verkopen kan lucratief zijn maar is het vaker niet dan wel. Als je álles bij elkaar telt zal je snel leren dat je "winst' relatief is. :) Dan kan je nog beter gaan trainen voor mensen.

Een 5jarige goede en brave voor 3.000 euro vind ik bijzonder goedkoop. Mijn 17jarige niet zo brave niet heel bijzondere merrie (en eerlijk geweest over dat feit) kwamen ze als vliegen op stront op af voor een hogere prijs. := Die was wel verder door gereden (Z niveau) maar een echt leerpaard was ze omwille van haar gedrag dan weer niet.

Voor 7.000 euro verkopen, gaat uiteindelijk niet zo heel veel winst zijn (als het je al lukt.) als je alle tijd, energie en bijkomende kosten er bij telt(stalling, voer, smid, eventuele dierenarts, keuringen, vanaf dat bedrag mag je nl. wel de vraag naar keuringen verwachten.)

Doe je het dus meer "voor de lol" en ben je zeker dat er geen reden is dat deze vrij goedkoop verkocht wordt dan zou ik zeggen; ga er voor.

Wil je echt winst gaan maken dan zou ik zeggen; dit gaat 'm niet worden. :D


Hij staat nog niet officieel te koop (op bvb marktplaats) maar het is via een kennis van mij, dat ben ik vergeten om erbij te vermelden. Keuren mag uiteraard, maar op kosten vd koper. Dat het me tijd kost maakt mij inprince niet uit. Ik vind het heerlijk om met paarden bezig te zijn en heb er genoeg tijd voor over.

Eatshay
Berichten: 684
Geregistreerd: 18-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 13:07

Verschil tussen in- en verkoop is 4000 euro (hoop je. Waar komt die inkoopprijs vandaan, is dit betrouwbaar?)
Kostprijs voor het houden zal rond de 600 euro liggen, als je je eigen spul hebt staan.
Dan nog een 500 euro als stelpostje voor hoefsmid, even ander bitje, wormkuurtje, dat gedoe.
Dus zeg dat je er 3000 mee kunt 'verdienen'.
Met een jong beest ben je in een half jaar tijd ongeveer 260 uur bezig (Da's 10 uur per week voor mesten, voeren, verzorging, training en naar rato algemene stalwerkzaamheden zoals vegen en je weiland op orde houden).
Dat betekent dat als je 11,50 euro als uurloon aanhoudt voor jezelf (niveau callcentrewerk) je precies quitte speelt. En dan heb ik nog geen kostenpost opgenomen voor de te starten wedstrijdjes (startkaart, inschrijfgeld, vervoer en alle extra tijd ivm toiletteren en op concours gaan).

Als je het echt als hobby gaat doen, is het een leuk idee en kun je er voor je gevoel wat aan over gaan houden, mits het je allemaal lukt en het dier geen gekke dingen doet en gezond blijft.
Als je er op wat voor manier dan ook een broodkorstje van moet eten, is het niet lucratief.

Ik heb het in het verleden veel gedaan, maar er komt een dag je dat je er te oud voor wordt ;-) en er andere (makkelijkere maar zeker ook minder riskante!) manieren zijn om geld te verdienen. En dan is het aantrekkelijker om nog een aantal leuke paarden puur voor de hobby naast een goedbetalende baan te hebben.
Maar eerlijk, als ik het over moest doen? Dan deed ik het gewoon weer. Heerlijk, dat opleiden van jonge beesten en ze een goede start meegeven!

celine181
Berichten: 16
Geregistreerd: 30-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-20 13:12

Eatshay schreef:
Verschil tussen in- en verkoop is 4000 euro (hoop je. Waar komt die inkoopprijs vandaan, is dit betrouwbaar?)
Kostprijs voor het houden zal rond de 600 euro liggen, als je je eigen spul hebt staan.
Dan nog een 500 euro als stelpostje voor hoefsmid, even ander bitje, wormkuurtje, dat gedoe.
Dus zeg dat je er 3000 mee kunt 'verdienen'.
Met een jong beest ben je in een half jaar tijd ongeveer 260 uur bezig (Da's 10 uur per week voor mesten, voeren, verzorging, training en naar rato algemene stalwerkzaamheden zoals vegen en je weiland op orde houden).
Dat betekent dat als je 11,50 euro als uurloon aanhoudt voor jezelf (niveau callcentrewerk) je precies quitte speelt. En dan heb ik nog geen kostenpost opgenomen voor de te starten wedstrijdjes (startkaart, inschrijfgeld, vervoer en alle extra tijd ivm toiletteren en op concours gaan).

Als je het echt als hobby gaat doen, is het een leuk idee en kun je er voor je gevoel wat aan over gaan houden, mits het je allemaal lukt en het dier geen gekke dingen doet en gezond blijft.
Als je er op wat voor manier dan ook een broodkorstje van moet eten, is het niet lucratief.

Ik heb het in het verleden veel gedaan, maar er komt een dag je dat je er te oud voor wordt ;-) en er andere (makkelijkere maar zeker ook minder riskante!) manieren zijn om geld te verdienen. En dan is het aantrekkelijker om nog een aantal leuke paarden puur voor de hobby naast een goedbetalende baan te hebben.
Maar eerlijk, als ik het over moest doen? Dan deed ik het gewoon weer. Heerlijk, dat opleiden van jonge beesten en ze een goede start meegeven!


Super bedankt voor je antwoord! Het is puur hobbymatig, ik mis het paardrijden zo nu mijn eigen paard er al een tijd uit ligt (en dat blijft de komende tijd helaas zo). Ik ben er financieel niet afhankelijk van gezien ik doordeweeks gewoon een baan heb, het zou alleen mooi zijn om er een extra centje aan te verdienen en in de tussentijd het leuk hebben met het paard en alles wat erbij komt kijken.

Edit; het paard kost 3000 euro, maar het is via een kennis van mij. Het paard staat nog niet ''officieel' te koop via bv. marktplaats
Laatst bijgewerkt door celine181 op 30-09-20 13:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Capriootje

Berichten: 6751
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 13:14

Als de druk om eraan te verdienen er niet direct is, zijn het echt leuke projecten. Zelf heb ik er meerdere gehad en aan de ene wat meer overgehouden als de ander maar het traject vond ik leuk en ik deed het als hobby/extraatje. Zolang dat je insteek is zou ik zeggen waarom niet.

Ik rekende alleen de voer, hoefsmid, enten kosten etc. En niet de kleine extra’s maar je kan alles bijhouden als je dat fijn vind en aan het einde van de rit kijken wat je er aan ‘verdiend’ hebt. Puur voor alleen het geld zou ik het niet doen, dan is het risico van hoge da kosten etc. Te hoog zo kleinschalig.

Eatshay
Berichten: 684
Geregistreerd: 18-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 13:15

celine181 schreef:
Super bedankt voor je antwoord! Het is puur hobbymatig, ik mis het paardrijden zo nu mijn eigen paard er al een tijd uit ligt (en dat blijft de komende tijd helaas zo). Ik ben er financieel niet afhankelijk van gezien ik doordeweeks gewoon een baan heb, het zou alleen mooi zijn om er een extra centje aan te verdienen en in de tussentijd het leuk hebben met het paard en alles wat erbij komt kijken.


Dan gewoon lekker doen! Heb jij er een hartstikke leuke tijdsbesteding aan, en er is weer een paard wat een rustige en fijne start gaat krijgen, om daarna met een nieuw baasje verder te gaan.
Leuk hoor! Maak je er een volg-topic van als het zo ver komt?

celine181
Berichten: 16
Geregistreerd: 30-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-20 13:16

Capriootje schreef:
Als de druk om eraan te verdienen er niet direct is, zijn het echt leuke projecten. Zelf heb ik er meerdere gehad en aan de ene wat meer overgehouden als de ander maar het traject vond ik leuk en ik deed het als hobby/extraatje. Zolang dat je insteek is zou ik zeggen waarom niet.

Ik rekende alleen de voer, hoefsmid, enten kosten etc. En niet de kleine extra’s maar je kan alles bijhouden als je dat fijn vind en aan het einde van de rit kijken wat je er aan ‘verdiend’ hebt. Puur voor alleen het geld zou ik het niet doen, dan is het risico van hoge da kosten etc. Te hoog zo kleinschalig.


Dat is inderdaad ook mijn insteek, gewoon lekker bezig zijn met het paard en dan is het natuurlijk leuk als ik er uiteindelijk wat aan over hou.

celine181
Berichten: 16
Geregistreerd: 30-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-20 13:18

Eatshay schreef:
celine181 schreef:
Super bedankt voor je antwoord! Het is puur hobbymatig, ik mis het paardrijden zo nu mijn eigen paard er al een tijd uit ligt (en dat blijft de komende tijd helaas zo). Ik ben er financieel niet afhankelijk van gezien ik doordeweeks gewoon een baan heb, het zou alleen mooi zijn om er een extra centje aan te verdienen en in de tussentijd het leuk hebben met het paard en alles wat erbij komt kijken.


Dan gewoon lekker doen! Heb jij er een hartstikke leuke tijdsbesteding aan, en er is weer een paard wat een rustige en fijne start gaat krijgen, om daarna met een nieuw baasje verder te gaan.
Leuk hoor! Maak je er een volg-topic van als het zo ver komt?


Ik denk dat ik het avontuur gewoon aan ga, het lijkt me zo leuk... Ik hou jullie op de hoogte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 13:21

gewoon doen, lekker genieten en het paard goed opleiden
zeker als je de ruimte/tijd/geld hebt, niemand kan in de toekomst kijken hoe of het gaat verlopen

wel eerst even goed laten keuren - ook al zijn de verkopers bekende hou het zakelijk

kun je wat je nu koopt straks verder verkopen, als het nu rondom gezond en zonder manko's is wel, als je nu al een paard met problemen koopt, kun je dat er uit rijden of niet

goede voeten, gelijke voeten voor en gelijke voeten achter zijn ook heel erg belangrijk

alle succes en hoop dat het lukt

celine181
Berichten: 16
Geregistreerd: 30-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-20 13:36

MCE schreef:
gewoon doen, lekker genieten en het paard goed opleiden
zeker als je de ruimte/tijd/geld hebt, niemand kan in de toekomst kijken hoe of het gaat verlopen

wel eerst even goed laten keuren - ook al zijn de verkopers bekende hou het zakelijk

kun je wat je nu koopt straks verder verkopen, als het nu rondom gezond en zonder manko's is wel, als je nu al een paard met problemen koopt, kun je dat er uit rijden of niet

goede voeten, gelijke voeten voor en gelijke voeten achter zijn ook heel erg belangrijk

alle succes en hoop dat het lukt



Bedankt voor je tips, ik wil inderdaad toch wel eerst het paard laten keuren. Het zijn bekenden (ik heb vroeger voor hun paarden getraind) maar heb ze al een tijd niet gesproken, ben weer in contact gekomen nadat ik vroeg of ze evt. wat leuks hadden staan op dit moment. En ook omdat zij er al even niks mee gedaan hebben maar het paard van het land af komt is het toch even handig om te weten of hij geen gekke dingen heeft. Ze gaan hem van de week ophalen uit het land, daarna ga ik hem bezichtigen.... En dan maar hopen dat hij echt zo leuk is als hij lijkt _/-\o_

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Re: paard doorrijden, daarna verkopen ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 13:40

Keuren is wel zo verstandig. Ook al zijn het bekenden, zij kunnen ook niet in het paard kijken. Als er uit de foto's een bemerking komt is de kans klein dat je de 7000,- gaat halen over een jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 13:45

celine181 schreef:
MCE schreef:
gewoon doen, lekker genieten en het paard goed opleiden
zeker als je de ruimte/tijd/geld hebt, niemand kan in de toekomst kijken hoe of het gaat verlopen

wel eerst even goed laten keuren - ook al zijn de verkopers bekende hou het zakelijk

kun je wat je nu koopt straks verder verkopen, als het nu rondom gezond en zonder manko's is wel, als je nu al een paard met problemen koopt, kun je dat er uit rijden of niet

goede voeten, gelijke voeten voor en gelijke voeten achter zijn ook heel erg belangrijk

alle succes en hoop dat het lukt



Bedankt voor je tips, ik wil inderdaad toch wel eerst het paard laten keuren. Het zijn bekenden (ik heb vroeger voor hun paarden getraind) maar heb ze al een tijd niet gesproken, ben weer in contact gekomen nadat ik vroeg of ze evt. wat leuks hadden staan op dit moment. En ook omdat zij er al even niks mee gedaan hebben maar het paard van het land af komt is het toch even handig om te weten of hij geen gekke dingen heeft. Ze gaan hem van de week ophalen uit het land, daarna ga ik hem bezichtigen.... En dan maar hopen dat hij echt zo leuk is als hij lijkt _/-\o_


als je er zo positief in staat gaat het zeker lukken, kun je hem daar een weekje rijden voordat je hem koopt, kun je het paard wat beter leren kennen en krijg je misschien een idee hoeveel werk er in gaat zitten

Suzanne F.

Berichten: 49215
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 14:21

Rytir schreef:
Keuren is wel zo verstandig. Ook al zijn het bekenden, zij kunnen ook niet in het paard kijken. Als er uit de foto's een bemerking komt is de kans klein dat je de 7000,- gaat halen over een jaar.


Ja dit dus. Eerste voorwaarde is gezond. En dan nog een portie geluk dat hij heel blijft en gezond blijft in de tijd dat je hem hebt. Maar het zou goed kunnen, als het een gezond dier is en fijn te rijden en braaf in de omgang dan zou het haalbaar kunnen zijn. Succes!

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: paard doorrijden, daarna verkopen ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 14:40

Ik ben er niet helemaal in thuis, maar zelfs zonder aan absolute winst te denken: kan een paard op een half jaar tijd meer dan verdubbelen in waarde? Ik snap dat een verder opgeleid paard dat wat meer van de wereld gezien heeft zeker wel voor waardevermeerdering kan zorgen, maar 133% van de inkoopprijs, is dat niet wat te utopisch? Ook al doe je het maar voor de leuk?

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 14:47

Gini schreef:
Ik ben er niet helemaal in thuis, maar zelfs zonder aan absolute winst te denken: kan een paard op een half jaar tijd meer dan verdubbelen in waarde? Ik snap dat een verder opgeleid paard dat wat meer van de wereld gezien heeft zeker wel voor waardevermeerdering kan zorgen, maar 133% van de inkoopprijs, is dat niet wat te utopisch? Ook al doe je het maar voor de leuk?


Het lijkt me niet ondenkbaar dat een correcte, gezonde 6-jarige die goed beleerd is en al wat kent voor €7000 zou gaan. Eerder verbazend dat hij dan nu voor €3000 zou gaan, maar misschien gewoon geen heel indrukwekkende papieren of spectaculaire gangen?

Ayasha
Blogger

Berichten: 57940
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 14:50

BaileyMix schreef:
Gini schreef:
Ik ben er niet helemaal in thuis, maar zelfs zonder aan absolute winst te denken: kan een paard op een half jaar tijd meer dan verdubbelen in waarde? Ik snap dat een verder opgeleid paard dat wat meer van de wereld gezien heeft zeker wel voor waardevermeerdering kan zorgen, maar 133% van de inkoopprijs, is dat niet wat te utopisch? Ook al doe je het maar voor de leuk?


Het lijkt me niet ondenkbaar dat een correcte, gezonde 6-jarige die goed beleerd is en al wat kent voor €7000 zou gaan. Eerder verbazend dat hij dan nu voor €3000 zou gaan, maar misschien gewoon geen heel indrukwekkende papieren of spectaculaire gangen?

In dat geval gaat ie met een half jaar ook niet voor 7000 gaan.

Nibbit

Berichten: 10413
Geregistreerd: 03-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 14:52

Superleuk, als je de mogelijkheid hebt zou ik zeggen altijd doen.

Wel laten keuren! En paard met gebrek raak je lastig kwijt.

En op hobby basis 'verdien' je er altijd wat aan.
Geld, ervaring, een leuke periode

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 14:54

BaileyMix schreef:
Gini schreef:
Ik ben er niet helemaal in thuis, maar zelfs zonder aan absolute winst te denken: kan een paard op een half jaar tijd meer dan verdubbelen in waarde? Ik snap dat een verder opgeleid paard dat wat meer van de wereld gezien heeft zeker wel voor waardevermeerdering kan zorgen, maar 133% van de inkoopprijs, is dat niet wat te utopisch? Ook al doe je het maar voor de leuk?


Het lijkt me niet ondenkbaar dat een correcte, gezonde 6-jarige die goed beleerd is en al wat kent voor €7000 zou gaan. Eerder verbazend dat hij dan nu voor €3000 zou gaan, maar misschien gewoon geen heel indrukwekkende papieren of spectaculaire gangen?


Jouw eerste zin is ook niet wat mij ondenkbaar lijkt, een waardevermeerdering van maar liefst 133% op 6 maanden tijd lijkt me dat wel. Enige verklaring is wat jij zegt dat 3000 euro een enorme misschatting van de huidige waarde van het paard is, maar paardenmensen staan er nu niet echt om gekend om hun paard te goedkoop in te schatten. :D

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 14:55

Ayasha schreef:
BaileyMix schreef:


Het lijkt me niet ondenkbaar dat een correcte, gezonde 6-jarige die goed beleerd is en al wat kent voor €7000 zou gaan. Eerder verbazend dat hij dan nu voor €3000 zou gaan, maar misschien gewoon geen heel indrukwekkende papieren of spectaculaire gangen?

In dat geval gaat ie met een half jaar ook niet voor 7000 gaan.



Nee denk je niet? Heb het idee dat echt de 'toppers' 6-jarigen voor stukken meer gaan, dus een gewoon correct dier voor de basissport lijkt me €7000 beleerd geen heel gekke prijs.

Of jawel, een gekke prijs, maar marktconform :+

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 14:55

Gini schreef:
Jouw eerste zin is ook niet wat mij ondenkbaar lijkt, een waardevermeerdering van maar liefst 133% op 6 maanden tijd lijkt me dat wel. Enige verklaring is wat jij zegt dat 3000 euro een enorme misschatting van de huidige waarde van het paard is, maar paardenmensen staan er nu niet echt om gekend om hun paard te goedkoop in te schatten. :D


Dat ben ik met je eens haha. Ben benieuwd wat de reden is dat hij voor €3000 gaat!