Paard verhuizen of niet? Omgeving Bollenstreek

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annelies1997

Paard verhuizen of niet? Omgeving Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-20 21:37

Ik sta nu bijna 1.5 jaar met mijn halfinger op een 'doe het zelf' landje in Rijnsburg (Zuid-Holland). Ik sta daar samen met een ander meisje met haar Tinker.

Nu begin ik aan mezelf te merken dat ik het daar niet meer zo naar mijn zin heb. Vooral vanwege alle klusjes (ik weet dat ik daar zelf voor gekozen heb maar op dat moment kon ik geen andere kant op).

Ik merk dat ik meer met de klusjes bezig ben dan met mijn Haflinger, aangezien ik ook 40 uur per week werk. Zeg maar gerust dat het een luxe probleempje is.

Nu heb ik met dat andere meisje besproken dat ik aan het twijfelen ben om te verhuizen. Maar hier komt dus het probleem waar ik zelf niet uit kom: ik heb mijn Haflinger vorig jaar van iemand overgenomen die haar al 5 jaar op dat landje had staan samen met die Tinker, dat betekent dus dat ze erg aan elkaar gehecht zijn en ik ze zeker niet zomaar uit elkaar wil halen.

Helaas word het ook erg lastig om samen te verhuizen aangezien we nu 100 euro pm betalen en dat andere meisje nog niet eens 200 euro pm voor een andere stal kan betalen. ( ik zelf wil niet hoger gaan dan 250 euro pm).

Stel ik besluit om te verhuizen, dan zijn dit mijn eisen:
- Buitenzet service (binnenzetten kan ik zelf doen)
- voeren in de ochtend ( in de avond kan ik het zelf doen
- ruwvoer overdag
- buitenbak (binnenbak is een pre)
- dat mijn Haflinger zo veel mogelijk naar buiten kan
- stal uitmesten doe ik zelf
- longeerbak
- zadelkast

Alle andere faciliteiten die er niet tussen staan zijn handige bijzaken.

Ik ben dus een beetje radeloos en heb geen idee wat ik nu moet doen. Iemand tips of enig advies? Ik hoor het graag!

Groetjes Annelies

Chessie

Re: Paard verhuizen of niet? Omgeving Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 21:59

Ik denk dat het lastig wordt om dat bedrag en de eisen te gaan vinden in deze regio. Misschien moet je eerst even kijken of dat lukt. of is iemand erbij dat je de werkzaamheden nog wat kan verdelen een optie?

Annelies1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-20 22:07

Chessie schreef:
Ik denk dat het lastig wordt om dat bedrag en de eisen te gaan vinden in deze regio. Misschien moet je eerst even kijken of dat lukt. of is iemand erbij dat je de werkzaamheden nog wat kan verdelen een optie?

We zijn helaas maar met zijn tweeën, dus de taken meer verdelen word lastig. Ik heb op internet al gezocht naar verschillende stallen hier in de buurt, degene die in me hoofd blijft zitten is Stal Wassenaar in Noordwijk. Maar misschien zijn er nog andere plekjes waar ik het bestaan niet vanaf weet.

Syberdepiep

Re: Paard verhuizen of niet? Omgeving Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 22:34

Ik kom uit die omgeving, heb zelf ook een aantal jaar bij stal Wassenaar gestaan. Denk inderdaad dat dat de beste optie is voor je wensen, maar geen idee wat daar nu de stalling prijs is, vermoedelijk wel boven je budget. Maar verder weet ik geen beter alternatief eigenlijk. Wat je wel eens zou kunnen proberen is een advertenties op marktplaats te zetten, daar kom ik nog wel eens advertenties tegen van kleinschalige privé stallen. Succes ermee!