Ervaring stal van den Hout in Middelbeers

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eefjuh20
Berichten: 561
Geregistreerd: 06-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 22:33

Wij(mijn vader en ik)hebben al meerdere keer paarden/pony’s gekocht bij Dirk.8 jaar geleden kwamen we daar voor de eerste keer en wauw wat heb ik daar een fijn paard gekocht (Tuschinski x Metall)
Helaas heb ik 5 jaar geleden afscheid van hem moeten nemen door een blessure die hij had opgelopen in de wei..
Mijn vader heeft een leuk menpaard gekocht bij hun alleen was deze toch wat te heftig voor mijn vader..Hem na 2 jaar weer ingeruild voor een mooie lieve haflinger..ook weer een heel fijn dier!
Later heeft m’n vader nog een hele mooie d pony bij Dirk gekocht..Keiharde pony..hier hadden we een ruiter op rijden die uit eindelijk te groot werd..
Ik was zelf inmiddels gestopt met rijden maar na 4 jaar begon het weer te kriebelen en hebben we de d pony ingeruild voor een paard voor mij!

Nu ben ik sinds eind vorig jaar in bezit van een super knappe en lieve 4 jarige For Gribaldi

Ik heb de laatste keer ook weer meerdere paarden uitgeprobeerd en helaas de eerste keer dat we er waren..waren alle leuke paarden al verkocht maar 2 weken later zijn we er weer heen gereden(nadat mijn vader Dirk had gebeld of hij wat had staan)

Natuurlijk moet je altijd laten keuren door je eigen dierenarts maar dat moet je bij iedereen laten doen ..ook particulier!

Wij zijn erg tevreden over hun!

Vanitas
Berichten: 207
Geregistreerd: 14-05-07

Re: Ervaring stal van den Hout in Middelbeers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 23:06

Er zal vast een hoop troep tussen staan, maar hoeveel paarden halen er nou gezond de 20? Als je zoveel handelt zitten er altijd (veel) rotte appels tussen. Bij een handelaar kopen heeft voordelen, maar zeker ook het nadeel dat ze zelf eigenlijk ook maar weinig van het paard afweten.

Dat geheimzinnige gedoe over de prijs zou voor mij wel een afknapper zijn trouwens. Ik heb zelf alleen ervaring van 10 jaar terug dus dat is nog weinig relevant.

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Re: Ervaring stal van den Hout in Middelbeers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 09:30

Inderdaad dat geimzinnige over de prijs. Ook bij mij, moest maar komen kijken, nou het klikte wel en ik zag het wel zitten dus nogmaals over de prijs begonnen. Kreeg als antwoord: neem maar mee op proef, prijs komen we wel overuit.
Tuurlijk zegt hij zoiets, als je 'm dan een paar weken op proef bent, goed gek van dat beestje dan doe je 'm ook niet snel meer terug als de prijs je niet aan staat en je toch op afbetaling kan.
Ik ben blij dat ik achteraf er geen paard heb gekocht.

Nouvel

Berichten: 28566
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 09:52

Vreemd verhaal van die prijs, ik zou voor ik ergens op stap om te proberen wel willen weten of ik ‘m kan betalen, anders ga je er niet mee verder lijkt me.
Gehaaid eigenlijk... net wat je zegt, dan ben je er gek van en ga je iets proberen te regelen...

Liefsyv

Berichten: 208
Geregistreerd: 14-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 10:12

Ik heb mijn paard verkocht aan deze stal. Ze vertelde dat ik altijd kon bellen / langskomen. Maar bij het eerste appje hoe t met "mijn" paard gaat werden alle deuren dicht gegooid. Na veel keer bellen en appen weet ik tot op heden nog steeds niet waar hij terecht gekomen is en of hij überhaupt nog leeft. En dat terwijl ze zo aardig en coulant deden bij het ophalen. Dus ik heb ernstige buikpijn van deze stal. En je vraagt over recente verhalen. Dit is gebeurd in het najaar 2018. Vorig jaar zomer ben ik maar gestopt met bellen en appen naar hun. Ze gaan mij blijkbaar niet vertellen.. -O-

FennaK
Berichten: 1081
Geregistreerd: 13-04-11

Re: Ervaring stal van den Hout in Middelbeers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 11:57

Opzich snap ik de gedachte gang wel van het achterhouden van de prijs. Ze laten je komen, rijden en als je het paard dan graag wilt hebben dan kan je op afbetaling dat paard alsnog kopen. Dan hebben hun alsnog voor dat geld het paard verkocht en jij bent over je budget heen en betaald iedere maand nog voor je paard.

daantjuhhh

Berichten: 26890
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 14:06

FennaK schreef:
Opzich snap ik de gedachte gang wel van het achterhouden van de prijs. Ze laten je komen, rijden en als je het paard dan graag wilt hebben dan kan je op afbetaling dat paard alsnog kopen. Dan hebben hun alsnog voor dat geld het paard verkocht en jij bent over je budget heen en betaald iedere maand nog voor je paard.

De gedachte gang snap ik ook.
Maar vind het niet transparant en eigenlijk ook achterbaks.

Je geeft aan een budget te hebben van 4000€.
Zij zeggen komen we wel uit.
Je neemt het paard op proef.
Je bent blij, verliefd en na 3 weken proef zeggen ze ineens. Ja maar hij kost 6000€.

Dan mag je sterk in je schoenen staan om dat paard waar je nu een band mee hebt weer terug te brengen.

Dat is gewoon achterbaks. En ik vind dat geen eerlijke handel.

anjali
Berichten: 15166
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Ervaring stal van den Hout in Middelbeers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 15:02

Ze moeten wel de prijs zeggen. Als je dat niet kunt\wilt betalen ga je dan ook niet beginnen met dat specifieke paard.En afbetalen dat is voor hen toch ook niets, want als het geld dan niet komt krijgen ze een hoop gezeur en gedoe.

Nouvel

Berichten: 28566
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 15:08

Dat vind ik ook, ik ga niet kijken bij een paard wat ik niet kan betalen, dat geeft alleen maar teleurstelling.
Ik ken er meer die dat zo doen hoor, niet netjes vind ik...

anjali
Berichten: 15166
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Ervaring stal van den Hout in Middelbeers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 15:50

En als het paard iets gaat mankeren of een ongeluk krijgt in de periode dat het nog niet is afbetaald? Als verkoper zou ik dit ook een riskante constructie vinden.

FennaK
Berichten: 1081
Geregistreerd: 13-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 17:08

daantjuhhh schreef:
De gedachte gang snap ik ook.
Maar vind het niet transparant en eigenlijk ook achterbaks.

Je geeft aan een budget te hebben van 4000€.
Zij zeggen komen we wel uit.
Je neemt het paard op proef.
Je bent blij, verliefd en na 3 weken proef zeggen ze ineens. Ja maar hij kost 6000€.

Dan mag je sterk in je schoenen staan om dat paard waar je nu een band mee hebt weer terug te brengen.

Dat is gewoon achterbaks. En ik vind dat geen eerlijke handel.


Nee ik ook niet, het is inspelen op emoties van mensen en dan worden er vaak (onverstandige) beslissingen gemaakt.

MarjanB

Berichten: 16526
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 17:34

Ik zou d’r niks kopen... tuurlijk je kan geluk hebben. Maar als je dat niet hebt, heb je een flinke kluif aan Dirk, bedreigen en moeilijk doen. Geld terug doet hij niet, dus je bent elke keer weer aan het omruilen en dan laat hij je elke keer weer bijbetalen.

Hij weet gewoon ook niet altijd wat hij binnen heeft gekregen en die paarden gaan weer weg op basis van wat hij weet. Dus als de verkoper met blauwe ogen hem wat verteld dan weet hij het natuurlijk ook niet. Grootste probleem is dat mensen hun kapotte paarden elke keer in de handel gooien. En die komen bij dit soort stallen terecht.
Laatst bijgewerkt door C_arola op 20-07-19 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht aangepast naar de regels

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 18:00

FennaK schreef:
daantjuhhh schreef:
De gedachte gang snap ik ook.
Maar vind het niet transparant en eigenlijk ook achterbaks.

Je geeft aan een budget te hebben van 4000€.
Zij zeggen komen we wel uit.
Je neemt het paard op proef.
Je bent blij, verliefd en na 3 weken proef zeggen ze ineens. Ja maar hij kost 6000€.

Dan mag je sterk in je schoenen staan om dat paard waar je nu een band mee hebt weer terug te brengen.

Dat is gewoon achterbaks. En ik vind dat geen eerlijke handel.


Nee ik ook niet, het is inspelen op emoties van mensen en dan worden er vaak (onverstandige) beslissingen gemaakt.


Nou precies dit dus...

anjali
Berichten: 15166
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Ervaring stal van den Hout in Middelbeers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 18:53

Volgens de site zou je telefonisch naar de vraagprijs moeten informeren.Vroeger stonden de prijzen op de site erbij,dat vind ik toch wel gemakkelijker.

Yellowbird

Berichten: 778
Geregistreerd: 05-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 19:05

Ik heb in 2016 een paard bij Dirk gekocht en hij heeft mijn vorige paard toen meegepakt.
Heb daar de hele dag mogen rondlopen en rijden en een ritje achterop de koets mee gegaan.
Ik vond hem erg eerlijk. Uiteraard kun je niet alles weten van een paard dat er pas een week staat.

Het paard wat hij van mij heeft overgenomen, heeft hij erg veel tijd in gestoken. Die was in de bak niet te rijden, alleen op buitenrit. Maar de kijkers wilden iedere keer eerst in de bak alvorens naar buiten te gaan, waar dat beest dus strontvervelend bij is..
Dirk heeft haar toen uit de verkoop gehaald en haar voor de kar beleerd.
Dit vond ze super en is ze ook snel verkocht als menpaard.
Gegevens van de nieuwe eigenaar gekregen en daar heb ik nog contact mee gehad.
Al met al dus zeer tevreden over deze stal.

Chapeauke
Berichten: 5
Geregistreerd: 13-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 22:20

Yellowbird schreef:
Ik heb in 2016 een paard bij Dirk gekocht en hij heeft mijn vorige paard toen meegepakt.
Heb daar de hele dag mogen rondlopen en rijden en een ritje achterop de koets mee gegaan.
Ik vond hem erg eerlijk. Uiteraard kun je niet alles weten van een paard dat er pas een week staat.

Het paard wat hij van mij heeft overgenomen, heeft hij erg veel tijd in gestoken. Die was in de bak niet te rijden, alleen op buitenrit. Maar de kijkers wilden iedere keer eerst in de bak alvorens naar buiten te gaan, waar dat beest dus strontvervelend bij is..
Dirk heeft haar toen uit de verkoop gehaald en haar voor de kar beleerd.
Dit vond ze super en is ze ook snel verkocht als menpaard.
Gegevens van de nieuwe eigenaar gekregen en daar heb ik nog contact mee gehad.
Al met al dus zeer tevreden over deze stal.


Zo heb ik het ook ervaren. Ook ik heb dankzij hem nog steeds contact met koper van mijn vorige paard.

Mariljo
Berichten: 405
Geregistreerd: 09-06-18

Re: Ervaring stal van den Hout in Middelbeers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 11:20

Ik zou er zelf ook niks kopen. Ik ken ook wel een paard wat naar hun gegaan is. Vier jaar, super lief maar zeker niet in orde. Was niet kreupel maar zou het zeker worden als hij een paar keer per week gereden zou worden. Eigenlijk zijn zulke paarden ideaal voor handelaren, een andere handelaar heeft me dat ooit verteld. Mensen kopen zo'n paard, wordt kreupel en het enige wat ze kunnen is terug brengen en een andere uitzoeken. En daar moet dan natuurlijk weer geld bij. Paard gaat weer op de wei en als hij weer goed loopt gaat hij naar de volgende. Dit was niet Dirk die dat vertelde maar ik kan me voorstellen dat het zo op meer stallen gaat want ze kopen bijna alles wat er op het oog goed uit ziet. Wat betreft de prijs niet noemen voor je komt dat zullen ze idd misschien doen zodat je anders op afbetaling koopt of iets anders koopt maar ik kan me ook voorstellen dat ze eerst kijken wat voor mensen er komen kijken. En is het paard bij iemand zonder al te veel kennis ineens 1000 euro duurder als bij iemand met kennis. Dus ik zou zeggen kijk ze zelf goed na of laat het doen, neem hem op proef en laat hem keuren door je eigen dierenarts. En mocht dat niet gaan dan zijn er op bokt vast mensen die je een dierenarts in de buurt aan kunnen raden. Met elk paard wat je koopt moet je toch geluk hebben.

Almighty
Berichten: 2907
Geregistreerd: 09-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 14:02

Als ik lees Janssen en van den hout zijn uit elkaar gegaan. De oude locatie is van Janssen geworden en Dirk van den hout zit op andere locatie. Het lijkt of ik verhalen door elkaar lees van de 2 stallen? Dirk heeft niet zoveel meer staan. Janssen wel. Dus denk dat we wel bij moeten zetten oud of nieuw? En bij welke locatie? Anders blijf je verwarring houden ?

En vroeger en nu is ook een groot verschil. Mensen kunnen andere wegen ingaan.

Ik weet alleen van oud en zelf later met Dirk nog x contact gehad voor verkoop merrie. Wat ik uiteindelijk niet kon en die hier nu nog altijd is.

anjali
Berichten: 15166
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 15:07

Almighty schreef:
Als ik lees Janssen en van den hout zijn uit elkaar gegaan. De oude locatie is van Janssen geworden en Dirk van den hout zit op andere locatie. Het lijkt of ik verhalen door elkaar lees van de 2 stallen? Dirk heeft niet zoveel meer staan. Janssen wel. Dus denk dat we wel bij moeten zetten oud of nieuw? En bij welke locatie? Anders blijf je verwarring houden ?

En vroeger en nu is ook een groot verschil. Mensen kunnen andere wegen ingaan.

Ik weet alleen van oud en zelf later met Dirk nog x contact gehad voor verkoop merrie. Wat ik uiteindelijk niet kon en die hier nu nog altijd is.

Klopt. Vandaar is wat ik erover gezegd heb ook niet meer actueel.

walithe
Berichten: 42
Geregistreerd: 11-12-10
Woonplaats: aalten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 12:35

Wij hebben hier al 2 ponys gekocht en 2 keer zeer tevreden over deze stal is tegenwoordig alleen van den hout !! heel fijn is de proefperiode en daarna pas betalen wat een vertrouwen!!

ManonS

Berichten: 48
Geregistreerd: 09-10-12
Woonplaats: veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 12:09

Ik heb paar jaar geleden toen het nog jansen van de hout was ook me 19 jarige merrie geruild tegen een 7 jarige merrie ij kan niet anders zeggen dat het vriendelijke mensen zijn en altijd wel iets te bespreken is met deze mensen! Eigenlijk alleen maar goeie ervaringen mee
Wel toen ik de merrie had liep ze moeilijk! Ze moest naar de smid daar kwam uit dat de merrie iets te kort was geknipt! Bij stal jansen van de hout!

Maar paar weken rust en we konden weer alles met haar! Paard was kern gezond had alleen zomer eczeem!

Veder alles oké!

Kinke

Berichten: 20556
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Ervaring stal van den Hout in Middelbeers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 12:12

en daarvoor moest je een topic van 2019 weer openen?
Overigens is een paard met zomereczeem niet kerngezond

Nicole288
Hoofdmoderator Informatief
May the horse be with you! Coördinator Veulenverkiezing

Berichten: 31328
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 14:23

Kinke schreef:
en daarvoor moest je een topic van 2019 weer openen?
Overigens is een paard met zomereczeem niet kerngezond


Er lijkt geen recenter topic te zijn en ervaringen mogen gepost worden, maar ze mag geen topic openen alleen om haar eigen ervaring er in te zetten, dus de ervaring posten in dit topic is prima :)

ManonS

Berichten: 48
Geregistreerd: 09-10-12
Woonplaats: veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 12:39

Het is serieus een man die veel geld vraagt voor een paard wat niet klopt aan een verhaal! Of wat ook! Ook heeft hij op verschillende plekken zijn paarden staan!

Echter mijn 2jarige daar nu ook staat word er gezegt je mag altijd komen kijken nu zijn we wezen kijken en wordenniet bepaald vriendelijk behandeld en werden verwijderd van hun erf!

MarjanB

Berichten: 16526
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 12:43

ManonS schreef:
Het is serieus een man die veel geld vraagt voor een paard wat niet klopt aan een verhaal! Of wat ook! Ook heeft hij op verschillende plekken zijn paarden staan!

Echter mijn 2jarige daar nu ook staat word er gezegt je mag altijd komen kijken nu zijn we wezen kijken en wordenniet bepaald vriendelijk behandeld en werden verwijderd van hun erf!


Heb je je paard daar in verkoop staan? En zou die dan ophalen..