Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
anjali schreef:@C-alsemgeest: Maar als je echt een paard wilt redden neem je hem\haar toch zonder voorafgaande keuring. Hoe het ermee is zie je dan later wel.
anjali schreef:Het is natuurlijk net wat je wilt. Als je een paard zoekt die aan eisen moet voldoen voor werk ,dan is een keuring wel nodig.Voor een "reddingspaard"zou ik hoogstens laten kijken of hij\zij geen besmettelijke ziektes had om zijn toekomstige stalgenoten te beschermen.
anjali schreef:Het is natuurlijk net wat je wilt. Als je een paard zoekt die aan eisen moet voldoen voor werk ,dan is een keuring wel nodig.Voor een "reddingspaard"zou ik hoogstens laten kijken of hij\zij geen besmettelijke ziektes had om zijn toekomstige stalgenoten te beschermen.
Ir111 schreef:anjali schreef:Het is natuurlijk net wat je wilt. Als je een paard zoekt die aan eisen moet voldoen voor werk ,dan is een keuring wel nodig.Voor een "reddingspaard"zou ik hoogstens laten kijken of hij\zij geen besmettelijke ziektes had om zijn toekomstige stalgenoten te beschermen.
Maar dan zou ik achteraf een keuring laten uitvoeren. Precies om de reden die c-alsemgeest geeft. Paarden laten zo weinig zien, straks staat mijn grasmaaier met pijn mijn gras te maaien. Dan liever hemelen.
Pareltjes schreef:Stop toch met het importeren en ga zoeken naar dieren in je eigen land. Begrijp wel dat op verjaardagsfeestjes een vehaal van : héël sielugh paardje/ hondje uit Spanje gehaald veel stoerder is dan even naar het asiel of opvang om de hoek te rijden.
Ir111 schreef:anjali schreef:Het is natuurlijk net wat je wilt. Als je een paard zoekt die aan eisen moet voldoen voor werk ,dan is een keuring wel nodig.Voor een "reddingspaard"zou ik hoogstens laten kijken of hij\zij geen besmettelijke ziektes had om zijn toekomstige stalgenoten te beschermen.
Maar dan zou ik achteraf een keuring laten uitvoeren. Precies om de reden die c-alsemgeest geeft. Paarden laten zo weinig zien, straks staat mijn grasmaaier met pijn mijn gras te maaien. Dan liever hemelen.
Brainless schreef:Pareltjes schreef:Stop toch met het importeren en ga zoeken naar dieren in je eigen land. Begrijp wel dat op verjaardagsfeestjes een vehaal van : héël sielugh paardje/ hondje uit Spanje gehaald veel stoerder is dan even naar het asiel of opvang om de hoek te rijden.
Hoezo "stoerder"?
Mensen durven vaak geeneens meer te vertellen als hun beest uit het buitenland komt.
Juist door zulke reacties.
Laat mensen zelf weten waar zij hun dieren vandaan halen.
Er worden naast "sielughe" paarden ook heel veel Tinkers uit Ierland geïmporteerd en daar hoor je toch ook niemand over.
Of als iemand een Haflinger uit Oostenrijk haalt of een Zweedse draver uit Zweden of een PRE uit Spanje..
Maar zodra het een opvang PRE is, dan is het ineens raar?