GZ Onbegeleide buitenrit Drenthe

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xChanelx

GZ Onbegeleide buitenrit Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-16 07:28

Wie weet er een leuke plek in Drenthe of de kop van Overijssel om een leuke buitenrit te maken zonder begeleiding?

Heeft iemand ervaringen met Het Fjordenpaard? Ik lees daar namelijk wisselende ervaringen over, maar dat is al van een tijd terug.

We willen met vier meiden gaan, de één wat meer ervaring dan de ander, maar toch allemaal (half-)gevorderd.

We zoeken vlotte paarden, die braaf zijn, maar wel gewoon goed aan de hulpen.

xniieeenke

Re: GZ Onbegeleide buitenrit Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 07:31

Ik weet wel dat in de buurt van Schonoord eentje zit waarmee je het bos in mag zelf. Kan niet op de naam komen.

isawessels00

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 07:50

Fjordenpaard, dan krijg je gwn een paard mee wat bij je past en dan je zelf naar het bos. Erg leuk en niet zo duur!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 15:00

het fjordenpaard is leuk, maar je moet niet veel verwachtingen van de paarden hebben rijtechnisch... Ze zijn opgegroeid in een kudde, lopen buiten in een kudden en de meeste zijn gewend om achter elkaar te lopen en niet echt stuurbaar. Het zijn verder wel brave paarden over het algemeen en als je niet een mooie omgeving gewend bent is de uitrijmogelijkheid daar prima te doen. Mij viel het een beetje tegen omdat ik naar western kamp ging (8 jaar geleden) en de paarden niet western beleerd waren en amper te sturen waren. Daarbij was ik gewend om op het strand te rijden en duin, dus viel het mij ook qua omgeving een beetje tegen := verder vond ik het wel heel gezellig en het is verder gewoon een leuke stal, maar je moet dus geen kwaliteits rijpaarden verwachten maar echt buitenrij paarden :j Niks mis mee.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 15:04

Er zijn tegenwoordig nog maar weinig stallen die hun paarden ongebegeleid meegeven ivm het afgemat terug komen van de paarden. Mijn oude buren deden dat ook totdat ze een telefoontje kregen van een bekende die belde om te zeggen dat ze de paarden al een kwartier over het zelfde lange bospad heen aan het jagen waren. Beetje offtopic misschien maar dat is 1 van de redenen waarom je bijna geen stallen kunt vinden die dat doen. In mijn ogen terecht. Wat is er mis met rijden met begeleiding erbij?

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-16 09:52

_Zsazsa_ schreef:
Er zijn tegenwoordig nog maar weinig stallen die hun paarden ongebegeleid meegeven ivm het afgemat terug komen van de paarden. Mijn oude buren deden dat ook totdat ze een telefoontje kregen van een bekende die belde om te zeggen dat ze de paarden al een kwartier over het zelfde lange bospad heen aan het jagen waren. Beetje offtopic misschien maar dat is 1 van de redenen waarom je bijna geen stallen kunt vinden die dat doen. In mijn ogen terecht. Wat is er mis met rijden met begeleiding erbij?

Ik snap je uitleg heel goed.
In het kort mijn reden: ik ben gewend aan de vrijheid (altijd een bijrijdpaard gehad) en onder begeleiding rijden voelt dan heel gek. En in een groep ben je vaak afhankelijk van andere ruiters die meerijden.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 12:47

Is het niet een idee om dan een stal te zoeken met een prive begeleider, dus alleen voor jullie?
Op het Fjordenpaard na, ken ik geen stallen die hun paarden uitlenen zonder begeleiding. Imo ook niet geheel onterecht, deels vanwege het gene dat Zsazsa aanhaalt, maar ook; hoe goed rijd je nou daad werkelijk ( en al helemaal op een vreemd paard en in een vreemde omgeving.)

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 12:59

Ik heb bij Fjordenpaard en Zonnetij gereden. Volgens mij kan het bij allebei zonder begeleiding.

Bij Fjordenpaard sowieso. Ze hebben brave paarden en de paarden weten al waar ze welk gang mogen rijden ;P. Je voelt in ieder geval wel heel goed aan ze wanneer ze een galoppad bereiken. Maar ze zijn verder wel goed onder controle te houden en als je dan niet wilt galopperen, dan kunnen ze ook stappen en draven.

Bij Zonnetij kon het geloof ik ook zonder begeleiding, maar wij hebben toen bewust begeleiding gekozen omdat je toch op vreemde paarden zit in een vreemd gebied. Dit waren jonge meiden van onze leeftijd en was ook nog eens gezellig!

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 20:51

In Schoonoord is Rij maar an.
Daar krijg je ze idd zo mee.
Route te volgen middels pijlen