Goede zadelmaker in het noorden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zarah_L

Goede zadelmaker in het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 16:05

Ik ben op zoek naar een goede zadelmaker in het Noorden (Groningen/Friesland/Drenthe) en ben benieuwd naar jullie ervaringen. Ik heb wel topics hierover gevonden, maar deze zijn al wat ouder en ik wil graag de meest recente ervaringen horen. :)

Ik ben me ervan bewust dat dit eerst altijd bij EA Diensten hoorde, maar aangezien deze gesloten is en dit soort vragen ook lastig beantwoord kunnen worden via de Boktmarkt, plaats ik het topic hier.

Vroeger hoorde ik over Kootstra altijd goede verhalen, maar lees er de laatste tijd ook mindere dingen over?
Zag Harrie van den Bosch ook al een aantal keren voorbij komen. Wat zijn de ervaringen?
En wat zijn de ervaringen met Divoza?
Zijn er nog andere goede zadelmakers in het noorden? :)

Ben benieuwd naar jullie ervaringen! :)

In_Black

Re: Goede zadelmaker in het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 16:06

Harrie is super. Niet goedkoop maar wel heel goed. Divoza moet je niet willen.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 16:07

Manege Dekema heeft ook een zadelmakerij. De zadelmaker zei na een paar passen al dat het niet een zadelprobleem was maar een rijtechnisch probleem. Na wat gesleutel van mij op het paard is het nu helemaal goed gekomen. Wel zo fijn en erg eerlijk.

Harry v/d Bos heeft een vriendin van mij hele goede ervaringen mee. Zowel bij aankoop van een zadel als bij opnieuw opvullen.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 16:08

Harrie en/of Ingrid :j Prima ervaringen mee. En zo duur vind ik hem niet.

jesuisRooos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 16:10

Ik heb bij mijn paard Tweespan uit Boornbergum gehad, was er erg tevreden over, zijn zelfs helemaal naar Terschelling komen varen ondanks dat ze zich vergist hadden in het eiland. (Dachten dat we op Texel woonden en hadden toen toegezegd te komen, dat is maar iets van 20 min varen, maar Terschelling 2 uur en ze zijn toch gewoon gekomen ondanks dat ze er meer dan een halve dag aan kwijt waren.)

SusaSuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 16:11

Ik heb Willems gehad (http://www.zadelmakerijwillems.nl/) en ben daar erg tevreden over!
Hij doet zowel in nieuwe als in 2ehands zadels en ruilt eventueel ook in.
Nam ook goed de tijd om zowel het paard met zadel als onder het zadel (rijden dus ;) ) de ligging van het zadel te bekijken!

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 16:11

De meneer die bij de firma Kootstra werkt is erg... rechtlijnig. Past wat je wil bij zijn visie dan heb je er echt wel wat aan denk ik. Maar bereid je voor op een lang verhaal over wat goed is en vooral wat heel slecht is. :)) Ik vind het altijd erg interessant om een discussie met hem te voeren. :D

Mijn ervaringen met Harrie zijn ook goed. Hij komt voor een schappelijk bedrag bij je op stal en neem de tijd voor jou en je paard. Ik heb hem toevallig vanmiddag nog aan de lijn gehad en ga binnenkort met een zadel naar hem toe om te kijken of hij het kan aanpassen (apart gevalletje).

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 16:13

WendyBZ schreef:
Harrie en/of Ingrid :j Prima ervaringen mee. En zo duur vind ik hem niet.

Hihi, wel duurder dan Divoza maar dan heb je ook wat, Wendy :+
Ik vind hem vooral erg goed in het passen van zadels. Hij neemt er ruim de tijd voor, al wil je 15 zadels passen en kijkt erg kritisch naar hoe het paard er onder beweegt.

_Mas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 16:13

Ik zweer bij Hulsebos (laat overigens altijd Jan Hulsebos zelf komen na een akkefietje met een van de dames daar). Ze zitten in Emst, maar komen zeker naar het Noorden. Als je een nieuw zadel wilt hoef je geen voorrijkosten te betalen, als ze komen voor onderhoud kost dat €80. Dat zijn dan voorrijkosten+opvullen. Wij zorgen altijd dat we met een groepje zijn zodat we de voorrijkosten kunnen delen.

Kootstra (Groeneveld heet die meneer) zou ik niet doen... Voor mijn ervaring PB maar even als je geïnteresseerd bent. Vind het niet netjes zoiets openbaar op internet te zetten.

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 16:16

Harrie hoor ik inderdaad ook goede verhalen over. Kootstra zou ik persoonlijk niet heen gaan. Hij is erg duur en is niet het meest klantvriendelijk. Ik ken 2 mensen die nu veel geld kwijt zijn bij koostra en nog geen goed zadel.

justdjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 16:24

Tweespan Boornbergum! Ik laat ieder jaar mijn zadels controleren en evt. bijvullen. Super service!

Zarah_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 16:27

Bedankt voor alle (snelle!) reacties. :) Negatieve ervaringen mogen natuurlijk ook via PB.
Veel positieve ervaringen dus met Harrie van den Bosch en minder goede ervaringen met Kootstra. (Tweespan heb ik in mijn eigen kringen juist weer mindere dingen over gehoord, dus die valt voor mij af.)

Het gaat in mijn geval om een zadel voor een jong paard. Het mag dus een tweedehandszadel zijn in eerste instantie, maar wil wel kijken of ik iets kan regelen met de zadelmaker dat het zadel naar verloop van tijd ingeruild kan worden (met evt bijbetalen) voor een op maat gemaakt zadel. Testen of het zadel met rijden ook goed ligt kan eerst dus even niet.
Ik heb zelf geen verstand van zadels, dus ik durf het niet aan om zelf een tweedehandszadel te kopen en daar eerst mee te gaan rijden. Ik wil er dus sowieso een zadelmaker bij hebben.

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 16:29

Zarah_L schreef:
Bedankt voor alle (snelle!) reacties. :) Negatieve ervaringen mogen natuurlijk ook via PB.
Veel positieve ervaringen dus met Harrie van den Bosch en minder goede ervaringen met Kootstra. (Tweespan heb ik in mijn eigen kringen juist weer mindere dingen over gehoord, dus die valt voor mij af.)

Het gaat in mijn geval om een zadel voor een jong paard. Het mag dus een tweedehandszadel zijn in eerste instantie, maar wil wel kijken of ik iets kan regelen met de zadelmaker dat het zadel naar verloop van tijd ingeruild kan worden (met evt bijbetalen) voor een op maat gemaakt zadel. Testen of het zadel met rijden ook goed ligt kan eerst dus even niet.
Ik heb zelf geen verstand van zadels, dus ik durf het niet aan om zelf een tweedehandszadel te kopen en daar eerst mee te gaan rijden. Ik wil er dus sowieso een zadelmaker bij hebben.

Misschien is een zadel met een makkelijk verstelbare boom dan wel iets. Kan je altijd even naar vragen bij de zadelmaker.

heleen88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 16:31

ik ben wel heel tevreden over timo van divoza! alleen komen ze niet met een 2e hands zadel bij je thuis, dan zou je naar hun toe moeten gaan en heb je vaak timo niet, maar die andere man, (weet zo niet hoe die heet)

kreeg uitgebreid de tijd om te passen en hij legde me ook goed uit hoe hij nou zag of een zadel paste of niet.

Maris__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 16:31

Harrie van den Bosch

Marloes_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 16:52

Harrie van den Bosch is ook bij mij geweest. Ben er erg tevreden over. Had ook vrij veel keus in tweedehands zadels.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 19:56

Harrie v/d Bosch heb ik erg slechte ervaringen mee en daarnaast vind ik hem ook ontzettend prijzig.

De laatste keer heb ik Feike Bruinsma bij mijn zadel gehad, hele aparte man maar tot nu toe ben ik zeker tevreden over zijn werk.

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 20:22

Ik zie Harrie bijna wekelijks op de koers, koop graag bij hem. Over all nooit slechte ervaringen gehad. Ook niet met zadels passen ;)
Ben een keer met een paard bij hem geweest voor een zadel, en we hebben er vele geprobeerd. Hij ging ook niet lopen ontkennen dat een van de goedkopere tweedehands het beste lag. Ik kon dat zelf aan het paard ook meteen merken. Verder wil hij eigenlijk alles wel bestellen en bij zadels zit het aanpassen bij de koop van een tweedehands altijd netjes bij de prijs in, er wordt ook ruim de tijd voor genomen.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 20:56

Feike Bruinsma ben ik dan weer geen fan van :+

Harrie hoeft ook niet perse iets te doen of te verkopen. Heb nu al twee keer gehad dat ik alleen maar reiskosten kwijt was, zadel lag nog goed en hoefde niets aan gedaan te worden :)

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 21:00

Feike Bruinsma is een prima zadelmaker, niets dan positief tot nu toe.
Erg aparte man, en je moet zelf je afspraken bij hem inplannen :') maar zijn werk doet hij prima.
en betaalbaar vind ik, wij hebben hem altijd eigenlijk.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 21:02

Ik kan ook van harte hulsebos aanraden. Wij hebben twee zadels van hem. Service is uitstekend, maar dat kan ook bijna niet anders want het is onze buurman :D
Ze komen zeker ook naar het noorden. Met Jan zelf erg goede ervaringen, de dames ken ik niet.

Zarah_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 21:03

Bedankt weer voor de reacties!

Heb Harrie van den Bosch even een mailtje gestuurd met de vraag wat de mogelijkheden zijn voor een jong paard en een zadel (met inruil later). Ben benieuwd. :)
Meer ervaringen blijven zeer welkom!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 22:34

Ik ga over paar weken naar tom van den brink! Hoor er enkel maar hele positieve verhalen over :j

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 23:23

Ik heb Harry, tweespan en willemse langs gehad. Uiteindelijk met advies van Willemse een zadel van een ruitersportzaak gekocht en later na de verhuizing hier door John Kool laten controleren.

sparow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 18:22

bruinsma uit wapse is wel een goede zadelmaker, is geloof ik opgeleid door van triest.T van de brink hoor ik wel slechte ervaringen over.