zadelmaker dilemma (friesland)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

feliciaa

zadelmaker dilemma (friesland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-11 17:14

Afgelopen maandag is er een osteopaat langs geweest bij mijn paard. Nou had ik zowieso al in de planning staan om na de osteo een zadelmaker te laten komen. Maar de osteo kon iets eerder komen dan gedacht en ik heb dus nog geen zadelmaker gebeld. Ik heb inmiddels al een aantal dagen het internet afgestruind opzoek naar een goede zadelmaker maar ik kom er niet uit. Ik ben een hele hoop namen tegen gekomen maar allemaal hebben ze zo hun voor en nadelen. Zo dacht ik eerst aan tweespan omdat die direct aan huis vult, maar daar staan zowel positieve als negatieve ervaringen over op internet. Toen dacht ik aan harrie van den bosch, daar lees ik alleen maar goede verhalen over, maar dan ben ik wel mijn zadel een tijdje kwijt en het is voor mij niet zo makkelijk te regelen om het zadel weer op te halen waardoor ik dus waarschijnlijk heel lang zonder zadel zit.
Ik hoop dat jullie me misschien kunnen helpen om de knoop door te hakken. Een andere zadelmaker voorstellen mag ook, ik heb dan wel de voorkeur naar een zadelmaker die aan huis vult of in noord oost friesland woont. Het maximale bedrag wat ik ervoor over heb ligt rond de 250 euro, dus dan zou ik toch een ruime keuze moeten kunnen hebben. Ik kom er helaas zelf niet uit.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 18:31

Over Harry van den Bosch ben ik zelf niet zo tevreden, dit ging toen over een tweedehands zadel en ook beperkt budget dus wellicht dat dat het was, maar voor het geld en het zadel wat ik toen op proef had, daar was ik niet tevreden mee.

Toen heb ik Tweespan laten komen, hij nam ruim de tijd voor je maar het zadel wat ik toen op proef had bleek ook niet goed te liggen (Tekna dressuur, met het zadel an sich was niets mis mee, het lag echter gewoon scheef dus het was niet goed aangepast/nagekeken).

Maar daarnaast had ik iemand anders laten langskomen maar ik kom niet meer op zijn naam, dat ging toen over tweedehands maar helaas had hij niets passend en nieuw was voor mij te duur. Wel vond ik hem erg professioneel overkomen. Hopelijk schiet de naam zo nog te binnen.

[edit] Wellicht heb je wat aan mijn topic toen ik een zadelmaker zocht: [EA-GZ] Zadelmakercrisis

[edit2] Ik bedoel Feike Bruinsma! Dit is overigens niet iemand die standaard zadels verkoopt, maar soms wil hij nog wel wat moois hebben liggen. Voor je huidige zadel aanpassen is hij zeker een aanrader. Bij die KWPN'er van toen is hij ook geweest en het zadel paste daarna weer perfect op de merrie.

QueenE

Re: zadelmaker dilemma (friesland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 19:47

Tweespan en Harry v/d Bosch ben ik ook geen fan van.. Ik had een hele goede maar die is er helaas mee opgehouden dus ik ben ook nog steeds op zoek. Feike Bruinsma is laatst bij ons op stal geweest en heeft bij mij een positieve indruk achtergelaten, ik denk er dan ook over om bij hem een afspraak te maken (ook voor opvullen/aanpassen van mijn huidige zadel)

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 19:49

Ik ben zeer te spreken over Vlietstede. Zit alleen hier niet in Friesland, maar in Hollandscheveld.
Je moet er wel met je paard heen.
Met Tweespan heb ik ook goede ervaringen, die komen al jaren bij mn paarden.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 21:03

Harry zijn wij ook niet zo blij mee. 1 zadel was ik wel tevreden mee. Die was scheef opgevult door iemand anders en moest een klein beetje uit. Het andere zadel wat we gebracht hadden was super scheef opgevult. Het lag mega scheef op het paard. Ook zei hij dat hij het zadel helemaal opnieuw had opgevult, dat was ook ons wens maar dat was helemaal niet gebeurt. Daar ben ik achter gekomen toen we een nieuwe zadelpasser hadden en het zadel even onder de loep had genomen. Dus nee.. Deze man vind ik geen aanrader.. Ik vond hem ook duur. We waren 250 voor beide zadels kwijt.

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 21:14

Ik heb alleen maar positieve ervaringen met Harry :')
3 paarden zadels op laten passen en aanpassen.

Idd ben je dan wel even je zadel kwijt, maar was bij mij maar een weekje en plande dat en longeerde dan alleen maar.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 08:19

Alleen maar goede ervaringen met Harrie :j Feike dan weer niet zo (opgevuld met bobbel en daarna niet meer te bereiken).

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 08:21

Arno Brandt reist het hele land af :)
www.brandt-zadels.nl
Past je zadel terplekke aan, tenzij er grote dingen moeten gebeuren.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 08:23

Ik heb zowel met Harry als met Feike goede ervaringen. Harry is alleen wel wat prijzig met zijn zadels maar wel een goede vakman.

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 12:14

Ik ben van tweespan overgestapt op Feike omdat ik ook niet meer tevreden was over tweespan.

Hier op stal zijn ook veel mensen overgestapt op Feike en alleen maar goede verhalen!

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 16:50

Ik ben erg tevreden over Harry v/d Bosch, super service, heeft mijn zadels keurig aangepast en gaf me zomaar een KN Tango en een Sprenger bit om te proberen mee.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 17:22

HAR -> EA-GZ

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 17:29

Feike is toch de opvolger van Van Triest?

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 18:04

Feike heeft in de leer gezeten bij Van Triest en is zelf verder gegaan, maar volgens Van Triest zelf was hij nog niet "uitgeleerd" bij hem. Ik had bereikbaarheidsproblemen met Feike Bruinsma na het aanpassen en opvullen van mijn beide zadels... En hij had mijn KN zadel gevuld met de Flair kussens van mijn Kieffer en dat mag helemaal niet omdat het niet goed past. Daar was Van Triest dus ook helemaal niet over te spreken toen hij dat zag en hoorde

Van Triest heeft/had goede contacten met Venema uit Wijnjewoude. Hij adviseerde Venema wel, dus misschien is Venema dan ook een goed alternatief. Ook niet goedkoop en natuurlijk net als over vele anderen ook wel eens wisselende verhalen. Maar hier wel tevreden.

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 15:37

THe trapper in Makkum