Ik heb een vraagje, weet dat er veel soortgelijke topics zijn, maar daar wordt nergens antwoord gegeven op mijn vraag, vandaar.
Bestaat er een verzekering die 100% dekking geeft op 2e lijns veterinaire hulp??? (Of eventueel ook 1e lijns, iig dat bijv een eventuele operatie / 'opname' vergoed kan worden, voor als mijn eigen da eens lang moet komen heb ik zelf wel een spaarpotje uiteraard)
Ik ben alleen maar verzekeringen tegengekomen die 75% dekken. Een kwart van een paar duizend euro kliniek kosten is nog steeds een hele boel natuurlijk...
Hebben of weten jullie een verzekering die aan mijn eisen zou kunnen voldoen?
Nee sterker nog wil je je verzekeren voor de meest voorkomende dure problemen, koliek en benen/rug, dan zit je automatisch in de zeer hoge prijsklasse. Het goedkoopste is simpelweg het geld zelf te houden en te storten op spaarrekening. Verzekeringen bestaan voor 1 doel en dat is winst maken..
Ik las laatst op het forum nog dat iemand zelfs uit de verzekering gegooid werd omdat ze teveel geclaimd had volgens de verzekering. Kun je inderdaad beter zelf een spaarpotje aanleggen. Dit is eigenlijk het probleem met alle dieren zorgverzekeringen. Uiteindelijk betaal je altijd meer dan je mag claimen en zijn de meest voorkomende problemen vaak uitgesloten. Ben je al een berg geld lichter aan verzekeringen en mag je ook de dierenarts alsnog zelf betalen.
Ik had gekeken op internet en er een paar gebeld, en denk dat je gemiddeld 400 euro per jaar kwijt bent voor 2e lijns hulp, basis verzekering en incl eigen risico. Dat vond ik best meevallen eigenlijk. Maar als je dan als nog een kwart moet betalen schiet het niet zo op natuurlijk...
Je moet goed kijken naar wat er verzekerd wordt! Vaak missen in de basisverzekeringen de koliek en orthopedische zaken en die worden dan 2e lijns ook niet gedekt. Dan zit je vast aan dure uitbreidingen
moyra
Geplaatst: 06-09-15 09:50
Ik heb financiël gezien op mijn verzekering "verdiend". Emotionel is dat het absoluut niet waard geweest Een jaar in onzekerheid zitten of je paard ingeslapen moet worden omdat de verzekering de brood nodige operatie (gebroken been) stelselmatig weigeren is een uitputtingsslag
Mijn paarden zijn dus ook niet meer verzekerd.
Een 100% dekking bestaat niet. Dan zouden de premies helemaal onbetaalbaar zijn.
Nee die is er niet. Tegenwoordig heb zelf maar een potje waar iedere maand een x bedrag in gaat voor het geval dat ( en dat is het bedrag dat ik voorheen betaalde aan premie). Een verzekering is met betrekking tot paarden in heel veel gevallen echt zonde van het geld. Omdat ze ontzettend veel niet vergoeden of moeilijk doen over de nodig zijnde ingrepen.