VAkantiewerk buitenland met paarden.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_BlingBling_

VAkantiewerk buitenland met paarden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-10 20:31

Hoi Bokkers,

Ik heb het voorheen wel eens voorbij zien komen. Oproepen voor vrijwilligers
die willen komen helpen op een paarden ranch of stal in het buitenland. En dat voor
een aantal weken in de zomervakantie.

Wie kan mij helpen die oproepen weer terug te vinden of misschien zijn er nieuwe aanbiedingen?

Dit omdat ik dat dit jaar misschien wel heel leuk zou vinden om te doen.

Wie kan mij helpen?

Storm

Re: VAkantiewerk buitenland met paarden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 21:17

Omdat je (vakantie/vrijwillegers)werk zoekt, verplaats ik het van BEU naar EA-GZ

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 21:32

Ik meld me ook! Ik wil graag in Amerika (of eventueel ander land) op een ranch gaan werken als ik klaar ben met mijn school.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 21:33

Ik ben hier ook benieuwd naar, en hou me absoluut aanbevolen voor een leuke, tijdelijke baan. :j

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 21:34

Zijn meerdere topics hierover.. Maar ik ben hier dus ook naar op zoek! Liefst zou ik naar Amerika willen

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 21:40

Ben laatst per toeval een advertentie tegen gekomen voor een ranch in Zweden. Zag er ook wel erg aanlokkelijk uit.. Eerst lag bij mij Amerika en Texas erg vast, maar nu ik al die andere geweldige bestemmingen zie, begint dat toch wel aantrekkelijk te worden.. :D

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 21:42

Marit schreef:
Ben laatst per toeval een advertentie tegen gekomen voor een ranch in Zweden. Zag er ook wel erg aanlokkelijk uit.. Eerst lag bij mij Amerika en Texas erg vast, maar nu ik al die andere geweldige bestemmingen zie, begint dat toch wel aantrekkelijk te worden.. :D

Oh, maar dat zal ik zeker ook leuk vinden. Van horen zeggen is Zweden een erg mooi land. Dus mocht er zoiets beschikbaar zijn in een ander
land, houd ik me zeker aanbevolen hoor. Alleen is zweeds iets moeilijker dan engels :P

_Bloem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 21:47

Ik volg zelf een bloemen opleiding en ga als alles door gaat in februari voor 10 weken naar Engeland. Dit gaat om stage en omdat je een goed gekeurd bedrijf moet hebben moeten we zoeken op de aequor site, daar staan allemaal goed gekeurde bedrijven op. Er staan bloemen bedrijven maar bij 111 beginnen de buitenlandse dier adressen, hier zitten ook wat stallen bij. Ik weet wel dat jullie geen stage zoeken maar zo heb je wel wat adressen waar je het eventueel bij zou kunnen proberen.
https://livelink.groenkennisnet.nl/live ... viewheader
Ik hoop dat jullie er wat aan hebben.

gaellehtc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 22:44

Wij zijn wel niet het buitenland (Zeeuws-Vlaanderen, net boven Antwerpen), maar we hebben ieder jaar wel 'zomergasten, mensen tussen de 16 en de 25, die hier komen logeren tussen de 2 en 6 weken. De diciplines hier beoefend zijn echt alles behalve vrijheidsdressuur en western. Een combinatie tussen werk/leren en vakantie....op een stal met ca 15 paarden/pony's. De periode begint meest eind april en eindigt eind september. Was tot vorig jaar een aequor gecertificeerd bedrijf, maar was te kleinschalig om manegement te geven. Nu nog werkzaam als examinator paardenhouderij HBO en MBO. Meer info per PB

Quinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 22:47

Ik heb 2 zomers geleden stage gelopen op Kreta. Echt n geweldige tijd gehad daar, Als je meer informatie wil stuur maar n pb-tje;)

starangel0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 22:23

ja, dat wil ik ook wel doen. ben na dit jaar klaar met havo, en ben van plan om een heel jaar vrij te nemen. t lijkt me geweldig om een tijd op een stal rond te lopen en kijken of het iets voor me is enzo. maakt voor mij niet uit of het buitenland of binnenland is, als het maar gezellig is...

Flaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 12:06

Mag wel weer een upje, aangezien ik ook op zoek ben naar een bijbaantje in het buitenland :D Ga halverwege volgend jaar naar Canada, dus zou natuurlijk top zijn als ik daar wat kan vinden, en ja Zweden klinkt ook wel goed!

_Lot_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 03:35

Flaaf schreef:
Mag wel weer een upje, aangezien ik ook op zoek ben naar een bijbaantje in het buitenland :D Ga halverwege volgend jaar naar Canada, dus zou natuurlijk top zijn als ik daar wat kan vinden, en ja Zweden klinkt ook wel goed!

Ik zit op het moment in Canada voor 6 maanden en werk hier op een dressuurstal. Gaat dus wel om een langere periode dan een aantal weken maar dat heb je ook zeker nodig om echt aan het werk te wennen. Geen idee of ze hier ook iets aanbieden qua 'bijbaan', ik werk hier fulltime en woon ook bij de stallen..

Aniita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 22:37

Ik ben zelf ook zoekende samen met een vriendin van mij voor max 3 maanden werken in het buitenland.
Ikzelf heb al 3 maanden in Amerika gezeten en gewerkt op een dressuurstal. Iemand nog ideen?

beautylin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 18:56

Ik zoek ook vakantiewerk en ik heb deze site gevonden:

http://www.yardandgroom.com

Het is alleen vaak wel echt voor mensen die verder willen in de paarden en dus al veel ervaring hebben!

_Lot_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 20:56

beautylin schreef:

Het is alleen vaak wel echt voor mensen die verder willen in de paarden en dus al veel ervaring hebben!

Als je zoekt op een functie als 'working student' is er vaak geen ervaring vereist. Ik ben via deze website ook aan mijn 'baan' in Canada gekomen zónder ervaring. Na je vertrek krijg je een aanbevelingsbrief mee en daarmee kom je dus inderdaad makkelijker binnen wanneer er ervaring gevraagd wordt.

starangel0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 23:14

_Lot_ schreef:
beautylin schreef:

Als je zoekt op een functie als 'working student' is er vaak geen ervaring vereist. Ik ben via deze website ook aan mijn 'baan' in Canada gekomen zónder ervaring. Na je vertrek krijg je een aanbevelingsbrief mee en daarmee kom je dus inderdaad makkelijker binnen wanneer er ervaring gevraagd wordt.

Maar is het dan ook geschikt voor gewoon mensen van een jaar of 18 die ene jaar vrij hebben en die gewoon ff weg willen?

_Lot_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 03:33

starangel0 schreef:
Maar is het dan ook geschikt voor gewoon mensen van een jaar of 18 die ene jaar vrij hebben en die gewoon ff weg willen?

Absoluut! Ik heb er net mijn 6 maanden op zitten en ga met een week weer naar huis. Heb in deze tijd met 4 meiden samengewerkt van 19 tot 25 jaar oud dus dat is erg breed. Vaak gaat het hier om tijdelijke banen als 'working student' aangezien het laag betaalde baantjes zijn. Een half jaar of een jaar is dus een perfecte periode.

In mijn geval woonde ik in een caravan naast de stallen en kreeg ik per 2 weken een vergoeding voor boodschappen. Een onderdak heb je dus, geld voor eten wordt door hun geregeld.