Uit de verzekering gegooid door Hippozorg. Update pag. 4.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

maximiliano

Uit de verzekering gegooid door Hippozorg. Update pag. 4.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-15 11:01

Hallo allemaal,

Zoals de titel al zegt, ben ik zonder enige vooraankondiging van Hippozorg uit mijn aanvullende paardenverzekering gegooid.

Zie hieronder:

Afbeelding

Ik heb hen vandaag gebeld. Volgens hun komt dit omdat ik meer gedeclareerd heb de afgelopen jaren, dan betaald. Op de vraag wat dan, kwamen zij op 1 maal €900,-, 1 maal €500,-, 1 maal €700,- en dan dit jaar de gehele €2850,-. Ik betaal al 10 jaar lang!!! Keurig mijn premie. Ik ben verzekerd tm €4000,- per jaar.

Volgens hen is het dus niet zo dat je altijd kunt declaren tot €4000,-. Zodrs je meer declareerd dan betaald, word je er harteloos uitgegooid. Resume, het is dus geen verzekering zoals onze ziektekostenverzekering van mensen waar je meer kunt declaren dan je maandelijks betaald.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen...
Laatst bijgewerkt door C_arola op 01-08-15 06:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast

Chocopasta

Re: Uit de verzekering gegooid door Hippozorg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 11:03

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 11:44

Haha mooi he? Daarom verzeker ik ook niet. Ze moeten namelijk altijd aan je kunnen verdienen.

Lisanne1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 11:50

Mocht je nou jarenlang duizenden euros declareren.. maar als je beessie nou eenmaal wat heeft komen er vaak meerdere kostenposten achter elkaar. Belachelijk!

Ben blij dat ik er toch niet voor gekozen heb om mijn paard daar te verzekeren..

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 11:51

Tso dan......ik vraag me af of je hier niet juridisch wat mee kunt.
Ik hoor wel veel nare berichten de laatste tijd over deze verzekeraar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 11:53

'ja mevrouw, u ligt nu te lang in het ziekenhuis en u wordt te duur, we zeggen de zorgverzekering op'. :+
Zou wat zijn als dat altijd maar zomaar mag.
Ik zou radar inschakelen, wat een bullshit zeg :n

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 11:56

Inderdaad Radar of welke media het maar horen wil.
Ik zou het er niet zomaar bij laten in ieder geval.
Met de berichten die er al over lopen zou je zo een groepje bij elkaar hebben die mee willen werken.

_Sabrinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 11:58

Wat belachelijk zeg! Betaal je netjes elke maand je premie, heeft je paard een keer wat, worden de kosten te hoog en wordt je er zonder pardon uitgegooid!
Ik zou hier inderdaad ook iemand voor inschakelen want dit is echt onzin...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 11:59

Staat Hippozorg helaas bekend om.. Voor mij reden geweest om daar niet te verzekeren maar ergens anders.

Ik zou eens contact opnemen met je rechtsbijstand. Al ben ik wel bang dat je er weinig mee kan omdat je bij afsluiten akkoord bent gegaan met deze voorwaarden.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-03-15 12:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 12:00

quartel schreef:
Tso dan......ik vraag me af of je hier niet juridisch wat mee kunt.
Ik hoor wel veel nare berichten de laatste tijd over deze verzekeraar.

Dat lijkt me niet :n
Het staat immers gewoon in de voorwaarden. Juridisch gezien klopt het.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 12:01

_Sabrinaa schreef:
Wat belachelijk zeg! Betaal je netjes elke maand je premie, heeft je paard een keer wat, worden de kosten te hoog en wordt je er zonder pardon uitgegooid!
Ik zou hier inderdaad ook iemand voor inschakelen want dit is echt onzin...

Nu speel ik advocaat van de duivel: nee hoor, vanuit de verzekeraar gezien is dit simpelweg risicobeheersing. Zij moeten geld blijven verdienen (premies) dus dan is het zaak om de grote risico's (paarden waarvan zij teveel hebben moeten vergoeden) te schrappen.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 12:02

Ik ben ook verzekerd bij Hippozorg, maar heb andere Algemene Voorwaarden (deze staan ook op de site). Misschien even checken?

Lisanne1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 12:22

Wat wendy al zegt, ze mogen dit doen staat allemaal in de kleine lettertjes. het is alleen geen goede reclame voor ze.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 12:31

Als ik het goed lees in de TS in het bezit van een ouder polis.
Wellicht dat het er daar toch anders in staat en je er zo nog wat mee kan?

De slechte reclame is iets wat dat bedrijf zelf kan bedenken voor ze het op deze manier aan pakken.
Geen goede zet van ze in deze tijden.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 12:42

Op websites en in blaadjes van dierenartsen staat steeds vaker te lezen dat mensen hun huisdier moeten verzekeren. Ja, de koekoek, die verzekeraars verzinnen van alles om eronder uit te komen als het om betalen gaat. En juist de kwalen die vaak voorkomen worden het slechtst vergoed...

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 12:44

Joolien schreef:
'ja mevrouw, u ligt nu te lang in het ziekenhuis en u wordt te duur, we zeggen de zorgverzekering op'. :+

Zoiets gebeurt inmiddels al met bijvoorbeeld fysiotherapie... ze zeggen de verzekering niet op, maar vergoeden minder behandelingen, terwijl mensen wèl een duurdere aanvullende verzekering hadden genomen, juist vanwege die fysiotherapie.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 12:45

wait whut? Dus je verzekert je paard, betaalt daar premie voor, en als je dan gaat declareren wordt je eruit gegooid?

Ontgaat mij nou iets?

Flabbergast

Het hele doel van jezelf verzekeren is toch, dat wanneer het nodig is je meer kan declareren dan dat je betaald :+?
Dit is het zoveelste topic over Hippozorg, geen beste reclame voor ze.

Amaris

Zoolgangster schreef:
Joolien schreef:

Zoiets gebeurt inmiddels al met bijvoorbeeld fysiotherapie... ze zeggen de verzekering niet op, maar vergoeden minder behandelingen, terwijl mensen wèl een duurdere aanvullende verzekering hadden genomen, juist vanwege die fysiotherapie.

Als in mijn aanvullende pakket staat dat ik recht heb op 9 behandelingen kunnen ze toch niet ineens na 7 behandelingen zeggen 'weet u wat, die laatste twee doen we niet meer'.

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 12:46

je moet de polisvoorwaarden even doorlezen. Daar zal ongetwijfeld staan dat dit kan in zo'n situatie...

Idd voor mij (mede) een reden om mijn paard niet te verzekeren. Die maatschappijen zijn geen filantropische instellingen, maar gewoon bedrijven waar winst gemaakt moet worden.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 12:47

ik heb inderdaad die naam van die verzekering al meerdere keren gehoord met "wij zijn eruit gegooid". Ik verzeker geen enkel dier, je hoort zoveel slechts erover... Ik zou gewoon met meerdere mensen die dit hebben eens op hart van nederland gooien :) Lijkt me wel een stunt, benieuwd hoe ze dan reageren !

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 12:47

Amaris schreef:
Als in mijn aanvullende pakket staat dat ik recht heb op 9 behandelingen kunnen ze toch niet ineens na 7 behandelingen zeggen 'weet u wat, die laatste twee doen we niet meer'.

Nee, maar het volgende kalenderjaar doen ze dat dus wel, gewoon nieuwe voorwaarden verzinnen en in laten gaan...

Overkwam mijn schoonvader.
Laatst bijgewerkt door Zoolgangster op 20-03-15 12:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 12:50

Verzekeringen zijn om te verdienen, niet om uit te betalen. Het is godgeklaagd dat je je gek betaald aan premie en ze je er dan zo uit donderen. Maar ik vrees dat er weinig aan te doen is als dit in de voorwaarden staat.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 12:51

EsmeeBlom schreef:
Het hele doel van jezelf verzekeren is toch, dat wanneer het nodig is je meer kan declareren dan dat je betaald :+?

Nee dus. Maar zo lang mensen dit blijven denken, gaan óf de premies omhoog, óf worden alle grote risico's er uit gegooid.
Zoals gezegd: een verzekering is geen filantropische instelling :+ Die moeten gewoon winst maken.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 12:55

Uiteraard moeten ze winst draaien om te kunnen blijven bestaan.
Maar als een cliënt al 10 jaar betaald denk ik dat die winst best aanwezig is.
En dan gaat het hele verhaal over in "onbeschoft behandelen".