Jullie ervaring met Manege Smit

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maartjexx

Jullie ervaring met Manege Smit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-18 13:17

Haii allemaal, een vriendin en ik willen aankomende zondag een strandrit gaan maken bij manege Smit. Ik zou graag willen weten wat jullie ervaringen zijn.
Ik heb al verschillende berichten gevonden op Bokt maar dat is allemaal van lange tijd geleden :(:)
Ik ben dus benieuwd of er mensen zijn met ervaringen die ze misschien willen delen :)
Bedankt alvast! _/-\o_

WillemijnW

Re: Jullie ervaring met Manege Smit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 13:21

ik rijd er regelmatig langs met mijn paard, en ik vind de paarden er altijd goed uitzien.
De eigenaar (Aad) is een echte paardenman en zorgt goed voor ze, heb er in het verleden
zelf ook gereden. Zijn brave, netjes opgevoede paarden.

Veel plezier met je strandrit :)

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 13:22

Leuk, jaren gereden vroeger!
Ze gaan per 1-sept sluiten dus je bent nog op tijd!

Maartjexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-18 13:40

Dankjewel allebei! Heb er echt super veel zin :) Wat is de reden dat de stal gaat sluiten?

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 13:47

Maartjexx schreef:
Dankjewel allebei! Heb er echt super veel zin :) Wat is de reden dat de stal gaat sluiten?

Is verkocht :-). Eigenaar gaat lekker van zijn pensioen genieten volgens mij. Niks ernstigs dus :-).

Maartjexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-18 14:03

astridastrid schreef:
Maartjexx schreef:

Is verkocht :-). Eigenaar gaat lekker van zijn pensioen genieten volgens mij. Niks ernstigs dus :-).

Ahh oke! Kijk erg naar de buitenrit uit :)

EmmaK95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 14:11

Hoi!

Ik ben hier afgelopen vrijdag geweest, ik vond het echt heel positief. Leuke paarden, aardige en oplettende mensen en er wordt super rekening gehouden met de groep. Zeker ruimte om een heerlijk galopje over het strand te maken, maar niet als doorgedraaide gekken zonder rem.
Veel plezier!

Maartjexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-18 14:46

EmmaK95 schreef:
Hoi!

Ik ben hier afgelopen vrijdag geweest, ik vond het echt heel positief. Leuke paarden, aardige en oplettende mensen en er wordt super rekening gehouden met de groep. Zeker ruimte om een heerlijk galopje over het strand te maken, maar niet als doorgedraaide gekken zonder rem.
Veel plezier!

HI, klinkt echt super leuk! Op welk paard reed jij als ik vragen mag? :j

xKim97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 14:54

Ik ben een paar jaar geleden geweest met vrienden, was toen best leuk! Het was wel met een lekkere galop over het strand, maar wel gecontroleerd. Ik kan me alleen wel herinneren dat het paard waar ik op reed vgm niet in een box stond maar in eens soort stand. Daar ben ik niet 100% zeker van en het is al een tijd terug dus misschien al veranderd. Maar algemeen was het wel gewoon goed.

Maartjexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-18 15:11

xKimss schreef:
Ik ben een paar jaar geleden geweest met vrienden, was toen best leuk! Het was wel met een lekkere galop over het strand, maar wel gecontroleerd. Ik kan me alleen wel herinneren dat het paard waar ik op reed vgm niet in een box stond maar in eens soort stand. Daar ben ik niet 100% zeker van en het is al een tijd terug dus misschien al veranderd. Maar algemeen was het wel gewoon goed.

Ja zulk soort dingen las ik ook op oudere recencties hier op bok. We will see :)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 15:32

De stands zijn er niet meer. Alle paarden hebben nu boxen, want van de stands zijn boxen gemaakt.
Je bent inderdaad op tijd, want helaas en zoals al gezegd, gaat de manege sluiten |( !
Er wordt zowel in bos, duin als op het strand gestapt, gedraafd en gegaloppeerd. Op het strand ip twee aan twee naast elkaar, tenzij het strand te slecht is. In dat laatste geval wordt er ook gekeken of galop wel haalbaar is.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 15:34

Ik rij daar regelmatig (ongeveer eens per maand gemiddeld) Hele symphatieke mensen die paardenwelzijn belangrijk vinden en mij ook goed begeleiden tijdens het rijden met mijn houding. Op het strand wordt er in alle gangen gereden en inderdaad geen rengalop. Het is jammer dat ze ophouden

Maartjexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-18 16:02

Danseresje schreef:
De stands zijn er niet meer. Alle paarden hebben nu boxen, want van de stands zijn boxen gemaakt.
Je bent inderdaad op tijd, want helaas en zoals al gezegd, gaat de manege sluiten |( !
Er wordt zowel in bos, duin als op het strand gestapt, gedraafd en gegaloppeerd. Op het strand ip twee aan twee naast elkaar, tenzij het strand te slecht is. In dat laatste geval wordt er ook gekeken of galop wel haalbaar is.

Klinkt super leuk! sinds wanneer is die regel van met ze alle naast elkaar galoperen? heb nmlk filmpjes gezien op youtube gekeken, ook van vorig jaar :D daar reden ze volgensmij wel nog 2 aan 2.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 16:16

Je rijd naast elkaar op het strand dus 2 aan 2.

Maartjexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-18 16:24

Napie schreef:

ahh oke! begreep je verkeerd, sorryy! :D

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 16:49

Fijne stal, ging hier vroeger altijd met m'n stalgenootjes rijden met de ontbijtritten. Heel fijn dat ze en goed kijken naar jouwe ervaring, en dat ze alles rustig opbouwen qua tempo. Dus eerst stap, draf en galop in de duinen, dan op het strand ook en het tempo rustig gecontroleerd omhoog. Ik ben zelf niet zo'n snelheidsmonster, dus voor mij was dit altijd erg fijn.

Jammer dat ze gaan sluiten, maakt de manege wel een doorstart, of stoppen ze er helemaal mee?

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 17:01

Maartjexx schreef:
Napie schreef:

ahh oke! begreep je verkeerd, sorryy! :D

Ik dacht al, heb ik het zo krom omschreven :') ?????

TinGu schreef:
Jammer dat ze gaan sluiten, maakt de manege wel een doorstart, of stoppen ze er helemaal mee?

de manege is verkocht. De Stichting die op deze locatie verder gaat, gaat zich richten op ruiters met een beperking staat in het bericht op Facebook.
Alle klanten zullen dus een ander onderkomen moeten zoeken |(

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 17:03

Napie schreef:
Ik rij daar regelmatig (ongeveer eens per maand gemiddeld) Hele symphatieke mensen die paardenwelzijn belangrijk vinden en mij ook goed begeleiden tijdens het rijden met mijn houding. Op het strand wordt er in alle gangen gereden en inderdaad geen rengalop. Het is jammer dat ze ophouden

napie, heb jij toevallig pas geleden een dagtocht gereden?

Maartjexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-18 17:04

TinGu schreef:
Fijne stal, ging hier vroeger altijd met m'n stalgenootjes rijden met de ontbijtritten. Heel fijn dat ze en goed kijken naar jouwe ervaring, en dat ze alles rustig opbouwen qua tempo. Dus eerst stap, draf en galop in de duinen, dan op het strand ook en het tempo rustig gecontroleerd omhoog. Ik ben zelf niet zo'n snelheidsmonster, dus voor mij was dit altijd erg fijn.

klinkt echt super! precies waar we naar opzoek zijn :D Geen idee wat er gebeurt na de sluiting..

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 17:27

Danseresje schreef:
TinGu schreef:

de manege is verkocht. De Stichting die op deze locatie verder gaat, gaat zich richten op ruiters met een beperking staat in het bericht op Facebook.

Oh dat is jammer voor iedereen die daar geregeld komt! Bij mij is het al weer even geleden, maar altijd jammer als een goede stal stopt

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 17:29

TinGu schreef:
Danseresje schreef:
[quote="TinGu"
[/quote

Oh dat is jammer voor iedereen die daar geregeld komt! Bij mij is het al weer even geleden, maar altijd jammer als een goede stal stopt

Ja, veel van de vaste klanten zijn er echt verdrietig om. Ikzelf ook.... Weet ook nog niet wat ik ga doen. Voorlopig eerst lekker met verzorgpony verder rijden...

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 17:38

Ik heb super super super goeie ervaringen met manege smit. Ik vind het heel erg jammer om te lezen dat ze dicht gaan :(

Maartjexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-18 18:11

fijn dat iedereen zulke goeie ervaringen heeft :)

Noahh_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 18:39

Ik ben vorige jaar geweest. Ik dacht rond september. lk vond alles best goed geregeld. Zoals al gezegd vond ik het vriendelijke mensen. De meeste paarden stonden er goed bij. Vond wel dat sommige wat drukplekken hadden van (mogelijk) niet goed passende zadels....? En enkele vond ik iets mager. Wij waren wat vroeg, dus had even rondgesnuffeld op het terrein.

In dat jaar ook bij manege bakker geweest. Een vriendin had dit geregeld. We hadden daar een prive rit. Zij met een paard van daar en ik op mijn eigen paard. Ook daar waren de mensen vriendelijk. Maar was het paardenwelzijn naar mijn mening een stuk minder. Ik vond sommige paarden er best slecht en niet happy uitzien.

Wat ik erg goed vond van manege Smit, is dat er bij ons een forse vrouw in de groep zat. Eigenlijk was ze vrij dik en groot, met angst voor grotere paarden. Zij wilde heel graag op een pony. Gelukkig zei iemand van het personeel heel netjes dat zij met haar grootte niet op een pony kon.

EmmaK95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 18:47

Maartjexx schreef:
EmmaK95 schreef:
Hoi!

Veel plezier!

HI, klinkt echt super leuk! Op welk paard reed jij als ik vragen mag? :j

Op Ronny. Actief, braaf, prima gangen en heel vriendelijk. Een paardje dat iedereen leuk vindt denk ik