(Pension) stal gezocht omg. Papendr./Alblasserd. - Gorinchem

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Patty1984

(Pension) stal gezocht omg. Papendr./Alblasserd. - Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-10 12:31

Hoi Allemaal,

Ik ben opzoek naar een (pensionstal) omgeving Papendrecht/Alblasserdam/Oud Alblas/Lekkerkerk/Sliedrecht/Giesenburg tot aan maximaal Gorinchem.

In ieder geval een buitenbaan van 20x40 (met verlichting, en een verzorgde stal.
Wasplaats, weidegang, paddock/ longeerbak.
(binnenbak mag maar is niet noodzakelijk, kost vaak veel per maand)

Heeft iemand tips voor mij?

Hoor graag van jullie alvast een prettige jaarwisseling allemaal!!!!

delerium

Re: (Pension) stal gezocht omg. Papendr./Alblasserd. - Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 14:03

VSW -> EA-GZ-diensten

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 14:14

Uhm der zijn er wel een aantal indd. Die met binnenbak betaal je indd. aardig wat voor.
in Alblasserdam zou je het eens bij particulieren kunnen proberen langs de ' tiendweg' richting kinderdijk/nieuw-lekkerland zijn er zat. Maneges zou je kunnen proberen maar die kosten ook vaak meer.

Verder weet ik in Sliedrecht/Dordrecht ook nog wel wat. Maar geloof me het is vrij lastig om te vinden.

Edit; verder zijn bij een aantal pensionstallen ook de hoogte van je paard/pony afhankelijk van de prijs.
En of je het all-in wil of gewoon zelf mesten etc. Dus ik weet verder niet hoe je hier over denkt en of je iets groots wil of liever kleinschalig?

Patty1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-10 14:24

Heeey

Bedankt voor je reactie!!
Ik denk dat kleinschalig beter is.
Ik kom toch voor mijn paard :-) en is vaak goedkoper.
Het zou dan om een paard gaan.
Heb je tips van stallen langs de Tiendweg?

Groetjes

essie190 schreef:
Uhm der zijn er wel een aantal indd. Die met binnenbak betaal je indd. aardig wat voor.
in Alblasserdam zou je het eens bij particulieren kunnen proberen langs de ' tiendweg' richting kinderdijk/nieuw-lekkerland zijn er zat. Maneges zou je kunnen proberen maar die kosten ook vaak meer.

Verder weet ik in Sliedrecht/Dordrecht ook nog wel wat. Maar geloof me het is vrij lastig om te vinden.

Edit; verder zijn bij een aantal pensionstallen ook de hoogte van je paard/pony afhankelijk van de prijs.
En of je het all-in wil of gewoon zelf mesten etc. Dus ik weet verder niet hoe je hier over denkt en of je iets groots wil of liever kleinschalig?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 23:19

Damsteegh, Tuijtel, Heijkoop, de Beyeart en manege Alblasserdam deze zitten in ieder geval in Alblasserdam/Oud-Alblas. In Sliedrecht heb je Piet Smit, Peter Alblas, Kees Langerak en nog eentje aan de parallelweg.

Geloof ik wel allemaal zelf uitmesten en zou het niet weten of ze plek hebben. Heijkoop heeft een wachtlijst en de rest zou ik niet weten of ze plek hebben. Geloof dat de meeste allemaal vol zitten. Mogelijk dat Kees Langerak plek heeft, maar daar zou ik persoonlijk niet meer willen staan.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 23:30

Marcella schreef:
Damsteegh, Tuijtel, Heijkoop, de Beyeart en manege Alblasserdam deze zitten in ieder geval in Alblasserdam/Oud-Alblas. In Sliedrecht heb je Piet Smit, Peter Alblas, Kees Langerak en nog eentje aan de parallelweg.

Geloof ik wel allemaal zelf uitmesten en zou het niet weten of ze plek hebben. Heijkoop heeft een wachtlijst en de rest zou ik niet weten of ze plek hebben. Geloof dat de meeste allemaal vol zitten. Mogelijk dat Kees Langerak plek heeft, maar daar zou ik persoonlijk niet meer willen staan.

Damsteegh, Heijkoop, Beyeart, zitten vol... (wachtlijsten in iedergeval bij D en B, H dus ook.. )

Sliedrecht Kees Langerak, en Piet Smit zouden plek kunnen hebben, grote stallen.
binnenbak en buitenbak.
Zit er nog 1 inderdaad, stuk verder op de parallel weg, is kleintje, met buitenbak.
Zou je langs moeten gaan.
Tip... doe dat hier in de omgeving niet op zondag, zeker niet bij kleinere stallen.

Weet er nog 1 in Alblasserdam, maar!! daar geen bak voor zover ik weet, wel paddock,
je zou dan ca 10 minuten te voet, naar rijvereniging moeten. (met binnen en buitenbak)
Denk wel dat deze 1 van de goedkopere is.
(bij intresse, zou ik ex-stalgenootje moeten bevragen, die daar nu staat. )
Meen dat die nog plaats heeft. (staat voor zover ik weet 1 haflinger en 2 shetten?).

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 21:12

Pensionstal den Hartog in Hoornaar.
Site is volgens mij www.pensionstaldenhartog.nl
Maar kunnen wat streepjes tussen staan :+
Leuke stal, fijne mensen :j

Mrtien_Belle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 23:24

Sjolvir schreef:
Marcella schreef:

Damsteegh, Heijkoop, Beyeart, zitten vol... (wachtlijsten in iedergeval bij D en B, H dus ook.. )

Sliedrecht Kees Langerak, en Piet Smit zouden plek kunnen hebben, grote stallen.
binnenbak en buitenbak.
Zit er nog 1 inderdaad, stuk verder op de parallel weg, is kleintje, met buitenbak.
Zou je langs moeten gaan.
Tip... doe dat hier in de omgeving niet op zondag, zeker niet bij kleinere stallen.

Weet er nog 1 in Alblasserdam, maar!! daar geen bak voor zover ik weet, wel paddock,
je zou dan ca 10 minuten te voet, naar rijvereniging moeten. (met binnen en buitenbak)
Denk wel dat deze 1 van de goedkopere is.
(bij intresse, zou ik ex-stalgenootje moeten bevragen, die daar nu staat. )
Meen dat die nog plaats heeft. (staat voor zover ik weet 1 haflinger en 2 shetten?).

ex stalgenootje is hier.... neem aan dat je mij bedoelde do, :D
er is bij mij inderdaad nog 1 stal vrij. Alleen deze zou misschien al verhuurd zijn, bij interesse wil ik het wel even na vragen?

Patty1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 00:37

Heey wat top van jullie al die info!!!
Ja ik heb nog geen nieuw paard maar als jullie het zouden willen navragen heel graag.
Wat betaal je daar ongeveer?

Hebben jullie ook nog tips voor leuke adresjes waar je paarden kan kopen tegen een redelijke prijs?
Een fries of warmbloed groter formaat waar je lekkr op weg kan rijden en het liefst ook zadelmak is.

Fijne avond!!

ex stalgenootje is hier.... neem aan dat je mij bedoelde do, :D
er is bij mij inderdaad nog 1 stal vrij. Alleen deze zou misschien al verhuurd zijn, bij interesse wil ik het wel even na vragen?[/quote]

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 13:24

Hee,

Geen probleem ik weet toevallig in alblasserdam langs de tiendweg richting nieuw-lekkerland die vanaf de dijk (eerste afrit van alblasserdam - vanaf kinderdijk - Rijnstraat) tot aan de bas van der heijden loopt in alblasserdam, Daar staan veel paarden van particulieren dus daar zou je eens langs kunnen gaan daar zijn ook veel van die moestuintjes etc. En en langs de oude torenbrug over het fietspad er achter richting nieuw-lekkerland staan ook aardig wat paarden wat je eens kan proberen. Een aantal hebben een buitenbak.

Verder in Sliedrecht zijn Kees Langerak en Piet Smits wel groot (Ik moet zeggen dat ik met beide niet echt goede ervaringen heb.)
Die andere op de parallel weg is Black Horses volgens mij. Deze mensen kan ik alleen maar bestempelen als aardig. Die hebben mij ook geholpen met mijn zoektocht. Verder weet ik niet of hier plek is etc.

Dan heb je Peter Alblas natuurlijk nog, Ik vind persoonlijk hoe hun met de paarden om gaan geweldig. Heb hier toevallig 10 weken stage gelopen. Wel moet ik zeggen dat ze over een jaar gaan verhuizen naar een betere accomodatie, Dan krijgen alle stallen een eigen uitloop etc. Helaas is hij wel duur maar dit staat allemaal op de site en ik moet zeggen voor de prijs krijg je er zeker heel veel voor terug. http://www.Stalalblas.nl

En anders kan je tussen hardinxveld- Giessendam en Gorinchem in nog kijken. Hier heb je langs de rijksweg (vanaf het fietspad erg makkelijk te bereiken en voor zover ik weet met de auto ook) nog heel wat weides en kleine particulieren stallen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Edit; Indd goede tip is hier al gegeven ga indd hier in de omgeving niet op zondag langs.
Verder probeer ik nog even met je mee te denken.

Patty1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 14:11

Super bedankt.

Ik ga eens een keer een zaterdag een rondje rijden :-)
En ook bedankt voor de goede tipp niet op zondag :-) anders heb ik gelijk al min punten haha
Fijn weekend verder!!

Groetjes,
Patty

essie190 schreef:
Hee,

Geen probleem ik weet toevallig in alblasserdam langs de tiendweg richting nieuw-lekkerland die vanaf de dijk (eerste afrit van alblasserdam - vanaf kinderdijk - Rijnstraat) tot aan de bas van der heijden loopt in alblasserdam, Daar staan veel paarden van particulieren dus daar zou je eens langs kunnen gaan daar zijn ook veel van die moestuintjes etc. En en langs de oude torenbrug over het fietspad er achter richting nieuw-lekkerland staan ook aardig wat paarden wat je eens kan proberen. Een aantal hebben een buitenbak.

Verder in Sliedrecht zijn Kees Langerak en Piet Smits wel groot (Ik moet zeggen dat ik met beide niet echt goede ervaringen heb.)
Die andere op de parallel weg is Black Horses volgens mij. Deze mensen kan ik alleen maar bestempelen als aardig. Die hebben mij ook geholpen met mijn zoektocht. Verder weet ik niet of hier plek is etc.

Dan heb je Peter Alblas natuurlijk nog, Ik vind persoonlijk hoe hun met de paarden om gaan geweldig. Heb hier toevallig 10 weken stage gelopen. Wel moet ik zeggen dat ze over een jaar gaan verhuizen naar een betere accomodatie, Dan krijgen alle stallen een eigen uitloop etc. Helaas is hij wel duur maar dit staat allemaal op de site en ik moet zeggen voor de prijs krijg je er zeker heel veel voor terug. http://www.Stalalblas.nl

En anders kan je tussen hardinxveld- Giessendam en Gorinchem in nog kijken. Hier heb je langs de rijksweg (vanaf het fietspad erg makkelijk te bereiken en voor zover ik weet met de auto ook) nog heel wat weides en kleine particulieren stallen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Edit; Indd goede tip is hier al gegeven ga indd hier in de omgeving niet op zondag langs.
Verder probeer ik nog even met je mee te denken.

Mrtien_Belle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 15:46

bij mij betaal ik 150 euro per maand.. voor een pony.. paard is geloof ik 170
incl. uitmesten, voeren en binnen en buiten zetten. (paarden staan overdag in de paddock)
In de zomer staan we op het weiland bij damsteegd.

moet ik het voor je na vragen?

Patty1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 17:49

Mrtien_Belle schreef:
bij mij betaal ik 150 euro per maand.. voor een pony.. paard is geloof ik 170
incl. uitmesten, voeren en binnen en buiten zetten. (paarden staan overdag in de paddock)
In de zomer staan we op het weiland bij damsteegd.

moet ik het voor je na vragen?

Hoi!!

Waar sta jij op stal?
Hebben ze bij jullie een buitenbak en zijn er nog stallen vrij?

Groetjes,
Patty

Mrtien_Belle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 17:58

vlakbij manege alblasserdam.
ik rij op de rijvereniging de beyaert, zoals sjolvir schreef ik haar laatste alinea

Patty1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 18:04

Mrtien_Belle schreef:
vlakbij manege alblasserdam.
ik rij op de rijvereniging de beyaert, zoals sjolvir schreef ik haar laatste alinea

o ja zat te slapen sorry.
En waar is die stal precies, zijn er bij jullie nog stallen vrij?
Hebben jullie wiedegang?
Kan je gewoon onder de man naar de Beyaert hoelang duurt dat ongeveer?

groetjes,
Paty

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 18:23

Ja, onder de man naar de Beyeart, wel vereisd, verkeersmak paard!!!!
En dan bedoel ik goed verkeersmak.

10 minuten gok ik zo (ik kom van de andere kant) onder de man of aan de hand.

Straat naam weet ik niet.. weet mrtien_belle wel, PB sturen?

Mrtien_Belle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 18:31

in de polderstraat is het. staat 1 stal vrij nu, maar weet niet wat ze daar mee wil, dat zou ik na kunnen vragen voor je.
ik een klein kwartiertje stappend naar de beyaert.
Weidegang is er niet bij, dan staan we bij damsteegd op de wei.

Patty1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 18:39

Mrtien_Belle schreef:
in de polderstraat is het. staat 1 stal vrij nu, maar weet niet wat ze daar mee wil, dat zou ik na kunnen vragen voor je.
ik een klein kwartiertje stappend naar de beyaert.
Weidegang is er niet bij, dan staan we bij damsteegd op de wei.

Ja is goed als je zou willen doen.
Heb alleen nog geen paard.... :-(

00000000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 19:35

miloula

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 11:58

Ik ben op zoek naar stalling in dordrecht, weet een van jullie
daar misschien wat?

Patty1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 14:43

Vraagje heeft iemand het telefoon nummer van stal Heijkoop? of een stal in Wijngaarden?em stal Damsteeg zou iemand dat kunnen mailen beetje vreemd misschien om hier te plaaten
Thanks!!!!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 15:06

zie je pb. over 1 stal

00000000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 21:50

heijkoop en damsteeg staan vol, sta bij heijkoop op de wachtlijst

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 22:13

Weet toevallig dat er een stal vrij kom bij Heykoop is alleen wel onder de kapschuur. ;)

Mrtien_Belle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 00:39

De stal bij mij is nog vrij :)