GZ 24/7 365 DG weidegang en/of paddock omg Dordrecht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tweetypaard

GZ 24/7 365 DG weidegang en/of paddock omg Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-10 01:07

Hallo, voor mijn 19 jarige ruin zoek ik een plek waar hij het hele jaar door lekker buiten kan lopen. liefst met schuilstal.Omgeving Dordrecht aangezien ik binnenkort naar Dordt ga verhuizen. Alle tips zijn welkom!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 17:22

Tip:
Niet verhuizen

Er is praktisch niks met paddock (sowieso buitenstaan en al helemaal niet 24/7 weidegang)
Ik zou Dordt inrijden en het overal vragen waar je paarden ziet staan, ga alle dijken achteraf af, daar heb je de meeste kans.
Kijk in d epolders tussen Stadspolder en Sterrenburg.

Tweetypaard

Re: GZ 24/7 365 DG weidegang en/of paddock omg Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-10 18:42

Dankjewel. Daar zat ik zelf ook over na te denken om te doen. Even wachten tot dat de sneeuw weer wat weggetrokken is :-)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 19:34

Enigste wat ik hier kan bedenken met soort van buiten..
Is stal Heijkoop, in Oud-Alblas, stallen met uitloopje naar buiten ter grote van een stal..

En misschien Tuytel aan het Kortland? (dat is ook Oud-Alblas of Alblasserdam daar wil ik me even niet
aan wagen.) Die hebben kleine afgezette padockjes voor de paarden in de zomer,
eingelijk geen idee of ze er nu ook in staan..

En dan bedenk ik ineens stal waar stalgenootje heen is gegaan, daar schijnen ze?
Elke dag door eigenaar in paddock te worden gezet, geen idee voor hoelang en of dat met allemaal
(volgnes mij 1 haflinger en 2 shetten?) tegelijk is, of apart....
Mocht je meer willen weten pb maar zal ik eens voor je navragen dan.

Verder hier weinig kans.
(wrijft zich nu in haar handjes voor de stal met uitloop en vriendje die ze zelf heeft voor d'r fjord.)

O, wacht! ergens in het merweland, of aan de andere kant een stal met ijslanders en uitloop!
Misschien dat iemand je daar het adres of zo van kan geven, let wel, je moet dan met de pont naar
Werkendam geloof ik.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 22:20

Heijkoop dit zijn inderdaad stallen met een uitloopje, maar met vorst moeten dus alle deuren dicht. Anders bevriezen namelijk de automatische waterbakken. Dus met vorst heb je helaas weinig aan de uitloopje. En nadeel is de hele lange wachtlijst en zeer weinig verloop.

Voor foto's moet je in mijn profiel kijken. ;)

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 22:24

Bergen op Zoom zou een betere plaats zijn.

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 09:06

Wij hebben nog plek in Sprundel weet niet hoever je wil rijden maximaal? Is wel een half uur rijden maar een geheel natuurlijke stalling. Mijn vriendin en voorzitter van onze stichting komt ook uit Dordt... Ik zal de link even voor je opzoeken...

Edit: gevonden!
[EA-CO] Natuurlijke stalling Sprundel NB

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 10:06

IndianLady schreef:
Tip:
Niet verhuizen

Er is praktisch niks met paddock (sowieso buitenstaan en al helemaal niet 24/7 weidegang)
Ik zou Dordt inrijden en het overal vragen waar je paarden ziet staan, ga alle dijken achteraf af, daar heb je de meeste kans.

Niet liegen Ilona die van mij staan ook 24/7 buiten ;)

Maar ik denk dat het wel moeilijk gaat worden Tweetypaard.. Ik zou inderdaad overal aanbellen, lekker brutaal wezen. Ik weet niet waarom je naar Dordt verhuist maar voor je paard hoef je het niet te doen hoor, dan kun je beter richting Brabant verhuizen ofzo.. Succes!

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 10:10

In Beesd is er wel iets met 24/7/365 buiten, ook nu :D
Maar dat ismisschien te ver weg?
Ze worden volledig verzorgt dus heb je er geen omkijken na als je ziek of op vakantie bent.
De groep bestaat nu uit 5 maar kan oplopen tot 10 paarden.
De uitrij mogelijkheid is daar trouwens ook om te zoenen.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 17:20

IndianLady schreef:
Tip:
Niet verhuizen

Wil geen ontmoedigingsbeleid volgen, maar iloon heeft wel een beetje gelijk
In Dord zijn overal wachtlijsten, en..je paard staat bijna overal zeker de helft van het jaar non stop op stal
Niet iets wat ik voor mijn paard wil, daarom staat mijn paardje nu super buiten Dordrecht bij hele lieve mensen aan huis
Daar kan hij de hele dag naar buiten en kan ook zo zijn stal inlopen als hij wil

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 20:19

Jee ik hoor hiervan op zeg! Ik moet er wel bij vertellen dat ik al zeker 12 jaar niet meer in Dordt woon.
Maar er waren voorheen genoeg plaatsen....

Amstelwijck (achter het oude nonnenklooster en achter het oude Refaja ziekenhuis, richting de pont van Werkendam, Zuidendijk, Oude dijk, Stevensweg, Zeedijk (was ook een pensionstalling) op dat hoekje bij de Schenkeldijk had je ook een pensionstalling, Noordendijk......
Is dat er allemaal niet meer?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 20:24

kiki1976 schreef:
Jee ik hoor hiervan op zeg! Ik moet er wel bij vertellen dat ik al zeker 12 jaar niet meer in Dordt woon.
Maar er waren voorheen genoeg plaatsen....

Amstelwijck (achter het oude nonnenklooster en achter het oude Refaja ziekenhuis, richting de pont van Werkendam, Zuidendijk, Oude dijk, Stevensweg, Zeedijk (was ook een pensionstalling) op dat hoekje bij de Schenkeldijk had je ook een pensionstalling, Noordendijk......
Is dat er allemaal niet meer?

Refaja: nope en nope
Pont: ja, maar geen weidegang/paddock
Zuidendijk: ja, maar wachtlijst en wederom geen paddock/weidegang
Oudendijk: nope
Stevensweg: vol (CV) en is weg naar polders
Schenkeldijk: Cees Valk, vol en geen paddock/weidegang

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 21:44

Jee dan is echt alles daar onwijs veranderd zeg!!!!
Voorheen had die op de Zuidendijk (was toen van Brand dacht ik) wel weidegang......
En alle landjes achter het Rafaja weg dan?
En dan aan de andere kant van de rijksweg (amstelwijck) daar hadden de meeste wel een weide erbij, volgens mij is dat er nog wel hoor.....Maar misschien wel allemaal vol.
En je had nog iemand zitten op ik dacht de Zanddijk (ene Monique) maar weet niet og zij het ook nog steeds doet.....

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 21:50

Wat jij bedoelt is allemaal opgedoekt, was illegaal en de gemeente was het zat. Het is compleet verlaten op 2 a 3 dieren na die wel mogen blijven.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 22:59

Hahha toendertijd was achter rafaja en amstewijck niet illegaal hoor. Iedereen huurde het toendertijd.
haha later misschien niet meer maar toen kwam ik er al niet meer!

En die pensionstalling aan de weg richting die camping bij moerdijk (heette volgens mij toen iets van de Eenhoorn) is die er nog wel?

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 09:22

kiki1976 schreef:
Hahha toendertijd was achter rafaja en amstewijck niet illegaal hoor. Iedereen huurde het toendertijd.
haha later misschien niet meer maar toen kwam ik er al niet meer!

En die pensionstalling aan de weg richting die camping bij moerdijk (heette volgens mij toen iets van de Eenhoorn) is die er nog wel?

De zaken die jij noemt zijn allen opgedoekt hoor
Of zoals brand veranderd in een uberchique stalling voor de 'upperclass' van Dordrecht e.o :D ( a 400 euro per maand)

vwmissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 10:13

Ik weet nog een stukje land op de wieldrechtse zeedijk, kost 700 euro per jaar .. dan heb je 3 stallen en een (uitloop) paddock, als hij verkeersmak is heb je uitrijmogelijkheden genoeg en bij de manege verderop kan je de bak huren.
graag via pb

CrossHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 10:16

Als je Nieuw-lekkerland in komt rijden vanuit Oud-alblas, heb je de laatste boerderij rechts en de laatste links ook paardenstallen is aan de Schonenburgweg of terwijl de ruilverkaveling in Nieuw-lekkerlandse taal...
de linkse boerderij komen ze volgens mij heel de dag buiten met z'n alle in de bak maar die nieuwe boerderij rechts weet ik niet.... Sorry weet geen nummers.. :o

Tweetypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-10 12:31

denise04 schreef:
Wij hebben nog plek in Sprundel weet niet hoever je wil rijden maximaal? Is wel een half uur rijden maar een geheel natuurlijke stalling. Mijn vriendin en voorzitter van onze stichting komt ook uit Dordt... Ik zal de link even voor je opzoeken...

Edit: gevonden!
[EA-CO] Natuurlijke stalling Sprundel NB

Dankjewel! Kan je mij een PB sturen van waar het precies is? Het liefst heb ik hem wat dichterbij want hij wordt ouder en krijgt gebreken :-) Ik zou het liefst 2x per dag gaan, maar als ik een half uur moet rijden wordt dat teveel. Maar het allerbelangrijkste is dat hij 24/7 buiten kan staan het hele jaar door, dus als ik dat niet dicht bij huis kan vinden is het niet anders. En hoe natuurlijker hoe beter :-)

Tweetypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-10 12:32

CrossHorse schreef:
Als je Nieuw-lekkerland in komt rijden vanuit Oud-alblas, heb je de laatste boerderij rechts en de laatste links ook paardenstallen is aan de Schonenburgweg of terwijl de ruilverkaveling in Nieuw-lekkerlandse taal...
de linkse boerderij komen ze volgens mij heel de dag buiten met z'n alle in de bak maar die nieuwe boerderij rechts weet ik niet.... Sorry weet geen nummers.. :o

Hele dag buiten is niet genoeg, ik zoek echt iets voor dag en nacht buiten :-)

Tweetypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-10 12:33

vwmissy schreef:
Ik weet nog een stukje land op de wieldrechtse zeedijk, kost 700 euro per jaar .. dan heb je 3 stallen en een (uitloop) paddock, als hij verkeersmak is heb je uitrijmogelijkheden genoeg en bij de manege verderop kan je de bak huren.
graag via pb

Je hebt PB. Hij is hartstikke verkeersmak :-)

Tweetypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-10 12:39

mirka1994 schreef:
IndianLady schreef:
Tip:
Niet verhuizen

Niet liegen Ilona die van mij staan ook 24/7 buiten ;)

Maar ik denk dat het wel moeilijk gaat worden Tweetypaard.. Ik zou inderdaad overal aanbellen, lekker brutaal wezen. Ik weet niet waarom je naar Dordt verhuist maar voor je paard hoef je het niet te doen hoor, dan kun je beter richting Brabant verhuizen ofzo.. Succes!

Reden: de liefde :D Dus ja, m'n andere grote liefde moet ook mee verhuizen. Hij staat nu ook een half uur van huis in een natuurlijke stalling, maar omdat hij wat ouder wordt en elke keer wat heeft vindt ik een half uur best lang. Liefst zou ik 2x per dag even bij hem gaan kijken als hij wat heeft. Het is vervelend om dat aan andere mensen over te laten, ookal helpen we elkaar heel erg met de paarden. Maar het liefst ben ik van niemand afhankelijk. Dus ik hoop hard wat in de buurt van Dordt te vinden, maar als hij niet 24/7 los kan lopen dan moet het toch maar iets verder weg van huis, dan is het niet anders.

Tweetypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-10 12:47

alison_belle schreef:
In Beesd is er wel iets met 24/7/365 buiten, ook nu :D
Maar dat ismisschien te ver weg?
Ze worden volledig verzorgt dus heb je er geen omkijken na als je ziek of op vakantie bent.
De groep bestaat nu uit 5 maar kan oplopen tot 10 paarden.
De uitrij mogelijkheid is daar trouwens ook om te zoenen.

Hoi, dank. Ik vind het zelf te ver weg, maar heb wel een hele goede vriendin in de buurt wonen. Dus dan zouden we samen kunnen verhuizen :-) Maar hoe is het daar nu met de eigenaren? Want ik heb er veel negatieve verhalen over gehoord? En hoe is het nu als de paarden buiten staan? Het is natuurlijk kleigrond, dus staan ze dan niet tot hun knieen in de modder? En hoe zijn de ruiterpaden? Vanwege de kleigrond heb ik gehoord dat het ook een grote bende kan zijn. Maar we komen wel een keer kijken. Voor mijn vriendin is het namelijk vlakbij. En de kosten zijn 150 euro begreep ik en dan komt er nog 35 euro bij als je gebruik wilt maken van de accommodatie toch?

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 09:50

ILona, op het landje staan er wel meer dan 2 of 3 paarden hoor haha. Deze mensen hebben volgens mij een vergunning gekregen en sommige hebben het aardig opgeknapt en ziet er super luxe uit! Misschien kun je het daar proberen TS? Of ze snachts binnen of buiten staan ligt helemaal aan jezelf volgens mij..

Tweetypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-10 11:14

mirka1994 schreef:
ILona, op het landje staan er wel meer dan 2 of 3 paarden hoor haha. Deze mensen hebben volgens mij een vergunning gekregen en sommige hebben het aardig opgeknapt en ziet er super luxe uit! Misschien kun je het daar proberen TS? Of ze snachts binnen of buiten staan ligt helemaal aan jezelf volgens mij..

Hoi, aan welke straat ligt dit landje precies?