wat zijn FSP evenementen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rocco1

wat zijn FSP evenementen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-06 13:00

dit paard is gerechtigd deel te nemen aan FSP_evenementen
wat betekent dat? wat zijn FSP evenementen?

alvast bedankt

Rocco1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-06 00:23

niemand dus..
haha ik wist wel dat het een lastige was

HippoLogic

Re: wat zijn FSP evenementen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 22:36

Citaat:
Wat is FSP ?

Bij FSP (Fallopian Sperm Perfusion) wordt het zaad nog verder ingespoten, en wel zodanig dat het na inspuiting in zowel de baarmoederholte als de eileiders aanwezig is. Het dient hiertoe ook anders te worden opgewerkt. Op deze wijze hopen wij de "trefkans" met en de bevruchtingskans van de eicel te vergroten. Voor FSP moet de zaadkwaliteit echter van een zodanige kwaliteit en concentratie zijn dat het voldoende 'verdunbaar' is tot een volume van 4 cc. Daarom zijn er maar zeer weinig onvruchtbaarheidpatiënten die voor dit laatste in aanmerking komen.

Bron: http://www.ivf.nl/KI_en_IUI.htm

Citaat:
De Bond van KWPN hengstenhouders heeft de Stichting Fokkerij Stimulerings Plan opgericht. Deze stichting heeft als doel het gebruik van goedgekeurde en erkende KWPN- dekhengsten te stimuleren en moet gezien worden als onderdeel van de Bond. Voor de fokkers worden veulenkeuringen georganiseerd, waar zij de nakomelingen van de bij het FSP ingeschreven hengsten kunnen presenteren. Tijdens deze veulenkeuringen wordt een aanzienlijk aan fokkerspremies uitgekeerd.

Bron: http://www.bvhh.nl/fsp.htm

Rocco1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-06 22:40

ok mijn paard is dus niet door een natuurlijke weg gemaakt maar doormiddel van een inspuitig met een buisje.

maar kan ik nu met hem naar een keuring omdat hij zo ter wereld is gebracht? dat moet toch helemaal niet uitmaken?

en hij is inmiddel 7 jaar kan ik dan nog steeds naar zo'n keuring of is het alleen voor veulens?