wie gaat er naar de zuidlaarder paardenmarkt?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
issaschar

Berichten: 1359
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: was Maasmechelen, nu Sittard

Re: wie gaat er naar de zuidlaarder paardenmarkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 21:20

Miekjuh schreef:
hebben jullie dat misbaksel van een fries veulen ook gezien? Zoiets laat je toch inslapen bij de geboorte...

Verder vond ik het matig dit jaar.. vorig jaar iig een stuk drukker!!



WATBLIEF!!

Het diertje is misschien dan wel niet goed verzorgd geweest ofzo, hoe ik het lees in dit topic.. maar laten inslapen? heb jij geen hart voor de paarden ofzo?

dry

Berichten: 493
Geregistreerd: 31-07-05
Woonplaats: Betuwe

Re: wie gaat er naar de zuidlaarder paardenmarkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 22:04

Ik heb 3 hengsten gezien die een hoop drukte maakten. Die appaloosahengst heeft verscheidene mensen getrapt, die andalusier(???) die had het ook behoorlijk druk met al die paarden om m heen en een kuil graven en een fries die ging vechten met buurman belsruin??
Ik vind eigenlijk dat het niet door de beugel kan.
Die beesten worden toch helemaaal gek!
Waren trouwens wel kei veel friezen vond ik.

dry

Berichten: 493
Geregistreerd: 31-07-05
Woonplaats: Betuwe

Re: wie gaat er naar de zuidlaarder paardenmarkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 08:20

Ik las net dat er 's avonds na de markt paarden achter gelaten waren.
Zonder eten, drinken en eigenaar
De AID heeft ze in beslag genomen.

Diana_14

Berichten: 3905
Geregistreerd: 05-11-04
Woonplaats: Oude Pekela ♥

Re: wie gaat er naar de zuidlaarder paardenmarkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 08:52

Ik heb ook een pony (?) gezien die een hele grote wond van zijn kootholte tot halverwege zijn pijpbeen had Heb ook die dwergFries gezien, die vond ik wel schattig, maar leek me niet zo gezond om zo klein te zijn. Ik heb er informatie over gevraagd en ze zeiden dat hij verder erg gezond was enz. Er stond een Fries waar een straaltje bloed over zijn hoofd heen liep, ik kijken waar het weg kwam, kon je de hele voorpluk optillen Heel zielig! Heb ook veel bloedende wondjes gezien, en slechte hoeven. Nee, was snel uitgekeken want had zoveel medelijden met die paardjes

Allejandro
Berichten: 18540
Geregistreerd: 21-09-03

Re: wie gaat er naar de zuidlaarder paardenmarkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 10:14

dry schreef:
Ik heb 3 hengsten gezien die een hoop drukte maakten. Die appaloosahengst heeft verscheidene mensen getrapt, die andalusier(???) die had het ook behoorlijk druk met al die paarden om m heen en een kuil graven en een fries die ging vechten met buurman belsruin??
Ik vind eigenlijk dat het niet door de beugel kan.
Die beesten worden toch helemaaal gek!
Waren trouwens wel kei veel friezen vond ik.



jaa die appaloosa kickte wat af , die gestippelde ook bij de kermis.
maar goed naat de kermis zou ik ook gek worden jaa

en idd heel veel friezen!! en veel hengsten.

Allejandro
Berichten: 18540
Geregistreerd: 21-09-03

Re: wie gaat er naar de zuidlaarder paardenmarkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 10:15

missnynke schreef:


andere paarden die me opvielen:
de gefrustreerde schimmelhengst. levensgevaarlijk als je daarmee moet lopen!
een fries met erg dikke benen
een leuk ezeltje:p
een erg mooi gebouwde schimmel
een veulen met een wond aan zn achterbeen
...



jaa die schimmel was echt gestoord

en ik zag heel veel veulens met diepe wonden aan hun achterbeen
niet echt aardig

Yell
Berichten: 13761
Geregistreerd: 07-10-04
Woonplaats: het noorden

Re: wie gaat er naar de zuidlaarder paardenmarkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 11:53

die mini fries heb ik ook gezien, heel erg overbouwd en erg lelijk!

Yell
Berichten: 13761
Geregistreerd: 07-10-04
Woonplaats: het noorden

Re: wie gaat er naar de zuidlaarder paardenmarkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 11:55

Ik vond trouwens dat er heel veel friezen waren!
Er stonden een paar leuke bonten tussen, en een enkel leuk veulen.

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Re: wie gaat er naar de zuidlaarder paardenmarkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 12:11

Ben er ook geweest!! Vanaf iets van 7.45 uur tot 10.30 uur...
Ik had pas om 12.00 uur een toets dus kon mooi voor die tijd heen

Die Andalusiër hengst heb ik ook gezien... die flipte echt helemaal
(niet zo gek trouwens zo op zo'n markt...) Vond het wel een erg mooi beest trouwens...

Idd errug veel friezen!!! en vond de dieren ook wat tegen vallen... ben een paar jaar terug ook al een keer geweest, toen liep er heel wat beters rond (was ook ook wel wat vroeger, maar goed )

Niet echt iets gezien waarvan ik dacht van; nouw... mooi paardje...
Alleen die gestoorde Anda vond ik wel mooi

Paintlinger

Berichten: 12318
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: Temidden van het groen

Re: wie gaat er naar de zuidlaarder paardenmarkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 14:05

die Anda was inderdaad helemaal gek! inderdaad niet raar!
En stel dat er geen middeltje als sedalin of tranquigel bestond dan stonden er nog veel meer zo de flippen!

Er stond 1 zo'n minifriesje helemaal alleen aan een boom geknupt, die vond ik opzich wel leuk, en stel dat zo'n beestje toch helemaal goed is (denk het niet) maar dan heb je een leuk dingetje voor de kar!!

Het viel me ook op dat er heel erg veel aalstreepjes stonden! Vind ik erg mooi!

Margriet_

Berichten: 7045
Geregistreerd: 11-05-05

Re: wie gaat er naar de zuidlaarder paardenmarkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 14:12

issaschar schreef:
Miekjuh schreef:
hebben jullie dat misbaksel van een fries veulen ook gezien? Zoiets laat je toch inslapen bij de geboorte...

Verder vond ik het matig dit jaar.. vorig jaar iig een stuk drukker!!



WATBLIEF!!

Het diertje is misschien dan wel niet goed verzorgd geweest ofzo, hoe ik het lees in dit topic.. maar laten inslapen? heb jij geen hart voor de paarden ofzo?


Ik denk dat ze dat dwergje bedoelt en inderdaad die had echt geen leven! Stond op z'n kogels. Hele staart zat stront in en de hele rug was krom!

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Re: wie gaat er naar de zuidlaarder paardenmarkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 14:18

Mij zijn vooral de slechte staat van veel hoeven opgevallen! (tic van mij, ik let er altijd op!)
Verder vond ik het nog wel een beetje meevallen. 't Is wel eens erger geweest, i.i.g.

Jaduuh

Berichten: 9407
Geregistreerd: 03-08-05
Woonplaats: Gent

Re: wie gaat er naar de zuidlaarder paardenmarkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 14:23

dry schreef:
Ik las net dat er 's avonds na de markt paarden achter gelaten waren.
Zonder eten, drinken en eigenaar
De AID heeft ze in beslag genomen.



Nou k heb om half 9 nog gekeken met de moeder van een vriendin of we nog paarden zagen staan maar ik heb geen paarden meer zien staan

Saskia008

Berichten: 1735
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: zuidlaren

Re: wie gaat er naar de zuidlaarder paardenmarkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 17:22

er worden elk jaar paardem achtergelaten.
die worden dan onder dak gebracht bij verschillende stallen in zuidlaren.
vaak worden die dan een paar dagen later opgehaald door de eigenaar, zo niet... dan mag die staleigenaar het paard houden..


hebben jullie mij nog druk aan het werk gezien?!!? ik was aan het werk in een cafetaria.
achteraan/vooraan op de markt. 11 man met witte jasjes/zwarte knoopjes en een rood schortjes, ruim terras en een grote drukte

MPH

Berichten: 2772
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Rhenen

Re: wie gaat er naar de zuidlaarder paardenmarkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 17:32

issaschar schreef:
Miekjuh schreef:
hebben jullie dat misbaksel van een fries veulen ook gezien? Zoiets laat je toch inslapen bij de geboorte...

Verder vond ik het matig dit jaar.. vorig jaar iig een stuk drukker!!



WATBLIEF!!

Het diertje is misschien dan wel niet goed verzorgd geweest ofzo, hoe ik het lees in dit topic.. maar laten inslapen? heb jij geen hart voor de paarden ofzo?


Juist wel, wat denk je als dat beest in de groei komt? Die groeit alleen maar schever en schever.. Die zal inwendig ook wel niet in orde zijn..
En dat heeft verder met de verzorging niks te maken, was gewoon een mongooltje onder de paarden. (nou weet ik dat je mensen dan ook niet zomaar in laat slapen, maar voor dit veulen was dat echt zeker weten veel diervriendelijker geweest) Denk dat ie uit zichzelf 1 jaar niet eens haalt, zo'n dier lijd gewoon.. das pas hart voor dieren hebben..

Die Andalusierhengst was echt te gek! Vond het een mooi dier, maar onwijs hyper!! Zou er niet graag naast willen staan, laat staan erboven op zitten
Verder veel gewonde paarden gezien, veel met plekken aan de benen enz.. Zielig..

Zag ook een super leuk rijpaard! Mooi bruin ding, mooi koppie erop, mooi aan de maat.. Dan ga je je toch afvragen wat daar mis mee is?!

Margriet_

Berichten: 7045
Geregistreerd: 11-05-05

Re: wie gaat er naar de zuidlaarder paardenmarkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 17:47

Ja precies ik zag ook dat er 1 werd gereden, mooi paard een vosje netjes aan het been en mooi aan het nageven. Maar ja ze verkopen hem niet voor niks. Er zal bij alle paarden die op de markt stonden wel wat aan mankeren. Bij de pony's niet denk ik maar bij de grotere rij paarden met goed papier wel anders verkoop je hem niet op de markt!

paardje2005

Berichten: 2342
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: grunn

Re: wie gaat er naar de zuidlaarder paardenmarkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 18:04

hoihoi,
ik wou even het 1 en ander vertellen of dat friese veulentje. hij heet willem en is een half jaar oud. hij is geboren met een genetisch mankemeent waardoor hij zo vergroeit is. was een schat van een beest.kon hem voor 50 euro kopen, maar heb geen geld voor de onderhoudt.hij is verder gezond alleen misbouwd.dat meisje war er bij stond, maar waar die niet van was,kende hem nou 1,5 week en zei dat het een hartstikke vrolijk veulen was.hij zou waarschijnlijk aan het einde van de dag richting slachthuis gaan.

hij zou nooit weer recht kunnen groeien en waarschijnlijk erger atrose ontwikkelen.

issaschar

Berichten: 1359
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: was Maasmechelen, nu Sittard

Re: wie gaat er naar de zuidlaarder paardenmarkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 18:24

Citaat:
Juist wel, wat denk je als dat beest in de groei komt? Die groeit alleen maar schever en schever.. Die zal inwendig ook wel niet in orde zijn..
En dat heeft verder met de verzorging niks te maken, was gewoon een mongooltje onder de paarden. (nou weet ik dat je mensen dan ook niet zomaar in laat slapen, maar voor dit veulen was dat echt zeker weten veel diervriendelijker geweest) Denk dat ie uit zichzelf 1 jaar niet eens haalt, zo'n dier lijd gewoon.. das pas hart voor dieren hebben..

Die Andalusierhengst was echt te gek! Vond het een mooi dier, maar onwijs hyper!! Zou er niet graag naast willen staan, laat staan erboven op zitten
Verder veel gewonde paarden gezien, veel met plekken aan de benen enz.. Zielig..

Zag ook een super leuk rijpaard! Mooi bruin ding, mooi koppie erop, mooi aan de maat.. Dan ga je je toch afvragen wat daar mis mee is?!


sorry, dan heb ik het niet goed begrepen. Ik dacht dat hij gewoon niet ''mooi'' uit zag, en je weet, je hebt somige mensen die alleen maar naar het uiterlijk kijken. En nog niet eens eens naar het karakter.

sorry

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Re: wie gaat er naar de zuidlaarder paardenmarkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 18:52

Wie heeft dat bonte paard gezien dat ergens achter werd gereden? Dat was echt een gaaf beest! Ik heb echt van alles gezien daar, van best goed tot bar slecht...

anouk1993

Berichten: 1162
Geregistreerd: 19-11-04
Woonplaats: deurningen

Re: wie gaat er naar de zuidlaarder paardenmarkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 20:25

Ik ben er zelf niet heen geweeest ivm school

mij paps wel die had het erover dat het minder was dan vorig jaar .. vorig jaar ben ik er wel geweest .

hij had alleen 2 mooie tinkerveulentjes gezien verder niet echt ..

volgend jaar gaa ik wel weer mee!

REGINA76
Berichten: 2888
Geregistreerd: 02-07-03

Re: wie gaat er naar de zuidlaarder paardenmarkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 01:28

nou dat vind ik erg jammer voor 50 euries mocht dat gehandicapte friesje wel van mij zijn....ik vond het super mooi beestje en idd ze kunnen echt oud worden ik hoop voor hem dat hij de slacht dan toch maar niet gezien heeft...en ik vond het dit jaar een grote bende veel uitschot en veel wonden aan de paarden...

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re: wie gaat er naar de zuidlaarder paardenmarkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 07:22

Er hoeft helemaal niks mis te zijn met paarden en veulens op de Zuidlaardermarkt.

Mijn buurvrouw start dit weekend voor het eerst Prix ST George met Pionier, die is 8 jaar geleden gekocht op de Zuidlaardermarkt.
Paard is ook ZZ voor de wagen en kan behoorlijk springen.

Mismaakte paarden horen niet thuis op een markt. Mismaakte paarden hebben geen toekomst en een liefhebbende eigenaar zou ze de gang naar de kermis moeten besparen. Maar blijkbaar is 50 euro belangrijker dan het welzijn van een paard.

EsSther
Berichten: 807
Geregistreerd: 17-01-05

Re: wie gaat er naar de zuidlaarder paardenmarkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 08:57

[quote="Saskia008"]er worden elk jaar paardem achtergelaten.
die worden dan onder dak gebracht bij verschillende stallen in zuidlaren.
vaak worden die dan een paar dagen later opgehaald door de eigenaar, zo niet... dan mag die staleigenaar het paard houden..


mij wordt altijd verteld dat ie paarden door de AID worden op gehaald, naar de manege gebracht en vervolgens geslacht....
jou'n vooruitzicht is wat rooskleuriger!

dry

Berichten: 493
Geregistreerd: 31-07-05
Woonplaats: Betuwe

Re: wie gaat er naar de zuidlaarder paardenmarkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 13:15

Het zijn vast niet de beste paarden die daar blijven staan...

Margriet_

Berichten: 7045
Geregistreerd: 11-05-05

Re: wie gaat er naar de zuidlaarder paardenmarkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 15:39

amondi schreef:
Er hoeft helemaal niks mis te zijn met paarden en veulens op de Zuidlaardermarkt.

Mijn buurvrouw start dit weekend voor het eerst Prix ST George met Pionier, die is 8 jaar geleden gekocht op de Zuidlaardermarkt.
Paard is ook ZZ voor de wagen en kan behoorlijk springen.

Mismaakte paarden horen niet thuis op een markt. Mismaakte paarden hebben geen toekomst en een liefhebbende eigenaar zou ze de gang naar de kermis moeten besparen. Maar blijkbaar is 50 euro belangrijker dan het welzijn van een paard.


Is dit paard ook rontgeologisch gekeurd?? Zo ja en als hij goed was heeft ze heel veel geluk gehad! Maar eigenlijk zijn het alleen maar paarden waar wat aan mankeert die er te koop staan! Ik zeg niet slecht paarden. Zo stond er ook één met een heel mooi fries veulen. Vol papier. Nou waarom staat die er dan? Omdat hij een wit voetje had! Je kunt er nog wel hardstikke hoog mee in de sport komen! Maar voor deze mensen was hij door het witte voetje niet interesant genoeg om te houden.