Zuidlaardermarkt 2023

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
stefanie33
Berichten: 50
Geregistreerd: 12-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 11:27

Es81 schreef:
Deze knapperd gekocht na het kijken op de zuidladermarkt. Hij is zooo lief!

He leuk es81 dat je er nu ook bent. Kan je zelf over deze knapperd vertellen :)

Es81
Berichten: 5
Geregistreerd: 19-10-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 11:42

stefanie33 schreef:
Es81 schreef:
Deze knapperd gekocht na het kijken op de zuidladermarkt. Hij is zooo lief!

He leuk es81 dat je er nu ook bent. Kan je zelf over deze knapperd vertellen :)

Jaaa....q

NienSCHaap

Berichten: 7604
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 12:23

Simsannah schreef:
Ben eigenlijk wel benieuwd of er nog meer bokkers zijn met paardenmarkt gelukje? Iemand nog een linkje van een ander topic waarin zoiets te lezen valt? Ik kom er niet helemaal uit


Ik kocht een welsh pony en ging er mee na de keuring, ze werd op de centrale reserve jeugdkampioen en ik werd daarna plat gebeld of ik haar niet wilde verkopen bijvoorbeeld. Dat zijn de gelukjes van zo'n markt.

Sodeletuut

Berichten: 21309
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 13:11

Simsannah schreef:
Ben eigenlijk wel benieuwd of er nog meer bokkers zijn met paardenmarkt gelukje? Iemand nog een linkje van een ander topic waarin zoiets te lezen valt? Ik kom er niet helemaal uit

Ik heb er eentje van 16 jaar geleden, telt dat ook? <3 toen 3, nu 19 en nog steeds de beste keuze ooit!


Afbeelding
Dit was toen, smoorverliefd was ik als 14 jarige :')


Afbeelding
Dit was vlak na haar koliek operatie 2 jaar geleden (verder al haar hele leven altijd buiten in de kudde)

zorro

Berichten: 8764
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Zuidlaardermarkt 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 14:14

Al mijn paarden komen van de markt. Eerder genoemde topic van Mini is mijn aanwinst van vorig jaar. Foto's van de andere 3 in mijn profiel. 2 Friezen en een trekpaard. Berber Jolien heeft zo'n geweldig goed papier dat we daar een veulentje mee fokken, die verwachten we volgend jaar juni!

Simsannah

Berichten: 111
Geregistreerd: 18-10-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 14:25

Sodeletuut schreef:
Simsannah schreef:
Ben eigenlijk wel benieuwd of er nog meer bokkers zijn met paardenmarkt gelukje? Iemand nog een linkje van een ander topic waarin zoiets te lezen valt? Ik kom er niet helemaal uit

Ik heb er eentje van 16 jaar geleden, telt dat ook? <3 toen 3, nu 19 en nog steeds de beste keuze ooit!


[ [url=m/1SaDDC.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit was toen, smoorverliefd was ik als 14 jarige :')


[ [url=m/KOfE00.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit was vlak na haar koliek operatie 2 jaar geleden (verder al haar hele leven altijd buiten in de kudde)



Zo he, die herken je niet terug
Wat is die knap!

Simsannah

Berichten: 111
Geregistreerd: 18-10-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 14:25

zorro schreef:
Al mijn paarden komen van de markt. Eerder genoemde topic van Mini is mijn aanwinst van vorig jaar. Foto's van de andere 3 in mijn profiel. 2 Friezen en een trekpaard. Berber Jolien heeft zo'n geweldig goed papier dat we daar een veulentje mee fokken, die verwachten we volgend jaar juni!


Super leuk, ik heb het verhaal Mini gelezen. Heftig hoor! Maar wat een lieverd is het geworden.
Ik ben heel benieuwd naar je gefokte veulen straks!

Simsannah

Berichten: 111
Geregistreerd: 18-10-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 14:26

NienSCHaap schreef:
Simsannah schreef:
Ben eigenlijk wel benieuwd of er nog meer bokkers zijn met paardenmarkt gelukje? Iemand nog een linkje van een ander topic waarin zoiets te lezen valt? Ik kom er niet helemaal uit


Ik kocht een welsh pony en ging er mee na de keuring, ze werd op de centrale reserve jeugdkampioen en ik werd daarna plat gebeld of ik haar niet wilde verkopen bijvoorbeeld. Dat zijn de gelukjes van zo'n markt.


Heb je haar nog altijd in je eigen bezit? Dit is wel een heel uniek verhaal

Mowgli4

Berichten: 1381
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 22:46

Ik heb vorig jaar een stippel mee genomen als 5 maand oud mannetje.
De vergelijking is een jaar verschil. Ben benieuwd hoe hij verder ontwikkeld <3
Afbeelding

Griffioen

Berichten: 127
Geregistreerd: 21-09-23

Re: Zuidlaardermarkt 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 22:50

Wat heerlijk die manen op foto 1! Mooi geworden hoor!

LadyDaily

Berichten: 1554
Geregistreerd: 18-01-08
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-23 23:50

Simsannah schreef:
Ben eigenlijk wel benieuwd of er nog meer bokkers zijn met paardenmarkt gelukje? Iemand nog een linkje van een ander topic waarin zoiets te lezen valt? Ik kom er niet helemaal uit


In 2009 hebben we onze eerste en huidige pony gekocht op de markt. Ik had alleen maar manege ervaring en het was een onbeleerde New forest merrie maar het heeft gelukkig goed uitgepakt.
Schat van een dier en daar hadden we als leken geluk mee. Achteraf denk ik wel: hoe heeft dat ooit goed kunnen gaan.
Voor het eerst beetje erop op de straat stenen en m'n vader (0 verstand van paarden had haar toen vast) maar ze was heel braaf en heb vele buitenritten gemaakt zonder zadel etc.
Ook hebben we een veulen van haar

NibbitLotus

Berichten: 1672
Geregistreerd: 16-06-10
Woonplaats: Onnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 06:58

Ook hier een succes verhaal.
Onze Stip kochten we 11 jaar geleden om de Zuidlaardermarkt. Ik kan mij geen fijner paard wensen. Ze gaat ook nooit meer weg! <3
Toen we haar kochten was ze 2,5 en bleek ze achteraf drachtig. Daar is Fay uitgekomen. Helaas hebben we Fay na een noodlottig ongeluk in moeten laten slapen met haar huidige baasje, dat doet nog steeds erg pijn.

Dag van aankoop op de markt
Afbeelding

Met Fay
Afbeelding

Onder het zadel
Afbeelding

NienSCHaap

Berichten: 7604
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 07:52

Simsannah schreef:
NienSCHaap schreef:
Ik kocht een welsh pony en ging er mee na de keuring, ze werd op de centrale reserve jeugdkampioen en ik werd daarna plat gebeld of ik haar niet wilde verkopen bijvoorbeeld. Dat zijn de gelukjes van zo'n markt.


Heb je haar nog altijd in je eigen bezit? Dit is wel een heel uniek verhaal


Jazeker, zij moet eigenlijk beetje de "stam" merrie worden van me fokkerij. Ze word aankomen jaar beleerd voor de wagen en ze is het therapie pony voor me andere welsh pony. :')

RanjaRietje

Berichten: 578
Geregistreerd: 04-10-10

Re: Zuidlaardermarkt 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 08:22

Ik kocht 5 jaar geleden mijn eerste Welsh A merrie veulen!
De Dag dat ik Chloƫ heb gekocht
Afbeelding

Afgelopen zomer
Afbeelding

NienSCHaap

Berichten: 7604
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 10:04

RanjaRietje schreef:
Ik kocht 5 jaar geleden mijn eerste Welsh A merrie veulen!
De Dag dat ik Chloƫ heb gekocht
[ [url=m/y1UuI3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Afgelopen zomer
[ [url=m/wrKSPF.jpg]Afbeelding[/url] ]


<3 wat een knapperd

NienSCHaap

Berichten: 7604
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 10:05

NibbitLotus schreef:
Ook hier een succes verhaal.
Onze Stip kochten we 11 jaar geleden om de Zuidlaardermarkt. Ik kan mij geen fijner paard wensen. Ze gaat ook nooit meer weg! <3
Toen we haar kochten was ze 2,5 en bleek ze achteraf drachtig. Daar is Fay uitgekomen. Helaas hebben we Fay na een noodlottig ongeluk in moeten laten slapen met haar huidige baasje, dat doet nog steeds erg pijn.

Dag van aankoop op de markt
[ [url=m/afi7Ku.jpg]Afbeelding[/url] ]

Met Fay
[ [url=m/GJHr3L.jpg]Afbeelding[/url] ]

Onder het zadel
[ [url=m/okOp5B.jpg]Afbeelding[/url] ]



Stip <3 ja dat blijft ook een mooi markt vondstje. Super leuk!

Sodeletuut

Berichten: 21309
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 13:59

LadyDaily schreef:
Simsannah schreef:
Ben eigenlijk wel benieuwd of er nog meer bokkers zijn met paardenmarkt gelukje? Iemand nog een linkje van een ander topic waarin zoiets te lezen valt? Ik kom er niet helemaal uit


In 2009 hebben we onze eerste en huidige pony gekocht op de markt. Ik had alleen maar manege ervaring en het was een onbeleerde New forest merrie maar het heeft gelukkig goed uitgepakt.
Schat van een dier en daar hadden we als leken geluk mee. Achteraf denk ik wel: hoe heeft dat ooit goed kunnen gaan.
Voor het eerst beetje erop op de straat stenen en m'n vader (0 verstand van paarden had haar toen vast) maar ze was heel braaf en heb vele buitenritten gemaakt zonder zadel etc.
Ook hebben we een veulen van haar

Haha heel herkenbaar dit! Alleen dan 2007, maar ook inderdaad onbeleerd en super onervaren, letterlijk vallen en opstaan :')

Simsannah

Berichten: 111
Geregistreerd: 18-10-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 17:25

Ik word zo happy van al die markt gelukjes! Allemaal knap,
Goed om te horen dat deze allemaal het zo goed doen!


Vandaag voor de 1e keer geprobeerd Sera uit het weiland te halen, maar helaas ... dus wat geoefend met druk naar achteren en dat deed ze super! Alleen nog naar voren oefenen maar he, we hebben alle tijd


Toch nog een 1 vraag;
Sera staat dag en nacht, nu nog teminste, op een paddock/weiland. Met onbeperkt ruwvoer.
De staleigenaar zei dat ik haar niks hoeft bij te voeren omdat ze daar genoeg uit haalt.
Maar ik twijfel toch, ik heb wel al pavo podo grow gehaald
Niet dat ze meteen een kilo moet krijgen, maar grammen lijkt in mijn ogen niet verkeerd
Het laatste wat ik wil, is dat ze straks gaat teren op haar zelf.
Iemand goede input?

amen

Berichten: 5041
Geregistreerd: 19-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 17:44

Gooiske schreef:
Ik zie op t bordje staat r elders dus wss de handelaar


Eens!!! Idd niet te vertrouwen[/quote]

Ik ken rudy elders.. en ik zou bij hem wel kopen. Hij heeft verschillende paarden kwa kwaliteit.

Gombal
Berichten: 121
Geregistreerd: 22-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 17:49

Zeker als ze net afgespeend is zou ik wel wat bijvoeren. Het is misschien een sober ras, maar het heeft wel alle bouwstoffen nodig.
Pavo podo is in principe goed , aanheeft t een hoog zetmeel gehalte.
Hier voeren we cavalor junior, 700 gram, en een schep luzerne .
Verder onbeperkt goed hooi en weide gang.
Helaas in de winter maanden Max 2 uur gras . Uiteraard wel altijd hooi op de paddock en in inloop stal aanwezig.
Het is hier een sober ras

capopjekop

Berichten: 30669
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 18:17

Die van mij komen ook van de markt. Amber was een half jaar oud toen ik haar kreeg. Ik heb jaren met veel plezier op haar gereden, dressuur, springen en western. En toen heb ik haar ook regelmatig kunnen verkopen voor mooie bedragen. Maar ze is m'n maatje, dus ze bleef ook toen ik te groot was. Ze is nu 25 en hopelijk kan m'n nichtje nog veel plezier met haar beleven.

Afbeelding

Afbeelding


Daarna kwam grietje erbij als gezelschapspony. Maar die was ook heel veelzijdig, werklustig en bom proof. Ze werd bereden door kinderen, liep in het enkel en dubbelspan. Ik heb haar op haar 21 laten inslapen wegens hoefbevangenheid.

Hans was een oepsaankoop. Ik keek in z'n ogen en was verkocht. Nog niet eens gekeken of het wel een merrie was en da was niet :')

Afbeelding

Afbeelding

Ik had echt geen betere ponys kunnen wensen en ik hoop dat ik nog lang van Amber en Hans mag genieten.

Over het voer: ik zou een vitamine korrel bijvoeren en kijken hoe ze het daar op doet. Je ziet snel zat of dat voldoende is

Happinez

Berichten: 8394
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Drenthe, Overijssel, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 20:00

Hier 'vroeger' regelmatig wat van ZL gehaald, laatste 3 jaar niets gekocht trouwens wat best netjes is al zeg ik het zelf. :')

Vince ( kerel dacht dat ik ze alle 5 uit het rijtje mee nam :+ )
Afbeelding

Als 1,5 jarige , helaas op 2,5 jarige verkocht bleek klophengst.
Afbeelding

Casper , een 2 jarige welsh ruin misschien zullen sommige hem we herkennen van insta
Afbeelding

Lana, ook 2 jarige welsh merrie
Uiteindelijk verkocht als kinderpony
Afbeelding

Schim welsh hengst veulen
Afbeelding

Uiteindelijk leuke menpony geworden, verkocht naar Zweden als kinderpony
Afbeelding

Sjors , helaas is hij maar 1 jaar geworden maar super lief dier.
Was bedoeling als 2 span maatje voor schim.
Afbeelding

Samen met Mart gekocht, die nu leuke gezelschap pony is.
Afbeelding

Kortom , eigenlijk stuk voor stuk leuke dieren. :j

zorro

Berichten: 8764
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Zuidlaardermarkt 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 22:21

Wat leuk om deze succesverhalen te lezen! Ik denk nu ook, zie je wel, ik ben niet de enige die een gokje durft te wagen. Bij mij heeft het ook enorm goed uitgepakt, en ik ben simpelweg te krenterig om duizenden euro's voor een paard te betalen. Mijn zadel heeft meer gekost als mijn paard :')

Maar goed, een mens mag soms wat geluk hebben toch!

pillow
Berichten: 7829
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Zuidlaardermarkt 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 22:47

Ik heb jaaaaren geleden een 3,5 jarige KWPN merrie op de Rodermarkt gekocht. Erg mager en verwaarloosd maar leuk type. In de winter mooi opgeknapt en zadelmak gemaakt. In het voorjaar voor het dubbele verkocht.

Gooiske
Berichten: 1061
Geregistreerd: 20-06-11
Woonplaats: Tegenover het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 23:42

amen schreef:
Gooiske schreef:
Ik zie op t bordje staat r elders dus wss de handelaar


Eens!!! Idd niet te vertrouwen


Ik ken rudy elders.. en ik zou bij hem wel kopen. Hij heeft verschillende paarden kwa kwaliteit.[/quote]

Ik spreek uit eigen ervaring, hij heeft mij giga vern**kt