Paardenmarkt Bemmel 2023

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MissNancy84
Berichten: 1
Geregistreerd: 05-02-23

Re: Paardenmarkt Bemmel 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 19:44

Ik ben dan toch wel benieuwd hoeveel je betaald heb voor je paard? En kreeg je wel de indruk dat de papieren enzo kloppen?

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 19:19

MissNancy84 schreef:
Ik ben dan toch wel benieuwd hoeveel je betaald heb voor je paard? En kreeg je wel de indruk dat de papieren enzo kloppen?


Papieren kloppen want dat wordt op een markt gecontroleerd. Heb 1750 euro weggegooid.
Hij gaat naar de slacht.

Zodra hij even 'gewerkt' heeft, wordt hij gevaarlijk. Vandaag na even rondgelopen te hebben in de paddock en niet eens echt iets gevraagd te hebben heeft hij heel gericht mij hard geslagen.

Artimes

Berichten: 494
Geregistreerd: 21-02-15

Re: Paardenmarkt Bemmel 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 21:08

Oei dat is heel zuur zeg, maar dappere en juiste keuze denk ik, als hij zo gevaarlijk word is het voor het paard ook niks.. sterkte iig

Hutcherson

Berichten: 7361
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Paardenmarkt Bemmel 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 22:02

Gaat paard na 1x gericht slaan naar de slager? Oei.
Ik snap dat dat echt een sh*t actie is, maar is dat echt hoe het werkt in de paardenwereld?

Kim_W

Berichten: 583
Geregistreerd: 17-10-16

Re: Paardenmarkt Bemmel 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 02:19

Oei, lijkt een snelle keuze om hem naar de slager te brengen. Of heeft hij vaker de fout begaan om gevaarlijk te worden? Hoe oud is hij?

Artimes

Berichten: 494
Geregistreerd: 21-02-15

Re: Paardenmarkt Bemmel 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 07:11

Zoals ik het begrijp word hij nadat hij iets gedaan heeft gevaarlijk, niet dat hij zomaar ineens maar één keer getrapt heeft, plus dat de fokker aangegeven heeft dat hij op de fotos niet overal goed is lijkt mij wellicht ook mee spelen, maargoed dit vul ik in :D

SaraViavia

Berichten: 1797
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-23 21:52

Balen Sukermeisje!
Gelukkig had je jezelf al een bepaald risico ingecalculeerd met het betalen van deze lage (en achteraf nog steeds veel te hoge) prijs. En gelukkig dat jij ervaren bent en zo 'n paard niet bij een onervaren tienermesje terecht komt die een eerste paard goedkoop denkt te scoren.

Vervelend dat je dit besluit moet nemen. Ik verwacht dat er meer aan de hand is dan één aanval of trap in de paddock. Heb sinds vorige week ook een jaarling op stal die nu 2x op mij afgekomen is uit angst, maar dat is eigen fok en daarvan weet ik dat er niks geks mee is gebeurd. Dat is geen valsheid maar gewoon angst en geen manieren. Als het echt levensgevaarlijk wordt begrijp ik dat je zo 'n paard wegbrengt.

Desalniettemin wel sneu voor zo 'n dier dat hij de dupe hiervan wordt. Iemand moet geweten hebben dat dit paard zo is en zet hem ook nog als beleerd of zadelmak op de markt.. Waar zit je verstand... Als dit paard destijds direct was ingeslapen of naar de slager was gebracht had het wellicht een hoop gezeul bespaard (of had het destijds misschien nog wel met training opgelost kunnen worden).

Heb je nog met de fokker gesproken?

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Paardenmarkt Bemmel 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 10:09

Het is niet het enige wel het ergste.
Hoevenuitkrabben lukte me na 1,5 pas, met een touw om zijn been want schoppen.
Ik word nu beschreven als iemand zonder ervaring. Heb als bijbaan tijdens mijn studie heel veel zadelmak gemaakt en gewoon in de hand opgevoed. Dit paard is dusdanig gevaarlijk op vreemde momenten dat het gevaarlijk is om verder te willen opvoeden.
Voorkogels waren viertjes vernam ik van de fokker, achter krampbenen die met werk iets beter werden. Maar na het werk blijkbaar pijn waardoor hij zo gericht zo heftig gaat toetakelen.
Als hij niet weg had kunnen rennen omdat ie vast had gestaan, zou ik gevallen zijn en had ie mij daar morsdood getrapt.
Ik heb 2 kleine kinderen lopen waarvoor ik moet zorgen, maar dit paard ga ik ook niet doorschuiven naar de volgende die denkt dat ie het wel kan oplossen..
Hij is met werken niet mishandeld waarbij je je dus kan indenken dat ie boos is.

@hutcherson
Hoe het normaal werkt in de paardenwereld is hoe hij bij mij is gekomen.
Zijn hoeven waren verwaarloosd, staart ongewassen maar wel z'n manen netjes. Dat heeft achteraf een reden, dat waarschijnlijk niemand erachter durfde te lopen en dat te doen.

Als je iets hebt wat niet veilig is (noem het even afval) moet je het zelf oplossen en afvoeren. Ik mag mijn restafval ook niet op straat gooien, al doet menigeen dat ook.

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Paardenmarkt Bemmel 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 10:11

Daarbij, hij had geen respect en opzich krijg ik ze redelijk opgevoed hoor. Hij liep ondertussen netjes mee langs de andere paarden etc.


Uiteraard vind ik het heel triest voor dit dier, maar nog 100x de handel door en je afvragen wat er nog allemaal mis zal gaan, is nog veel erger.

ElCamino

Berichten: 8931
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Paardenmarkt Bemmel 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 10:34

ik vind dat je de juiste beslissing neemt! Dier staat niet voor niks op de markt, kostte bijna niks ( voor een paard dan). Knap dat je de gok durfde te wagen.
Helemaal knap dat je een paard niet verder in handel laat komen en gewoon de juiste beslissing neemt.

Anouk_H

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 11:27

ElCamino schreef:
ik vind dat je de juiste beslissing neemt! Dier staat niet voor niks op de markt, kostte bijna niks ( voor een paard dan). Knap dat je de gok durfde te wagen.
Helemaal knap dat je een paard niet verder in handel laat komen en gewoon de juiste beslissing neemt.


Helemaal mee eens, de dood is niet zielig, daar merken ze niks meer van. Nog 100x proberen, van eigenaar veranderen, niet begrepen worden, blijkbaar pijn hebben, dát is zielig. Juiste beslissing, kan ik alleen maar achter staan.

BarbaLala

Berichten: 9609
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: Paardenmarkt Bemmel 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 13:48

Respect voor je gok èn je verantwoordelijkheid nemen door hem een enkeltje te geven, Suikermeisje!

diesuus
Berichten: 192
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: over de grote sloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 14:08

suikermeisje, respect voor jou.
balen dat het zo moet gaan, maar dit paard is beter af met deze keuze.

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Paardenmarkt Bemmel 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 17:19

Doet me wel goed dat ik door de meeste gesteund word. Het enkeltje gaat super snel, veel sneller dan inslapen en ze zijn echt super vriendelijk met hem omgegaan. Ben hele tijd in de buurt geweest, eerst nog verwend met paardensnoepjes want z'n favoriet haha.
Hele moeilijk beslissing, maar dit paard is in een jaar tijd waarschijnlijk elke keer weer doorverkocht van handelaar naar handelaar. Nadat ie mij sloeg, was hij doodsbang en kon m'n zus hem nauwelijks pakken (ik kon niet overeind komen), vermoed dat hij al heel veel klappen heeft gehad.

D_akota

Berichten: 668
Geregistreerd: 21-11-18
Woonplaats: Aan de bosrand

Re: Paardenmarkt Bemmel 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 18:21

Pf, heftig zeg! Balen dat je deze keuze hebt moeten maken, dit was natuurlijk niet waarom je hem in eerste instantie gekocht hebt. Ik weet niet of je hem al in hebt laten slapen maar wil je toch sterkte wensen met het verlies.

Elisa2

Berichten: 37194
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Paardenmarkt Bemmel 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 19:33

Heftig verhaal zeg, het was wel een prachtig paard. Maar voor die prijs met de foto,s en krampentrekken denk ik ook dat er meer aan de hand moet zijn geweest. Zo,n beestje gaat niet voor niets van hand tot hand. Heel crux maar wel de beste beslissing die inderdaad iemand anders had moeten nemen.