NSvT 26 augustus Reguliere Keuring

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jaimy_Liam

Berichten: 194
Geregistreerd: 16-08-22

NSvT 26 augustus Reguliere Keuring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-23 15:32

Hi allemaal! :D

Liam doet 26 augustus mee met de eerste keuring van het NSvT en nu heb ik wel filmpjes gekeken om mij zo goed mogelijk voor te bereiden, maar ik heb wat vraagjes/meningen nodig van mensen die zelf ook hebben deelgenomen aan keuringen.

- Kiezen jullie voor een stalling of laten jullie het paard in de trailer of aan de hand rond grazen?
- Brengt u uw eigen paard voor of laat u dat doen? En waarom?



Groetjes Jaimy

Jet

Berichten: 12000
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 23:21

Ik kom je topic nu pas tegen en zie dat je wat vragen hebt over keuringen.

Ik ben laatst met een vriendin mee geweest naar een keuring van het Groninger stamboek, ze had een merrie met een veulen mee.
Wij hadden inderdaad een box voor ze, dan hadden we zelf af en toe onze handen vrij en konden we op ons gemak wat eten en drinken tussendoor. Ook was het erg leuk om de andere paarden te bekijken die meededen, ook in andere rubrieken. Dat is lastig met je paard op/aan de trailer of aan de hand.

Ook hebben wij ze laten voorbrengen en het niet zelf gedaan, die voorbrengers weten precies wat ze moeten doen en hoe ze jouw paard het beste kunnen laten zien. Je kan het wel nog thuis oefenen, het stilstaan ( opstellen voor de jury zeg maar), zo dat de jury alle benen goed kan zien, het draven ( Die van ons had een best tempo, dat hadden wij zelf niet zo goed kunnen bijhouden) enzovoorts.

Dan maar wat meer kosten, wij vonden dit wel zo fijn. Als je nu al jaren aan keuringen meedoet en weet wat er van jou en je paard verwacht wordt is het misschien anders, maar wij hebben nu echt genoten van deze dag!

Jaimy_Liam

Berichten: 194
Geregistreerd: 16-08-22

Re: NSvT 26 augustus Reguliere Keuring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-23 09:12

@Jet, dankjewel voor je berichtje!!

Ik heb ondertussen ook een stal en voorbrenger laten reserveren.
De keuring gaat niet meer door en de enige keuring zal nu plaatsvinden op 23 september (op mijn verjaardag ook haha). Ik heb mensen geregeld die met mij mee gaan, dus dat is top! De dag voor de keuring ff goed wassen en alvast vlechten leggen, en zijn staart in een vlecht. En duimen/hopen dat zijn sokken schoon blijven, en anders op locatie maar even opnieuw wassen :D

Ik heb er echt zoooooveel zin in!

Jet

Berichten: 12000
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 22:38

Dat heb je goed gedaan en goed in je hoofd zo hoor! Jammer dat die eerste keuring niet doorgaat, maar wel fijn dat je nu 23 september kan, leuk verjaardagsfeest :D , veel plezier in elk geval!