KWPN 2e bezichtiging springhengsten en dressuurhengsten/ Stallionshow

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Earth

Berichten: 7934
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-23 15:40

Citaat:
600 Alexandro P x Victory. Aansprekende hengst, mist nog wel wat body maar wel lekker draven met veel beentechniek en knieactie. Ik weet natuurlijk niet precies wat ze willen zien, maar het paard spreekt wel aan. Draaft ook met veel afdruk.

Door.

Citaat:
608 Lanto x Rubus B. Rastypische hengst maar mist wel wat correctheid in fundament. Bijna een hertenhals, al waardeert hij dat wel op wanneer hij beweegt. Paard is erg blij dat hij weer eens los mag :')
Laat zich in draf nauwelijks zien, zonde. En wat hij aan draf laat zien is erg matig, zeker niet richting tuigpaard.

Door. Bijzonder... Misschien omdat ze er maar 3 paarden hebben :')

610 Danser x Manno.
Door.

Earth

Berichten: 7934
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: KWPN 2e bezichtiging springhengsten en dressuurhengsten/ Stallionshow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-23 15:41

Ja hij staat achter ook raar kort en steil op de hoeven die 610.

Elisa2

Berichten: 37402
Geregistreerd: 31-08-04

Re: KWPN 2e bezichtiging springhengsten en dressuurhengsten/ Stallionshow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 15:59

Ik heb de Geldersen niet zo aandachtig bekeken..ben wel benieuwd naar de Danser in draf. Zit TP achter he..die staan soms wat anders op de benen.

Boras
Berichten: 9958
Geregistreerd: 21-10-10

Re: KWPN 2e bezichtiging springhengsten en dressuurhengsten/ Stallionshow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 16:07

Daar komt het vast door.
Ik ben geen fan, zie het liever natuurlijker :)

_Mars

Berichten: 480
Geregistreerd: 17-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 16:20

Waarom moet er achter die hengsten nou ook nog iemand achter aan lopen met zweep en andere dingen? Wat is het doel?

Edit: nu bij de presentatie van dressuur hengsten

Aimee

Berichten: 11808
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 16:21

Zo, ik ben wel weg van de Desperado x Negro. Heeft ook een goede moeder

Earth

Berichten: 7934
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-23 16:21

_Mars schreef:
Waarom moet er achter die hengsten nou ook nog iemand achter aan lopen met zweep en andere dingen? Wat is het doel?

Dat zijn de opjagers, die zorgen ervoor dat het paard voorwaarts blijft lopen en proberen het beste eruit te halen. Ze hebben ook veel plastic flesjes met steentjes erin om ze net even wat meer op te jutten.

Earth

Berichten: 7934
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: KWPN 2e bezichtiging springhengsten en dressuurhengsten/ Stallionshow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-23 16:24

Oh ik mis iets zie ik. waar kijken we naar. Ah de presentatie.

Earth

Berichten: 7934
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-23 16:31

302. Sjieke hengst, lichtvoetig door de baan, goed schakelvermogen.

319. Makkelijke manier van lopen, goede bergoptendens. Goed schakelvermogen.

Citaat:
390 Governor x Dayano. Wat een bakbeest, of lijkt hij ondanks zn 1.73 mtr. Hele lange bovenlijn. Mooi springbloed erin. Draaft wel gruwelijk bergop zeg, jeus. En heel veel afdruk en souplesse. Ik snap dat hij door is ondanks zijn grootte. Galop is wat groot, zou wat meer bergop mogen bewegen. Die lossigheid in draf mist de galop een beetje. Goede stap wel, stap mooi door van achteruit.

Elegante, goede ruimte in beweging, goede bergop tendens, steeds lichtvoetig, met goed schakelvermogen.

Citaat:
*527 Taminiau. Aansprekend dier, beetje langgelijnd, maar hele goede uitstraling. Die zou ik wel willen hebben :D Mer deze is van mij!!!!

Echt een fijn dier, bloedmooi. Mooi opwaarts bewegen ook. Als hij vertrekt zakt ie zo lekker van achteren. Alleen op de lijn springt ie steeds aan :') Echt een apart goed dier.


Nog steeds een plaatje om te zien. Beweegt met veel lossigheid door het lijf. Veel knieactie in het voorbeen. Galoppeert ook met lossigheid door het lijf. Hij moet alleen wel even een lijntje draven :') Ai hij draaft wel wat de bodem in, zonde zeg. Verliest ook iets takt in de draf. Heeft zich niet optimaal laten zien. Stapt wel heel goed door het lijf.

Wordt uitgenodigd voor primering. *\o/* *\o/* *\o/*

800 Fynch hatton x Diamond hit.
Luxe hengst, goede galoppade met veel schakelvermogen. Lichtvoetige gedragen draf, mooie zuivere stap.

Elisa2

Berichten: 37402
Geregistreerd: 31-08-04

Re: KWPN 2e bezichtiging springhengsten en dressuurhengsten/ Stallionshow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 16:33

De Governor viel mij erg positief op en de Taminiau natuurlijk, zie de Glamourdale's ook graag.

Earth

Berichten: 7934
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-23 16:47

Citaat:
370 Glamourdale x Johnson. Grote typische Glamourdale. Beweegt wat vlak in galop. Lang achterbeen, maar gaat we redelijk bergop in de draf. Mag wel meer dragen achter.

Elisa2 schreef:
Ik vond de Glamourdale x Johnson wel een fijn paard, mooi model..fijn bewegen..iets lang achterbeen inderdaad maar overal wel goed over de benen.

Uitgenodigd voor Primering.


Citaat:
372 Glamourdale x Tango. Deze vind ik mooier gelijnder dan de vorige GD, deze is niet zo lang. Deze heeft ook meer gedragenheid vanuit het achterbeen. En heel veel afdruk voor, gaat mooi bergop. Galop is oke, zou meer souplesse mogen hebben.

Elisa2 schreef:
Vind de Glamourdale x Tango fijn draven maar galop vrij neerwaarts.

Sjieke hengst, mooi model. Met veel gedragenheid door de baan.

Citaat:
434 just Wimphof x Gouvenor.

Bloeduitstraling, lichte soepele manier van lopen, goed schakelvermogen. Extra opwaardeerde aan de hand.

Citaat:
807 GD x Londonberry. Mooi sjiek dier, weer een typische GD wat mijn betreft. Ook een lang achterbeen. Draaft met veel afdruk en souplesse, echt veel veer. Galop is prima. Goede stap.

Sjieke hengst, goede voorbeentechniek, bergoptendens en ruimte in de beweging.

Citaat:
373 de Glamourdale X Don Schuffro schimmel ;) wel een ruige bok. veel afdruk en buiging in de gewrichten lekker knietje erin. Goede moederlijn ook weer.
Mer 1980.

Gaaf dier wel, beetje druk :') Haak pas laat aan, maar heeft een goede stap. Veel afdruk in draf, goed bergop.

Is weer behoorlijk fris := Staat steeds op de achterbenen.
Jeugdige hengst, veel go en afdruk, goede bergoptendens en lichtvoetigheid.

Elisa2

Berichten: 37402
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 16:52

Vond deze LFjes die door zijn ook niet slecht...sowieso genieten van de kwaliteit.

Earth

Berichten: 7934
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-23 16:53

Elisa2 schreef:
Vond deze LFjes die door zijn ook niet slecht...sowieso genieten van de kwaliteit.

Zeker, al vind ik die l'Avenir toch het beste denk ik.

Earth

Berichten: 7934
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: KWPN 2e bezichtiging springhengsten en dressuurhengsten/ Stallionshow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-23 16:55

Moet wel een beetje lachen om de jurydame, die zal zere benen hebben want ze staat op een zandbodem met naaldhakken :')

Elisa2

Berichten: 37402
Geregistreerd: 31-08-04

Re: KWPN 2e bezichtiging springhengsten en dressuurhengsten/ Stallionshow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 16:56

Haha Floor Droge..ahja..ze zijn bijna klaar.

Ik weet niet of ik die L Avenir de beste vind..vond hem erg lang in alles..lang achterbeen ook. Vond die LF x Sir Sinclair wel een fijne. Maar uiteraard zijn het allemaal goede paarden met hun eigen plussen en minnen.

Earth

Berichten: 7934
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-23 17:01

Citaat:
485 Le Formidable x Lord Sinclair. Halsaanzet vind ik niet top, heel hoog. Paard doet me ook niks. Draaft wel met veel voorbeentechniek maar ik mis wat lossigheid. Galop idem. Komt soms iets door in de schoft maar houdt zich snel strak. Stap van deze is wel oke, maar ook hier mis ik weer lossigheid.

Ook deze is heel braaf.
Goed gebouwde hengst, over veel beentechniek en veel schakelvermogen beschikt. Ook veel kracht.

Citaat:
*477 LF x Johnson. Zeer royale hengst, gaat door het lint dus beetje opgefokt. mooi dier wel, bewegegd met veel techniek en heel bergop. Gaat echt zitten avn achter. Galop ook redelijk bergop, zeker vergeleken met de anderen. Paard met veel zelfhouding ook.

Is nu een stuk rustiger, galoppeert mooi bergop met veel lossigheid. Leuk dier wel. Draaft mooi met de schoft omhoog, mist wel iets lossigheid. Stap is goed.

Sterk gebouwde hengst, met veel kracht en afdruk door de baan, goed bergop.

Citaat:
470 LF X Vivaldi. Kijk, hier komt wat binnen. Hele aansprekende hengst. Vind het wel heel spannend haha, kruipt helemaal in elkaar. Paard met veel body. Galop oogt ook niet bijzonder. Laat zich slecht zien, zo zonde. Draaft met veel souplesse en lossigheid, zou met het achterbeen meer onder mogen treden.

Paard draaft nog steeds met veel lossigheid van achteruit. Galop gaat enkel heel hard en lateraal. In draf pakt hij wel heel veel bodem. Galop mag wat meer lossigheid tonen, wel wat opwaarts. Beetje steekbeentje voor bijna. Stap is goed achterbeen.

Bergop gebouwde hengst, met veel ruimte afdruk en lossigheid door de baan ging.

Citaat:
393 Hermes x San Remo, leuk compact dier om te zien na die GD's :P Galop is een beetje de grond in, Laat zich verder niet heel top zien, is wat druk. Wel goed draven met veel afdruk maar lijkt wat te stuwend?

Elisa2 schreef:
Ik vond de Hermes wel leuk, mocht misschien wat langelijnder zijn,,de galop verbaasd me dan niet..Hermes zelf heeft ook niet zo'n beste galop.

Echt zo relaxed dier deze. Dat was Hermes zelf juist niet toch?
Sterk gebouwde, aansprekende hengst, goede krachtige afdruk, sterke galoppade en goede stap.

Citaat:
491 LF x Sir donnerhall. Is al goedgekeurd bij Oldenburg. Paard is van dezelfde eigenaren als LF. Zeer aansprekend dier, sjiek. Heel veel afdruk in het voorbeen met veel schoudervrijheid. Mensen gaan tijdens het draven klappen daardoor raakt ie wat over zijn theewater. Zonde. Maar echt een goed paard, stap is wat kort maar nog wel voldoende. Hij bezorgd me kippenvel.

Deze is duidelijk favoriet bij vele :D Hoor volgens mij zelfs de eigenaar juichen haha.
Uitgenodigd voor primering.

Elisa2

Berichten: 37402
Geregistreerd: 31-08-04

Re: KWPN 2e bezichtiging springhengsten en dressuurhengsten/ Stallionshow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 17:04

Die Lantanas lijkt wel kreupel..wel een erg fijn dier verder.

Hermes was volgens mij niet zo makkelijk in het verrichtingsonderzoek.

De LF x Sir Donnerhall heeft fans ja haha.

Earth

Berichten: 7934
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: KWPN 2e bezichtiging springhengsten en dressuurhengsten/ Stallionshow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-23 17:09

Oh heb ff gemist hoe die Lantanas draafde. Kan best zijn trouwens dat ie zich heeft aangetikt want die was echt heel wild in de kraal. Sprong steeds heel raar op zn achterbenen, wilde bokken ofzo, maar toch weer niet. Hij deed heel apart iig en tikte zich daarbij ook een paar keer aan.

Earth

Berichten: 7934
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-23 17:16

Citaat:
463 Lantanas x Krackc. Is heel druk, springt ook heel gek soms vanuit galop ineens op zn achterbenen :')
Wel een bloedmooi dier, veel maat en zelf hpuding. Haha wat doet hij toch :') Is wel bloedsnel ook. Als hij draaft, draaft hij wel heel mooi bergop met veel lossigheid en schoudervrijheid. Maar laat zich helaas niet goed zien. Stap is matig, stapt niet mooi door van achteruit.

Wel echt een mooi correct dier.
Aansprekende hengst, mooi dressuurmodel, veel bergoptendens. Veel kracht en afdruk in de beweging.

Citaat:
547- Vitalis. Spreekt me niet echt aan, wel aansprekend hoofd. Waardeert zich wel op in draf.
Pakt wel onwijs veel bodem met draven zeg. Goed paard, deze gaat wel door denk ik

Beweegt met heel veel lossigheid en schoudervrijheid. Vind 'm alleen niet zo heel sjiek. Galop is niet zo speciaal. Maar zijn draf is wel heel veel, heel hectisch bijna, er gebeurt zoveel over de benen. Ik ben benieuwd wat ze hiervan gaan zeggen.

Sterke, goedgebouwde hengst, veel activiteit in het achterbeen met veel ruimte.

Citaat:
532 TØRVESLETTENS SYLVESTER X NEGRO.

Uitgenodig voor primering, wel tof met deze vader.

Citaat:
557 Vivino x Negro.

Bloedmooie koffievos trouwens!
Elegante hengst met mooi dressuurmodel, lichtvoetige bergop manier van lopen.

Citaat:
498 Livius x Florencio: grootramig paard. Ik ben benieuwd hoe die in de kooi is, zou best eens lekker kunnen gaan lopen.
Quote Carola.
Oogt idd redelijk groot. Galoppeert met veel lossigheid, maar zou wat bergop mogen gaan. Gaat ook wel hard over de lijn :') In draf mist ook wat lossigheid, wel veel beentechniek maar achterbeen zou meer onder mogen ipv naar de hak. Stap is wel goed en los.

Mooi dressuurmodel, veel techniek in de benen. Veel front en gedragenheid.

Elisa2

Berichten: 37402
Geregistreerd: 31-08-04

Re: KWPN 2e bezichtiging springhengsten en dressuurhengsten/ Stallionshow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 17:17

Ja ik vond deze groep wat minder..de Lantanas sprak mij het meeste aan..de Sylvester snap ik niet zo in de kampioenskeuring.

Earth

Berichten: 7934
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-23 17:18

Door voor primering:
527 Taminiau x Florencio
370 Glamourdale x Johnson
491 LF x Sir donnerhall.
532 TØRVESLETTENS SYLVESTER X NEGRO

Elisa2

Berichten: 37402
Geregistreerd: 31-08-04

Re: KWPN 2e bezichtiging springhengsten en dressuurhengsten/ Stallionshow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 17:20

Lastig om een favoriet te kiezen maar dat is voor mij denk ik..370 en dan 527..of net andersom.

Earth

Berichten: 7934
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: KWPN 2e bezichtiging springhengsten en dressuurhengsten/ Stallionshow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-23 17:20

Voor mij de 527 maar dat komt echt door zijn uitstraling :P

Earth

Berichten: 7934
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-23 17:29

Citaat:
600 Alexandro P x Victory. Aansprekende hengst, mist nog wel wat body maar wel lekker draven met veel beentechniek en knieactie. Ik weet natuurlijk niet precies wat ze willen zien, maar het paard spreekt wel aan. Draaft ook met veel afdruk.

Premiehengst!! Terecht!

Citaat:
608 Lanto x Rubus B. Rastypische hengst maar mist wel wat correctheid in fundament. Bijna een hertenhals, al waardeert hij dat wel op wanneer hij beweegt. Paard is erg blij dat hij weer eens los mag :')
Laat zich in draf nauwelijks zien, zonde. En wat hij aan draf laat zien is erg matig, zeker niet richting tuigpaard.

Ik snap nog steeds niet wat deze hier doet := Ook niet echt taktmatig.
Royaal gebouwde hengst, hals iets te verticaal, vooral galop is goed. Springt ook hele goed, daarom is hij uitgekozen.

Citaat:
610 Danser x Manno.

Wel lekker draven hoor, maar ik blijf het niet echt een mooi dier vinden :')
Goed in het Gelders type, met veel houding beweegt. Goed voorbeentechniek, galop met veel balans en kracht. Verdienstelijk springen.

Elisa2

Berichten: 37402
Geregistreerd: 31-08-04

Re: KWPN 2e bezichtiging springhengsten en dressuurhengsten/ Stallionshow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 17:30

Ik vond die Danser wel lekker lopen inderdaad, en ik vind het wel een mooi dier maar hij is wel wat strak in de beweging zeg maar.