Zuidlaardermarkt 2019

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
evelienn28

Berichten: 601
Geregistreerd: 19-07-11
Woonplaats: emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 20:41

Ik zit er ook aan te denken om weer een keertje heen te gaan.
Ben 1x eerder geweest ga puur heen om te kijken en vooral niet kopen :+
Ben toevallig vrij maar heb ook nog niemand gestrikt om mee heen te gaan kom zelf uit emmen weet niet of vanuit deze richting mensen zin hebben om heen te gaan?
En hoe zit het met parkeren kun je de auto een beetje kwijt? Stukje lopen vind ik niet zo erg.
Vorige x weet ik nog dat het daar behoorlijk vast stond

Lukasje
Berichten: 11303
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 20:47


Em_

Berichten: 2180
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Re: Zuidlaardermarkt 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 20:49

Ik ben er ook, alleen kijken hoor :) heb al een leuk paard en geen plek voor nog 1 helaas :')

Froukje
Forever young

Berichten: 10842
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Zuidlaardermarkt 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-19 21:08

Parkeren kan op de parkeerplaats van voormalig Prins Bernhard hoeve tegen betaling, dan ben je ook vrij vlot weer op weg als je naar huis wilt. Of gratis in omliggende wegen maar dan moet je en een stuk lopen en je hebt kans dat het er heel druk is omdat iedereen gratis wil staan.

Kraampjes markt slaan we trouwens standaard over. Véél te druk! Alleen de paardenmarkt, even snel bij de paardenspul kraampjes langs en snel bij de rustigste kraam een zuidlaarderbol scoren.

zorro

Berichten: 8764
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Zuidlaardermarkt 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 21:22

Ik wil dit jaar ook weer gaan, al komt het beroerd uit omdat ik smiddags een examen in Zwolle moet doen waar ik eigenlijk wel even mijn kop bij moet hebben. Maar ik wil toch heen.. en liefst ook een beetje vroeg.

Zonder trailer dit jaar, vorig jaar een jonge fries gekocht die bijzonder goed uitgepakt is, een geweldig lief en knap dier. Drie paarden is genoeg, dus niet handelen dit jaar!

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Re: Zuidlaardermarkt 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 22:21

Ik moet 's morgens werken. Dus misschien dat ik begin van de middag even wil kijken. Niet om te kopen, meeste leukerds zijn 's morgensvroeg vaak ook al verkocht.

Tilmar

Berichten: 3320
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 07:21

Mijn ouders hebben jaren in Hoogezand-Sappemeer gewoond, van daaruit kon ik altijd heel vroeg op de fiets naar Zuidlaren.
Ik weet nog goed hoe al die veulens stonden te hinnikken voor hun moeder. Je kon daar echt goede veulens kopen, dat zal nu wel minder zijn denk ik. Die verkoop gaat allemaal via Internet.
Heb nog wel eens gekeken voor een vakantiehuisje daar ergens, maar is lastig te organiseren.
Nu gaan we naar Hedel, is een stuk dichterbij. Maar ik heb dus altijd het idee dat de kwaliteit van Zuidlaren beter is.

xPearl

Berichten: 3277
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 08:46

Ik ga ook! *\o/*
Ga met mijn staleigenaresse en een stalgenootje. Nemen geen trailer mee, maar kan zijn dat er wel wat mee terugkomt haha.

Moet alleen wel maandag tot 23u werken en dinsdag weer om 14u beginnen. Dus dat word slaaptekort _O-

roekes

Berichten: 756
Geregistreerd: 05-04-14
Woonplaats: Drenthe

Re: Zuidlaardermarkt 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 09:59

Al is de markt voor mij op loopafstand ga ik nu voor de derde keer niet naar de markt. Ik heb nu 8 ponys en kan gewoon niet zonder pony thuis komen :D ik kocht elke keer een veulen. De prijzen die ik ervoor betaald heb is van 20 euro tot 120 euro *\%/*

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 10:11

Hoe beginnen jullie met handelen ?

Vraag je eerst prijs en moet je altijd handklappen?

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 10:36

Janinevv schreef:
Hoe beginnen jullie met handelen ?

Vraag je eerst prijs en moet je altijd handklappen?

Ik vraag gewoon de vraagprijs en mocht dat niet ver boven mijn budget zitten bied ik een lager bedrag. Handklappen wordt nog vrij weinig gedaan, enkel door de oudere handelaren of als je er zelf mee begint. De handelaren passen zich snel aan jou aan en de wijze hoe jij biedt.
Laatst bijgewerkt door Djoena op 13-10-19 10:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 10:38

roekes schreef:
Al is de markt voor mij op loopafstand ga ik nu voor de derde keer niet naar de markt. Ik heb nu 8 ponys en kan gewoon niet zonder pony thuis komen :D ik kocht elke keer een veulen. De prijzen die ik ervoor betaald heb is van 20 euro tot 120 euro *\%/*

Shetveulens?

En dat ken ik wel ja :+ vorig jaar voor het eerst met niks thuisgekomen :') maar dat kwam alleen maar omdat ik toen mijn pinpas niet mee had genomen, zelfbescherming :')

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 10:38

Djoena schreef:
Janinevv schreef:
Hoe beginnen jullie met handelen ?

Vraag je eerst prijs en moet je altijd handklappen?

Ik vraag gewoon de vraagprijs en mocht dat niet ver boven mijn budget zitten bied ik een lager bedrag. Handklappen wordt nog vrij weinig gedaan, enkel door de oudere handelaren of als je er zelf mee begint. De handelaren passen zich snel aan de wijze hoe jij biedt.


Ah okee top!

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Zuidlaardermarkt 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 10:43

Anytime! :D

roekes

Berichten: 756
Geregistreerd: 05-04-14
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 10:48

@Djoena welsh a ponys. En een shetje inderdaad.allemaal met stamboek papieren

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20040
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Zuidlaardermarkt 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 10:53

Och jongens ik wil, ik wil, maar mijn vriend vind het "niet leuk".

lianne304

Berichten: 1053
Geregistreerd: 09-09-12
Woonplaats: kootstertille

Re: Zuidlaardermarkt 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 12:14

Onze geliefde veulenetjes blijven thuis.
Zijn via marktplaats wel te koop maar helaas geen geintreseerden.
100 euro voor een veulen met stamboek.
Mischien dat we nog een shetland veulentje mee nemem voor bij de groep.

Hoogstwaarschijnlijk nemen we wel 2 3 jarige kwpn merrie en ruin mee, met stamboek voor geintreseerden.

Hoop nog op een leuk ponytje mischien voor beleren b/c ponytje

Oehlala
Berichten: 4313
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Zuidlaardermarkt 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 12:24

Ik zoek nog wel een warmbloed veulen of jaarling. Staat er zoiets bij op de markt?

lianne304

Berichten: 1053
Geregistreerd: 09-09-12
Woonplaats: kootstertille

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 12:28

NenaC schreef:
Ik zoek nog wel een warmbloed veulen of jaarling. Staat er zoiets bij op de markt?


Genoeg waarschijnlijk.
Goed kijken naar hoef stand been stand en even zien goed lopen.
Maar daar was je vast ak op voorberijd

Debbie

Berichten: 4293
Geregistreerd: 20-01-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 12:35

Ik ga dit jaar niet heen, maar lees net als elk jaar graag mee, benieuwd waar iedereen mee thuis komt :)

Zelf jaren terug voor 750 euro een veulen gekocht op de Zuidlaardermarkt waar ik nog elke dag zielsgelukkig mee ben en inmiddels Z dressuur mee start, dus met een beetje geluk kun je er zulke leuke paarden kopen :) Al zullen de prijzen op de markt inmiddels ook wel wat gestegen zijn ben ik bang..

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 12:42

Debbie schreef:
Ik ga dit jaar niet heen, maar lees net als elk jaar graag mee, benieuwd waar iedereen mee thuis komt :)

Zelf jaren terug voor 750 euro een veulen gekocht op de Zuidlaardermarkt waar ik nog elke dag zielsgelukkig mee ben en inmiddels Z dressuur mee start, dus met een beetje geluk kun je er zulke leuke paarden kopen :) Al zullen de prijzen op de markt inmiddels ook wel wat gestegen zijn ben ik bang..

Valt mee. Vorig jaar in Hedel kon ik een tuigpaard merrieveulen met papier krijgen voor 650,-. Heel mooi op het oog correct dier, alleen nog iets klein maar was ook een vrij laat veulen. Niet meegenomen omdat mijn geweten op het laatste moment toch bedacht dat het niet verstandig was met al 2 paarden, een veulen en de merrie wederom drachtig. Maar stond wel heel erg te twijfelen. O:)

PLK
Berichten: 689
Geregistreerd: 17-09-11
Woonplaats: aan de rand van het dorp

Re: Zuidlaardermarkt 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 13:12

Hoe werkt dat nou precies? Je komt de koop overeen, betaalt de pegels en dan moet het paard naar export? Wat gebeurt daar dan? En kun je daar dan altijd je trailer kwijt? Ik hoor ook wel dat er vervoer aangeboden wordt, hoe werkt dat precies? Alle praktische info welkom! Alvast bedankt!

Froukje
Forever young

Berichten: 10842
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-19 13:32

Als jij een paard koopt die in Nederland blijft hoef je niet langs export hoor. Dan betaal je, neem je het paspoort aan en wandel je naar je trailer. Paard erop en naar huis.

Export is alleen voor de paarden die de grens over gaan. Daar worden ze na gekeken door de dierenarts en nvwa om te kijken of alles klopt qua papieren voor de export naar het buitenland en of ze gezond genoeg zijn om de reis te kunnen maken.

Nogmaals, je trailer en auto kun je kwijt op het terrein van de oude prins Bernhard hoeve tegen betaling. Dan zit je op een 5 minuten wandelen van de markt af.

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Zuidlaardermarkt 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 13:44

En als je nu geen trailer hebt?

Froukje
Forever young

Berichten: 10842
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-19 13:47

Dan luister je goed of er vervoer word aangeboden jouw kant op of laat je omroepen dat je vervoer zoekt. Kost wat maar er lopen zoveel mensen rond dat er eigelijk altijd wel 1 jouw kant op moet.

En auto zonder trailer kun je ook gewoon op het terrein van de prins Bernhard hoeve kwijt als je dat bedoelt..