Mongol Derby 2019 (kletstopic)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Psydoxy

Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Re: Mongol Derby 2019 (kletstopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 10:46

Bob is echt heel symphatiek! Hij was een van de eerste die Aly en mij kwam feliciteren met het finishen van de race. Een man zonder arrogantie met het hart op de juiste plaats. Onderweg duimde de achterhoede dat hij als eerste zou eindigen en dat is gelukt.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 10:54

Psydoxy schreef:
Bob is echt heel symphatiek! Hij was een van de eerste die Aly en mij kwam feliciteren met het finishen van de race. Een man zonder arrogantie met het hart op de juiste plaats. Onderweg duimde de achterhoede dat hij als eerste zou eindigen en dat is gelukt.

Bob had bij mij ook een hele grote gunfactor. Superknap op die leeftijd! En dan ook nog met moderne gps overweg kunnen! Had hij dat thuis al geoefend eigenlijk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 10:56

Psydoxy schreef:
Bob is echt heel symphatiek! Hij was een van de eerste die Aly en mij kwam feliciteren met het finishen van de race. Een man zonder arrogantie met het hart op de juiste plaats. Onderweg duimde de achterhoede dat hij als eerste zou eindigen en dat is gelukt.

Ik dacht heel even dat er stond: Bob is heel onsympathiek, ik schrok heel erg :')

Wat leuk om te horen! Dan is het hem nog meer gegund!

AfricanLady

Berichten: 8007
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 11:17

Psydoxy schreef:
Toch wel jammer dat die uitslag niet klopt. Ze hebben de 3 uur forward penalties bij een aantal combinaties niet doorberekend.... ik had minder straftijd maar sta nu alsnog onderaan. Daarnaast heb ik gevraagd of ik op HS27 mijn straftijd kon uitzitten. Helaas mocht dat niet en zou het bij mijn finishtijd worden opgeteld. Lees ik zojuist dat andere ruiters hun straftijd wel op HS28 mochten uitzitten, beetje krom. Niet dat 't veel uitmaakt, heb 'm mooi uitgereden *\o/*


In mijn ogen sta je niet onderaan.
Er zijn 44 ruiters van start gegaan.

Sherivey
Berichten: 8639
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Mongol Derby 2019 (kletstopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 11:56

Hoe gaat het nu met jullie Linda en Esther? Nog veel spierpijn/vermoeidheid?

Wat een mooie actie van Bob. :D

Psydoxy

Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Re: Mongol Derby 2019 (kletstopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 12:34

Spierpijn heb ik niet zoveel last van. Vermoeidheid komt er nu uit, mijn spijsverteringsstelsel heeft wat problemen op dit moment %)

Psydoxy

Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 12:36

AfricanLady schreef:
In mijn ogen sta je niet onderaan.
Er zijn 44 ruiters van start gegaan.


Dat is idd helemaal waar :D

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 12:40

Psydoxy schreef:
Spierpijn heb ik niet zoveel last van. Vermoeidheid komt er nu uit, mijn spijsverteringsstelsel heeft wat problemen op dit moment %)

Hoe vies was het eten onderweg? Was dat echt alleen maar schaap of hadden ze ook voedsel wat meer op de westerse smaakpapillen en magen gericht was?

Femke_Tweety

Berichten: 11988
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Mongol Derby 2019 (kletstopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 12:50

Waarom zou het per se vies zijn?

Onwennig wellicht.

Maar ik neem aan, net als ons meer westerse voedsel, met zowel smakelijke als minder smakelijke dingen?


Als je een gigántische fysieke en mentale prestatie levert, met ook nog eens voedsel waar je lijf niet aan gewend is, dan snap ik dat maag en darmen overstuur gaan.

Ik hoop dat dat snel weer hersteld.



Ik ben erg benieuwd waar de Aralmeer te vergelijken is?
Een soort zoetige karnemelk?

(Paardenmelk heb ik ooit geproefd, is vrij zoet, en dat dan gefermenteerd toch?)

magda_90
Berichten: 32281
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 12:55

Psydoxy schreef:
AfricanLady schreef:
In mijn ogen sta je niet onderaan.
Er zijn 44 ruiters van start gegaan.


Dat is idd helemaal waar :D


Ik kijk zo uit naar al je verhalen zodra je weer gesetteld en bijgekomen bent.
Voor nu, heerlijk bijkomen en nagenieten. <3

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30235
Geregistreerd: 08-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 12:56

Psydoxy schreef:
Niet dat 't veel uitmaakt, heb 'm mooi uitgereden *\o/*


Echt. Dan ben je al een winnaar _O_ Wat een fantastische onderneming.

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Mongol Derby 2019 (kletstopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 13:14

Ik wil hier ook nog een speciaal plekje voor Margreet inruimen: ik ken je niet en heb gedurende de race weinig van je gezien omdat de focus in de voorhoede vooral op Bob lag, maar wat héb jij geweldig gereden en terecht een mooie prijs in ontvangst hebben mogen nemen! Je bent een kanjer!

Sherivey
Berichten: 8639
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 13:24

Psydoxy schreef:
Spierpijn heb ik niet zoveel last van. Vermoeidheid komt er nu uit, mijn spijsverteringsstelsel heeft wat problemen op dit moment %)

Hoe was het eten daar?

Als ik het boek moet geloven veel schaap en rijst?

Ayasha
Blogger

Berichten: 57959
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 13:38

Schaap is echt niet zo "vies". Het is anders ja, maar vies is het niet. Niet viezer dan bepaalde stukken van het varken. Als je ongezouten spek bakt ruik je IMO ook het varken. Dat is bij schaap net zo. Ik vermoed dat de mongoliërs ook kruiden bij hun eten doen.

Maar ik kan me wel voorstellen dat het maag-darm systeem een kleine opdoffer krijgt. Het is vreemd eten dat ook in andere omstandigheden klaar gemaakt is (ze zitten op de steppe dus het is niet in een omgeving gemaakt die wij gewend zijn en waarop ons maagdarmstelsel dus op ingesteld is. Als je daar tien dagen westers eten maakt zal je waarschijnlijk ook al kleine problemen krijgen.)

Sherivey
Berichten: 8639
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Mongol Derby 2019 (kletstopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 13:51

Staat echt een leuke foto van Team Apple op Insta :D

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30235
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Mongol Derby 2019 (kletstopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 13:54

Echt he? Knap setje :D

mysa

Berichten: 10491
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 14:02

elnienjo schreef:
Psydoxy schreef:
Bob is echt heel symphatiek! Hij was een van de eerste die Aly en mij kwam feliciteren met het finishen van de race. Een man zonder arrogantie met het hart op de juiste plaats. Onderweg duimde de achterhoede dat hij als eerste zou eindigen en dat is gelukt.

Bob had bij mij ook een hele grote gunfactor. Superknap op die leeftijd! En dan ook nog met moderne gps overweg kunnen! Had hij dat thuis al geoefend eigenlijk?


Hola, ik ben maar twaalf jaar jonger dan hij en ik werkte al met een computer toen velen van jullie nog geboren moesten worden! :)

Femke_Tweety

Berichten: 11988
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 14:18

mysa schreef:
Hola, ik ben maar twaalf jaar jonger dan hij en ik werkte al met een computer toen velen van jullie nog geboren moesten worden! :)



Ha, ik ken ook heel wat mensen van het geocachen die een GPS'r van voor, achter, onder, binnen en buiten kennen qua werking. En daar zitten ook echt zát 65plussers bij...

Femke_Tweety

Berichten: 11988
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Mongol Derby 2019 (kletstopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 14:19

De foto van Apple (weet haar echte naam niet) en Mike zou ik best leuk vinden om te zien, maar ik heb geen insta.

Zou iemand een linkje willen droppen?

Ayasha
Blogger

Berichten: 57959
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Mongol Derby 2019 (kletstopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 14:20

12 jaar is 100 jaar in computer-jaren.

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 14:27

Femke_Tweety, de foto staat als achtergrond bij onderstaande link;
Marie_Anne schreef:
Nog een dag 10 update *\%/*
Ik was net als sommige anderen hier wat mistroostig de diverse derby-sites aan het refreshen :') om te zien of er toch nog niet iets zou komen, en jawel:
https://www.theadventurists.com/adventu ... y/updates/

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 14:32

Psydoxy schreef:
Toch wel jammer dat die uitslag niet klopt. Ze hebben de 3 uur forward penalties bij een aantal combinaties niet doorberekend.... ik had minder straftijd maar sta nu alsnog onderaan. Daarnaast heb ik gevraagd of ik op HS27 mijn straftijd kon uitzitten. Helaas mocht dat niet en zou het bij mijn finishtijd worden opgeteld. Lees ik zojuist dat andere ruiters hun straftijd wel op HS28 mochten uitzitten, beetje krom. Niet dat 't veel uitmaakt, heb 'm mooi uitgereden *\o/*
Gefeliciteerd en veel respect *\o/* , dit doen maar weinig mensen jullie na! Hier moet je echt die-hard voor zijn.
Maar ik snap wel dat je wilt dat het klopt, ook al is het geen wedstrijd, de straftijden krijg je niet voor niets, dus moeten ze ook verrekend worden.


En ook voor jou gefeliciteerd en respect Linda_Fleur *\o/*
Ik kan mij een pijnlijke ervaring veel voorstellen, maar ben benieuwd wat het vooral zwaar maakte voor jou :D

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Mongol Derby 2019 (kletstopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 14:57

Het paard dat gegeven is aan Bob was het paard waarmee hij de laatste etappe van HS28 naar de finish heeft gereden.

Er leek niets symbolisch aan, de herders hadden echt goed nagedacht of het paard bij iemand kwam die er ook goed voor zou zorgen :=

Plan van Bob was om genoeg geld achter te laten zodat het paard elk jaar als een soort wisseltrofee aan de winnaar gepresenteerd kon worden. Als al duidelijk zou zijn wie de winnaar zou zijn dan zou die de laatste afstand op dat paard kunnen doen :-)

Bob heeft later op de dag nog een rondje zonder zadel door het kamp gereden :))

jeetje77

Berichten: 3462
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 15:09

Wauw wat een super eer. En jeetje wat stoer om zonder zadel te rijden

Femke_Tweety

Berichten: 11988
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 15:22

Apple schreef:
Het paard dat gegeven is aan Bob was het paard waarmee hij de laatste etappe van HS28 naar de finish heeft gereden.

Er leek niets symbolisch aan, de herders hadden echt goed nagedacht of het paard bij iemand kwam die er ook goed voor zou zorgen :=

Plan van Bob was om genoeg geld achter te laten zodat het paard elk jaar als een soort wisseltrofee aan de winnaar gepresenteerd kon worden. Als al duidelijk zou zijn wie de winnaar zou zijn dan zou die de laatste afstand op dat paard kunnen doen :-)

Bob heeft later op de dag nog een rondje zonder zadel door het kamp gereden :))



Oh wat gaaf.

Dan heeft Bob wel echt indruk gemaakt daar in Mongolië!


Nog ff een rondje zonder zadel, geweldig.