WK Jonge Dressuurpaarden Ermelo 2018

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: WK Jonge Dressuurpaarden Ermelo 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 17:33

Moet zeggen dat ik verwacht dat Henkie er eerder komt dan d'Avie met z'n enorme passen. :o

Enorm zonde wat er gebeurde inderdaad, ik had het idee dat hij ineens wat zag. Hij pakte de draad ook zo gemakkelijk weer op. Iets wat in mijn ogen ook wel enigszins positief gezien mag worden wat betreft de submissiveness. Hij weigert immers niet te werken.

History_

Berichten: 1990
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Belgiƫ

Re: WK Jonge Dressuurpaarden Ermelo 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 17:52

Het zal feest zijn bij Helgstrand Dressage, 2 wereldtitels

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: WK Jonge Dressuurpaarden Ermelo 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 17:53

D'Avie vind ik wel de terechte winnaar, een echt WK jonge paarden paard. :j

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 17:55

Quir schreef:
D'Avie vind ik wel de terechte winnaar, een echt WK jonge paarden paard. :j


Een ding wat zeker is!

emma_evg
Berichten: 434
Geregistreerd: 08-08-15

Re: WK Jonge Dressuurpaarden Ermelo 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 18:12

Echt jammer van Henkie idd, en verrassend van Hermes. Niemand had die van tevoren op het podium gezet, maar het was wel helemaal terecht in deze finale!

E_D_E
Berichten: 697
Geregistreerd: 21-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 19:32

Anoeska27 schreef:
Ik heb weinig met Glamourdale en zou zijn nakomelingen ook niet snel omschrijven als braaf. Ik kijk wel uit naar de proef hierna. Hoop dat dat net zo genieten wordt als van Candy.



Daar kan ik niet van mee spreken. :n
Wij hebben een 3jarige Glamourdale staan. Liever in de omgang vind je ze niet. Ze is onder het zadel alert maar zo braaf.

Onze andere merrie wordt deze week ook gedekt door Glamourdale (2de x, was niet vol vorige keer)

Iemand vroeg hier of hij groot geeft. Onze 3j is ongeveer 1m72/74 al en echt al een heel paard.

Careri18
Berichten: 156
Geregistreerd: 18-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 19:39

emma_evg schreef:
Fuersten-Look <3 <3 <3

Super jammer van die fout in de wissels, maar vind ze wel erg hard afgestraft. Eigenlijk horen ze boven Adelinde en Governor vind ik.


Hij is achter echt te traag, vind plaats 3 nog aan de hoge kant.

Heiline's Danciera was wat mij betreft het allerbeste paard van de 7 jarigen.

Dunkeedoo

Berichten: 311
Geregistreerd: 15-12-15

Re: WK Jonge Dressuurpaarden Ermelo 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 20:48

Mijn glamourdale is ook schapenmak in de omgang, nergens bang van. Onder het zadel kan ik nog niks van zeggen, ze is net 2.5 nu. Wordt ong 165, is geen hele grote nee.

Vond hem heel netjes voorgesteld en terrecht een 1e plek!
De rest heb ik helaas gemist, wat ging er fout bij henkie? Ben daar ook wel weg van.

SparklingApp

Berichten: 1946
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 22:06

Henkie sprong ineens opzij voor een wissel, was erg jammer want tot dat stuk ging hij super goed.

bulck

Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Re: WK Jonge Dressuurpaarden Ermelo 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 11:01

Nou dat die Henkie dat allemaal nog trekt... Sperriem vreselijk aangetrokken, een ruiterhand die echt niets (mee)geeft. Alle wissels waren overigens met veel spanning aangereden, met idd die ene waar die echt ff de staak in ging. Heel goed paard, nou ook geen WK kampioen voor de jonge paarden, want daarvoor mist die toch net dat tikkeltje meer qua rek/ruimte door het lijf. Maar voor het hogere werk, en als die heel blijft (mental en fyiek), zeker eentje die er zal komen.

Kwaliteit bij 6- en 7-jarigen vond ik dit jaar opvallend laag, waarbij je bij sommigen vragen kon stellen hoe ze zich rechtstreeks voor de finale wisten te plaatsen (kantelen, opengaan, slechte stap, etc)... 5-jarigen was wel een leuke competitie.

De winnaars waren in elke klasse dan wel weer terecht!

Electra63

Berichten: 17842
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 11:10

bulck schreef:
Nou dat die Henkie dat allemaal nog trekt... Sperriem vreselijk aangetrokken, een ruiterhand die echt niets (mee)geeft. Alle wissels waren overigens met veel spanning aangereden, met idd die ene waar die echt ff de staak in ging. Heel goed paard, nou ook geen WK kampioen voor de jonge paarden, want daarvoor mist die toch net dat tikkeltje meer qua rek/ruimte door het lijf. Maar voor het hogere werk, en als die heel blijft (mental en fyiek), zeker eentje die er zal komen.

Kwaliteit bij 6- en 7-jarigen vond ik dit jaar opvallend laag, waarbij je bij sommigen vragen kon stellen hoe ze zich rechtstreeks voor de finale wisten te plaatsen (kantelen, opengaan, slechte stap, etc)... 5-jarigen was wel een leuke competitie.

De winnaars waren in elke klasse dan wel weer terecht!


Ik heb het niet gezien, maar Adelinde kreeg toch veel lof met Governor. En tot nu toe ook met Henkie.

Als de jury het goed ziet met de winnaars, dan ook met de anderen toch? :D

Careri18
Berichten: 156
Geregistreerd: 18-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 13:28

Er was er geen een die daar met een los neusriempje reed hoor :D Henkie was gisteren al veel mooier in de aanleuning dan afgelopen donderdag en daarnaast is dat gewoon een paard die snel sterk wil worden. Zoveel power in beweging is op deze leeftijd nog niet altijd te handelen.

Gelukkig zag de jury dat ook :D

Ik weet niet hoeveel Danciera's en Davie's jij op stal hebt staan, maar ik geeneen :D Ik denk dat je moet uit kijken om te vergelijken met de vijfjarigen, want die groep was zo vreselijk goed vergeleken met de afgelopen jaren, dat je al snel erg verwend wordt met wat je te zien krijgt.

bulck

Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 14:30

Careri18 schreef:
Er was er geen een die daar met een los neusriempje reed hoor :D Henkie was gisteren al veel mooier in de aanleuning dan afgelopen donderdag en daarnaast is dat gewoon een paard die snel sterk wil worden. Zoveel power in beweging is op deze leeftijd nog niet altijd te handelen.

Gelukkig zag de jury dat ook :D

Ik weet niet hoeveel Danciera's en Davie's jij op stal hebt staan, maar ik geeneen :D Ik denk dat je moet uit kijken om te vergelijken met de vijfjarigen, want die groep was zo vreselijk goed vergeleken met de afgelopen jaren, dat je al snel erg verwend wordt met wat je te zien krijgt.


Ik ga al sinds klein kind mee naar het WK, dus ik kan best vergelijken.
D'avie was idd goed, wat ik ook aanhaalde in mijn eerdere post ;-) Terechte winnaars.
Maar overall was kwaliteit niet top bij de 6- en 7-jarigen en al helemaal niet in de finales. Ik ga die paarden niet afbreken, want genoeg die hier op stal mogen :Y) .

Van Henkie had ik, zeker gezien media en beeld vorig jaar, veel meer verwacht. Beeld was stug, niet vriendelijk en hij was duidelijk niet happy. (orenspel, staart, mond, lichaamstaal) Of dat echt door zijn power komt, dat is mss door een te roze bril willen kijken, maar dat chauvinisme mag hoor ;-). Blijft een goed sportpaard, die er vast wel komt en allicht (net als Governor) meer tot zijn recht zal komen als 7-jarige.
(Governor deed vorig jaar ook nog heel strak aan, en gaf nu een mooier opener beeld, en dat is toch gelijk prettiger om naar te kijken)