Almelose Ruiterdagen 2018

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
robbie88

Berichten: 2088
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Re: Almelose Ruiterdagen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 23:45

ik twijfel nog, super gezellig altijd, maar geregel met oppas e.d

LK_2312

Berichten: 1591
Geregistreerd: 08-02-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 08:03

SuperDiddl69 schreef:
Vraagje m.b.t. de inschrijving van het pony weekend:

Per mail bevestiging ontvangen dat er een box is gereserveerd en de opgegeven starts zijn vastgelegd.
Ook de campingplaats is gereserveerd en bevestigd alsmede een parkeerplek voor de auto op het terrein.

Nu lees ik dat sommigen ook al een startnummer toegewezen hebben gekregen....Bij ons is dat (nog) niet het geval... volgt dit nog?

Of werkt dit bij de pony's anders dan bij de paarden?


Het paarden secretariaat (Henk) stuurt ter bevestiging het startnummer. Het pony secretariaat wordt door Diny geregeld en het kan goed zijn dat die het net even op een andere manier doet. Zolang er een bevestiging is gestuurd komt het goed!

tammiebels

Berichten: 973
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 08:30

Klopt... Wij ook voor het pony weekend en geen nr gekregen. Voor de rest wel bevestigd

SuperDiddl69

Berichten: 2
Geregistreerd: 04-04-18
Woonplaats: Sneek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 09:27

klumpertje schreef:
SuperDiddl69 schreef:
Vraagje m.b.t. de inschrijving van het pony weekend:

Per mail bevestiging ontvangen dat er een box is gereserveerd en de opgegeven starts zijn vastgelegd.
Ook de campingplaats is gereserveerd en bevestigd alsmede een parkeerplek voor de auto op het terrein.

Nu lees ik dat sommigen ook al een startnummer toegewezen hebben gekregen....Bij ons is dat (nog) niet het geval... volgt dit nog?

Of werkt dit bij de pony's anders dan bij de paarden?


Het paarden secretariaat (Henk) stuurt ter bevestiging het startnummer. Het pony secretariaat wordt door Diny geregeld en het kan goed zijn dat die het net even op een andere manier doet. Zolang er een bevestiging is gestuurd komt het goed!


Dan komt het inderdaad vast goed.

Radiostilte
Berichten: 985
Geregistreerd: 15-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 11:27

Joehoe ik heb ook een nummer gekregen *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Neem aan dat de boxen ook gereserveerd zijn dan. Heb er al zo zin in!
Ben stiekem al aan het bedenken wat er allemaal wel niet mee moet.
Hooi & stro is daar te verkrijgen toch? Maar weet iemand of jezelf een kruiwagen mee moet nemen om uit te mesten of zijn die daar? En waar laten jullie je tuig? Kan je dat ergens opbergen waar je het kan afsluiten of dat niet?

c_alsemgeest

Berichten: 20679
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Almelose Ruiterdagen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 11:57

je moet zelf zadelkasten e.d. meenemen
Hooi, stro, zaagsel is verkrijgbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 12:39

c_alsemgeest schreef:
Het is verslavend... ik ga al een jaar of 11 en de andere uit ons groepje zelfs een jaar of 25 :+

Haha ja, ik word er toch altijd blij van als het weer is en ik weer heen kan, gek effect heeft de ard :')
Vorig jaar spontaan mee gedaan aan het ringsteken, dat was me toch een partijtje gaaf!!!!

c_alsemgeest

Berichten: 20679
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Almelose Ruiterdagen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 12:56

hahaha ja zo zat ik 2 jaar terug opeens op een rodeo stier :+

lucifertje

Berichten: 5610
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 16:00

Daantj__ schreef:
Joehoe ik heb ook een nummer gekregen *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Neem aan dat de boxen ook gereserveerd zijn dan. Heb er al zo zin in!
Ben stiekem al aan het bedenken wat er allemaal wel niet mee moet.
Hooi & stro is daar te verkrijgen toch? Maar weet iemand of jezelf een kruiwagen mee moet nemen om uit te mesten of zijn die daar? En waar laten jullie je tuig? Kan je dat ergens opbergen waar je het kan afsluiten of dat niet?


Yes! Alles goed gekomen dus! Hooi en stro zijn daar verkrijgbaar maar zijn aardig aan de prijs. Ik nam altijd wat baaltjes hooi zelf mee maar redde het niet voor 1 hele week.
Toen ik voor de eerste keer ging vond ik het handig om een hutkoffer bij de stal te hebben. Daar had ik alles inzitten van mijn zadelkast behalve het tuig. Dat heb ik iedere keer meegenomen naar het hotel oid. Na het eerste jaar heb ik een concourskast gekocht (tevens te koop :D ) zodat ik ook mijn zadel niet meer mee hoefde te slepen. Wat ook erg handig is zijn voerbakken en/of eetbakken die je aan je stal kan hangen anders blijf je met water slepen en heeft je paard geen water 's nachts. Om het water te vervoeren vond ik waterzakken erg fijn maar andere gebruiken ook gewoon een emmer om water te halen. Ook zijn strotouwtjes om je waterbakken/voerbakken vast te maken en touwtje spannen om je dekje/peesbeschermers te laten drogen zijn erg handig.
Een mestboy oid is ook erg handig om even je poep eruit te scheppen, ze hebben op stal wel vaak iets staan maar niet veel. Indien het heel erg warm is kan je een ventilator meenemen om aan je stal te bevestigen. Een stoeltje om bij je stal even te zitten of een krukje vond ik altijd erg prettig.
Ohhh ja, ik weet niet hoe je paard reageert op een andere omgeving maar de mijne at slecht en alleen maar heel veel hooi. Denk dus ook goed na wat je aan voer mee gaat nemen en neem altijd iets meer mee. Het zijn toch indrukwekkende dagen voor je paard en het kan zijn dat hij wat meer nodig heeft dan normaal.

Ik zal vast nog iets vergeten zijn maar wellicht zijn er nog meer bokkers die aan kunnen vullen?

LK_2312

Berichten: 1591
Geregistreerd: 08-02-07
Woonplaats: Almelo

Re: Almelose Ruiterdagen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 18:36

Voldoende witte rijbroeken en dekjes, de meeste mensen kunnen slecht wassen op locatie. (Ik was thuis elke dag mijn witte kleding). Verder met warm weer eventueel denken aan electrolyten en mocht er minder weer voorspeld worden zijn ook regenjassen/regenlaarzen en warme truien en jassen soms dingen die toch vergeten worden. Heb de laatste jaren veel mensen op slippers zien lopen met koud en nat weer...

lucifertje

Berichten: 5610
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 18:39

klumpertje schreef:
Voldoende witte rijbroeken en dekjes, de meeste mensen kunnen slecht wassen op locatie. (Ik was thuis elke dag mijn witte kleding). Verder met warm weer eventueel denken aan electrolyten en mocht er minder weer voorspeld worden zijn ook regenjassen/regenlaarzen en warme truien en jassen soms dingen die toch vergeten worden. Heb de laatste jaren veel mensen op slippers zien lopen met koud en nat weer...


Alle vieze broeken met jou mee klumpertje! Idd de jassen en truien en ook voor het paard de dekens niet vergeten. Soms plof je het uit tijdens de ARD, soms kom je het parkeerterrein niet meer af door de modder, soms is het heel erg koud maar bovenal is het gewoon leuk :D

LK_2312

Berichten: 1591
Geregistreerd: 08-02-07
Woonplaats: Almelo

Re: Almelose Ruiterdagen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 19:43

Wasservice tegen betaling, goed plan! :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 20:44

c_alsemgeest schreef:
hahaha ja zo zat ik 2 jaar terug opeens op een rodeo stier :+

Haha ja heel gek :')

lucifertje

Berichten: 5610
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 10:30

klumpertje schreef:
Wasservice tegen betaling, goed plan! :P


Nou.... als je het dan toch aanbied! Ik zou het we ideaal vinden :-)

Spenk
Berichten: 21793
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Almelose Ruiterdagen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 10:31

Hier ook startnummer gekregen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 10:31

Ik bied mijn wasmachien ook aan bij deze :P Woon 10 min rijden bij het terrein vandaan :P

lucifertje

Berichten: 5610
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Almelose Ruiterdagen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 11:47

Kijk! Wat een service allemaal. Top Yvank, lekker starten maar!

c_alsemgeest

Berichten: 20679
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 13:50

hahaha wij hebben ook een wasmachine in ons huisje... dus als je flink wil dokken wil ik het best wassen :')

Ik zit me trouwens te bedenken dat ik een nieuwe rugtas moet fiksen, aangezien ik dit jaar weer ga groomen :+ Op de roze ben ik wel uitgekeken, denk dat ik voor een luipaard modelletje ga dit jaar :Y)

Anoniem

Re: Almelose Ruiterdagen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 13:51

Gewoon zorgen dat je zoveel meeneemt dat je niet hoeft te wassen ;)

c_alsemgeest

Berichten: 20679
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Almelose Ruiterdagen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 13:53

als je meerdere paarden per dag moet starten en ze altijd een fris dekje wil geven is dat wel heel veel :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 14:05

c_alsemgeest schreef:
als je meerdere paarden per dag moet starten en ze altijd een fris dekje wil geven is dat wel heel veel :+


Je rijd toch niet maar 1x met een dekje? Dat hebben wij in ieder geval niet gedaan, worden toch niet vies?

c_alsemgeest

Berichten: 20679
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Almelose Ruiterdagen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 14:08

ik wel... vind een bezweet denkje altijd zo goor meerdere dagen :')
Maar dat is meer mijn iegen dwangmatigheid denk ik... en wat ik zeg, wij hebben altijd een wasmachine tot onze beschikking dus dan kan dat ook.
Neem meestal 3 dekjes, 3 rijbroeken, 4 shirts en 2 jasjes mee

Anoniem

Re: Almelose Ruiterdagen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 14:11

Doe je iedere dag je dekjes thuis in de was?

c_alsemgeest

Berichten: 20679
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Almelose Ruiterdagen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 14:12

Ja, als mijn paard veel gezweet heeft wel ja.
Op wedstrijd rij ik voor 110%... dan was die altijd wel vrij bezweet...
thuis als ik een relaxed bosritje in stap had gemaakt was die droog dus kon die nog wel een keer erop.
Maar als die thuis ook nat is van het zweet gaat die zeker de was in ja.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 14:17

Dat doe ik dus echt nooit, zorg dat ze goed drogen en zuiver blijven van onder en dan kunnen ze prima een aantal keer mee. Ziet of merkt niemand wat van.

Mij teveel werk als ik er meerdere per dag rijd, dan draait de machine constant.