Hedelse Paardenmarkt 6 november

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Madje1992

Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-04-10
Woonplaats: Vlissingen

Re: Hedelse Paardenmarkt 6 november

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 16:11

Ben in 2015 geweest en vond het toen eigenlijk helemaal zo slecht nog niet en erg gezellig.
Zit er over te denken om dit jaar weer te gaan, maar toen kon ik samen met iemand dat is natuurlijk altijd gezelliger.
Dus nog even nadenken of ik wel of niet ga. Lijkt me wel erg leuk om er weer bij te zijn.

Knolselder

Berichten: 4325
Geregistreerd: 28-12-10

Re: Hedelse Paardenmarkt 6 november

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 17:38

Vrij gekregen, auto geregeld en mijn dochter mag bij mijn moeder slapen. Ik ga dus :)

ilse_89

Berichten: 2093
Geregistreerd: 06-01-07
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 17:50

Knolselder schreef:
Vrij gekregen, auto geregeld en mijn dochter mag bij mijn moeder slapen. Ik ga dus :)



Gezellig!! :-)

damian23
Berichten: 3305
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 17:58

Waarom gaan er in vredesnaam nog mensen naar een paardenmarkt?
Al die stress voor de paarden en pony's. Iedere paardenmarkt is er een te veel.
https://youtu.be/bT3qXPdCbEQ

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 18:00

damian23 schreef:
Waarom gaan er in vredesnaam nog mensen naar een paardenmarkt?
Al die stress voor de paarden en pony's. Iedere paardenmarkt is er een te veel.
https://youtu.be/bT3qXPdCbEQ

Beetje onzin. Op de gemiddlede wedstrijd ondervinden ze net zo veel alst niet meer is aan stress.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Hedelse Paardenmarkt 6 november

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 18:01

Oh jeetje.. here we go again :=

damian23
Berichten: 3305
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: noord-holland

Re: Hedelse Paardenmarkt 6 november

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 18:02


sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Hedelse Paardenmarkt 6 november

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 18:03

Oh... stop alsjeblieft.. dit is echt het verkeerde topic voor dit soort onzin. Ga er zelf eens heen om te kijken hoe het echt gaat. Dan pas oordelen

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 18:04

@damian23 als je zo tegen markten bent, heb je ook niets in dit topic te zoeken!

@topic-mensen, laten we er vooral niet op in gaan, dan komt er ook geen discussie.

@ilse, ik denk dat ik wel een keer met jullie mee wil :D (oh jee, zonder slaap is niks voor mij := dat word veel koffie en redbull!) alleen moet nog vrij zien te krijgen...

ilse_89

Berichten: 2093
Geregistreerd: 06-01-07
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 18:06

Waarom worden er op een markt alleen maar filmpjes en foto's gemaakt van paarden/pony's welke "zielig" zijn en waarom komen er geen filmpjes en foto's voorbij van de paarden/pony's welke er relaxed bij staan er er super verzorgd uit zien?

Ik kom op zo veel markten ieder jaar, en natuurlijk is er links en rechts wel eens een paard welke magerder is als de gemiddelde paarden en natuurlijk is er wel eens een paard welke even in paniek is.
Maar op de meeste grote stallen/maneges etc kom je toch ook wel een paard/pony tegen welke wat minder in conditie is, of welke aan het touw gaat hangen op de poets plaats omdat hij er op dat moment even geen zin in heeft..
Laatst bijgewerkt door ilse_89 op 20-10-17 18:08, in het totaal 1 keer bewerkt

ilse_89

Berichten: 2093
Geregistreerd: 06-01-07
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 18:07

linda2008 schreef:
@damian23 als je zo tegen markten bent, heb je ook niets in dit topic te zoeken!

@topic-mensen, laten we er vooral niet op in gaan, dan komt er ook geen discussie.

@ilse, ik denk dat ik wel een keer met jullie mee wil :D (oh jee, zonder slaap is niks voor mij := dat word veel koffie en redbull!) alleen moet nog vrij zien te krijgen...


Leuk Lin! Dat wordt indd een nachtje overslaan voor je hihi! Maar het is het wel waard hoor :-p

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 18:08

ilse_89 schreef:
Waarom worden er op een markt alleen maar filmpjes en foto's gemaakt van paarden/pony's welke "zielig" en waarom komen er geen filmpjes en foto's voorbij van de paarden/pony's welke er relaxed bij staan er er super verzorgd uit zien?

Ik kom op zo veel markten ieder jaar, en natuurlijk is er links en rechts wel eens een paard welke magerder is als de gemiddelde paarden en natuurlijk is er wel eens een paard welke even in paniek is.
Maar op de meeste grote stallen/maneges etc kom je toch ook wel een paard/pony tegen welke wat minder in conditie is, of welke aan het touw gaat hangen op de poets plaats omdat hij er op dat moment even geen zin in heeft..


Je had vanmiddag eens mijn altijd brave fjord moeten zien toen hij ingeent werd :=
Naalden vrees en getraumatiseerd met dierenartsen vroeger
Geloof mij, dat ging er heftiger aan toe als op die filmpjes lol. Paarden kunnen nu eenmaal gek doen

ilse_89

Berichten: 2093
Geregistreerd: 06-01-07
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 18:18

Joh, vertel mij wat.. ik heb dan minipaardjes. Maar ik heb er een merrie bij welke met scheren zo vreselijk k*t is.. verdoven en pramen en dan nog slaan en bijten hihi.

Maar goed, de "zeur mensen" moeten ook niet vergeten dat op grote markten ook enorm veel particulieren komen en dat de paarden op de markt daardoor toch vaak een fijn huisje krijgen. Onze kudde bestaat momenteel uit 25 mini's en veel daarvan komen ook uit de handel, maar die staan nu bij mij voor de fok, show en keuring.

Voor mij (en sommige met mij) is het een sport om een goed minipaard te kopen uit de handel en deze dan opbrengst knappen en voor te stellen op de keuring en/of te gebruiken voor de fok of misschien voor later een fijn huisje te zoeken.
Laatst bijgewerkt door ilse_89 op 20-10-17 18:19, in het totaal 1 keer bewerkt

kinel
Berichten: 2189
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 18:18

Wij gaan ook. M’n dochter gaat voor het eerst mee. Ze is nu 13. Kreeg dagje vrij van school.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 18:20

Och hedel... Wat heb ik daar toch veel herinneringen aan. Elk jaar gingen we weer met de boer/handelaar. Daarna nog jaren zelf gegaan maar nu ben ik er al jaren niet meer geweest.
Zou het wel heel erg leuk vinden om weer te gaan. Eens zien wat ik kan regelen. De geur van paarden, hamburgers, poffertjes, bier en sigaren... Man man hahahaha

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: Hedelse Paardenmarkt 6 november

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 18:55

Mel gaan!!! Ik heb nog wel iets leuks voor je bij denk ik :P

Annelies leuk dat je gaat!

En Lin jaaaa gezellig!!!!

Ik ga zoals het er nu naar uit ziet denk met 2 pony's erheen.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 19:00

Vooral dat laatste Euforie.

Ik hoop stiekem misschien laarzen of een apart hoofdstel te scoren. Sowieso een nieuw schofttuig. Die is laatst gesloopt.

MallyBelly

Berichten: 3539
Geregistreerd: 23-12-08

Re: Hedelse Paardenmarkt 6 november

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-17 20:08

Gewoon negeren, mensen hebben geen idee hoe het op paardenmarkt er aan toe gaat.... en pbz.. tja... :/

Ik neem misschien een Dtje mee, maar moet nog even overleggen hoe en wat.

ilse_89

Berichten: 2093
Geregistreerd: 06-01-07
Woonplaats: Den bosch

Re: Hedelse Paardenmarkt 6 november

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 20:33

Ik weet nog niet of we wat meenemen voor de verkoop eigenlijk. Alle paardjes die er nu lopen zijn eigenlijk allemaal "hou" paardjes hihi. We zijn ook niet opzoek naar iets, maar ons kennende komen we vast wel weet met iets thuis.

Knolselder

Berichten: 4325
Geregistreerd: 28-12-10

Re: Hedelse Paardenmarkt 6 november

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 21:05

IK denk niet dat ik iets meeneem, volgens mij krijg ik er daar niet voor wat ik zou willen :')

Ik heb geen plannen iets te kopen, maar kan me wel laten verleiden tot iets :P maar ik ga niet op zoek naar uitbreiding voor de fokkerij alleszins.

StalNollie

Berichten: 9149
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Hedelse Paardenmarkt 6 november

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 21:09

Ligt er echt aan prijzen zijn op de markt laatste twee jar echt redelijk en zeker niet altijd onder de prijs

Happinez

Berichten: 8383
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Drenthe, Overijssel, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 21:19

Dustinlover schreef:
Mel gaan!!! Ik heb nog wel iets leuks voor je bij denk ik :P

een welsh merrie ofzo ? :')
Doe die ander maar die je te koop hebt, vind ik ook wel leuk en dan word het niet steeds groter :+

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: Hedelse Paardenmarkt 6 november

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 00:45

Inderdaad 2 welshjes haha. Welke andere? Dochter van benjamin? Die is al verkocht :P

kinel
Berichten: 2189
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 08:27

Melissa1996 schreef:
Gewoon negeren, mensen hebben geen idee hoe het op paardenmarkt er aan toe gaat.... en pbz

Ik neem misschien een Dtje mee, maar moet nog even overleggen hoe en wat.

Daarom nemen we ook onze dochter dit jaar eens mee. Dan kan ze met eigen ogen zien hoe en wat. En daar dan zelf een oordeel over geven.

dushishoeve

Berichten: 720
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Heemskerk

Re: Hedelse Paardenmarkt 6 november

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 21:45

Wij gaan ook weer ! Met trailer, niet persee naar iets op zoek, maar je weet het nooit, wellicht zie ik nog een leuk friesje. We komen uit Noord Holland, dus mochten mensen iets kopen, wij kunnen altijd wat mee terug nemen...