DE Zuidlaardermarkt 2017!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SaraViavia

Berichten: 1797
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 10:41

Froukje schreef:
Belangrijk in welke zin? Geld verdienen?

Nee hoor, wij moesten gewoon naar school ook al was het een traditie met opa toen ie nog leefde. De markt is elk jaar dus een keer missen is niks mis mee.
Was ook altijd wel een verrassing als we dan de stal in liepen om te zien of er wat nieuws bij gekomen was :))


Kopen / verkopen, mensen zien/spreken die je maar enkele keren per jaar ziet (op de markt), gezelligheid, prijzen peilen.. Tja voor de een belangrijk, voor de ander niet.

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 10:44

school begint meestal om 8:30 uur toch en soms als je mazzel hebt een uurtje later omdat het rooster zo is. De die-hards kunnen dus ook voor school gaan. je kan er al zo vroeg terecht en daarna gewoon weer de schoolbanken in...

robert45
Berichten: 2869
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Re: DE Zuidlaardermarkt 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 14:04

Tja wij kochten en kopen nog steeds altijd wel wat kwa dieren betreft. Lopen tegenwoordig een hoop markten af.

Ik praat dan wel over het voortgezetonderwijs. Dus wat voor de een puur kijken is is voor de andere toch handel. Het ene keer komt je thuis met een trailer vol en het volgende keer maar met een.

Denk dat het voor iedereen wat verschillend is, ga je puur heen om te kijken dan is het idd een beetje onzin.

Wat verdienen kwam hier altijd voor school moet ik eerlijk bekennen.

Froukje
Forever young

Berichten: 10840
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: DE Zuidlaardermarkt 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 14:14

Ja maar Robert, geef toe. Er zit een groot verschil tussen jullie als handelaren en een gemiddelde bokker die alleen maar gaat paardjes kijken. En daar doelt oa. Brainless op. Een gemiddelde scholier die wil spijbelen om op de markt rond te lopen doet dat niet om er zijn brood mee te verdienen.

SaraViavia

Berichten: 1797
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 14:18

Froukje schreef:
Ja maar Robert, geef toe. Er zit een groot verschil tussen jullie als handelaren en een gemiddelde bokker die alleen maar gaat paardjes kijken. En daar doelt oa. Brainless op. Een gemiddelde scholier die wil spijbelen om op de markt rond te lopen doet dat niet om er zijn brood mee te verdienen.


Dan nog kan het in mijn ogen echt geen kwaad om één dagje school te missen als paarden écht je passie zijn. Toen ik nog op de middelbare zat kocht of verkocht ik ook nog niet. Ik zie het probleem er niet zo van in. En het is iets wat elke ouder of scholier zelf moet bepalen natuurlijk.

Froukje
Forever young

Berichten: 10840
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: DE Zuidlaardermarkt 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 14:21

Als het bij 1 dag in het jaar zou blijven..
Maar goed, mensen moeten het lekker zelf weten wat ze doen.

Ben wel benieuwd hoe en waar ze de markt nu gaan opzetten, nog niks van gehoord. En een beetje mooi weer als het even kan.

jolandje

Berichten: 14286
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 14:23

ja mooi weer is wel fijn, heb er ook wel eens gelopen in het stikdonker en stromende regen, is tóch ietsje minder leuk dan :+

Merexa

Berichten: 1164
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 16:04

Het is toch wel de grootste paardenmarkt van Europa en er zijn veel spulletjes. Daar kom ik vooral voor. Ieder zijn mening of het belangrijk is of niet en of er mogelijkheden zijn met vrij krijgen. Geen idee nog hoe laat ik er heen ga.

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Re: DE Zuidlaardermarkt 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 16:05

Voor mij is het een uitje met me vader komen er nu voor 4e keer gaan nooit heen met we gaan opzoek naar dit of dat, als er wat is kopen we maar dat is eigenlijk alleen vorige jaar voor gekomen.

Niet alleen voor de paarden de markt is ook erg leuk :)

prugelpiet

Berichten: 12564
Geregistreerd: 20-01-12

Re: DE Zuidlaardermarkt 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 17:04

Goh, ik heb ook wel dagen school geskipt voor paardjes kijken :')
Heb echter nu stage, dus ik moet even vragen hoe en wat. En anders niet, het is toch niet alsof ik iets kan kopen.
Dus inderdaad, dan is het paardjes kijken.
Toevallig kan ik dat elke dag van het jaar doen dus ik kan ook best een jaartje markt missen. Jammer de bammer, volgend jaar weer.

Mandy25

Berichten: 58
Geregistreerd: 07-02-09
Woonplaats: De Zilk

Re: DE Zuidlaardermarkt 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 16:47

Dit jaar gaan wij ook weer!! Zonder trailer aangezien de stallen vol staan. Gezellig dagje paarden en mensen kijken. Het doel is om een uur of 6 er te zijn.

SaraViavia

Berichten: 1797
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Re: DE Zuidlaardermarkt 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 22:37

Ik denk dat het ook trailerloos wordt aangezien ik er gister weer 1 bij heb gekregen, maar mocht het tegen die tijd al verkocht zijn kan het alsnog met trailer worden

Siggislief

Berichten: 13967
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: DE Zuidlaardermarkt 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 08:33

Ik twijfel of ik ga, ik zou dan om 3.30u mn bed uit moeten en om 4u in de auto zitten en dan ruim 2u rijden, vanuit Amsterdam. :=

Froukje
Forever young

Berichten: 10840
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: DE Zuidlaardermarkt 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 08:46

Waarom? :? Waarom wil je er persee om 6 uur zijn?

SayaJones

Berichten: 11928
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Re: DE Zuidlaardermarkt 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 09:03

Omdat de markt dan begint. Als ik naar de markt ga, dan ben ik er meestal ook tussen half 6 en 6.

Hevonen

Berichten: 5620
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: DE Zuidlaardermarkt 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 10:07


Froukje
Forever young

Berichten: 10840
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 10:30

SayaJones schreef:
Omdat de markt dan begint. Als ik naar de markt ga, dan ben ik er meestal ook tussen half 6 en 6.

Maar als je twijfelt omdat je vroeg je bed uit moet kun je toch ook gewoon om 8 uur er zijn?

Wij zijn er echt nooit voor 8 uur en ik kan niet zeggen dat ik iets gemist heb al die jaren :n

Sterker nog, de paarden die we daar gekocht hebben waren zelfs aankopen in de middag. En dat waren echt niet de minste paarden die nog over waren.

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Re: DE Zuidlaardermarkt 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 10:45

Ik en me pa waren er meestal rond 7 en dan staat er ook nog genoeg en ook nog mooie.

Vorige jaar rond 10 nog twee hengstjes gekocht, dus wat later kan volgens mij ook prima.

Brainless

Berichten: 29741
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 11:19

Froukje schreef:
Sterker nog, de paarden die we daar gekocht hebben waren zelfs aankopen in de middag. En dat waren echt niet de minste paarden die nog over waren.

Die zijn dan soms al meerdere keren verkocht.
Meerdere handelaren kopen direct bij afladen (of in de loop van de ochtend) al ponies/paarden op om daarna alsnog weer aan te bieden op de markt voor een hogere prijs.

Balou_k

Berichten: 14061
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 11:34

Hevonen schreef:


Goh, ik zie dingen die anders/beter kunnen. Neem het trekpaard dat de vrachtwagen niet op wou. Op zich was daar weinig mis mee, ware het niet dat hij uiteindelijk het doet een paar trappen geeft.
Aan de andere kant kan ik mij voorstellen dat je op zo'n mocht gefrustreerd bent en uit onmacht handeld. Want ja, dier werkt niet mee, is kolossaal, sterk en trok zichzelf los.

Ik wil dit jaar graag naar de markt. :D

Edit: ik heb het gehele filmpje gezien, zie geen bijzonder schokkende dingen. Niet altijd even vriendelijk dat klopt.
Mentaliteit is zoals te zien op zijn boers, paard lief ik lief, paard stout ik stout. Hele simpele en vaak goed te volgen regels voor paarden.
Dat ze zo kort op elkaar staan, handig is anders, maar het is zo.

Stripe000
Berichten: 585
Geregistreerd: 02-06-15

Re: DE Zuidlaardermarkt 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 12:19

Zal bokt wel over me heen krijgen maar ik zou voor mijn plezier nooit naar een paardenmarkt, dierenmarktnof wat dan ook gaan.
Ben ooit 1x geweest en de ellende van die arme gestresste pony's en paarden waar hey gros mee op reis mocht met de slager, nee bedankt.

Als ik dan op bokt kijk naar de paardjes / pony's die er gekocht zijn.
Bijna allemaal vermagerde en verwaarloosde dieren die dan gelukkig een fijne baas hebben gevonden.

Er zullen er vast wel zijn die het goed voorhebben met hun dier.

Maar eerlijk gezegd, als je echt een fijn huis zoekt voor je paard dan doe je dat niet op een markt.

Voor degenen die gaan veel plezier.

Froukje
Forever young

Berichten: 10840
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: DE Zuidlaardermarkt 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 12:28

En wat is je doel van deze reactie precies?

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Re: DE Zuidlaardermarkt 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 12:38

Nou vind echt niet dat er alleen maar slechte uitgemergelde paarden staan.

Pandakaas

Berichten: 1385
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 12:57

Ik ga dit jaar eindelijk ook eens, samen met mijn zusje. Wil al jaren, maar het kwam er steeds niet van.
Of we wat gaan kopen? Het staat niet op de planning en de trailer blijft thuis. Maar dat heb ik al vaker gezegd als we naar een markt gingen en kwam ik toch met wat thuis :')
Wellicht volg ik wat mijn hart al lang wil en koop ik een mini veulentje die wat liefde en opknapwerk kan gebruiken en waar ik in het voorjaar dan een goed huisje voor zoek. Alle veulens die dit jaar bij ons zijn geboren zijn verkocht, op 1 na dus die vind een maatje vast gezellig!

dejong_wever
Berichten: 1026
Geregistreerd: 04-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 13:59

Pandakaas schreef:
Ik ga dit jaar eindelijk ook eens, samen met mijn zusje. Wil al jaren, maar het kwam er steeds niet van.
Of we wat gaan kopen? Het staat niet op de planning en de trailer blijft thuis. Maar dat heb ik al vaker gezegd als we naar een markt gingen en kwam ik toch met wat thuis :')
Wellicht volg ik wat mijn hart al lang wil en koop ik een mini veulentje die wat liefde en opknapwerk kan gebruiken en waar ik in het voorjaar dan een goed huisje voor zoek. Alle veulens die dit jaar bij ons zijn geboren zijn verkocht, op 1 na dus die vind een maatje vast gezellig!


Dan toch maar de trailer mee, haha..