Verslag kick-off dag, Kimberly

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HaKuNaMaTa

Berichten: 2405
Geregistreerd: 15-07-12

Verslag kick-off dag, Kimberly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-17 23:46

‘Academy Bartels, 10 Juni 2017’
Horse-Event Kick-off Academy Bartels 10 juni 2017


5 dagen na het goede nieuws was het zover. De Boktfotografen en vloggers zouden elkaar gaan ontmoeten op een ongelofelijk mooie plek. Althans, dat het mooi was nam ik aan van de vlogs die ik bekeken heb van verschillende personen die daar op trainingsweek zijn geweest.
Het was een ‘dit maak je maar 1 keer in je leven mee’ ervaring. Ongelofelijk, wat prachtig was het daar!


De ochtend was aangebroken. De wekker maakte me wakker. Het was erg vroeg voor mijn doen, maar dat had ik er voor over. Ik maakte me klaar, en het was tijd om te gaan rijden. We hadden een uur te rijden, dat viel gelukkig nog erg mee.

Aangekomen bij Academy Bartels zat het grootste deel van de groep al te wachten in de Bibliotheek. Ik stelde me aan iedereen voor. Een aantal personen kende ik nog van vorig jaar, waaronder Gijs Bartels. Het ontvangst was erg warm. Ik voelde mezelf meteen op mijn plek.

Zo goed als compleet begonnen we aan de dag. We kregen een introductiefilmpje te zien over Academy Bartels waarin te zien is dat ze heel veel ondernemen. Verschillende evenementen, speciale trainingsweken/weekenden, paard en koets, Horse-Event etc.

Na het filmpje toen echt iedereen binnen was deden we een klein voorstel rondje zodat we allemaal wisten met wie we te maken zouden hebben. Na het voorstellen kregen we 2 workshops. Workshop 1 bestond uit het schrijfgedeelte, hoe je een verslag schrijft, en hoe je een interview houdt. Workshop 2 was het fotograferen op een evenement. Daar kregen we hele handige tips en tricks mee. Ook werd ons nog een klein beetje verteld wat ons te wachten gaat staan op Horse-Event.

Ook kregen we een rondleiding over het landgoed van de Bartels Academy. Wat is het daar enorm groot zeg! 45 stallen, 3 binnenbakken, 2 buitenbakken, een renbaan, een aquatrainer, een koetshuis, appartementen, vele paddocks, flinke weides, een fitnessruimte en zo kan ik nog wel even doorgaan. Het is naast groot, ook ongelofelijk mooi, netjes, schoon en opgeruimd.

Na de rondleiding was het tijd voor de lunch. Er was een heerlijke lunch klaargemaakt voor ons met verschillende broodjes en beleg. Na de lunch was het dan zover, de clinic van Imke en Tineke. Imke kwam voorrijden met prachtige merrie Enoeska.
Tineke gaf de ‘les’ aan Imke, en legde ons tussendoor ook nog heel veel uit over wat we zagen. Tijdens de clinic kwamen we er vrij snel achter, dat ze ontspanning bij het paard toch wel het belangrijkste vonden. Naast de onstspanning, werd ook nog het één en ander uitgelegd over het rechtgerichtheid, want ook dat is een belangrijk puntje in de sport.

Tijdens de clinic toen Imke een piaffe inzette werd ons verteld dat een piaffe niet betekent dat je je paard op slot moet trekken, maar jezelf juist af moest vragen ‘Hoe vertel ik het mijn paard?’

Gezien de clinic in de binnenbak was, en eigenlijk wel alle fotografen hiervan baalden, nam Imke ons ook nog een kwartiertje mee naar één van de buitenbakken om daar nog even een rondje te rijden. Hier kregen we nog even de kans om het perfecte plaatje te schieten, wat voor mijn gevoel bij mij wel erg geslaagd is!

Na de clinic zijn we nog even met z’n allen gaan zitten om te kijken hoe we Horse-Event aan gaan pakken, zeker gezien we dit jaar alleen maar fotografen/vloggers hebben. Alles ging vrij soepel, en waren het al snel eens over hoe we dit graag zien gaan. Hoe het er uit gaat zien blijft nog een verrassing.

Toen we de dag samen afgesloten hadden en we allemaal onze eigen weg naar huis gingen had ik iedereen heel veel te vertellen. Wat een ervaring, hoe mooi het was, en hoe mooi het ook was om te zien dat Tineke en Imke heel goed zijn in het samen trainen, maar dat je ergens ook nog wel een beetje een moeder dochter relatie ziet.

En wat me vooral bijgebleven is hoe gastvrij de familie Bartels was, en hoe netjes alles alles verzorgd was voor ons. Een dag die me nog lang bij zal blijven