KNHS Zomerinstructieweek 6!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MerelV

Berichten: 1769
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

KNHS Zomerinstructieweek 6!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-17 23:14

Hallo allemaal,

Het leek mij leuk alvast een topic aan te maken voor allen die naar week 6a of b van de KNHS zomerinstructieweken gaan. Zo kunnen we elkaar vast leren kennen.

Ik zal me eerst voorstellen. Ik ben Merel, 24 jaar oud en neem mee mijn paard Fabulous Faline. Een 7 jarige merrie die ik L2 dressuur, BB springen en BB eventing start. Wij werken hard om na onze blessure weer eventing te gaan starten. Wij gaan dan ook naar week 6B.

Afbeelding

janneke584

Berichten: 1913
Geregistreerd: 29-10-10
Woonplaats: Ingen

Re: KNHS Zomerinstructieweek 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 12:53

Nu ik heel ver op de reservelijst sta bij de menweek, zit ik erover te denken om naar instructieweek 6a te gaan met mijn Fries. Wij rijden M1 dressuur (tegen die tijd M2). Wat kan ik precies verwachten bij deze week? Bij de menweek hadden we 2x per dag dressuurles met 2 personen per les en bijna iedere avond een clinic.

MerelV

Berichten: 1769
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-17 14:28

Ik weet niet zo goed wat je van de dressuurweek kan verwachten. Ik ben voorheen 4 keer naar de Allround weken gegaan. Daar was het programma als volgt:
Maandag: 2 dressuurlessen
Dinsdag: dressuurles en springles
woensdag: dressuurles en cross
donderdag: dressuur en buitenrit
(spring, cross en buitenrit niet per se op de genoemde dagen, maar voor het idee)
vrijdag: keuze
Ik geloof dat je in de dressuurweek intensiever dressuurles krijgt, van meer gerenommeerde instructeurs. Ik ga zelf voor eventing, dus helemaal zeker weet ik het niet.
En inderdaad iedere avond een clinic hadden we met allround ook.

Steph__

Berichten: 659
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 09:12

Hoi!!

Ik ben Stephanie, voor de 2e keer 27 jaar geworden ( :+ ) en heb mij ook opgegeven voor de instructieweek 6B waar ik superveel zin in heb! Waarschijnlijk kom ik met m'n knappe bruine ruin Adonis van 12 jaar oud. We gaan aankomend seizoen starten in het L SGW maar zou graag rondom de instructieweken de overgang willen maken naar het M als dat allemaal past en goed gaat.

Adonis heeft veel ervaring en heeft meerdere sterren wedstrijden gelopen. Ik zelf ben afgelopen seizoen begonnen met SGW maar vind het enorm leuk en kijk dan ook uit naar aankomend seizoen!

Leuk om elkaar vast beter te leren kennen, ik zag dat er maar 12 plekken waren in de Eventing week dat lijkt me niet echt heel veel maar wel een gezellige 'knusse' groep hopelijk!


Afbeelding

Afbeelding

MerelV

Berichten: 1769
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Re: KNHS Zomerinstructieweek 6!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-17 09:57

Welkom Stephanie! Leuk paard heb je!
Ik zag inderdaad ook er maar 12 plekken waren in 6b, ik ben benieuwd hoe dat qua niveau ingedeeld gaat worden. Ik hoop dat ik einde van het seizoen B kan starten, dus dat is nogal een verschil met jou bijvoorbeeld.

Steph__

Berichten: 659
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Enschede

Re: KNHS Zomerinstructieweek 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 11:29

MerelV, inderdaad! Maar ook dat hoeft niet uit te maken bij goede instructie en daar rekenen we wel op natuurlijk ;-). Komt vast allemaal goed!

Ben jij al eerder bij de instructieweken geweest? :)

MerelV

Berichten: 1769
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Re: KNHS Zomerinstructieweek 6!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-17 11:39

Klopt, ben benieuwd!
Ik ben nu 4 keer naar de allround week geweest (en vorig jaar eigenlijk de 5e keer, maar toen na 1 dag weer naar huis gegaan omdat mijn paard kreupel was). Maar wel de eerste keer eventing dus!

Steph__

Berichten: 659
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Enschede

Re: KNHS Zomerinstructieweek 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 12:34

Supergaaf!! Dus een ervaren medebokker! Zou je eens willen vertellen over je ervaringen? Voor mij wordt het de eerste keer....

MerelV

Berichten: 1769
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-17 12:56

Het is vooral heel erg gezellig en alles wat je leert is mooi meegenomen. Zo heb ik eens een hele goede tip gekregen om wat rechter op te blijven zitten, of mijn benen beter aangesloten te houden met springen. Het mooie vind ik, dat je van verschillende instructeurs les krijgt en dus van iedereen iets mee kunt pikken. Ook de veelzijdigheid is erg leuk, dressuur springen en cross in 1 week.

Verder is het gewoon gezellig met z'n allen op een slaapzaal (heel penny ponykamp, maar goed) en je leert veel nieuwe mensen kennen. De clinics 's avonds zijn meestal erg interessant: bij allround was het meestal 1 dressuurclinic, 1 spring en 1 anders (longeren, SGW of een spel of iets doen). Ik denk dat we nu ook zoiets krijgen, omdat het een dressuur en een sgw week bij elkaar is.

Voor die clinics worden deelnemers uitgekozen van de instructieweek. Vorig jaar mocht ik een dressuur clinic rijden, waarbij een proef gereden werd en dan kreeg je commentaar van een top jury. Helaas werd mijn paard een paar uur van te voren kreupel, dus dat ging niet door, maar het was wel interessant. Ook heb ik eens een clinic gezien over afstanden rijden, was ook heel leuk.

Voor mij is het echt mijn vakantie (nou ja, ga in juli ook nog naar Vrouwenpolder ook met paard), heerlijk weekje ontspannen en veel met je paard bezig zijn.

Andere jaren was het wel zo dat je er super vroeg moest zijn op maandag, omdat je anders in een tentstal kwam te staan. Ik denk dat dat nu niet zo is, omdat er minder deelnemers zijn. De paarden worden super verzorgd, je kunt aangeven wat hij gevoerd moet krijgen of eigen voer meenemen. Ook krijgen ze veel hooi. Je kunt ze iedere dag per keer een kwartiertje in de paddock laten (wel meerdere keren per dag). Verder kun je aan de hand laten grazen. Trailer kun je ook op het terrein laten staan, kun je mooi spullen in dumpen.

Steph__

Berichten: 659
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 11:40

Merel, superleuk je uitgebreide verslag! Heb nu nog meer zin!! *\o/* *\o/*

Kan me dat stukje over Penny kamp helemaal voorstellen, ook dat lijkt me gezellig. Lekker een week op vakantie met paard en les van verschillende instructeurs waar ik erg benieuwd naar ben. Kunnen we er al achter komen wie de crosslessen zullen geven?

Goede tip om er maandag op tijd te zijn, wat waren vorige jaren de ontvangsttijd op maandag?

MerelV

Berichten: 1769
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Re: KNHS Zomerinstructieweek 6!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-17 12:05

Ik weet niet of al bekend is wie de crosslessen gaan geven, je kunt altijd de KNHS en mailtje sturen.

Andere jaren kon je 's morgens tussen 8 en 10 aankomen.

LiS
Berichten: 128
Geregistreerd: 08-08-12
Woonplaats: Bavel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 15:42

janneke584 schreef:
Nu ik heel ver op de reservelijst sta bij de menweek, zit ik erover te denken om naar instructieweek 6a te gaan met mijn Fries. Wij rijden M1 dressuur (tegen die tijd M2). Wat kan ik precies verwachten bij deze week? Bij de menweek hadden we 2x per dag dressuurles met 2 personen per les en bijna iedere avond een clinic.


Ik meld me ook weer even. Ik ga dit jaar voor de derde keer naar de dressuurweek.
Het programma van de dressuurweek is normaal gesproken als volgt:

Je krijgt sowieso elke dag een dressuur les. Je krijgt meestal de keuze uit setjes van 2 instructeurs, waarbij je van de eerste 3 keer en de tweede 2 keer les krijgt. Op dinsdag en woensdag kun je naast je dressuur les een keuze les kiezen: springles, crossles of bosrit. Op donderdag is er een proefgerichte clinic en kun je je proef rijden en daarbij commentaar (en punten) vanuit het juryhokje laten filmen. Daarna krijg je nog een paar tips voor het rijden van je proef.

Elke avond is er een clinic, onderwerpen daarvan varieren elk jaar, maar het kan zijn dat je gekozen of geloot wordt om te rijden.

Ik vind de weken echt super, soort ponykamp voor volwassenen en elk jaar een leuke groep. Ik heb nog zeker wekelijks contact met mijn lesgenootje uit het eerste jaar dat ik er was en we gaan nu weer allebei. Als je alleen gaat: hoeft echt geen probleem te zijn, je maakt echt snel genoeg vrienden!

Ik zal me ook verder nog even voorstellen:
Ik ben Linda, 42 jaar. Ik heb een D-pony van 8 jaar die Esmee heet. Ze is 50% haflinger, 25% New Forest en 25% Anglo-arabier. We starten nu nog even M1 maar gaan in april of mei de overstap naar de M2 maken.

We hebben er al weer zin in!!!

MerelV

Berichten: 1769
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Re: KNHS Zomerinstructieweek 6!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-17 13:55

Welkom LiS
Stil hier...
Hoe is het met iedereen?

Ik zou eigenlijk morgen de eerste crosstraining van het jaar rijden, maar helaas afgelast vanwege het weer. Snel een nieuwe afspraak plannen. Stephanie, waar rijd jij crosstrainingen? Ik ga meestal naar Rob in Hernen, moet weer even een groepje bij elkaar zoeken dat mee wil trainen, anders wordt het een duur grapje.

Steph__

Berichten: 659
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Enschede

Re: KNHS Zomerinstructieweek 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 08:57

Inderdaad stil! Misschien niet veel bokkers diei zich hebben ingeschreven voor de Eventingweek..

Jeetje wat zonde dat je training niet door is gegaan! Ik begin wat later met trainen, de eerste cross toch pas staan in Westerbork, 9 april. Wij gaan dan ook voor het eerst trainen 13 maart in Winterswijk bij Hilde van Eerden. Vanaf april train ik (heel luxe hoor) aan huis. Hebben een trainingswei tot onze beschikking met bomen, puntjes, picknicktafel, huisjes en een wal met meerdere op en af sprongen tot onze beschikking, helaas nog geen water maar dat komt waarschijnlijk nog.
Aankomend jaar wil ik wel meerdere keren op andere locaties trainen, bij voorkeur klein beetje omgeving Twente/Overijssel.

Vorig jaar keer naar Ermelo, Heeten en Winterswijk geweest waarbij Ermelo en Winterswijk het beste bevielen. :)

MerelV

Berichten: 1769
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Re: KNHS Zomerinstructieweek 6!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-17 09:20

Luxe hoor! Ben ik wel jaloers op! Ik moet helaas altijd een stukje rijden om te kunnen trainen, hoewel Hernen en Ysselsteyn niet zo heel ver weg zijn. Ik ga 12 maart naar Baarle Nassau (oefencross), dus was fijn geweest als ik nog had kunnen trainen van te voren.

borstnoot

Berichten: 1347
Geregistreerd: 18-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 15:15

Hoihoi! Ik zie dit nu langs komen, en het lijkt me eigenlijk wel wat.
Zou ik te laat zijn voor de dressuurweek?

MerelV

Berichten: 1769
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-17 11:56

Ik heb geen idee of inschrijven nog mogelijk is, de dressuurweek zat een aantal weken geleden volgens mij nog niet vol.

Heeft 1 van jullie de rekening al ontvangen? Ik nog niet in ieder geval en vroeg me af of dat normaal is :o

Kim_Asterix

Berichten: 1195
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Onna / Havelterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 12:14

Ik (20 jaar) kom naar week 6B met mijn paard Asterix! We crossen B met ruim de winstpunten voor het L, maar we willen eerst de dressuur verbeteren voordat we de overgang maken naar de L :)

We gaan er een gezellige week van maken met z'n allen! Is er niet toevallig al een app groep oid?

Afbeelding

Afbeelding

MerelV

Berichten: 1769
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Re: KNHS Zomerinstructieweek 6!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-17 12:29

Er is nog geen appgroep volgens mij, maar als meer mensen dit willen wil ik die wel maken?

laetitia98

Berichten: 559
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Ergens in een gat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 12:42

Hallo,

Ik heb mij ingeschreven voor de instructie week 6A.

Ik heb een KWPN spring paard met Duits bloed die ik vooral in de dressuur rij. We trainen op dit moment voor de L2. Ik heb gekozen voor de dressuur wel omdat ik bang was dat de allround week te zwaar voor der was. Hoewel ze heel goed kan springen en crossen en het super leuk vind denk ik dat 3x in de week te veel is.

Wel heb ik contact gehad met de knhs en je mag meedoen aan een cross en springles als je dat leuk vind dus zal vast wel goed komen.

Dit wordt mijn eerste keer dat ik meedoe dus ben heel erg benieuwd en hoop op een gezellige tijd.

Nu even en fototje van mn dame.
Afbeelding
Afbeelding

LiS
Berichten: 128
Geregistreerd: 08-08-12
Woonplaats: Bavel

Re: KNHS Zomerinstructieweek 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 13:24

Hoi Hoi!
Ik meld me ook weer even. We hebben een besloten Facebook groep, dus als er mensen zijn die daar toegang toe willen: geef even een gil of voeg mij toe zodat ik je kan toevoegen.

Ik heb vandaag weer eens contact gehad met de KNHS, de informatievoorziening is weer eens bar slecht....

- Er komt nog een mail met extra informatie en de factuur. Deze zou eind maart komen, maar ze zijn niet helemaal bij.

- De deelnemerslijsten zijn nog steeds anoniem. Op inschrijfsysteem.nl staat vermeld dat de namen pas zichtbaar worden na sluiting van de inschrijving, en dat is al weer enige tijd geleden. De KNHS gaat hiernaar kijken.

- Je kan dit jaar niet op zondag aankomen voor week 6. Voor de paarden hebben ze opties beschikbaar waar je je paard dan zondag heen kan brengen. Ik heb dit voor mijn pony al geregeld. Nu moet ik nog een slaapplaats voor mezelf hebben, de KNHS gaat kijken of je zelf al wel in De Stee kan overnachten van zondag op maandag.

Ik zal wel even wat laten weten als ik meer info heb.

Groetjes, en tot snel! Linda Schuurmans (ik zet ff mijn achternaam erbij in verband met de Facebook groep :))

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 19:02

Ik ga je even toevoegen op Facebook. Heb me afgelopen week opgegeven voor de dressuurweek.

Shari_B
Berichten: 807
Geregistreerd: 18-12-10

Re: KNHS Zomerinstructieweek 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 19:11

Ik doe ook mee met de dressuurweek!
Ben benieuwd heb er nog nooit aan meegedaan, ik heb trouwens ook nog geen factuur of iets binnen.

Ik ga je ook even toevoegen op Facebook Linda!

laetitia98

Berichten: 559
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Ergens in een gat

Re: KNHS Zomerinstructieweek 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 21:45

Ik wil ook graag in de groep. Gezellie

Steph__

Berichten: 659
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 17:41

Ik wil ook graag in de groep Linda, leuk! Ik ben Stephanie Reinders.

Zie nu dat er veel Linda Schuurmansen zijn :D wat nu?