Horse Event 2016

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16257
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Horse Event 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 22:20

Fck it wat andere mensen er van vinden! Ik vind jullie heerlijk bij elkaar passen :D

Sjolvir

Berichten: 25294
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Horse Event 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 22:22

Ha ha, bij Sjol zat iedereen altijd al te mauwen dat ik een echt paard moest kopen.
Bij Toobs heb ik het geprobeert, kwam echter met hem thuis, weer iedereen mauwen dat ik toch een echte zou gaan kopen, ik doodleuk, nou deze is al stuk groter dan die andere.
Tja, Heps, fokken is gokken... Maar als je zo'n groot karakter heb, compenseer je veel!!!
En ondertussen zijn de meesten die me kennen aan mij gewend met pony's (Toobs is dit jaar op niet lachen 1.565 gemeten)

Niene87

Berichten: 3406
Geregistreerd: 09-03-10
Woonplaats: Enschede

Re: Horse Event 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 22:23

Hoe groot is heps dan? Ik vond jullie prima combi!!

Sjolvir

Berichten: 25294
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Horse Event 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 22:30

Heps is maar 1.40 (haar moeder 1.47 en ik riep altijd ik ben 1.84 (maar was gestopt op mijn 18e met meten), maar bleek paar weken terug, uche.. 1.87 te zijn... oepsie... ) Is dus meer dat ik te groot ben, zij is voor een fjord hele normale maat, gelukkig geen heel iel dun paardje.

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16257
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Horse Event 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 22:32


Leo

Berichten: 50197
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 22:32

Ik vond de SGW clinic onwijs leuk om te zien! Jullie waren heerlijk enthousiast! Mijn eerste foto staat in het dagverslag, de rest volgt na het weekend ergens :))

Zelfde geldt voor de polocross van gister!

Sjolvir

Berichten: 25294
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 22:35

Maureen95 schreef:
Ach ik kreeg laatst ook een opmerking op mijn video
https://gyazo.com/75e87fadcb47503b5f432da8aa644872
En ik denk dat het paard het zelf wel aangeeft dat je te lang bent door middel van bokken of evenwichtsproblemen :)


Aangeven ligt aan het paard een Heps zou gewoon haar stinkende best blijven doen denk ik.
Maar durf dan wel weer te beweren dat ik niet zo zonder balans erop zit dat ik nou dramatisch in de weg zit met mijn lengte.

Leo we gaan het volgen! Natuurlijk benieuwd wat er verder volgt.

Lauura

Berichten: 3855
Geregistreerd: 03-05-09
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 22:37

Wij inderdaad ook een uur op de snelweg/ vluchtstrook gestaan voordat we uberhaupt de afslag hadden! Wij hoorde inderdaad ook uur wachten voor het parkeer terrein en dan ook nog is op die pendelbussen.. Nou we werden gek, eigenwijs omgedraaid en toch richting het knhs terrein gereden. Daar ergens bij een tentje geparkeerd en nog 5 meter lopen naar het terrein, ideaal!!! Inderdaad erg druk op het terrein ook, ook flink hoog penny gehalte..

Westerntrail

Berichten: 1749
Geregistreerd: 30-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 22:39

Het zal mij benieuwen wij gaan morgen, hoop dat het dan beter geregeld is.
Als ik al die verhalen zo lees hier.

Damelza

Berichten: 4682
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Egmond-Binnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 22:42

Penny gehalte was inderdaad heel hoog :o zou toch wel fijn zijn als ze daar een ander evenement voor gaan verzinnen en het meer gaan scheiden... Er zaten nu bv ook heel veel kinderen bij de clinic van Imke over verzameling maar daar hebben ze nog weinig te zoeken en hierdoor wordt het voor 'ouderen' ook gewoon minder leuk en interessant

Ik heb voornamelijk de clinics bij de bitpiste bekeken en die waren eigenlijk allemaal wel erg leuk! Was ook heel erg benieuwd naar de clinic over het rijden van een goede wending (stelling en buiging) maar dat hadden ze beter een andere naam kunnen geven (groenhorst piste)

Drukte was op de heenweg echt belachelijk, op de terugweg konden we zo de bus in (niet op de eindshow gewacht) en reden we het terrein snel af

Amiigo

Berichten: 7310
Geregistreerd: 03-11-07
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 22:43

Ja het is echt hopeloos als ik het zo lees! Jammer!

Haha tuurlijk: morgen wil ik graag fatsoenlijke handschoenen aan (de handschoenen die ik aan heb met training missen 2 vingertoppen O:) ) kan ik er maar 1 vinden :+

Wendy_Komen

Berichten: 6332
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 22:43

Stonden ook een bult auto's langs de weg geparkeerd, zowel langere tijd als een bult ouders die hun kind kwamen halen en de Kiss and Ride kennelijk niet konden /wilde vinden.
Afbeelding

Sjolvir

Berichten: 25294
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 22:45

Wendy_Komen schreef:
Stonden ook een bult auto's langs de weg geparkeerd, zowel langere tijd als een bult ouders die hun kind kwamen halen en de Kiss and Ride kennelijk niet konden /wilde vinden.
[ [url=m/GkmYnz.jpg]Afbeelding[/url] ]


Stomme vraag maar jullie hebben aantal blz terug een groen met cyclaam roze tentje geplaatst, is dat toevallig een tentje dat ooit bij de V&D is gekocht (als in ca 30 jaar geleden of zo :+ ).

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 22:46

Citaat:
Memorabele tweede Horse Event dag
Horse Event werd op zaterdag 10 september bezocht door 18.700 paardenliefhebbers, een absoluut dagrecord in de 15-jarige geschiedenis van het evenement. Het publiek genoot met volle teugen van de honderden paardenshows, competities en educatieve demonstraties in de 12 zonovergoten pistes. De Zweedse Olympiër Patrik Kittel en de Franse meester van de vrijheidsdressuur Jean Francois Pignon zorgden voor enkele van de vele hoogtepunten. Opvallend was de toenemende populariteit van de diverse ‘Youtubers’, ‘vloggers’ en ‘bloggers’ zoals Britt Dekker, Eva Roemaat, Jesse Drent en Feline de Jonge. Deze nieuwe generatie paardenidolen zorgde voor rijen met honderden hysterische paardenmeiden die probeerden een handtekening of selfie met deze sterren te bemachtigen. De organisatie werd overrompeld door de enorme toestroom bij de kassa, die vele malen groter was dan ooit tevoren. Deze drukte heeft zaterdagochtend geleid tot flinke wachttijden bij de parkeerterreinen en pendeldiensten. Rond de middag waren deze problemen opgelost, en konden alle bezoekers probleemloos huiswaarts keren.


Jemig... En nog trots ook dat ze de problemen pas opgelost hebben toen iedereen naar huis ging...

Diertjec

Berichten: 4628
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: Horse Event 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 22:51

Sjolvir, ik vind je ook heel prima op Heps passen. Je stoort dr ook niet met rijden.

Katja, nogmaals onwijs bedankt voor de leerzame clinic, we gaan dit zeker vaker doen. Merkte ook echt dat ze het uiteindelijk wel heel leuk vond :D

Voor foto's houd ik me aanbevolen, ik reed op de vos met groen dekje :)

Jooliieen

Berichten: 2002
Geregistreerd: 22-10-07
Woonplaats: Lettele

Re: Horse Event 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 22:54

Ik reed vandaag om 16:20 uur in de primeval springpiste, iemand nog leuke foto's gemaakt? Zag namelijk wel 3 mensen met camera foto's maken.

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9341
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: Horse Event 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 23:05

Moet ook wel lachen in het bericht over toenemende populariteit van youtubers en vloggers etc.
Nou dat kun je inderdaad wel zeggen, wat een heisa zeg.
Daar had ik het op HE nog met mijn medegangers over dat ik volgens mij toch echt wat verkeerd doe.
Wellicht ook maar gaan vloggen met onze avonturen

Strawberry3

Berichten: 889
Geregistreerd: 04-04-11
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 23:13

Joanieke schreef:
Aaah oke! Duidelijk! Dan ben ik toch wel blij dat wij uiteindelijk de auto in t bos hebben geparkeerd en met de fiets zijn gegaan... :+

Wat betreft Deurne en Ermelo vind ik het zelf niet echt een groot verschil, maar moet ook zeggen dat ik Deurne destijds niet echt mee had gekregen want toen was de keuring van de PRE's daar ook.. :+


Bij welk bos heb je geparkeerd? Wij zijn van plan morgen in garderen te parkeren en dan fietsen

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 23:17

Dochterlief en ik hebben een leuke dag gehad. Vanaf de snelweg in de file voor de parkeerplaats vonden we nog niet zo erg daar hadden we rekening mee gehouden. Dat we een uur erover gedaan hebben om van het uitstappen uit de auto tot op het terrein komen, was jammer maar het was gewoon zo. Het heeft bij ons de pret niet mogen drukken. We hebben bijna alle demonstraties gezien die we wilden zien en zelfs nog meer. De slot show vonden we mooi om te zien wat hij de paarden en pony's kan laten doen.
Verder overal rondgesnuffeld maar weinig gekocht. Wel nog bij verschillende stands wat informatie verzameld over diverse zaken. Dat was prima te doen aan het begin van de avond en aan het eind van de avond na de laatste show.
We hadden ook rekening gehouden met lange rijen bij toiletten, maar dat was echt prima te doen. Hoogstens een handvol mensen telkens als wij toilet bezochten.
Ook nog in de boktlounge geweest en een workshop meegedaan. Nog met bekenden gesproken.
Wij hebben een leuke dag gehad. En hoewel we ons voorbereid hadden op nog flinke wachttijd om het terrein af te komen zo rond zeven uur, was dat echt peanuts. We konden vrij snel in een bus stapen en op het parkeerterrein waren er al veel auto's weg en ook het wegrijden werd prima begeleid en binnen een mum van tijd zaten we op de snelweg.

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16257
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 23:20

@Sjolvir :D

Afbeelding


En even de naam van deze bokker kwijt :P


Afbeelding

rosslover

Berichten: 1135
Geregistreerd: 11-05-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 23:20

we vertrokken vanochtebd om 10:00, en waren uiteindelijk pas om 13:00 op het knhs terrein.. Ondanks al het wachten en de drukte hebben we nog wel een hele leuke dag gehad en veel clinics gezien!

Onze busschauffeur was alleen niet zo handig en reed met het verlaten van het terrein tegen een paaltje aan.. :') Afbeelding

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16257
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Horse Event 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 23:32

omg :')

Wel balen dat het ook voor jullie zo lang duurde voordat je op het terrein was :=

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102067
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Horse Event 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 00:16


JenW

Berichten: 2597
Geregistreerd: 11-12-11
Woonplaats: Beuningen,GLD

Re: Horse Event 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 00:41

hier alvast 1 tje. de rest volgt morgen :D

JenW

Berichten: 2597
Geregistreerd: 11-12-11
Woonplaats: Beuningen,GLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 00:41

Afbeelding
JenW schreef:
hier alvast 1 tje. de rest volgt morgen :D