Paardenmarkt Oudeschoot

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nynkster

Berichten: 5333
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Paardenmarkt Oudeschoot 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 19:21

Dat weet ik niet.. zijn volgens mij wel vaak konijnen enzo..
Ik ga zelf voor een leuk welshje dus hoop dat er wat is

SayaJones

Berichten: 11935
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Re: Paardenmarkt Oudeschoot 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 19:26

Friezen staan er vaak in overvloed. Al zijn ze niet altijd van even goede kwaliteit.

Klein vee ben ik toen niet geweest maar volgens mij staat er wel aardig wat.
Dat gedeelte staat ook een hele andere kant van de paardenmarkt dus je kan hem ook overslaan :+

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Paardenmarkt Oudeschoot 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 19:49

Klein vee moet je voornamelijk denken aan kippen, konijnen, hamsters, schapen en geiten.

Nynkster

Berichten: 5333
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Paardenmarkt Oudeschoot 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 19:53

Ik heb ook wel eens iemand gezien die er puppy's verkocht

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 19:57

Jonge katjes en eendjes ook wel

MDJ

Berichten: 2778
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Heerenveen

Re: Paardenmarkt Oudeschoot 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 20:00

Katten/honden mag volgens mij niet meer maar het zal vast nog wel eens stiekem gebeuren. Ik heb er ook wel eens puppy's gezien. En natuurlijk altijd honderden massa geproduceerde konijntjes/cavia's..

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 07:34

SweetVanille schreef:
En qua kleinvee? Waar praten we dan over? Ben bang dat ik alle kleine zielepietjes mee ga nemen haha, bij gebrek aan trailer xD

Vooral enorm veel konijnen, die allemaal impulsief worden gekocht en half jaar later kloppen de mensen altijd in overvloed weer bij mij in de opvang aan. Veel broodfok, veel ellende. Twee jaar terug heel veel ellende er weg gered, helaas ging er tijdens de markt ook een konijntje dood aan hitteslag. Ook veel konijnen met olifantstanden.
Verder cavia's, al dan niet met schurft. Duiven en andere vogels en kleine knaagdieren.

SweetVanille
Berichten: 1772
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 12:46

Faniek schreef:
SweetVanille schreef:
En qua kleinvee? Waar praten we dan over? Ben bang dat ik alle kleine zielepietjes mee ga nemen haha, bij gebrek aan trailer xD

Vooral enorm veel konijnen, die allemaal impulsief worden gekocht en half jaar later kloppen de mensen altijd in overvloed weer bij mij in de opvang aan. Veel broodfok, veel ellende. Twee jaar terug heel veel ellende er weg gered, helaas ging er tijdens de markt ook een konijntje dood aan hitteslag. Ook veel konijnen met olifantstanden.
Verder cavia's, al dan niet met schurft. Duiven en andere vogels en kleine knaagdieren.



Eigenlijk te gek voor woorden dat dit zomaar mag, als ik jouw bericht zo lees gaan mensen er daar mee om alsof het een product is... Arme diertjes.

Ik kan zelf totaal niet tegen dierenleed.. Als ik zoiets zie, grote kans dat ik met een auto vol diertjes terug kom... Mijn zwakte is dan alleen dat ze ook niet meer weggaan :Y)

Figaros
Berichten: 331
Geregistreerd: 28-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 13:27

Ik ben ook van de partij! Half 6 op de fiets! :D

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 13:37

SweetVanille schreef:
Faniek schreef:
Vooral enorm veel konijnen, die allemaal impulsief worden gekocht en half jaar later kloppen de mensen altijd in overvloed weer bij mij in de opvang aan. Veel broodfok, veel ellende. Twee jaar terug heel veel ellende er weg gered, helaas ging er tijdens de markt ook een konijntje dood aan hitteslag. Ook veel konijnen met olifantstanden.
Verder cavia's, al dan niet met schurft. Duiven en andere vogels en kleine knaagdieren.



Eigenlijk te gek voor woorden dat dit zomaar mag, als ik jouw bericht zo lees gaan mensen er daar mee om alsof het een product is... Arme diertjes.

Ik kan zelf totaal niet tegen dierenleed.. Als ik zoiets zie, grote kans dat ik met een auto vol diertjes terug kom... Mijn zwakte is dan alleen dat ze ook niet meer weggaan :Y)

Grootste probleem is dat konijnen ook een product zijn, gezien ze nog steeds als productiedier te boek staan. De konijntjes van twee jaar terug hebben het ook niet allemaal gered, aantal jaren eerder zijn groot aantal konijnen achter gebleven en hier terecht gekomen, maar die waren ook ziek.
Ik hoop alleen maar dat het dit keer niet enorm warm is, want ik weet wel weer karren vol konijnen en graaiende kinderhandjes en enorm veel stress...

Ik overweeg nog om te kijken, degene te redden die het anders echt niet redden, maar ondertussen hebben we ook een wachtlijst met afstandsaanvragen..

cynthia18
Berichten: 137
Geregistreerd: 30-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 17:25

Zijn er in dit topic ook mensen die paardjes op de de markt in oudeschoot verkopen?

Ben benieuwd wat voor leuks er komt!

LottieLover

Berichten: 229
Geregistreerd: 25-07-14

Re: Paardenmarkt Oudeschoot 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 08:19

Ik ben dit jaar ook weer van de partij, vorig jaar heeft een vriendin haar eenn paardje gekocht!Afbeelding
Was alleen erg mager... nu heel mooi opgeknapt en echt een schat van een dier!
Dit jaar geen plannen om iets mee te nemen

SweetVanille
Berichten: 1772
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Re: Paardenmarkt Oudeschoot 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 12:14

Oeh apart kleurtje! Kruising fries...met?

Anoniem

Re: Paardenmarkt Oudeschoot 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 12:25

Ik weet nog niet of ik ga :) , misschien even erop uit met moeders . (Die is bang voor paarden :') )

Het kleinvee is idd triest, op de wei waar ik voorheen vrijwilligerswerk deed werk ook weleens wat gedumpt na de markt (kom er al jaren niet meer) . Die ligt naast het thialf en via de bosjes gooi je zo wat het hek over , toen ik er was gelukkig goede jaren gehad zonder dumpgevallen maar de jaren ervoor was het geregeld raak .

LottieLover

Berichten: 229
Geregistreerd: 25-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 15:34

SweetVanille schreef:
Oeh apart kleurtje! Kruising fries...met?


75% fries en 25% onbekend

Bamii

Berichten: 1373
Geregistreerd: 20-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 16:49

Waauw Lottielover! Die had ik ook zo meegenomen, wat een prachtig dier!

Bamii

Berichten: 1373
Geregistreerd: 20-10-13

Re: Paardenmarkt Oudeschoot 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 15:58

Is er gelegenheid om te pinnen? En is er eventueel vervoer voor de paarden? Aan trailers geen gebrek, maar nu nog een geschikte auto :=

Nynkster

Berichten: 5333
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Paardenmarkt Oudeschoot 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 20:24

Je kunt de mensen die ze verkopen soms vragen of je ze bij hun ''thuis'' weg kunt halen.
Maar volgens mij gebeurt het ook wel eens dat een handelaar bij jou in de buurt hem mee wil nemen.

Pinnen zal in oudeschoot zelf wel kunnen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 20:31

Als je vanuit Heerenveen komt richting Oudeschoot is er net voor Oudeschoot een pin automaat aan de rechter kant

In oudeschoot zelf geen idee }:0

Pannenkoek11

Berichten: 28
Geregistreerd: 04-04-15

Re: Paardenmarkt Oudeschoot 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 21:07

Het is bij die pin automaat meestal wel erg druk.... je kunt bij sommige kraampjes pinnen. Niet bij de paarden verkoop denk ik.

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: Paardenmarkt Oudeschoot 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 21:52

Wij gaan morgen ook even kijken. Ik vind het altijd wel een leuke markt vooral om daarna nog lekker rond te struinen langs de kraampjes in het dorp.
Geen plannen om een paard ofzo te kopen maar je weet nooit

cynthia18
Berichten: 137
Geregistreerd: 30-07-14

Re: Paardenmarkt Oudeschoot 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 00:32

Welke plek is het het handigst om de auto neer te zetten zonder dat je eerstvovrr de kraampjes markt moet

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: Paardenmarkt Oudeschoot 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 01:25

Ja ik ben er ook. Ben al uit men bed en over uurtje rijden wij aan.

Nynkster

Berichten: 5333
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Paardenmarkt Oudeschoot 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 09:02

Iemand al iets gekocht?
Vond de drie welshjes in het midden erg leuk!Afbeelding

Marieke1495

Berichten: 5219
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Friesland

Re: Paardenmarkt Oudeschoot 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 09:52

Ooooh al die kleintjes... <3
Had er graag eentje meegenomen