Rally Paper 2015 Goorechtruiters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

WendyBZ

Rally Paper 2015 Goorechtruiters

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-15 11:51

Maandag 6 april - Rally Paper

Voor de 53e keer vindt de Rally Paper plaats. Deze oriëntatierit wordt traditiegetrouw georganiseerd door de Goorechtruiters uit Hoogezand-Sappemeer. Dit jaar start de Rally Paper vanaf Manege Laarwoud te Zuidlaren.

Aanmelding is niet nodig, opgave bij de start.

Start:
Paardensportvereniging Laarwoud
Adres: Laarweg 16, 9471 AD Zuidlaren

Kijk voor meer informatie op www.goorechtruiters.nl

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 20:26

Ja ik doe mee met mijn haflinger samen met een stalgenoot en haar paard. Nu al weer super veel zin in :D

yarrah

Re: Rally Paper 2015 Goorechtruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 13:32

Leuk, dat de start bij Laarwoud is daar heb je voldoende parkeergelegenheid :-).

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-15 13:33

Nog een beetje te vroeg voor Oz zeker?

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 14:35

Ja,.. :\
Ik ga niet zeggen misschien volgend jaar, want dat zeg ik al jaren......

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-15 14:37

Maar volgend jaar echt! *\o/* :D

Ik twijfel of ik onder het zadel of aangespannen mee ga doen...

MaaikeL8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 22:32

Hoi!
Ik ga misschien ook meedoen met stalgenootjes. Maar wat voor vragen moeten er beantwoord worden. Gewoon over de route?
En je mag zeker niets meenemen om je snelheid te meten?

Ik ben benieuwd!

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 20:50

Ik heb vorig jaar geholpen omdat mijn bijrijdpaard een gescheurde pees had. Dit jaar doe ik waarschijnlij kmet mijn eigen paard en een vriendin (met haar paard voor de wijzneuzen onder ons _O- ) meedoen.

Was vorig jaar erg goed georganiseerd en iedereen was positief ondanks het super slechtje weer ! (toch nog een opkomst van 120+ mensen volgens mij)

ECHT EEN AANRADER !

MaaikeL8 schreef:
Hoi!
Ik ga misschien ook meedoen met stalgenootjes. Maar wat voor vragen moeten er beantwoord worden. Gewoon over de route?
En je mag zeker niets meenemen om je snelheid te meten?

Ik ben benieuwd!

De vragen zijn erg random. Kan gewoon over een dier gaan, hoogste berg of weet ik veel. Je leert in elk geval ook weer wat haha. Vorig jaar was er wel iemand die de snelheid en afstand met zo`n hardloop app heeft gemeten , niks mis mee geloof ik.

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 20:51

Ik doe ook mee! Mijn vraag was alleen of ik ook achter een kar aan kan rijden.. Stalgenootjes van mij gaan met de koets mee en wij rijden ook altijd zo in het bos.. Anders moet ik alleen en mijn haf en ik vinden het fijner om gewoon bij ons vertrouwde groepje te blijven..

Edit: Ik ben namelijk de enige ruiter die van stal meedoet..

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 16:58

Helaas heb ik geen partner meer. Mijn stalgenoot was even vergeten dat ze er dan niet is :( Is er nog een groepje of een alleenstaande bokker waar ik mij kan aansluiten samen met mijn haflinger? Ze kan makkelijk paarden en/of natuurlijk pony's bijhouden en ze is meestal vriendelijk tegen andere paarden.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 20:21

WendyBZ schreef:
Maar volgend jaar echt! *\o/* :D

Ik twijfel of ik onder het zadel of aangespannen mee ga doen...

Als je aangespannen gaat en je zoekt nog een groom.....

mirmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 20:27

Als ik niet hoef te werken, helaas weet ik dat pas een week van te voren, zou ik ook graag weer meedoen. Ben dan ook nog op zoek naar iemand met wie ik gezellig mee mag gaan aangezien ik ook alleen zou moeten starten.

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 20:36

Als ik echt niet mee mag achter onze koets aan stel ik me beschikbaar als teamlid voor onder t zadel.. Zoek alleen wel een teamgenootje(s) met een zelfverzekerd paard.. De mijne is superbraaf op buitenrit maar af en toe kan ze wat onzeker zijn.. Ze zal er nooit vandoor gaan maar 2 onzekere paardjes bij elkaar werkt niet zo goed :+

mirmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 20:40

Die van mij is zeker zat maar wel heel druk en nog hengst, dat vinden sommige mensen ook niet fijn, hoewel je er onder de man niet teveel van merkt.

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 20:47

Ik heb een zelfverzekerde haf dus dat zal wel gaan. Wel merrie maar erg rustig. Als ze hengstig is het denk ik wat lastiger? Al heb ik wel het liefste dat ik het op tijd weet. Heb geen zin om daar te staan en geen teamlid te hebben.

mirmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 20:59

Dat maakt voor mij niet uit, hij zal wel iets meer reageren dan maar zolang ik erop zit geen probleem, ernaast laat ie vaak wel wat bengelen, haha.
Nee tuurlijk, snap ik, zou zeggen als je iemand kan vinden gewoon doen, laat het hier nog wel ff weten of ik kan of niet en dan hoor ik wel hoe of wat en anders zie ik tegen die tijd wel, geen probleem toch! :)

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 21:21

Inderdaad ik houd het topic wel in de gaten ;)

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 20:19

Lijkt me erg leuk om mee te doen! :) Zal alleen nog even vervoer moeten zien te regelen... :=

Moet je paard dan echt in topconditie zijn?
Ik heb een oudere welsh van bijna 22... ga wel heel vaak op buitenrit met hem en dan ben ik soms 2,5 uur op pad. Daar heeft ie geen moeite mee, er blijft een enthousiast tempo op :D
Maar 25 kilometer is nog een paar uurtjes extra denk ik?

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 20:24

Gemiddeld moet je ongeveer 8 km/per uur rijden op 25 km dat is iets meer als 3 uur ;). Maar 8 km per uur is langzaam :p meeste ruiters zijn eerder binnen. Tussendoor heb je nog een pauze. Als je vaak buitenritten maakt van 2,5 uur denk ik niet dat het een probleem is om hieraan mee te doen vooral niet als je een enthousiast tempo hebt.

Alter_Ego

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 10:21

Afbeelding

MaaikeL8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 23:15

marleen_a_a schreef:
Ik heb vorig jaar geholpen omdat mijn bijrijdpaard een gescheurde pees had. Dit jaar doe ik waarschijnlij kmet mijn eigen paard en een vriendin (met haar paard voor de wijzneuzen onder ons _O- ) meedoen.

Was vorig jaar erg goed georganiseerd en iedereen was positief ondanks het super slechtje weer ! (toch nog een opkomst van 120+ mensen volgens mij)

ECHT EEN AANRADER !

De vragen zijn erg random. Kan gewoon over een dier gaan, hoogste berg of weet ik veel. Je leert in elk geval ook weer wat haha. Vorig jaar was er wel iemand die de snelheid en afstand met zo`n hardloop app heeft gemeten , niks mis mee geloof ik.

Ik ben benieuwd! En nog een vraag, is het eindpunt niet hetzelfde als het startpunt? Zo komt dat over op de poster! Want dat lijkt mij heel onhandig met trailers enzo.

Alter_Ego

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 09:18

Startlocatie is uiteraard hetzelfde als de finish :)

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 15:02

MaaikeL8 schreef:
marleen_a_a schreef:

ECHT EEN AANRADER !

Ik ben benieuwd! En nog een vraag, is het eindpunt niet hetzelfde als het startpunt? Zo komt dat over op de poster! Want dat lijkt mij heel onhandig met trailers enzo.

start- en eindpunt zijn verschillend (vorig jaar in elk geval). Je kunt ook altijd even bellen of mailen om het zeker te weten met de mensen van de goorechtruiters (of zelfs via facebook)

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 16:08

Start en eindpunt zijn altijd al hetzelfde geweest. Wij doen al een jaar of 6/7 mee. Pauze is wel ergens anders. ;)

MaaikeL8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 21:30

Oke ik zal de goorecht ruiters zelf even mailden dan. Want een andere eind locatie lijkt mij niet praktisch. Dankje wel voor de reacties!