_EmmaW schreef:Wel goed dat jullie er zo bewust mee bezig zijn! Zullen genoeg mensen zijn die daar niet op die manier mee om gaan.
Dank je, ja dat denk ik helaas ook. Weet haast wel zeker dat ze bij haar vorig eigenaren echt op d'r sodemieter heeft gehad als ze het niet goed deed. We hebben namelijk na de diagnose ook nog contact met hun gezocht en het werd bij hoog en laag ontkent dat ze atactisch was, terwijl ik zoiets zou hebben van "dat verklaart een hoop".
Nann__ schreef:Anoek wat een leuk paard heb je zeg! En wat goed dat je zo bewust om gaat met het trainen. Ik lees zoveel verschillende verhalen over ataxie. Ik heb een keer een filmpje gezien van ik dacht Frummel hier op bokt op een slechte dag maar jeetje zeg dat bekeek ik met een brok in mijn keel. Dat heeft zoveel indruk op mij gemaakt. Terwijl zij echt top is voor haar paarden hoor, dus niks tegen haar. Maar het zag er gewoon erg vervelend uit.
En mijn paard is ook bang voor water.

Maar wie weet tegen die tijd.
Ennn ik ben vast te nieuwsgierig maar De Anoek van 2 jaar geleden?? Haha.
Dankjewel! Die van jou is ook erg leuk!
Ataxie komt voor in verschillende vormen. Die van mij heeft de lichtste vorm en kan in principe alles. Kost alleen meer moeite om bijvoorbeeld de achterhand sterk te maken dan bij een paard wat dat niet heeft. En verder wat kleine coördinatieproblemen. Bijvoorbeeld overkruist aanspringen, en de overgang galop-draf duurt altijd even voordat ze heeft bedacht welk been wat moet doen.
Die van mij heeft geen goede of slechte dagen, ze is gewoon altijd zoals ze nu is. Wat wel moeilijk is, is terug opbouwen na een blessure. Ze stond een tijd geleden preventief 1 week stil ivm een dik been. Daarna duurt het toch zeker 2/3 weken voordat ze weer zichzelf is in de training.
Haha ik hoop dat het alleen sloeg op Anoek - de tentgenoot bij ZIW 2013
Ik neem sowieso mijn camera mee, ik houd van fotograferen en de fotograaf die KNHS vorig jaar had geregeld leverde nou niet echt de meest fantastische kwaliteit. Spreek dan af dat ik van iemand foto's maak dat diegene ze dan ook van mij maakt. Anders kom je thuis met een 500 foto's van anderen en heb je er zelf 4 ofzo