KNHS zomerinstructieweek 5 ~ Allround paarden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

inge_romeo

KNHS zomerinstructieweek 5 ~ Allround paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 08:43

Woehoeeeee!! *\%/* *\%/*

Als het goed is zijn we inmiddels ingeschreven en hebben we er keiveel zin in!

Gelijk maar even een voorstel rondje doen?

Mijn naam is Inge
Momenteel 17, maar tegen die tijd 18 jaar oud.
Ik neem Dushi mee. Dushi is een lieve koffievos e-pony. Ze is overigens niet van mij, dus ik ben heel blij dat ik haar mee mag nemen. Foto's komen nog!

Dus, stel jezelf voor en brandt los!

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 08:53

Gezellig! Stel ik me ook even voor :)
Ik ben Nikki en nu 20 jaar en tegen die tijd 21, ik kom met mijn paardje Joya die tegen die tijd 5 zal zijn! Heb haar zelf ingereden en ze is inmiddels 8 maanden in mijn bezit :j
Ik kom samen met Marloes :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 08:55

Leuk! :)
Ik ben 22 en dan ook nog net haha! Ik neem Fredje mee, een dat 5 jarige ruin :)

Afbeelding

Afbeelding

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 08:57

Jeeej een week 5 topic! :D

Ik ben Hananne, maar iedereen noemt me Nann. Ik ben 22 jaar, tegen die tijd 23 haha en ik neem mijn 6 jarige Curious Madam mee of te wel Cure.
Eigenlijk zijn wij pas net actief begonnen met springen en crossen. Het is allemaal echt nog wel beginners niveau maar ik hoop tegen die tijd toch wel meer ervaring te hebben aangezien we nu elke week springles hebben en ons al hebben opgegeven voor een reeks crosstrainingen.
Ik zit op mijn mobiel dus zal later wel een foto uploaden.

Ik heb er in ieder geval erg veel zin in! :D

KoenVL

Re: KNHS zomerinstructieweek 5 ~ Allround paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 09:07

Mijn naam is Koen, 17, Dan 18 :) Dit jaar examenjaar. Als het goed is in de instructieweek donderdagavond diploma uitreiking. Van bokt weet ik niet zo veel. Foto's/Filmpjes staan op www.facebook.com/ruiterkoenvlootman Ik rijd voornamelijk springwedstrijden, cross is ooit de bedoeling en dressuur doen we "thuis" heel veel.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 09:10

He Koen jij woont redelijk bij mij in de buurt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 09:11

Leuk om elkaar zo al een beetje te leren kennen :)
Ik rij nu voornamelijk dressuur, heb vrijdag mijn eerste L1 wedstrijd. De bedoeling is om het zomerseizoen te starten met springen (BB) en eventueel een oefencross.

Nemen jullie allemaal een camera mee ofzo? Ik neem de mijne wel gewoon mee.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 09:15

Klinkt goed Marloes! Ik vind foto's maken heel erg leuk maar heb er niet echt de tijd voor om dat in het dagelijks leven te doen zeg maar dus vandaar heb ik geen eigen camera. Misschien dat ik die tegen die tijd wel heb, maar zo niet kijk ik mijn ouders lief aan die hebben er 3 en die willen mij vast wel eentje lenen hoop ik.

KoenVL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 09:16

Nann__ schreef:
He Koen jij woont redelijk bij mij in de buurt!

Renswoude heb ik ooit een keer gestart :D Leuk dat er mensen uit de buurt komen :))

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 09:18

Ik doe op het moment alle 3 de disciplines en ga bijna elk weekend op wedstrijd haha, heb me opgegeven voor eventing Etten-leur dus van tevoren eerst nog wat oefencrossen en spring- en dressuurwedstrijden :)
Ik denk dat ik mijn camera ook wel meneem!

inge_romeo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 09:31

Ik rij momenteel geen wedstrijden meer. Wel gestart en nu nog af en toe een onderlinge wedstrijd meepikken..
Vorig jaar heb ik een aantal crosslessen gereden bij rob janssen. Dus een klein beetje ervaring is er..

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 10:15

Ook ik ben weer van de partij, wordt de derde keer.

Mijn naam is Anoek, ik ben 22, dan 23 en kom samen met met mijn 10-jarige Amazing Lady
Het is een echte dressuurmuts maar ze kan wel goed springen, eens in de zoveel weken hebben we springles. Ze is een fantastisch paard met een super karakter. Enige uitdaging is dat ze atactisch is en je dus zeer bewust moet zijn van haar grenzen. Starten 1x per maand een dressuurwedstrijd, gaan eind februari ons L-debuut maken. Was vorig jaar heel enthousiast voor de cross terug gekomen uit Ermelo en toen gelijk ingeschreven voor een oefencross... maar toen was ze ineens bang voor boomstammen.... en greppels.... en water... }:0 :')

Meer niet dan wel gesprongen maar erg genoten :P

Afbeelding

Afbeelding

Heb er nu al weer zin in!

KoenVL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 10:18

De Anoek? Van 2 jaar geleden? :wave:

_EmmaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 10:58

Hoi, ik ben Emma, 18 jaar en ik kom met mijn paardje Frits die tegen die tijd 5 jaar zal zijn. We rijden eigenlijk voornamelijk dressuur (gisteren de 3e wedstrijd achter de rug :D ) en we zijn sinds kort begonnen met springen. Cross hebben we nog geen ervaring mee en we beide niet zulke grote helden dus wel zullen zien hoe dat gaat :o.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 11:32

Anders mag je de mijne lenen Nann!

atactisch paard, interessant hoor! Wist je het al toen je der kreeg? Lastig rijden lijkt me dat! Mijn "toekomstig" crosspaard is dus ook bang van boomstammen :') hij springt overal overheen, loopt uiteindelijk overal zo langs, maar boomstammen horen echt niet op de grond te liggen :))

Ook een jonkie dus Emma? Gaan de wedstrijden goed?

_EmmaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 11:49

Wedstrijden zijn nog niet zo'n succes want het waren ook de eerste keren op vreemd terrein en dat is toch wel behoorlijk spannend :'). Maar dat gaat wel steeds beter hoor!

Wel leuk zo veel jonkies!

rikkybergy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 12:46

hoi allemaal!

ook ik ben dit jaar van de partij! ik kom met mijn 10jarige halfinger. We rijden L1 dressuur en springen B. Foto's zijn wel te vinden op de link. Is er trouwens ook al een groepsapp? Is altijd wel handig!
https://www.facebook.com/rixt.bergsma

_EmmaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 12:49

Ja misschien een leuk idee om een groepsapp te maken! Wil ik wel doen hoor als jullie even een pb'tje sturen met je nummer?

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 13:32

KoenVL schreef:
De Anoek? Van 2 jaar geleden? :wave:

ja die ;)

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 14:04

__Marloes schreef:
atactisch paard, interessant hoor! Wist je het al toen je der kreeg? Lastig rijden lijkt me dat! Mijn "toekomstig" crosspaard is dus ook bang van boomstammen :') hij springt overal overheen, loopt uiteindelijk overal zo langs, maar boomstammen horen echt niet op de grond te liggen :))

Nee wisten we helaas niet... Vorige eigenaren hebben het of verzwegen of het als staakgedrag gezien. Ze komt van een dressuurstal en als het dan niet snel genoeg gaat dan gaan ze door de achterdeur als recreatiepaard. We hebben haar, omdat het opbouwen niet ging, vorige zomer helemaal na laten kijken en is er ataxie vastgesteld. Door bewust te trainen en regelmatige behandeling door chiropractor gaat het hartstikke goed.

Je ziet er nu vrij weinig meer van, ze zal alleen altijd wat coördinatieproblemen blijven houden en als je goed oplet zie je dat ze af en toe in de overgangen terug niet zo heel goed meer weet waar haar benen zijn. Ze heeft een fantastisch karakter en doet altijd haar best dus wanneer ze iets niet doet dan gaat dat ook gewoon even niet. Kan best zijn dat het een minuutje later wel kan, maar haar lichaam werkt dan even niet mee.

En ja, die boomstammen die zijn echt heel erg eng, dat snappen wij niet. Ik sleep van de zomer wel een boomstam de wei in, misschien dat dat werkt :+ Soort van exposure therapie :')

_EmmaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 14:42

Wel goed dat jullie er zo bewust mee bezig zijn! Zullen genoeg mensen zijn die daar niet op die manier mee om gaan.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 15:21

Jij bent fanatiek bezig Nikki! Wat fijn! Ik kan ook niet wachten tot wij wedstrijden kunnen rijden. Vooral springen. Nu springen we nog zo laag, we zijn echt nog met de basis bezig. Wat uiteraard ook het belangrijkste is.

Anoek wat een leuk paard heb je zeg! En wat goed dat je zo bewust om gaat met het trainen. Ik lees zoveel verschillende verhalen over ataxie. Ik heb een keer een filmpje gezien van ik dacht Frummel hier op bokt op een slechte dag maar jeetje zeg dat bekeek ik met een brok in mijn keel. Dat heeft zoveel indruk op mij gemaakt. Terwijl zij echt top is voor haar paarden hoor, dus niks tegen haar. Maar het zag er gewoon erg vervelend uit.
En mijn paard is ook bang voor water. :') Maar wie weet tegen die tijd.
Ennn ik ben vast te nieuwsgierig maar De Anoek van 2 jaar geleden?? Haha.

Leuk Emma! Gezellig. En kilometers maken helpt vaak wel. En als je de mogelijkheid hebt, zo nu en dan op vreemd terrein rijden. Gewoon trainen.

Ja Marloes dat is ook nog een optie! Ik vind foto's maken in ieder geval erg leuk. Ik zeg niet dat ik een top fotograaf ben maar ik zal uiteraard mijn best doen. :D

Dit is mijn knappe merrie.
Afbeelding

Afbeelding

rikkybergy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 15:51

Hoi, ik heb al een app aangemaakt dus de nummers mogen mijn kant wel op! Groetjes Rixt

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 15:54

_EmmaW schreef:
Wel goed dat jullie er zo bewust mee bezig zijn! Zullen genoeg mensen zijn die daar niet op die manier mee om gaan.

Dank je, ja dat denk ik helaas ook. Weet haast wel zeker dat ze bij haar vorig eigenaren echt op d'r sodemieter heeft gehad als ze het niet goed deed. We hebben namelijk na de diagnose ook nog contact met hun gezocht en het werd bij hoog en laag ontkent dat ze atactisch was, terwijl ik zoiets zou hebben van "dat verklaart een hoop".

Nann__ schreef:
Anoek wat een leuk paard heb je zeg! En wat goed dat je zo bewust om gaat met het trainen. Ik lees zoveel verschillende verhalen over ataxie. Ik heb een keer een filmpje gezien van ik dacht Frummel hier op bokt op een slechte dag maar jeetje zeg dat bekeek ik met een brok in mijn keel. Dat heeft zoveel indruk op mij gemaakt. Terwijl zij echt top is voor haar paarden hoor, dus niks tegen haar. Maar het zag er gewoon erg vervelend uit.
En mijn paard is ook bang voor water. :') Maar wie weet tegen die tijd.
Ennn ik ben vast te nieuwsgierig maar De Anoek van 2 jaar geleden?? Haha.

Dankjewel! Die van jou is ook erg leuk!
Ataxie komt voor in verschillende vormen. Die van mij heeft de lichtste vorm en kan in principe alles. Kost alleen meer moeite om bijvoorbeeld de achterhand sterk te maken dan bij een paard wat dat niet heeft. En verder wat kleine coördinatieproblemen. Bijvoorbeeld overkruist aanspringen, en de overgang galop-draf duurt altijd even voordat ze heeft bedacht welk been wat moet doen.

Die van mij heeft geen goede of slechte dagen, ze is gewoon altijd zoals ze nu is. Wat wel moeilijk is, is terug opbouwen na een blessure. Ze stond een tijd geleden preventief 1 week stil ivm een dik been. Daarna duurt het toch zeker 2/3 weken voordat ze weer zichzelf is in de training.

Haha ik hoop dat het alleen sloeg op Anoek - de tentgenoot bij ZIW 2013 :') :')

Ik neem sowieso mijn camera mee, ik houd van fotograferen en de fotograaf die KNHS vorig jaar had geregeld leverde nou niet echt de meest fantastische kwaliteit. Spreek dan af dat ik van iemand foto's maak dat diegene ze dan ook van mij maakt. Anders kom je thuis met een 500 foto's van anderen en heb je er zelf 4 ofzo :')

inge_romeo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 16:14

Ik ga hopen dat ik mijn toestel ook mee kan nemen! Hij is alleen officieel van mama, dus dat moet nog wel overlegd worden.

Rixt, mijn nummer komt eraan!