27 september, de dag waar voornamelijk het onderdeel mennen centraal staat de marathon van het NK paarden, heb ik ook dit jaar weer eens nader bekeken.
Waterspetters, modderklonten en stukjes gras vlogen je om de oren, maar net zoals alle jaren was het zeker de moeite waard!
Menners en paarden die er samen vol voor gaan, knokken voor de snelste ronde en er voor elkaar zijn door dik en dun, prachtig om te zien.
Helaas gebeuren er ondanks dit teamwork ook wel eens fouten, en dit was helaas te zien bij de zware val van Koos de Ronde bij de waterbak. De marathonwagen raakte, recht voor onze neus, een boom, waardoor deze kantelde en De Ronde en zijn grooms eraf vielen en de paarden er ongecontroleerd vandoor gingen. Gelukkig is er goed en snel gehandeld, en is de schade, zo ver ik weet, gebleven bij de schrik.
Mijn paps heeft zich vandaag ontfermd over de camera, dus de credits voor de foto's gaan naar hem
Gewoon leuk voor de hobby op evenementen fotograferen en kijken of de Nikon-camera wat leuks heeft geschoten.Ik zal jullie je nieuwsgierigheid naar deze dag vol actie niet langer laten vasthouden, hier is de kleine impressie van de marathon op 27 september 2014 van Outdoor Brabant:
1. Ijsbrand Chardon

2.

3.

4.

5. Bram Chardon

6.

7. Er werd fanatiek gereden

8. Koos de Ronde met een hele gave binnenkomst!

En toen ging het helaas fout

Gelukkig is het enigszins goed afgelopen!
13. Theo Timmermans, de winnaar van vandaag!

14.

15. Chardon in hindernis 6

16. Chardon aan het einde van zijn rit

17. Timmermans in hindernis 8

18.

Ik hoop dat jullie genoten hebben van de foto's!

De ontbrekende foto in de bovenstaande serie!